http://www.youtube.com/watch?v=Kx558fAsQMo Pienenä kevennyksenä aiheeseen....
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tää on just tätä,, kytätään ylinopeuksia ja mitataan pyöristä-ääniä ja sillä aikaa, joku hullu ampuu naapuriaan.
Ei millään pahalla, mutta oletteko te itkijät miettineet miksi poliisi suorittaa liikenteen valvontaa? Aivan, se on määrätty laissa poliisin tehtäväksi. Laissa määrättyjä tehtäviä tulee hoitaa, tai tulee kenkää. Jos tilanne olisi teillä sama, niin ette varmastikkaan jättäisi sakottamatta. Esimiehen kanssa käydään keskusteluja myös siitä, jos liikennevalvonnan yhteydessä ei ole sakotettu ketään vuoden aikana.
Muutenkin surkealla poliisin työllisyystilanteella kukaan ei halua antaa työpaikkaansa toiselle. Mutta poliisihan on aina natsi, sika ja muuta mukavaa siinä ohessa. Minä ainakin soitan Haamujengille, jos pyörälleni tehdään tuhoa![]()
Viimeksi muokannut: Sindrom; 23.02.2012 klo 00:18.
Sindromi on ihan väärässä.
Jos joku tekee pyörälle tuhoa, on sitä varten vakuutus.
Heh! Jotenkin huvittava illuusio, että poliisi muka tutkisi mp-varkauksia. Ilkivaltaan perehtyminen pistää hekottelemaan jo niin paljon, ettei näppis meinaa pysyä käsissä. Poliisin rooli lienee parhaimmillaan em. kuvioissa vakuutuspetosten estämisessä.
On varmasti hienoa tehdä työtä jolla on tarkoitus! Näkisin, että näennäistä tarkoitusta parhaiten löytyy helpoista tapauksista. Ne suoritteet ovat myös (poliisinkin johtamisjärjestelmässä) helpoiten mitattavissa. Olisiko helpointa X-sakkoa / vuosi, XX-tuntia partiossa, X-tuntia sairaana, y-puhallusta, z-tuntia it-projekteissa tai testaamassa. Ja tietysti jos haasteellisempiin tilanteisiin, saa HETI kriisiapua. Noin paikallisesti on oikein viime päivinä huvittanut kun lehdissä on kuulutetu paennutta ja hurrrrjaa ylinopeutta ajanutta BMW:tä TAI jotain muuta tummaa autoa... Selvä kriisiavun paikka!
Eniten huolestuttaa kun mahdollisimman monesta halutaan tehdä rikollinen. Näkisin tämän ongelman lähinnä liikenneRIKOLLISUUTEEN liittyen ja tietysti nuorten miesten normaali sosiaalinen kanssakäyminen nakkikoppijonoissa ylikriminalisoitu. Internet"rikollisuuden" tutkiminen on mielestäni naurettavaa. Pieni kiusaaminen on normaalia ryhmädynamiikkaa! (Ja jos kiusaa liikaa, tulee joku isompi ja vetää nekkuun). On sääli, että ylenpalttinen hymistely ja hyssyttely estää perehtymästä vaikkapa "naapurin omituisen kollin" touhuihin. Sitten ihmetellään, että se hankki aseen ja tappoi... Olen myös ihmetellyt, että monta "varoittajan" virkaa poliisiin on perustettu? Ovatko ihmiset todellakin nykyään niin avuttomia, etteivät näe huonoa säätä ilman poliisin varoitusta?
Huumeiden kanssa on ilmeisesti nostettu jo kädet pystyyn. Asenne on mielestäni ok, koska minäkään en enää jaksa välittää jos joku pössyttelee. Nykytutkimukset myös tukevat näkemystä huumeiden kohtuukäytön kohtuullisesta terveellisyydestä.
Noin yhteenvetona siis väittäisin, että poliisi keskittyy tavallisten kansalaisten ahdisteluun ja sekundäärien "rikosten" keksimiseen sekä selvittelyyn. Paljon helppoja aiheita on kriminalisoitu niin samalla voidaan väittää, että "tehdään jotain" kun sakkotilastot kehittyvät myönteisesti.
Paateron toiminta ihmetyttää erityisesti. Ennen Demokraattisina aikoina eduskunta antoi ohjeita poliisille, nyt näemmä poliisi antaa ohjeita eduskunnalle. Samoin entisaikaan pohdittiin, että kannattaako moniongelmaisia hoitaa sosiaalityöntekijöiden voimalla vai päästää asia poliisille asti? Nyttemmin poliisin taitavat lobbarit ovat kääntäneet aiheen päälaelleen, sossusta voi aina leikata ja lomauttaa, mutta poliisi ei itse kykene saneeraamaan. On jotenkin kummallista, että yksityinen vartiointi ja turvallisuusala kasvaa merkittävästi ja samaan aikaan joka paikassa pitää lisätä poliisiresursseja.
Autioituneella maaseudulla lienee kaikki vanhat virat. Ei niitä kasvukeskuksiin voi siirtää...
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Itkeminenhän on hyvin yleistä poliisin toiminnasta aina siinä "rikollisryhmässä" mihin ko. poliisin valvonta kohdistuu.
ORG:issa LP on täysin turha kiusankappale joka piinaa viattomia motoristeja.
Päihdepalstoilla on huumepoliisi ihan hanurista kun puuttuu/sakottaa huumeiden käytöstä tai hampun kotiviljelysta. (mitäs se poliisille kuuluu jos joku haluaa myrkyttää itseään) on yleinen ajatus.
Asunnottomien alkoholistien yleisessä keskustelussa järjestyspoliisi on käsittämätömän armoton kun ottaa kaupasta varastetun makkarapaketin pois ja antaa vielä sakot. ( 200km/h kiitävä ajoneuvo on paljon suurempi vaara kun HK:n blue ja sokokselle aiheutettu pieni tappio hän ajattelee.)
Asunnollisten alkoholistien keskuudessa ei voida käsittää miksi poliisi puuttuu ja ei saa keittää kotona pontikkaa (kelle siitä on haittaa muuta kun mun maksalle ja pikkusen verottajalle).
Seksiä ei saa ostaa vaikka panettaa jne...jne..
Edit. Minkälaista sitten on itkut netissä niissä maissa missä poliisi on oikeasti mulkku ja vetelee kuonoon tai laittaa huumenyssäkän viattoman taskuun ja sanoo anna tonni tai 5v linnaa (meksiko).
Viimeksi muokannut: jamas; 23.02.2012 klo 09:15.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Ihmettelen vaan kauhiasti, miten tämä aihe liittyy moottoripyöräilyyn..![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Poliisihan ei tutki enään muita rikoksia, kuin niitä missä on nimikkeenä "törkeä".
Jos ilmoituksen tekijä ei tiedä syyllistä, niin tapaus kirjataan ja mappi kiinni.
Siis onko tämä sitten lupa vähän varastaa, vähän pahoinpidellä ym.
Uskon kuitenkin, että liikenteen pienetkin ylinopeusjutut kyllä tutkitaan, varsinkin pärrätouhussa![]()
Nyt mää tajusin miksi oletettuja moottoripyörävarkaita kannattaa yrittää ajaa takaa. Tietysti koska törkeästä liikenteen vaarantamisesta saadaan annettua kovemmat sanktiot kuin pyörän luvattomasta käyttöönototsta! Eli yllytetään kaveri kaahaan karkuun, niin saadaan ainekset monella tavalla saada huomattavasti paremmat sanktiot aikaiseksi![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
ja totaalinen
Tuohon Sky:n kommenttiin.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Rosvoilla ei ole rahaa ja harvemmin korttiakaan (eivät sitä tarvitse) = ei sanktiota = Poliisi ei aja takaa varkaita vaan varakkaita.
Ovat katkeria, kun joutuvat palkastaan maksamaan veroa ja veroilla taas maksetaan poliisin palkat.
Touche?
Kysehän on suhteellisuudesta ja subventoimisesta.
Suhteellista on se että liikenteessä kuolee vuosittain palttiarallaa noin 300 ihmistä
Ja näennäisesti sitä määrää yritetään vähentää liikenteenvalvonnalla.
Kirpaiseva lovi lompakkoon muka hillitsee nopeuksia ja vähentää onnettomuuksia.
Blaaa blaa nollatavoite jne. On kuitenkin mahdoton saavuttaa.
Lets face it, liikenneturva ja TraFittan.
Tästä määrästä tekee mielenkiintoisen se että yksittäinen ihminen joka liukastuu ja
kaatuu ja kuolee siihen ennemmin tai myöhemmin ei vaikuta ko. Tilastoon.
Ja heitä on yli 1000 vuosittain. Noh, halutaan kaunistella tilastoja ja siksi heitä ei lasketa.
Suosittelen jokaisen kaatuneen rahastamista parin tonnin rikesakolla tms. Askelvirhemaksulla jotta
jokainen liikkuja olisi samalla viivalla. Koska autoilija saa moisen rapsun ajettuaan jonkun henkihieveriin.
Subventoimista on se että nämä maksut menevät valtion kassaan joka ei yritäkään hankkia
nastoitettuja jalkineita kaatuneille vaan ottaa mieluummin rahan sieltä mistä helpoiten saa,
eli gikseristin tai audikuskin takataskusta.
elämä on?
kato, sen *kylkiluiden välistä kasvaa horsmaa...
Älkää olko huolissanne superkameroista. Todellinen valvonta alkaa, kun saadaan ne ajoneuvokohtaiset GSP-seuranlaitteet. Autoihin ne tulevat jollain aikavälillä varmasti, ja epäilen vahvasti että myös moottoripyöriin. Sitten vaan rahastamaan; aina kun ajoneuvo liikahtaa, maksetaan ajetuista kilometreistä, tietysti ruuhka-aikaan ja ruuhkasuomessa enemmän ja yöaikaan maaseudulla vähän vähemmän. Turha muuten luulla, että nyt jo kerättävät ajoneuvo- ja polttoaineverot laskevat , nämä maksut tulevat niiden päälle.
Kiihtyvyysanturi kertoo ajotavastasi; liika kiihdyttely tekee riskikuljettajan, linkki vakuutusmaksuihin. Ja sokerina pohjalla: Ylinopeus missä ja milloin tahansa lähettää kotiisi automaattisesti maksulapun.
Nyt sitten voi ajatella, että demokratiassa voi vaikka äänestämällä vaikuttaa siihen, kuka näitä kansalaisten asioita hoitelee. Eipä auta äänestäminenkään, tahtipuikkoa heiluttaa vaalitappion kärsineen marginaalipuolueen liikenneministeri.
.. ja jos se erään kerran sattuukin sitten olemaan oma pyöräsi, millä joku kaahii karkuun, niin hyväksyt ihan mukisematta sen, että polliisi jättää leikin kesken, käy donitsikaffella, ja tulee sitten jonkun ajan perästä sinun ovellesi kolkuttelemaan, että mitäs täällä on oikein harrastettu laittomuuksia.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ja tilastokeskuksen sivuilta kaivamalla löytyy tieto että erillaiset sakot liikenteestä tuottivat valtiolle vuonna 2010
68,4M€ eli 10% poliisin kuluista.
Eli poliisi sakottaa jokaista ylinopeudesta kuollutta kohti noin 4,6M€
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Omani olen maksanut tuohon kolehtiin..
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Jossain yhteydessä Paatero totesi että periaatteessa aina kun vahinko tapahtuu, on rikottu lakia. Eikös tällä perusteella poliisin pitäisi ratsata kaikki vakuutusyhtiöille tehdyt vahinkoilmoitukset ja tarkistaa että varmasti on syyllisiä rankaistu?
Jos kerran mopo on mennyt nurin, on varmastikin ollut kyse liikenteen vaarantamisesta.
Alkää vaan vihjaisko tolle liikenneministerille, ties mitä signaalia se siitä kehittelee.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Jos välähtää niin voi tehdä vaikka näin.
Kiitos Turder ( Hartza) viestistä.
Otan käyttöön tuon menettelytavan , jos joudun tekemisiin pysäköidyn pakettiauton kanssa, josta välähtää kirkas salamavalo ja jossa istuu tuntitolkulla mieshenkilö verkkarihousuissa selaten kuvalehtiä.
Siis... jos kiistät ja etkä maksa sakkoa , poliisi joutuu käynnistämään esitutkinnan joka vie taas aikaa ja voimavaroja.... ja pöydällä olis kolmesataa vastaavaa tapausta....