Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Onkos näitä tuotu Suomeen yhtään kappaletta?

    Kaveri pohtii kyseisen pyörän vm.2009 tuomista jenkeistä Suomeen...

    Voiko "uuden" mallin Suomeen tuominen aiheuttaa ongelmia tullissa/katsastuksessa, eli jos kyseistä mallia ei ole suomeen koskaan maahantuojan toimesta tuotu?

    Miltä taholta asiaa kannattaa tiedustella?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  2. #2
    Jos tuo muuttopyöränä, niin pitäisi onnistua ilman ongelmia. Jos taas normaalina tax-freenä, niin en alkaisi kyseiseen rumbaan.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  3. #3
    Lainaa Tctic kirjoitti Katso viesti
    Jos tuo muuttopyöränä, niin pitäisi onnistua ilman ongelmia. Jos taas normaalina tax-freenä, niin en alkaisi kyseiseen rumbaan.
    Niin siis pyörää ei ole vielä ostettu, eli noista sinun vaihtoehdoistasi ilmeisesti tuo Tax-free, tosin verot on tarkoitus maksaa suomessa ;-)
    Muuttopyörä taisi vaatia vuoden omistusajan kyseisessä maassa?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  4. #4
    Muuttopyörää varten muuttajan (henkilö) on oltava yli vuosi ulkomailla ja muuttoajoneuvo vahintään puoli vuotta. Jenkeistä maksamalla tuotavassa pyörässä ongelmaksi nousee EU vastaavuudet, muuttotavarassa vastaavuuksia ei tarvitse olla tai niistä saa vapautuksen.
    1997 HD Road King
    1994 BMW R100R
  5. #5
    Heitanpa lusikkani nyt soppaan, kun satun olemaan se kaveri, joka pyoraa on tuomassa.

    Kyseessa on siis 2009 Yamaha FZ-6R, standardilla valkoisella varityksella, maileja mittarissa n. 4400. Hintaa talla puolen rapakkoa 5000 dollaria eli vajaan 4000 euroa.

    Olen lahtoa tekemassa tuossa paasiaisen alla, joten en ehdi millaan omistaa pyoraa kuutta kuukautta vaikka olenkin taalla yli vuoden asunut. Pyoraa en tule taalla ajamaan, joten se menee ostopaivana kaverin autotalliin ja muuttopaivana muuttoauton kyydissa merikonttiin, taalla en mitaan veroja aio pyorasta maksaa, vaan ne hommat hoidan sitten Suomen paassa.

    Tullin sivuilta ei akikseltaan loytynyt tietoa naiden pyorien verotusarvosta enka netista loytanyt myynti-lmoituksia kuin 1990-luvun FZR:sta.

    Mutta jos siihen on joku syy miksi tuota pyoraa ei kannattaisi tuoda, niin kuulisin kylla mielellani. Tassa muutossa on muutenkin aika paljon hassakkaa enka mitaan elamaa suurempaa riesaa halua itselleni vaikka kova pyorakuume onkin.
  6. #6
    Lainaa Krring kirjoitti Katso viesti
    Heitanpa lusikkani nyt soppaan, kun satun olemaan se kaveri, joka pyoraa on tuomassa.

    Kyseessa on siis 2009 Yamaha FZ-6R, standardilla valkoisella varityksella, maileja mittarissa n. 4400. Hintaa talla puolen rapakkoa 5000 dollaria eli vajaan 4000 euroa.

    Olen lahtoa tekemassa tuossa paasiaisen alla, joten en ehdi millaan omistaa pyoraa kuutta kuukautta vaikka olenkin taalla yli vuoden asunut. Pyoraa en tule taalla ajamaan, joten se menee ostopaivana kaverin autotalliin ja muuttopaivana muuttoauton kyydissa merikonttiin, taalla en mitaan veroja aio pyorasta maksaa, vaan ne hommat hoidan sitten Suomen paassa.

    Tullin sivuilta ei akikseltaan loytynyt tietoa naiden pyorien verotusarvosta enka netista loytanyt myynti-lmoituksia kuin 1990-luvun FZR:sta.

    Mutta jos siihen on joku syy miksi tuota pyoraa ei kannattaisi tuoda, niin kuulisin kylla mielellani. Tassa muutossa on muutenkin aika paljon hassakkaa enka mitaan elamaa suurempaa riesaa halua itselleni vaikka kova pyorakuume onkin.
    Tuossa aikaisemmin puhuttiin noista vastaavuuksista. Käsitin että ongelmaksi tulee esimerkiksi valoissa eurooppalaisten hyväksyntämerkkien puuttuminen ? Käytännössä siis valojen vaihto suomessa ? Joku korjatkoon jos olen ihan hakoteillä
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  7. #7
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Tuossa aikaisemmin puhuttiin noista vastaavuuksista. Käsitin että ongelmaksi tulee esimerkiksi valoissa eurooppalaisten hyväksyntämerkkien puuttuminen ? Käytännössä siis valojen vaihto suomessa ? Joku korjatkoon jos olen ihan hakoteillä
    Niin siis joo, kyllä. Lähetin tuossa päivemmällä paikallista aikaa maahantuojalle emailia, mutta ei ole vielä takaisin kuulunut. Saas nähdä joutuuko tässä vielä maksamaan itsensä kipeäksi.
  8. #8
    Tuli maahantuojalta viesti, että kun pyörä on 2009 vuoden Yamaha, niin eivät saa sille tulostettua CoC-todistusta ja kehoittivat jättämään pyörän ostamatta. Nyt vituttaa ankarasti. Miten voi lainsäädäntö olla sellainen, että maahan voi tuoda pyörän, jolla ei sitten saa koskaan ajaa? Ei ne pyörät nyt niin kamalan erilaisia voi helvetti soikoon olla.
  9.  
  10. #9
    Lainaa Krring kirjoitti Katso viesti
    Tuli maahantuojalta viesti, että kun pyörä on 2009 vuoden Yamaha, niin eivät saa sille tulostettua CoC-todistusta ja kehoittivat jättämään pyörän ostamatta. Nyt vituttaa ankarasti. Miten voi lainsäädäntö olla sellainen, että maahan voi tuoda pyörän, jolla ei sitten saa koskaan ajaa? Ei ne pyörät nyt niin kamalan erilaisia voi helvetti soikoon olla.
    Outo pyörä, näyttää kokokatetulta XJ6:lta. Itse ainakin olisin varovainen ja selvittäisin tarkkaan mitä tuommoisen tuominen vaatii. Oisko niin, että kun ko. mallia ei varmaankaan ole tuotu Suomeen, tai onko tuotu edes mihinkään Eurooppaan eli tyyppihyväksyntä saattaa puuttua ja siksi tänne kelpaavaa CoC:ta ei saa?