Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 133:sta
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    No tämän järkevyydestä on helppo olla yhtä mieltä kuin myös mutkapätkä (maaseutu) ajosta, jäi vain lainauksesta pois..
    Menee vähän off-topiciksi, mutta kesäkuumalla näkee nykyisin hämmästyttävän paljon myös sellaisia, joilla on MUUTEN ihan suht kelvollisen näköiset ajokamat - mutta ei hansikkaita.

Se on kyllä kaikista fiksuinta. Enpä tiedä oikeastaan ketään, joka olisi kaatunut, ja ei olisi koskenut käsillä maahan. Ja kun on kuitenkin myös olemassa varsin päteviä hellekelin hansikkaita (ja takkeja, jos se siitä hihojen tuuletuksesta mättää).

Itellä ei tulisi mieleen ajaa kädet paljaina myöskään siksi, että tuntuma ohjaustankoon on suorastaan omituinen, jos ja kun on tottunut hansikkailla ajamaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Menee vähän off-topiciksi, mutta kesäkuumalla näkee nykyisin hämmästyttävän paljon myös sellaisia, joilla on MUUTEN ihan suht kelvollisen näköiset ajokamat - mutta ei hansikkaita.
    Toinen mikä taitaa olla aika yleinen puute jota nyt ei näe, mutta taitaa puuttua aika monelta on selkäsuoja.
    Ehkä se selkä ei ole niitä helpoimmin "kipeää ottavia", mutta sen kun ei tarvitse napsahtaa kun kerran niin se on sitten siinä.

Edit. napsahtaa = katketa
    Viimeksi muokannut: jamas; 07.02.2012 klo 21:47.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    Asiaa sivuten ajokamoista, mua tultiin toissa kesänä ripittämään ajokamojen puutteesta ilmeisestikin motoristin toimesta. Jäin siinä vähän haavi auki kun mulla kuitenkin oli _kaikki_ mahdolliset varusteet pl. niskatuki: Puman lyhytvartiset ajokengät, Mottowearin kevlarfarkut suojilla, Heldin gorerotsi (no näyttää farkkutakilta, mutta silti) selkäpanssari ja hanskat. Niin no kypärä totta kai kanssa.

Olen ihan tietoisesti hakenut noi kaupunkiajokamat silleen etten näyttäisi motoristilta, kivempi liikkua kaupungilla, käydä kahvilla yms... Mutta tuo penteleen kukkahattuilu vaan joskus menee yli, oikeesti...

...niin, niistä ajokengistä, mulla tosiaan on Pumat, oiskos Flat2:set nytten kun ne edelliset meni rikki. En oikein tykkää, on pirun tiukat, hankalat saada jalkaan, kuumat, ja ikävät kävellä. Mieluummin vedän kahvittelureissullekkin Alpinestarssin kisasaappaat jalkaan koska ne saa nopeasti ja helposti päälle, on viileet, on mukavat jalassa ja suojannee jalkaa melko hyvin (noissa Puman kengissä on metallivahvike joka kiertää ulkokehräksestä sisäkehräkseen asti joten ne luultavasti suojaa paremmin kun noi Alpinestarssit).

Mitä noihin vetoketjuihin tulee niin edelliset ratasaappaat oli käytössä 14-15 vuotta eikä niistä se vetoketju hajonnut mihinkään. Ne täytyi vaihtaa kun liimaukset alkoi pettämään ja pohjat lähti irti. Ja noita lyhytvartisia ajokenkiä mulla on ollu 3:t, joista nuo viimeisimmät Pumat on epäsopivat mun jalkaan ja siihen mukavaan oleiluun kahviossa, ja niitä vanhemman mallisia Puman kenkiä ei enää valmisteta....
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
    Parin vuoden tauon jälkeen on moottoripyöräily jälleen osa minun kesää. Muistuu mieleen miten aiemmin ajokengät oli turvalliset, mutta epämukavat kävelyyn ja kapea lesti vei tuntoa jalasta ajon aikana. Nämä saappaat olivat Alpinestarssin Supertech Racingit.

Tosiaan silloin, jos ajelin vain alle 10km, en laittanut saappaita jalkaan, vaan normaaleilla kengillä mentiin. Nyt kuitenkin suunnitelmat ovat toiset: Järkevintä lienee, että hankkii parit saappaat. Toiset kaupunkiajoon ja toiset matka-ajoon. Matkasaappaat lienee järkevin ottaa vedenpitävinä, jotta ikäviltä yllätyksiltä säästytään.

Tämän hetken suunnitelma on ostaa seuraavat saappaat: *Kliks*
    ja kaupunkia varten nämä: *Naks*

Kommentteja tai kokemuksia kellään tähän asiaan? Aikoinaan nuo Alpinestarssit eivät olleet vedenpitävät ja nyt tuntuisi kyllä järkevältä, että ne olisi. Sateella ei toki ole usein tarkoitus ajaa, mutta kun eipä noista keleistä tiedä kun on vaikka viikon reissussa.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
    Lainaa Tape- kirjoitti Katso viesti
    Kommentteja tai kokemuksia kellään tähän asiaan?
    Toki ratkaisut riippuu esim. taloudellisesta tilanteestasi. Mutta ainakin itse kyllä panostaisin hieman aikaa (ja tarvittaessa myös mammonaa) siihen, että saisin yhdet laadukkaat, suojaavat, vedenpitävät ja käyttömukavat ajosaappaat.

Tämänhetkiset on jotkut Sidin Gore-Texit (jos haluat voin toki kaivaa tiedon, mikä malli se tarkalleen on), muistaakseni ovh. niillä oli hieman yli 300, ja ne kyllä täyttää mielestäni nuo speksit aika hyvin, ainakin mitä tulee laatuun, suojaavuuteen ja vedenpitävyyteen. Kävelymukavuus ei ehkä ole ihan täysi kymppi (varsinkaan jos vertaan aiempiin Alpinestars SMX:iini, joilla olisi voinut lähteä varmaan vaikka vuoristovaellukselle!) mutta sekään ei kuitenkaan ole näissä varsinaisesti huono, ja puhtaasti ajosaappaina ovat olleet kaikinpuolin kiitettävät.

Aidosti vedenpitävät Gore-Tex saappaathan eivät tietysti hellekeleillä ole kaikista kevyin vaihtoehto, mutta ainakin Suomen olosuhteita ajatellen tuo on itselleni ollut paras kompromissi. Kävinpä noilla myös Sisiliassa 2010 kesällä, ja pärjäsin ihan hyvin parhaimmillaan yli +40C lämmöissä. Toki siinäkin voi olla eroa, kuka kokee kengät tukalan kuumiksi, ja kuka ei.

Mutta jos tuon rahan pistäisi esim. puoliksi, niin sitten saisi varmaan kahdet saappaat, mitkä kummatkaan ei yllä lähellekään noiden Sidien tasoa.
    Viimeksi muokannut: pecha; 08.02.2012 klo 12:09.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Parin vuoden tauon jälkeen on moottoripyöräily jälleen osa minun kesää. Muistuu mieleen miten aiemmin ajokengät oli turvalliset, mutta epämukavat kävelyyn ja kapea lesti vei tuntoa jalasta ajon aikana. Nämä saappaat olivat Alpinestarssin Supertech Racingit.

Tämän hetken suunnitelma on ostaa seuraavat saappaat: *Kliks*

Kommentteja tai kokemuksia kellään tähän asiaan? Aikoinaan nuo Alpinestarssit eivät olleet vedenpitävät ja nyt tuntuisi kyllä järkevältä, että ne olisi. Sateella ei toki ole usein tarkoitus ajaa, mutta kun eipä noista keleistä tiedä kun on vaikka viikon reissussa.
    Minulla oli kolmet tuollaiset yhden kesän aikana. Valtavan mukavat kengät jalassa, ilmastointi pelasi hyvin ja pitivät vettä loistavasti. Noissa pärjäsi myös yksillä sukilla nollakelin lähistöllä eivätkä hiostaneet yli parinkympin keleissä.

Mutta miksi kolmet samanlaiset yhden kesän aikana? Pintanahan kuori hilseili pois. Vaihdoin kahdesti samasta kaupasta samanlaiset kengät tilalle (takuu toimi hienosti) mutta kaikissa oli sama ongelma. Ei tuo sinällään käyttöä olisi haitannut mutta kyllähän ne melko rupisilta näyttivät ko. ongelman seurauksena. Lieneekö samaa tuotantoerää, paha sanoa, mutta koska kaupasta ei löytynyt enää sopivia varmasti eri erää olevia vaihtoon, jouduin hommaamaan eri kengät. Kyllä noita ikävä jäi silti, huomattavan hyvän oloiset saapikkaat. Jopa yllättävän mukavat kävelläkin suojaavammiksi kengiksi.
    Viimeksi muokannut: Jarsu; 08.02.2012 klo 17:13.
    ex Kawasaki Z1000SX -14
    ex Yamaha FZ6SA -06
    A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO

Mulla on kyseiset Alpinestarssin ajosaappaat ja on kyllä parhaat mitä oon jalassa pitänyt. Toi Supertech on vissiin ajan saatossa hieman päivittynyt, 15 vuotta vanhemmat vastaavat oli mulle kapeat ja mulla ei sinällään kovin kaponen tuo jalka edes ole. Toi uudempi, leveämpi malli on mulle hyvä.

Jos tuon uuden Astarssin kanssa on ongelmia niin älä noita Puman kenkiä osta ainakaan kokeilematta, niissä on järjestään normaalia kapeampi lesti. Mulla oli Puman Flat 2:set kaupunkikenkinä, ja nytten on Flat 2v2:set jotka on vielä kauheammat - kapeat, ahtaat ja vittumaiset pukea. Voi olla että tuo Testastretta on leveämpi (toivoa sopii) mutta luultavasti sekin on melkoisen kapealestinen kenkä.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
    Kiitokset vastanneille.

Kaupunkiajoa varten on saatava lyhyet kengät. Missään kisasaappaissa (tai niiden rennommissa versioissa) en tule ajamaan töihin tai kavereiden luo. Pitää yrittää jostain löytää nuo Pumat kokeiltaviksi. Ajattelin että ottaisi ne tietoisesti yhden isompana, mutta tuo lestin leveys on tosiaan yksi iso kysymysmerkki. Ulkonäkö olisi kyllä sellainen, joka miellyttää. Ja hirveästi vastaavanlaisia ulkonäöltään en ole löytänyt.

Budjettia olen suunnitellut noin 400 € kenkien suhteen. Kieltämättä nuo laadukkaammat Goretexit olisi järkevä valinta. Pitänee tutkia noita Sidin ja Astarssin vaihtoehtoja vielä lisää. Format olisi mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta tuo laatuseikka pitää selvitellä vielä.

Edessä on siis monta iltaa eri forumeiden lueskelua. Ja lienee syytä päästä jonnekkin asialliseen liikkeeseen kokeilemaan noita eri vaihtoehtoja.
    Olikos kellään tuota Xpd:n XP-7 R käytössä? Millainen tuo mahtaa olla helteillä kun ei kuitenkaan suoranaisesti ilmastoitu malli ole? Stormilla 339e ja FC-Motosta vähän alta 300, eli ei tosiaan halvimmasta päästä.

Hitto kun noita kunnon ratakenkiä on niin köyhästi sovitettavana liikkeissä. Kaikenmaailman lyhyttä lelukenkää ja touring kumisaapasta kyllä löytyy vaikka muille jakaa..
    Viimeksi muokannut: Pakkasherra; 08.02.2012 klo 21:49.
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
    Lainaa Pakkasherra kirjoitti Katso viesti
    Olikos kellään tuota Xpd:n XP-7 R käytössä? Millainen tuo mahtaa olla helteillä kun ei kuitenkaan suoranaisesti ilmastoitu malli ole? Stormilla 339e ja FC-Motosta vähän alta 300, eli ei tosiaan halvimmasta päästä.

Hitto kun noita kunnon ratakenkiä on niin köyhästi sovitettavana liikkeissä. Kaikenmaailman lyhyttä lelukenkää ja touring kumisaapasta kyllä löytyy vaikka muille jakaa..
    Minulla on nuo. Ei tosiaan ole kylmästöidyt, jotta ei siellä ilma varsinaisesti kierrä. Itseäni tosin ei jalkahiki vaivaa siinä määrin kuin toisia motoristeja, joten en osaa oikein arvioida tätä ominaisuutta. Kevyet nuo on jalassa, mutta semisti hankalat asentaa jalkaan kun tuo sisäkenkähimmeli on vähän erikoinen häkkyrä. Sopii mielestäni keskivertoa paksupohkeisemmallekin. Vartta voisi kuvailla lyhyehköksi eräisiin toisiin ratasaapikkaisiin verrattuna.
    Viimeksi muokannut: killa; 08.02.2012 klo 22:15.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Goretex - Guarantees keep your dry. On kaikenlaisia immenkalvoja mut jos ostat Goretex-kengät ja ne vuotaa niin takuuseen menee. Kaikenmaailman muut kalvot voivat kyllä pitää vettä mutta jotta saa käyttää Goretex-plakaattia täytyy vaatteen olla oikeasti vedenpitävä - myös vetoketjuiltaan, saumoiltaan jne... Rukan goretexejä ootin viis vuotta että kävis vuotaa mut kun ei, meni takuu umpeen. Ei tosin vuoda vieläkään.

Noista kengistä on vähän ristiriitaisi ajatuksia. Jos oikeasti haluaa että nilkat ei murru kaatuessa niin pitäis kengät olla kisakenkä tai vastaava. Nuo tourinkisaappaat on melkein kaikki aikamoista pilipalia. Lyhytvartiset kengät on lähes vitsi. Voihan sitä valmistaja mainostaa kaikenlaisilla kehräsluun pehmusteilla tms. mutta ihan turhia ne on kun parisataakiloa pyörää kaatuu nilkan päälle. Harva peruskenkä suojaa jos nilkka ojentuu ja pyörä tulee suoraan kantapään päälle. Pohjeluu napsahtaa nopeasti poikki kun pyörä runttaa nilkan asfalttia vasten. Toki on nää tilanteet jossa erkaannutaan pyörästä ja liutaan pitkin tantereita. Niissä tilanteissa voi joku lyhytvartinen metallivahvistettu kenkä suojata kehräsluuta kulumasta.
    Haluaisin nähdä fotoja joissa on oikeasti kaaduttu esim. kevlar-farkuissa. Kevlaria kun on vain tietyissä paikoissa niin voi olla muut kohdat aika naarmuilla. Ja kun pyörii asfaltilla kolisee polvet bitumiin kevlarin läpi aika kivasti.

Saahan sitä myydä turvallisuutta mut minusta tuntuu että aika paljon myydään mielikuvilla eikä varusteet oikeasti tositilanteissa auta.
    Tällä hetkellä taitaa kovin ehdokas olla Alpinestarssin SMX Plus Gore-tex Linkki. Ilmeisesti täysin uusi malli tälle vuodelle. Esimerkiksi FC-Moto ei vielä ole sitä saanut valikoimiinsa.

Toinen varteenotettava vaihtoehto on sitten SMX R Gore-tex. Onneks on aikaa ennen kauden alkua tehdä päätös.
    Lainaa BonAqua kirjoitti Katso viesti
    ...Lyhytvartiset kengät on lähes vitsi. Voihan sitä valmistaja mainostaa kaikenlaisilla kehräsluun pehmusteilla tms. mutta ihan turhia ne on kun parisataakiloa pyörää kaatuu nilkan päälle. Harva peruskenkä suojaa jos nilkka ojentuu ja pyörä tulee suoraan kantapään päälle. Pohjeluu napsahtaa nopeasti poikki kun pyörä runttaa nilkan asfalttia vasten...
    Taidat viitata tuohon mun edelliseen viestiin. Varmaankin ihan totta että useimmat lyhytvartiset ajokengät ei hirveitä suojaa, mutta oletko koskaan käpistellyt noita Pumia? Mä väitän että ne suojaavat nilkkaa huomattavasti paremmin kuin useimmat lyhytvartiset mitä mainostetaan ajokenkinä, ja uskoisin niiden pärjäävän myös kisakenkien rinnalla, mitä tulee kehrästen ja jalkapöydän suojaamiseen - on meinaan jäykimmät kengät mitä on jalassa tullut pidettyä. Tietty kaikki tämä perustuu omakohtaiseen anatomian tuntemukseen ja muutaman eri kenkämallin kokeiluun ja käyttökokemukseen.
    Tällä hetkellä taitaa kovin ehdokas olla Alpinestarssin SMX Plus Gore-tex Linkki. Ilmeisesti täysin uusi malli tälle vuodelle. Esimerkiksi FC-Moto ei vielä ole sitä saanut valikoimiinsa.

Toinen varteenotettava vaihtoehto on sitten SMX R Gore-tex. Onneks on aikaa ennen kauden alkua tehdä päätös.
    Itselläni samantyyppiset lapikkaat haussa. Tällä tietoa enemmän mielessä Dainese TRQ Race Out D-WP http://www.revzilla.com/motorcycle/d...-out-d-wp-boot jota saa suomestakin ihan ok hinnalla (about 250€). Toisena vaihtoehtona olisi sitten astetta järeämpi Dainese Torque Pro Out D-WP http://www.revzilla.com/motorcycle/d...e-pro-out-d-wp jonka hinta ehkä pompsahtaa oman budjetin/tarpeen ylitse eikä saatavuuskaan ole kummoinen.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
    Mitenkähän eroaa Sidi vertigon kengän koko alpinestarsin smx-5? Pitäs tilata tollaset sidit muttaku ei oo päässy sovittamaan missään. Kengän numero olis semmonen 42,5 normi kengis ja leveyttä saa olla.
    Lainaa Jer3 kirjoitti Katso viesti
    Mitenkähän eroaa Sidi vertigon kengän koko alpinestarsin smx-5? Pitäs tilata tollaset sidit muttaku ei oo päässy sovittamaan missään. Kengän numero olis semmonen 42,5 normi kengis ja leveyttä saa olla.
    Sidi ja AStars koot ovat lähellä toisiaan, eli normikoko +1, mutta lesti on kapea molemmissa. Sidiä saat myös leveällä lestillä joka on ehkä sulle parempi, Mega Gore -malli.

Kuitenkin oma kokemus rajottuu vain muutaman mallin sovitukseen, ostin SMX-R:t, jotka sopii solakalle jalalle.
    Z1000 -07
    Nyt kaupungissa "ei mulle mitään tapahdu" lenkillä töihin kipattuani pyörän jalalleni lyhytvartisissa lenkkareissa on alkanut ratatuetut muovivahvistetut saappaat kiinnostelemaan.

Ilmeisesti suositellaan noita Sidi Stealth ST Gore tai TCX Competizione S Gore malleja? Muita ehdotuksia nilkkasuojalla? Mielummin kärsin natisevista buutseista kuin otan uudet 6+ vikkoa jalan pakettiin. TCX:ät lienee nopeampi/helpompi pukea?

Saisivat pitää vettäkin välillä joten siksi goretex mallit valittuna. Uskaltaako noita tilailla kokoihin luottaen netistä vai kannattaisiko käydä sovittelemassa? Jos niin missä olisi pääkaupunkiseudulla esim noita Sidi kenkiä hyllyssä?

Jalan turvotus laskennee lähiviikkoina sen verran että voisi käydä sovittamassa?
    FZ6-n -05
    Lainaa bere kirjoitti Katso viesti
    Nyt kaupungissa "ei mulle mitään tapahdu" lenkillä töihin kipattuani pyörän jalalleni lyhytvartisissa lenkkareissa on alkanut ratatuetut muovivahvistetut saappaat kiinnostelemaan.

Ilmeisesti suositellaan noita Sidi Stealth ST Gore tai TCX Competizione S Gore malleja? Muita ehdotuksia nilkkasuojalla? Mielummin kärsin natisevista buutseista kuin otan uudet 6+ vikkoa jalan pakettiin. TCX:ät lienee nopeampi/helpompi pukea?

Saisivat pitää vettäkin välillä joten siksi goretex mallit valittuna. Uskaltaako noita tilailla kokoihin luottaen netistä vai kannattaisiko käydä sovittelemassa? Jos niin missä olisi pääkaupunkiseudulla esim noita Sidi kenkiä hyllyssä?

Jalan turvotus laskennee lähiviikkoina sen verran että voisi käydä sovittamassa?
    TCX ja Sidiä löytyy superbikersilta Espoosta, hyllyssä olevista malleista en tiedä. Omaan jalkaani TCX:t todella mukavat jalassa vaikka "vähän" kävellessä natiseekin.Lestikin suomalaiseen lättäjalkaan sopivan leveä. Sidiä en ole koivessani käyttänyt.
    welcome to the family>>to the pure fun>>to the show>>to the edge>>to adventures>>to the toughest guys>>to ambition>>to ultimate speed>>to the festival>>to the feeling beeing "ready to race"...
    KTM RC8 '08 ->KTM RC8r '11 black
    KTM SX-F 250 ´07
    Eka reissu takana Alpinestars Supertech R ajosaappailla ja nyt pitää sanoa että en ole edes uneksinut että noin hyviä ajosaappaita tehtäisiin. Mieletön istuvuus, hyvä pohjan pito ja loistava tukevuus ilman mitää ajoa haittaavaa jäykkyyttä. Täyden kympin kengät.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Sidin Vertigot tuli tilattua, kun pidemmän googlettelun jälkeen annoin kuitenkin enemmän painoarvoa jalan suojaukselle kuin sadekalvolle. Ensin oli tulossa Cobra rainit mutta Vertigo vaikutti paremmin suojatulta ja ehkä ovat mukavemmat kesällä kun ei yhtä hiostavat kuin goretex buutsi. Vertigossa myös paremmin vaihdettavia osia ja säädöt. Toivottavasti nuokin pikkusateen pitää hetken ulkona. Ei mä kuitenkaan muutenkaan sateessa hupiin ajele.

Niinkuin ketjussa on moni maininnutkin, varsinkin hitaissa kaadoissa jalat ottavat helposti osumaa, seuraavista mahdollisista konttauksista olisi kiva kävellä pois.
    Lyhytvartiset lenkkarit, never again.
    FZ6-n -05
    itse aloitin mp harrastuksen tänä keväänä ja tilasin netistä jotku edulliset kengät...en muista nyt edes merkkiä.olisko ollu probiker...
    kaveri sitte kyseli että olenko tykännyt?pitääkö vettä yms....

pätevänä kehuin että ei ole sukat kastunut vaikka olen sateella ajanu

kaveri osti samanlaiset ja tehtiin tuossa viikon pyörä reissu....eka päivänä satoi vettä ja kaverin kengät niin märät että pystyi kaatamaan vedet kengästä...

tuli mulle sitte kiroilemaan että pitää vettä joo!!!!mun kengät oli aivan kuivat. mun pyörässä on kengät "suojassa" että ei vesi lennä kenkiin....pyörä on gsx 600 f -00

no...kavereita ollaan edelleen
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
    Lainaa bere kirjoitti Katso viesti
    Sidin Vertigot tuli tilattua, kun pidemmän googlettelun jälkeen annoin kuitenkin enemmän painoarvoa jalan suojaukselle kuin sadekalvolle.
    Goresukat sukkakaupasta sille varalle että satamaan alkaa.
    Onko kellään kokemusta TCX - "Explorer" III Gore-Tex® ajokengistä?

MC-Scatterilla niitä saisi 165 euroon.
    Työnteko on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä!
    Messuilta lähti silloin matkaan tämmöiset http://www.mpt.fi/index.php?productID=40512 kengät ja olen ollut oikein tyytyväinen. Vertailukohteita ei ole mutta vetoketjut pysyy hyvin kiinni, kengillä on hyvä myös kävellä ja positiivinen yllätys oli, ettei pyörää ehkä vielä tarvitsekaan madaltaa kun näillä yltää jalat hyvin maahan

Takki ja hanskat löytyivät Sweepin mallistosta, kohtuullisessa vesisateessa tekstiilitakin hihoista meni vesi sisään. Housut, jotka ostin käytettynä ja jonka merkistä en saa mitään selvää, pettivät pahasti. Ne siis seuraavana hankintalistalla.

Aikaisemmin kyydissä istuskellessani napotin tavallinen nahkatakki päällä, farkut ja lenkkarit jalassa. Nyt kun alla on oma pyörä, ei vielä tulisi mieleenkään lähteä kurvailemaan ilman turvallisen tuntuisia ajokamppeitani. Tosin ajamaan lähtiessä lenkit ovatkin aina lähemmäs 100km, pelkkää kaupunkipärräilyä ei ole tullut harrastettua.
    Suzuki GSX-R 600 -08 2012 -->
    Lainaa SnaS kirjoitti Katso viesti
    Messuilta lähti silloin matkaan tämmöiset http://www.mpt.fi/index.php?productID=40512 kengät ja olen ollut oikein tyytyväinen. Vertailukohteita ei ole mutta vetoketjut pysyy hyvin kiinni, kengillä on hyvä myös kävellä ja positiivinen yllätys oli, ettei pyörää ehkä vielä tarvitsekaan madaltaa kun näillä yltää jalat hyvin maahan

Takki ja hanskat löytyivät Sweepin mallistosta, kohtuullisessa vesisateessa tekstiilitakin hihoista meni vesi sisään. Housut, jotka ostin käytettynä ja jonka merkistä en saa mitään selvää, pettivät pahasti. Ne siis seuraavana hankintalistalla.

Aikaisemmin kyydissä istuskellessani napotin tavallinen nahkatakki päällä, farkut ja lenkkarit jalassa. Nyt kun alla on oma pyörä, ei vielä tulisi mieleenkään lähteä kurvailemaan ilman turvallisen tuntuisia ajokamppeitani. Tosin ajamaan lähtiessä lenkit ovatkin aina lähemmäs 100km, pelkkää kaupunkipärräilyä ei ole tullut harrastettua.
    Noissa näkyisi olevan sama "vedenkestosuojaus" eli tuo "Drytex-vuori, kuin alla olevan linkin kengissä, mutta pitääkö ne vettä. Voisin ostaa tuolta tuollaiset saappaat kun ovat niin halvat, mutta kun ei tiedä mitenkä pitää vesisateessa.

Ja onko se niin että kun kenkä pitää hyvin vettä, se tarkoittaa myös sitä että jalkahiki pysyy myös sisällä .

http://www.24mx.fi/mp/p/mp-saapas-fo...saappaat/k291/
    Työnteko on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä!
    Tulipas todettua aamulla, että tälläisellä vetisellä kelillä mun ajokengät(richan kankaiset nilkkurit) vuotaa pahemmin ku seula. Eli tarvis työmatkoja varten ostaa jotkut saappaat jotka pitäis hieman paremmin vettä ulkopuolella. Halvalla pitäis saada ku tarkotus olis siis vaan vesikelillä pitää varrellista saapasta. Katoin et Motonetistä sais tollaset 70e:llä:

http://www.motonet.fi/web/guest/etus...uctid=38-23457

Kellään kokemuksia?
    Itse itselleni vastaten... Tulipa todettua, ettei mun jalkaa saa menemään saapasmalliseen ajokenkään. Ei vaan nilkka mahdu taipuu. Tuli sit pistettyä Motonetistä tilaukseen sopivankokoiset Richa RXA Kartit eli lyhytvartiset nahkaiset ja jollain tapaa ainakin vedenpitävät kengät. Tosin saa nähdä tuleeko koskaan ku oli myyjä niin skeptinen turun varaston tilausinnosta...
    Veden pitävät (ja kestävät) on varustettu GORE-TEX®-merkillä.
    Tuota kalvoa ei aivan jokainen saa käyttöönsä. Vaatii laadun tarkkailua.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Mulla on tällaiset Oxstarin Sunrayt, goretexilla. Niillä on nyt tämän kesän ajot tehty, kuivilla sukilla pääsee olipa satunnainen helle tai kaatosade. Hinta oli mopoliikkeen tarjouspäivillä 50-100 välillä. Vastaava miesten malli on isännällä, samanhintainen ja samat hyvät kokemukset.
    Ihan ok kävellä abc:lle kahville. Ei siis koko matkaa vaan siitä mopolta.

Sovittaminen kannattaa, noin 60e olisi maksanut MP-asun tms aika samanoloiset saappaat eikä ne vaan käyneet jalkaan mitenkään.
    http://www.motorcyclegear.com/street...cle_boots.html
    Viimeksi muokannut: TuijaM; 24.08.2012 klo 14:18. Syy: kirjoitusvirheitä
  30.  
    Muutaman kesän ajelin GoreTex kalvollisilla saappailla, mutta tälle kesälle tuli nuo.
    http://www.storm-motor.fi/ajovaruste...appaat-mustat/
    Lomareissulla otin vielä nuo vanhat saappaat ja se oli virhe. Ei hengitä jne, joten hajut sen mukaiset ja jalan suojaus/saappaan tukevuus selvästi heikompi, kuin Xpd:ssä.

Yllättävää on, että italialaiseksi saappaaksi on hyvä ja leveä lesti jalkaterälle, ei hankaa yhtään mm. pikkuvarpaissa oleviin vuosien myötä tulleisiin kovettumiin.
    Nilkan tuenta ja koko kengän tuntuma jalassa on yllättävän hyvä ajatellen hintaakin.
    Myös esim. vaihtaminen ja jarruttaminen on tunnokkaampaa, kuin kengässä jossa nilkan osuus ei jousta pätkääkään.
    Seuraava jalkine ilman muuta nahkainen ja vastaava, ellei parempaa löydy.
    Vettäkin ovat pitäneet niissä kotimaan sateissa, jotka kohdalle osuneet.
    <p>.</p>
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen