Uskaltaako teräksisen vaihtaa alumiiniseen - eli onko tää kriittinen kestämisen suhteen ja onko tuo mutteri joka pitää laakerin/keulan kasassa?
Pyörä on ihan perus CBF
http://www.pro-bolt.com/aluminium-to...ls-orange.html
Viimeksi muokannut: vahva; 31.01.2012 klo 13:39.
Pyörää tietämättä, sanoisin että ei pidä kasassa. Ainakin xj:ssä tuo pitää vaan yläkolmiota kiinni akselissa. Vaihdoin juuri diversionin virtalukon ja piti ottaa toi mutteri ja yläkolmio irti, niin sen alla on semmonen joku kruunumutteri tms. mikä kiristää ohjauslaakerin ja pitää ymmärtääkseni pakkaa kasassa. Mutta emmää tiedä silti uskaltaako sitä vaihtaa alumiiniseen..
Ainakin ohlinssin ohjausiskarisarjassa omaan hondaan tuli tuota huomattavasti hengettömämpi alumiinimutteri, jolla siis yläkolmio ja iskarin toinen pää tulee kiinni. On se ainakin kestäny kiristää ihan normaalisti..
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Hyvin toi tossa menee.
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Ainakin ZX-6R:llä pysty hyvin ajamaan rataa ilman tuota mutteriakin. Toki aiheutti paskahalvauksen kun varikolla huomasin tuon puuttumisen.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ja esim KTM ei käytä noita kolmion alla olevia muttereita lainkaan...
Pelkkä alumiinipultti akselin päässä ja kolmiossa kiristys akselin ympäri yhdellä pultilla.
Sama systeemi käytössä piikeistä RC8:n.