Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Ajovaloumpio hajosi ja kyselin uutta tilalle Yammuuni. Originaaliosa on sen verran kallis, että päätin katsella josko ulkomailta löytyisi käytettyä osaa edullisemmin. Löysinkin sopivan umpion Englannista, mutta mahtaako englantilainen ajovaloumpio olla samanlainen kuin Manner-Euroopassa? Ajaahan ne siellä väärällä puolen tietä kaiket päivät, joten liekö ajovalotkin konvertoitu vääränkätiseksi? Olisko jollain kokemusta?
  2. #2
    Vääränkätisillä valoilla ne siellä ajelee...
    Ei kelpaa tänne, kun häikäisevät vastaantulijaa
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  3. #3
    Onko jossain moottoripyörän valossa sitä ojanpuolen "korotusta" valokuviossa?

    Omista kokemuksista GSXR:n , buellin XBS:n ja Intruderin valokuvio on ihan viiva suora.
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  4. #4
    Lainaa DizzySpell kirjoitti Katso viesti
    Onko jossain moottoripyörän valossa sitä ojanpuolen "korotusta" valokuviossa?

    Omista kokemuksista GSXR:n , buellin XBS:n ja Intruderin valokuvio on ihan viiva suora.
    Ainakin jos on H4 polttimolla niin on epäsymmetrinen valokuvio. Ja pitäs olla H7 kanssa jos on oikein suunniteltu valo
    Taivas saa odottaa
  5. #5
    Mulla on Englannista tuotu PanEuropean ja siinä on suora valokuvio. Ei mitään e merkintää ja ihan hyvin kelpas maahantuontikatsastuksesta.
  6. #6
    Kyllä pikku-adventurenkin alkuperäisessä lyhyessä (ZKW projektori) oli tuo korotus ojan puolella.
    Ja projektorille toiset kiinnitysreijät jolla sai korotuksen toiselle puolle, juurikin noita väärällä puolella ajavia maita ajatellen.

    Moottoripyörän valaisin saa kai ihan asetustenkin mukaan olla joko symmetrinen tai epäsymmetrinen valokuvioltaan?

    Nykyisessä projektorissa (Hella bi-halogen) myös tuo korotus, ja ruuvarilla esiin käännettävä lisävarjostin, tourist mode, ettei häikäise vastaantulijoita jos vääränkätisessä liikenteessä ajelee (sama toiminto löytyy tietenkin myös siitä kyseisen valaisimen vääränkätisestä versiosta).
    Ja tietenkin ne vaihtoehtoiset kiinnitysreiätkin toimii edelleen.
  7. #7
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Ainakin jos on H4 polttimolla niin on epäsymmetrinen valokuvio. Ja pitäs olla H7 kanssa jos on oikein suunniteltu valo
    Eikai H4 (tai mikään muukaan tyyppi) polttimona tuota korotusta luo, vaan umpio?
    Vai onko niitä, polttimoita siis, sekä vasemman että oikeanpuoleiselle liikenteelle erikseen...
  8. #8
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Eikai H4 (tai mikään muukaan tyyppi) polttimona tuota korotusta luo, vaan umpio?
    Vai onko niitä, polttimoita siis, sekä vasemman että oikeanpuoleiselle liikenteelle erikseen...

    juu ei ole, vaan lasi tai heijastimen optiikka sen epäsymmetrisyyden siihen tekee..

    mulla on maxissa DOT hyväksyntä eikä ollenkaan E merkkejä ja kuvio on symmetrinen eli vaakasuora yläreunastaan.
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  9. #9
    MuTuillaan hieman, kun ei tarkempaa tietoa ole.
    Heijastinpinta luo "kätisyyden".
    Ei sileä umpio luo vain hajavaloa.

    Korjatkaa, jos on väärin!
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  10. #10
    sileälasisessa tai kirkaslasisessa umpiossa heijastin luo kuvion ja muissa lasin optiikka tekee sen...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  11. #11
    Mt-01 ruman valon tilalle aprilia shiverin valon tilasin englannista ja olin varmistanut varaosanumeroista lamppuja olevan vain yhtä mallia maailmanlaajuisesti. Valokuvion voit tarkistaa vaikka biken testeistä..
  12. #12
    Tuolta lötyy lisätietoa aiheesta miten ajovalojen optiikka toimii http://publications.theseus.fi/bitst...pdf?sequence=1
    Taivas saa odottaa
  13. #13
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Eikai H4 (tai mikään muukaan tyyppi) polttimona tuota korotusta luo, vaan umpio?
    Vai onko niitä, polttimoita siis, sekä vasemman että oikeanpuoleiselle liikenteelle erikseen...
    H4 polttimon kauha tuo epäsymmetrisyyden, H/ ja vastaavat polttimon edessä oleva "varjostin" ja loppu hoidetaan umpion heijastinpinnoilla ja vanhemmissa valoissa umpion lasin rihlauksilla, http://publications.theseus.fi/bitst...pdf?sequence=1
    Taivas saa odottaa
  14. #14
    Noinhan se taitaa olla.
    Tosin noissa saatavilla olevissa H4 näytteissä kauha itsessään on symmetrinen, mutta herhkulangat ja kauha vinossa polttimon sisällä, polttimon kantaan nähden siis.

    Ilmeisesti englanti malleissa sitten polttimon ohjauskolot eri asennossa että kuvio keinahtaa toiseen suuntaan?
  15. #15
    koitin ettiä netistä "vasenkätisiä" H4 polttimoita ,huonolla menestyksellä...

    mulla oli kerran yks 9000 saappi katsastuskunnostuksessa,japanista tuotu yksilö jossa oli vääränkätiset lampunlasit ja ei me siihen kyllä polttimoita vaihdettu,vaan pelkät lasit vaan,ja kuvio kääntyi eri suuntaan...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  16.  
  17. #16
    Höh, onneksi on projektori, yksilankaiset polttimot, ja nekin vielä xenoneina...