Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
    Alottaessani motoilun uudelleen 2009 ostin ensikypäräksi lazerin kestrelin . Toimi ihan hyvin ja pin lockilla ei huurtunu, oli ehkä hieman raskas, mut siinähän ne niskat vahvistuu. Sisus oli kohtalainen, ei painunut ihan hirveesti, kerta kauteen pesulla oli aina kuin uudelleen syntynyt . Päätin sitten viime keväänä pyörää vaihtaessa hankkia samalla paremman potan päädyin monen vertailun (hjc ben spies replica, shoei pari mallia, schubert, arai) Arain viper gt pottaan ja on kyllä toiminut niin perskeleen hyvin, mitä nyt ilman kalvoa hieman huurtuu . Asian pointti kun olen kamoja ostanut, olen myyjiltä aina kysellyt kypäristä ja eka kypärä oli hyvä(hinta/ laatu) aloittelevalle motoristille, jos olisi vaikka sattunut into lopahtaan, niin ei heti olisi tullut +500 kypärä hyllyyn makaamaan turhan panttina.Mut älkää ostako niit minimani kypäriä se o sit sama, ku ajat ilman pottaa!!!!!!!!!!!!!
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa guide5 kirjoitti Katso viesti
    Arain viper gt pottaan ja on kyllä toiminut niin perskeleen hyvin, mitä nyt ilman kalvoa hieman huurtuu
    Hmm, Viper GT:ssä tulee mukana, hintaan kuuluen, Pinlock-kalvo.
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mua tossa Moottori-lehden jutussa pikkaisen jäi sillälailla kihertämään, joskaan ei nyt kovasti haittaamaan, se että siinä mainittiin minusta ehkä aavistuksen väärin sisustan "styroksin/solumuovin" jakavan iskun laajemmalle alueelle. No, kyllä niinkin... Ja korostettiin kuoren kestävyyttää. Joo, varmasti ihan oikein, mutta ongelma mun nähdäkseni ylipäätään on se että kun pään lyö, niin päähän kohdistuu iso määrä kipeää tekevää energiaa, ja kypärän tarvitsisi päästä tuosta energiasta jotenkin eroon ennemminkin kuin jakaa se energia vaan suuremmalle alueelle – mikä sekin on tietysti tärkeää.

Mun mielestä kypärän suunniteltu rikkoontuminen on ainut konsti millä sitä energiaa saadaan "kulutettua", eli muodonmuutokseen. Jos ajattelisi, että kypärä olisi suunniteltu rikkoontumaan hallitusti vaikka 60 km/h vauhdissa, niin se suojaisi patremmin päätä iskuenergialta tavallisissa ajotilanteissa kuin kypärä joka on suunniteltu suojaamaan päätä rikkoontumatta 200 km/h vaihdista. Joskus tuli dokumenttipätkä F1 autojen turvallisuuden historiasta, ja siinä joku Keken aikalainen taisi kertoa miten nykyään F1:ssä pyritään mahdollisimman isoon roju- ja pölymäärään kolarin yhteydessä, koska se rikkoontuvan kaman määrä vähentää suoraan kuljettajaan kohdistuvia voimia. Kypärässähän on täsmälleen sama tilanne, mutta pienemmässä paketissa. No, nää on nyt vaan mun kakssenttiä.
    Hä, hö ja hu?

Kuoren tehtävä on pitää paketti kasassa.
    Styroksi jakaa iskuenergian laajemalle alueelle/hidastuvuus/G-voima. (Ei pääse se hyytelö kallon sisällä heilumaan niin pahoin)
    Atomeiksi hajoava kypärä ei suojaa yhtään paremmin, kuin hallitusti kokoon painuva. Voi olla että on jopa heikopmpi, kun ei enää suojaa toiselta iskulta.

Kypärähän nimenomaan hajoaa iskussa.

P.S Energia on häviämätöntä. Ville 8v. Ala-asteelta!
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Lainaa ihis81 kirjoitti Katso viesti
    Luettaisiin, jos saisi ilmatteeks lehden jostain...Ei taida olla netissä missään artikkelia luettavissa?

Kaikki rahat menny pyörään, niin kenellä paskaduunarilla nyt enää lehtiä on varaa tilailla/ostaa
    Löytynee kirjastoistakin.
    Tulipa tuota kypärätestivideota katsoessa mieleen, että tuskinpa on kuoren kestävyydestä kiinni selviytyminen, jos vähänkään kalliimpien kypärien kestävyys tuota tasoa. Samaa mieltä kun Pecha, eli luulisin että istuva ja sopiva kypärä on turvallisin, ja se ei aina ole se halvin (itsellä schuberth sr1). Ennen omistin agv:n joka oli saanut täydet pisteet tuosta turvallisuustestistä, mutta tuntui suorastaan vaaralliselta tuon schuberthin oston jälkeen, kun ei istunut niin hyvin ja tuntui että voisi kovemmissa lipoissa pyörähtää irti päästä.

Iskuilta suojaavuuden lisäksi turvallisuutta lisää mielesäni hyvä näkyvyys. Esimerkiksi sateella huurteinen visiiri voi olla paljon enemmän turvallisuuteen vaikuttava tekijä kun arain tarra kypärän kyljessä. Jos haluaisin itse sijoittaa lisää turvallisuuteen niin ostaisin luultavasti jonkinlaisen niskatuen.
    Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
    Lainaa Alottelija Aatu kirjoitti Katso viesti
    Tulipa tuota kypärätestivideota katsoessa mieleen, että tuskinpa on kuoren kestävyydestä kiinni selviytyminen, jos vähänkään kalliimpien kypärien kestävyys tuota tasoa. Samaa mieltä kun Pecha, eli luulisin että istuva ja sopiva kypärä on turvallisin, ja se ei aina ole se halvin (itsellä schuberth sr1). Ennen omistin agv:n joka oli saanut täydet pisteet tuosta turvallisuustestistä, mutta tuntui suorastaan vaaralliselta tuon schuberthin oston jälkeen, kun ei istunut niin hyvin ja tuntui että voisi kovemmissa lipoissa pyörähtää irti päästä.

Iskuilta suojaavuuden lisäksi turvallisuutta lisää mielesäni hyvä näkyvyys. Esimerkiksi sateella huurteinen visiiri voi olla paljon enemmän turvallisuuteen vaikuttava tekijä kun arain tarra kypärän kyljessä. Jos haluaisin itse sijoittaa lisää turvallisuuteen niin ostaisin luultavasti jonkinlaisen niskatuen.
    No se ei päähän istunu ja tuntuu lentävän veks ni väärän kokonen tai muuten ei päähän sopiva. Kuori mielellään kestää iskun niin ettei esim jalkatappi tai vastaava läpi mossaha. Omassa päässä nykyään keikkuu X-liten 701 juurikin siksi että istuu hyvin ja toivo ja kovasti toivonkin sitä kun lipat otan niin ei mene läpi esim stonga ja varmaa on se että päässä se pysyy kun kerran päähäni istuvan ostin.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Hmm, Viper GT:ssä tulee mukana, hintaan kuuluen, Pinlock-kalvo.

Mutta en käytä sitä kun inhoan niitä rajoja mitkä se aiheuttaa
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Hä, hö ja hu?

Kuoren tehtävä on pitää paketti kasassa.
    Styroksi jakaa iskuenergian laajemalle alueelle/hidastuvuus/G-voima. (Ei pääse se hyytelö kallon sisällä heilumaan niin pahoin)
    Atomeiksi hajoava kypärä ei suojaa yhtään paremmin, kuin hallitusti kokoon painuva. Voi olla että on jopa heikopmpi, kun ei enää suojaa toiselta iskulta.

Kypärähän nimenomaan hajoaa iskussa.

P.S Energia on häviämätöntä. Ville 8v. Ala-asteelta!
    Kuoren tehtävä on tietysti se mikä sille on suunniteltu, voi olla tarkoitettu hajoamaan hallitusti tai kestämään maksimaalisesti. Kyllä styroksi jakaa iskua kuten mielestäni sanoinkin, mutta pitäisin muodonmuutosta vähintäänkin yhtä tärkeänä, koska se syö iskuenergiaa muodonmuutokseen. Energia ei tietty häviä, energia on (yhden määritelmän mukaan) kyky tehdä työtä, ja niin se on sitten joko aivojen ja kallonhajottamistyötä tai kypäränhajottamistyötä.
    Eiks kypärän pitänyt olla hyvän näköinen? Näin kävi viime keväänä kun olin motokaupassa ja sillä kertaa ne kaupat jäi tekemättä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Tuossa moottori-lehden jutussa mainittiin hyvin myös ilmastoinnin merkitys. Lämpötilan nousu kypärän sisällä vaikuttaa sydämen sykkeeseen, nostaen sykettä 4 lyöntiä/aste. Aika oleellinen juttu kesähelteellä. Shoein xr-1100 ilmastointia hehkutettiin ylivoimaiseksi!! Minulla muuten on xr-1100.
    Moottorin jutussa oli mielestäni aika selkokielisesti summattu myös se, miksi monen halpiskypärän styroksivaimennus on hieman kehnonlainen, ja tätä pidän ainakin itse ihan oleellisena asiana. Täytyypä katsoa jos vielä löytyy aviisi jostain, niin copy-peistaan tuon kohdan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Näinpä hiilikuitukypärän (edullinen) purettuna. Siinä oli hiilikuitua nelidesin kokoinen pala liimattuna kuoreen = hiilikuitukypärä. Sanoisin, että silkkaa kusetusta.
    Lainaa guide5 kirjoitti Katso viesti
    Mutta en käytä sitä kun inhoan niitä rajoja mitkä se aiheuttaa
    Paremmin suunnitelluissa kypärissä ei sellaisia rajoja näy (XR-1100 )
  14.  
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Paremmin suunnitelluissa kypärissä ei sellaisia rajoja näy (XR-1100 )
    Juuri näin
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12