Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Siis tarrvitaan näppärä vihje lisäpitkien kytkemiselle -11 malliseen GS:ään

    Lähinnä kysymys että mistä saan herätevirran helpoiten releelle..?
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
  2. #2
    Ensimmäiseksi tulee mieleen helpoin paikka, eli pitkän valon piuha.
    Vai onko siinä pitkinä(kin)xenonit, sitten en tiedä..
    Toisaalta jos ei ole xenoneita lainkaan, niin aloita lähivalon parantamisella. eli muuttamalla xenoniksi. Ei ole vaikea homma ja valot oikeasti paranee..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  3. #3
    Lainaa (Jukka @ Marras. 29 2011,10:58) kirjoitti
    Siis tarrvitaan näppärä vihje lisäpitkien kytkemiselle -11 malliseen GS:ään

    Lähinnä kysymys että mistä saan herätevirran helpoiten releelle..?
    Minä tungin ohuen johdon umpion takana olevista tuuletusreijästä sisälle ja surrasin lampun liittimeen suoraan kiinni .
    Se lapun "töpselin takakansi aukeaa nätisti ja sinne juotin herätejohtimen .
    Meinasin saada viimekesänä "turpiin " kun kaverit näkivät ryöstäjäliittimen mun pyörän valokytkennöissä .
    Kuulemma aivan sieltä syvältä !!!!
    No nyt ne liitoksen ovat piilossa
    Triumph Tiger 800 XRX

  4. #4
    Lainaa (Oula @ Marras. 29 2011,12:05) kirjoitti
    Meinasin saada viimekesänä "turpiin " kun kaverit näkivät ryöstäjäliittimen mun pyörän valokytkennöissä .
    Kuulemma aivan sieltä syvältä !!!!
    Juu, ihan oikeassa ne kaverit olivatkin...

    Ne autoissa käytettävät ryöstäjät, sokeripalat jne. kannattaa pitää useamman metrin päässä mopon sähköasennuksista. Juottamalla tehdyt liitokset kutistesukalla tai hätätilassa vulkanoituvalla teipillä suojattuna ovat poikaa. Avattaviin liitoksiin sitten kaksi- tai useampinapaisia tiivisteillä varustettuja liittimiä, joita näkyy ainakin olevan Motonetin valikoimissa.
    Abikoliittimiäkin joutuu joskus käyttämään ja niiden puristamiseen kannattaa käyttää tuota varten tehtyjä pihtejä ja sitten valmiin liittimen päälle vielä sopiva kutistesukan pala.

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  5. #5
    Lainaa (pozo izquierdo @ Marras. 29 2011,15:22) kirjoitti
    Abikoliittimiäkin joutuu joskus käyttämään ja niiden puristamiseen kannattaa käyttää tuota varten tehtyjä pihtejä ja sitten valmiin liittimen päälle vielä sopiva kutistesukan pala.

    t. pozo
    Ja noissakin laadukas liitin on huonoa parempi...
  6. #6
    Oikea johdin siellä pitkän valon kannassa on valkea, (ainakin -07 Gessussa), eli valkea on +. Umpio kannattaa irroittaa noita juottohommia varten. Koko umpio-mittaristohässäkkä on kiinni vain kahdella pultilla, yhdellä kummaltakin sivulta. Ne irti, sitten vedät umpiota sen verran eteenpäin, että saat napattua mittariston ja valojen johtimet irti. Sitten saatkin umpio-mittariston kokonaan irti jolloin juottohommat on helppo tehdä.


    Jos sinulla ei ole vielä hankittuna lisäpitkiä, niin voin suositella Boschin Compact 100:sia, kyllä muuttui yö päiväksi ja silti ovat kohtuullisen kokoiset.



    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  7. #7
    Onko jollakulla kokemusta bemarin sumareiden korvaamisesta kunnollisilla valoilla? Sumareilla kun ei tee mitään niin voisi laitella vaikka jotkut pienet mutta tehokkaat lisävalot noiden tilalle, jos löytyy joku "bolt-on ja liitin kiinni" -tyylinen ratkaisu.
  8. #8
    Lainaa (s&s @ Marras. 30 2011,09:05) kirjoitti
    Onko jollakulla kokemusta bemarin sumareiden korvaamisesta kunnollisilla valoilla? Sumareilla kun ei tee mitään niin voisi laitella vaikka jotkut pienet mutta tehokkaat lisävalot noiden tilalle, jos löytyy joku "bolt-on ja liitin kiinni" -tyylinen ratkaisu.
    ai vähä niinku näin?


    Tuolla erillaisia näkemyksiä toteutuksista...
    --Klik--

    Itsellä just työn alla laittaa 8":n pyöreät lisäpitkät sumareiden paikalle. Tosin kiinnikerauta lampuille meni uusiksi.
    Samoin tuon lyhyen polttimo vaihtuu 55w xenoniksi.

    edit: typo



    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  9. #9
    Lainaa (Eemo @ Marras. 30 2011,16:49) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Marras. 30 2011,09:05) kirjoitti
    Onko jollakulla kokemusta bemarin sumareiden korvaamisesta kunnollisilla valoilla? Sumareilla kun ei tee mitään niin voisi laitella vaikka jotkut pienet mutta tehokkaat lisävalot noiden tilalle, jos löytyy joku "bolt-on ja liitin kiinni" -tyylinen ratkaisu.
    ai vähä niinku näin?
    Jaa'a, noilla valonheittimillä varmaan muuttuu yö päiväksi, mutta itse ajattelin että josko sumareiden tilalle jotain suunnilleen samankokoista, jolla valaista tietä... Tai edes sumareiden polttimoiksi HID:t niin niistä saisi huomiovalot.
  10. #10
    Käy kattomassa ameriikan poikien viritykset tuolta laittamastani linkistä. Siellä on moneen lähtöön valoja gessun keulalla
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  11. #11
    Lainaa (Eemo @ Marras. 30 2011,17:12) kirjoitti
    Käy kattomassa ameriikan poikien viritykset tuolta laittamastani linkistä. Siellä on moneen lähtöön valoja gessun keulalla *
    Advrideria on tullut lueskeltua, siellä tahtoo viritelmät olla vaan vähän isompaa kaliiberia kuin mulla on ajatuksissa... Mutta pitää vielä selailla josko tulisi vastaan joku sekä kooltaan että hinnaltaan maltillinen plug'n'play-ratkaisu
  12. #12
    Lainaa (s&s @ Marras. 30 2011,09:05) kirjoitti
    Onko jollakulla kokemusta bemarin sumareiden korvaamisesta kunnollisilla valoilla? Sumareilla kun ei tee mitään niin voisi laitella vaikka jotkut pienet mutta tehokkaat lisävalot noiden tilalle, jos löytyy joku "bolt-on ja liitin kiinni" -tyylinen ratkaisu.
    Sumareista on arvaamaton apu ajettaessa sumussa .
    Muulloin ne ovat aika turhat vehkeet.
    Eihän niitä saa käyttääkkään kun sateessa,sumussa ja pölyssä .



    Triumph Tiger 800 XRX

  13. #13
    Lainaa (Oula @ Marras. 30 2011,18:50) kirjoitti
    Sumareista on arvaamaton apu ajettaessa sumussa .
    Muulloin ne ovat aika turhat vehkeet.
    Eihän niitä saa käyttääkkään kun sateessa,sumussa ja pölyssä .
    Joo, näin on. Tosin 25 vuoden aikana kerran olen ajanut sellaisessa sumussa, jossa (auton) sumareista oli tosiaan hyötyä... Mutta pimeällä kunnon valaistuksesta olisi ollut hyötyä huomattavasti useammin.

    Tietty voisi miettiä jos jättää sumarit paikoilleen ja laittaa oikealle puolelle erillisen lisävalaisimen. Noh, kattoo nyt mitä tekee vai tekeekö mitään.



  14. #14
    Lainaa (s&s @ Marras. 30 2011,19:02) kirjoitti
    Tietty voisi miettiä jos jättää sumarit paikoilleen ja laittaa oikealle puolelle erillisen lisävalaisimen.
    Mulla oli pitkät tuolleen

    ja lyhyet tuolleen
    mutta tuli niin syntinen olo syksyllä kun xenoni omaan umpioon oli niiiiin tuhmaa että.
    Nyt on uudet K4300 polttimot lyhyille valoille saapuneet .
    Kuhan pääsee tästä tauvista ja tallille niin koitamma jos häikäisisi vähemmän.
    Varmasti kun valoteho nousee tulee ne suunnattua ahneuksissaan turhan ylöskin .tuolleen



    Triumph Tiger 800 XRX

  15. #15
    Lainaa (mek @ Marras. 30 2011,08:36) kirjoitti
    Oikea johdin siellä pitkän valon kannassa on valkea, (ainakin -07 Gessussa), eli valkea on +. Umpio kannattaa irroittaa noita juottohommia varten. Koko umpio-mittaristohässäkkä on kiinni vain kahdella pultilla, yhdellä kummaltakin sivulta. Ne irti, sitten vedät umpiota sen verran eteenpäin, että saat napattua mittariston ja valojen johtimet irti. Sitten saatkin umpio-mittariston kokonaan irti jolloin juottohommat on helppo tehdä.


    Jos sinulla ei ole vielä hankittuna lisäpitkiä, niin voin suositella Boschin Compact 100:sia, kyllä muuttui yö päiväksi ja silti ovat kohtuullisen kokoiset.
    Jeps laitoin noi bosch tuikut tilaukseen. Nyt vaan purkamaan gessun valoliitintä että pääsee tinaamaan herätejohdon paikoilleen...
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
  16. #16
    Lainaa (s&s @ Marras. 30 2011,17:26) kirjoitti
    Lainaa (Eemo @ Marras. 30 2011,17:12) kirjoitti
    Käy kattomassa ameriikan poikien viritykset tuolta laittamastani linkistä. Siellä on moneen lähtöön valoja gessun keulalla *
    Advrideria on tullut lueskeltua, siellä tahtoo viritelmät olla vaan vähän isompaa kaliiberia kuin mulla on ajatuksissa... Mutta pitää vielä selailla josko tulisi vastaan joku sekä kooltaan että hinnaltaan maltillinen plug'n'play-ratkaisu
    No advrideristä löytyi ainakin yksi mielenkiintoinen vaihtoehto, etuina maltillinen virrankulutus, pieni koko ja plug'n'play-asennus vakiojohtosarjaan + valorautaan... Hinta onkin sitten toinen juttu.





    EDIT: Noissa taida kyllä mitään e-merkintöjä olla, joten ehkäpä ei.

    EDIT2: Näyttäisi bemukin myyvän ledejä vakiosumareiden korvikkeeksi.



  17. #17
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Tuolta valoja ja ledejä..
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  18. #18
    Tuolta e-hyväksyttyä ledivaloa kotimaisesta verkkokaupasta. Onko kellään kokemusta tekeekö tuollasella mitään?

    --linkki--

    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  19. #19
    Nyt omassani lisäpitkät paikallaan. Huomenna vielä 55w xenon lyhyelle niin alkaa pimeinä joulukuun iltoina näkemään *
    Oikeesti luonnossa ne näyttää jotenki sirommilta kun tossa kuvassa.

    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  20. #20
    Lainaa (Oula @ Marras. 30 2011,19:55) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Marras. 30 2011,19:02) kirjoitti
    Tietty voisi miettiä jos jättää sumarit paikoilleen ja laittaa oikealle puolelle erillisen lisävalaisimen.
    Mulla oli pitkät tuolleen

    ja lyhyet tuolleen
    mutta tuli niin syntinen olo syksyllä kun xenoni omaan umpioon oli niiiiin tuhmaa että.
    Nyt on uudet K4300 polttimot lyhyille valoille saapuneet .
    Kuhan pääsee tästä tauvista ja tallille niin koitamma jos häikäisisi vähemmän.
    Varmasti kun valoteho nousee tulee ne suunnattua ahneuksissaan turhan ylöskin .tuolleen
    Ei auttannu ihmeempiä vaikka kuinka on lyhyen valon polttimoja lampun valo välkkyy sitten vielä.
    Täytyy koittaa toisella balastilla onko vika siellä.
    Voi ris.....s.
    eiku ala alusta

    niin ja siis ne polttimot ei mahdu paikalleen oikein helposti , ne ovat tiukkoja umpion reikään .
    Ihan halogeeni H7 kannat ovat myös hirveen tiukat ,ei millään meinaa saada polttimon laippaa pohjaan asti.
    Ja jos polttimo asettuu vähääkään kieroon on valokuvio mitä sattuu ,tietysti.



    Triumph Tiger 800 XRX

  21. #21
    Kokeileppa antaa sille diskoilevalle valolle sähköä suoraan akusta, ihan testimielessä.

    Jos ei alkuperäisten johtojen tuoma virta ihan riitäkkään sytytykseen?
  22.  
  23. #22
    Nyt on Touratechin sumareille tullu Bilteman vaihtoehto

    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...muvalot-82731/
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA