Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Määräaikaishuoltoon kuuluu venttiilivälysten tarkastus 20 000 km välein, mutta ei ole tiedossa että paloja olisi vaihdettu ennen 100 000 km. *Silti huollossa (RM-Heino) kerrottiin, ettei se 10 000 km:n väleinkään pahaa tee. Sama juttu ruiskun synkronisoinnille.

    -bens.suodattimen vaihtoväli on sama jos ajaa saharassa tai moottoritiellä suomessa ja tankkaa puhdasta bensiiniä

    -sit huoltoon kuuluu jarrupalojen tarkastus ja renkaankulutuspinnan tarkastus.

    -sit moottorinohjausyksikön ohjelma pitää päivittää, vaikka vanha ohjelma toimii hienosti. Ei vain ole tietoa mitä päivitys muuttaa .

    = 700 e *


    Tulee välillä mieleen, onkohan meillä Suomessa kaikilla ihan kaikki jauhot kotona


    t: JP
    Örk
  2. #2
    Mikähän mopo oli kyseessä?

    Jo kahden kympin välein suositellaan venttiilejä tarkistettavaksi, niin kaipa siihen joku syy on. Ja jos valmistaja sanoo 20 tkm, niin ei niihin 10 tkm tarvitse kajota. Ei se toki pahaa tee, mutta ei siitä mitään iloakaan ole. Toisaalta esim. K 12 RS:ssä tarkistusajankohta taitaa olla 60 tkm.
    Ja eihän pelkkä tarkistus yleensä mikään kummoinen toimenpide ole, pyörästä toki riippuen..

    Bensan mukana se paska tulee, jos tulee. On lähes sama, ajatko Saharassa, vai pohjoisnavalla.

    Joka ainoan vehkeen huoltoon kuuluu renkaiden kulutuspinnan ja jarrupalojen tarkistus. Vallankin jarrupalojen tarkistus on jopa asiaa, sillä se jää monelta itse tekemättä. Jos esimerkkinä käytetään taas tuota K 12 RS:ää, niin yllättäen takapalat menee jo ~kahdessakympissä, vaikka etupaloilla ajaa 60 tkm.

    Ei moottorinohjausyksikköä tarvitse päivittää, jos kone toimii hienosti. Usein vaan ei toimi ja siksi se saattaa olla aiheellistakin. Eikä ne päivitykset ainakaan huononna moottorin toimintaa, vähän niinku päivittäisit jotain tietokoneohjelmaa. Parannuksiahan siellä yleensä.. Ja omistajan ratkaistavissahan mahdollinen päivitys on.

    = 700 € ?? Enpä ole vielä koskaan Bemun määräaikaishuollosta tuollaisia summia maksanut. Tuossa jo aiemmin mainitsinkin asiasta, eli just käytin Heinolla *K 1200 ässää 20 tkm huollossa. Omilla öljyillä (Delvacit tietty ) *huolto maksoi alle 200 €. Hintaan vaikutti tosin myös se, ettei ilmanputsareita vaihdettu.

    Niin, jos jarrupalat vaihdetaan huollossa eteen ja taakse, niin pelkät palat nostaa huollon hintaa helposti 200 €. Aika suolaisen hintaisiahan Bemun orggisosat yleensä ovat.



    1300 Gessu
  3. #3
    Hyvähän venttiilivälykset on ajoissa tarkastaa ja säätää. Tulee aika kalliit vauriot, jos pääsevät palamaan. Yleensä välys menee pieneksi ja polttaa lopulta venttiilin.
    Suodattimet on hyvä vaihtaa, kun kilsat tulee täyteen.
    Moottorinohjausyksikön päivittäminen on vain tarvittaessa, jos on ongelmia. Ei sitä muulloin tarvii tehdä. Tuo 700eur kuulostaa kalliille. Mitä kaikkea siihen kuuluu? Vaihtaako renkaan / renkaatkin siihen...?
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  4. #4
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Toihan alkaa olla jo ihan ducatin huoltohinnoissa...

    Tosiaan kyllä tuohon 700e huoltoon pitäisi sisältyä muutakin kuin pelkkä ohjelmiston päivitys ja valohoidon antaminen venttiilikoneistolle.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  5. #5
    Aika hurja hinta, 700 euroa. Itse en päässyt 40 tonnin huollosta kovin paljon halvemmalla, 598 €. Normaalisti huolto on ollut 250 - 300 euroa. Meinasin saada slaagin, kun odotin n. 300 € laskua ja hintaa tuli tuplasti. Ei ollut mitään jarrupalojen vaihtoa yms. Laturin hihnan ne vaihtoi - on kuulemma sen vaihtoväli kaikkiin boksereihin nykyään 40000. Se hihna ei paljon maksanut. Tuli sellainen tunne, että huollon yhteydessä takuuna vaihdettu pleksin alempi tukivarsi oli ujutettu laskuun mukaan. Sen verran loppusumma joka tapauksessa säväytti, että vaikka takuuta onkin vielä jäljellä, niin alan huoltaa itse, kuten tein edellisen pyörän kanssa alusta alkaen. Säästyy siinä pitkä penni ja tietää varmuudella, mitä on pyörälle tehty. Softapäivitykset ym. tietokonehommat sitten on hoidettava liikkeessä, jos niille tarvetta tulee.
    BMW R 1200 GS Adventure
  6. #6
    Puhut palasäätöisistä venttiileistä ja ruiskujen synkasta samassa viestissä. Ainakaan säännöllistä huolto-ohjeiden mukaista ruiskurunkojen synkkaa kait ei tehdä kuin boksereissa. Niissä taas ei ole palasäätöiset venat? Eli mikä fillari? Mikä huolto? Miksei renkaita ja jarrupaloja tarkastettaisi - nehän nyt ovat NIIN peruskauraa ja huoltokohde kuin olla voi? Toi hinta on kyllä aika hämmästyttävä enkä mitään vastaavaa ole useamman menneenkin Bemarini kohdalla kuullut kuin yhdessä nimeltä mainitsemattomassa pääkaupunkiseudun myymälässä (joka ei ole RM Heino).
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Lainaa (Henry67 @ Heinä. 13 2009,11:24) kirjoitti
    Hyvähän venttiilivälykset on ajoissa tarkastaa ja säätää. Tulee aika kalliit vauriot, jos pääsevät palamaan. Yleensä välys menee pieneksi ja polttaa lopulta venttiilin.
    Suodattimet on hyvä vaihtaa, kun kilsat tulee täyteen.
    Moottorinohjausyksikön päivittäminen on vain tarvittaessa, jos on ongelmia. Ei sitä muulloin tarvii tehdä. Tuo 700eur kuulostaa kalliille. Mitä kaikkea siihen kuuluu? Vaihtaako renkaan / renkaatkin siihen...?
    Tuo "yleensä välys menee pieneksi" tarkoitti ymmärtääkseni takavuosina valmistettuja japsimoottoreita, joissa oli selkeitä materiaalivalintavirheitä kannessa. Ei tietääkseni koske bemareita.

    t. repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  8. #8
    Lainaa (J@ck @ Heinä. 13 2009,11:15) kirjoitti
    Mikähän mopo oli kyseessä?

    Jo kahden kympin välein suositellaan venttiilejä tarkistettavaksi, niin kaipa siihen joku syy on. Ja jos valmistaja sanoo 20 tkm, niin ei niihin 10 tkm tarvitse kajota. Ei se toki pahaa tee, mutta ei siitä mitään iloakaan ole. Toisaalta esim. K 12 RS:ssä tarkistusajankohta taitaa olla 60 tkm.
    Ja eihän pelkkä tarkistus yleensä mikään kummoinen toimenpide ole, pyörästä toki riippuen..

    Bensan mukana se paska tulee, jos tulee. On lähes sama, ajatko Saharassa, vai pohjoisnavalla.

    Joka ainoan vehkeen huoltoon kuuluu renkaiden kulutuspinnan ja jarrupalojen tarkistus. Vallankin jarrupalojen tarkistus on jopa asiaa, sillä se jää monelta itse tekemättä. Jos esimerkkinä käytetään taas tuota K 12 RS:ää, niin yllättäen takapalat menee jo ~kahdessakympissä, vaikka etupaloilla ajaa 60 tkm.

    Ei moottorinohjausyksikköä tarvitse päivittää, jos kone toimii hienosti. Usein vaan ei toimi ja siksi se saattaa olla aiheellistakin. Eikä ne päivitykset ainakaan huononna moottorin toimintaa, vähän niinku päivittäisit jotain tietokoneohjelmaa. Parannuksiahan siellä yleensä.. Ja omistajan ratkaistavissahan mahdollinen päivitys on.

    = 700 € ?? Enpä ole vielä koskaan Bemun määräaikaishuollosta tuollaisia summia maksanut. Tuossa jo aiemmin mainitsinkin asiasta, eli just käytin Heinolla *K 1200 ässää 20 tkm huollossa. Omilla öljyillä (Delvacit tietty ) *huolto maksoi alle 200 €. Hintaan vaikutti tosin myös se, ettei ilmanputsareita vaihdettu.

    Niin, jos jarrupalat vaihdetaan huollossa eteen ja taakse, niin pelkät palat nostaa huollon hintaa helposti 200 €. Aika suolaisen hintaisiahan Bemun orggisosat yleensä ovat.
    Valmistajat suosittelevat aina varman päälle, eli ei niitä käytännössä ainakaan yhtään useammin tarvitse tarkastaa.
    Jos joku sen haluaa useammin tehdä, niin siitä vaan. Eihän siitä haittaakaan ole. Mutta esim. uudemmat S,R ja GT vaativat jo useamman tunnin työn pelkästään välysten tarkastamiseen, joten tiheämmällä tarkastamisella saa ainakin merkittävästi laskutettavaa työtä aikaiseksi, ei käytännössä mitään muuta.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  9. #9
    Mulla oli jokin aika sitten Megamoto 10tkm huollossa, johon kuului mm. seuraaavat asiat:

    -Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
    -Venttiilien säätö
    -Jarrunesteen vaihto

    Huollon hinta osineen (esim. öljyt Castrolia) ja töineen 187,63

    Mielestäni ei mikään kohtuuton hinta

    Edit: Niin, se huolto muuten suoritettiin nimeltämainitsemattomalla Vantaalla sijaisevalla valtuutetulla BMW-huoltokorjaamolla.

    - Kari



    BMW HP2 Megamoto -07
  10. #10
    Venttiilin säätö ei varmaan paljoa helpompi voi olla kuin näissä boksereissa. Tulevaisuudessa varmaan 1250 boksereissa on samantyyppiset kannet kuin HP2 Sportissa ja huoltoväli kasvaa, mutta homma vaikeutuu.
    Dixi et animam levavi
  11. #11
    No jos haluatte edullista ja asiantuntevaa huoltoa pääkaupunkiseudulla niin soitelkaa.
    Huolto onnistuu hyvinkin pian.

    Puh 050 5768 480. Pekka

    R850, R1100 ja R1150 pyörät. Noi R1200 pyörät ei vielä ole listalla.

    Pekka
    Pekka
  12. #12
    Lainaa (Pekkavee @ Heinä. 14 2009,00:04) kirjoitti
    Noi R1200 pyörät ei vielä ole listalla.
    Ilmiselvää syrjintää, vai naapurikateuttako lienee

    - Kari
    BMW HP2 Megamoto -07
  13. #13
    K1200GT 2004 on kyseessä.
    Moottori on lähinnä autonmoottori, kallistettuna 90 astetta.

    Autossani on myös samanlaiset palaventtiilit ja tarkastusväli 100 tkm. *Yleensä jos venttiileitä joutuu säätämään on kohta venttiilikin loppu. Jokuhan siinä on myötänyt.
    Monesti *tutkin tilanteen paineistamalla sylinterin ja laskemalla vuodot.

    Nyky autoissa mainostetaan jopa *50000 km:n huoltovälejä.
    Jos ne mp:ssä on 10 000 km. Epäluuloisempi mies voisi kuvitella, että moottoripyörän hinnasta osa tulee valmistajalle myös varaosien myynnin myötä.

    Asia mitä en myöskään ymmärrä on öljyt. Jos valmistaja kertoo, että esim. API SE *on riittäävä, miksi siihen pitää ostaa 5 x kalliimpaa luokitusta. En 10 vuoteen ole kuullut että huonojen öljyjen vuoksi yksikään kone olisi tuhoutunut.
    Eikä silläkään ole merkitystä ajaako pyörällä 150 tkm vai 300 tkm. Muut osat siinä jo hapantuneet silloin on.

    Enkä ymmärrä huollon rengasmyyntiäkään. Kerroin että ostin Saksasta tullessani renkaat mp:n. Kuulemma ne on eri seosta kuin Suomessa ja siten vaarallisia käyttää. Laitoin e-mailin tehtaalle, he kertoivat etteivät todellakaan muuta seoksiaan Suomen myynnin vuoksi.

    Tällöin aloin ihmetteleen huollon ja varaosamyynnin asiantuntemusta, kunnes kuulin että myynnin kaverit ovat merkonomeja jotka eivät osaa itse irroittaa edes rengasta ja huoltoon ei saada vakituisia kavereita, koska se on niin kausiluonteista työtä. *

    Joten jälleen kerran. *Vuokrapaikka varstosta ja omat työkalut händyyn ja tehdä itse. *




    -jp-
    Örk
  14. #14
    Lainaa (bareheels @ Heinä. 15 2009,11:33) kirjoitti
    K1200GT 2004 on kyseessä.
    Moottori on lähinnä autonmoottori, kallistettuna 90 astetta.

    Autossani on myös samanlaiset palaventtiilit ja tarkastusväli 100 tkm. *Yleensä jos venttiileitä joutuu säätämään on kohta venttiilikin loppu. Jokuhan siinä on myötänyt.
    Monesti *tutkin tilanteen paineistamalla sylinterin ja laskemalla vuodot.

    Nyky autoissa mainostetaan jopa *50000 km:n huoltovälejä.
    Jos ne mp:ssä on 10 000 km. Epäluuloisempi mies voisi kuvitella, että moottoripyörän hinnasta osa tulee valmistajalle myös varaosien myynnin myötä.

    Asia mitä en myöskään ymmärrä on öljyt. Jos valmistaja kertoo, että esim. API SE *on riittäävä, miksi siihen pitää ostaa 5 x kalliimpaa luokitusta. En 10 vuoteen ole kuullut että huonojen öljyjen vuoksi yksikään kone olisi tuhoutunut.
    Eikä silläkään ole merkitystä ajaako pyörällä 150 tkm vai 300 tkm. Muut osat siinä jo hapantuneet silloin on.

    Enkä ymmärrä huollon rengasmyyntiäkään. Kerroin että ostin Saksasta tullessani renkaat mp:n. Kuulemma ne on eri seosta kuin Suomessa ja siten vaarallisia käyttää. Laitoin e-mailin tehtaalle, he kertoivat etteivät todellakaan muuta seoksiaan Suomen myynnin vuoksi.

    Tällöin aloin ihmetteleen huollon ja varaosamyynnin asiantuntemusta, kunnes kuulin että myynnin kaverit ovat merkonomeja jotka eivät osaa itse irroittaa edes rengasta ja huoltoon ei saada vakituisia kavereita, koska se on niin kausiluonteista työtä. *

    Joten jälleen kerran. *Vuokrapaikka varstosta ja omat työkalut händyyn ja tehdä itse. *




    -jp-
    Nonniin, kuullostaa kyllä kevyeltä asiakkaan vedätykseltä nuo kymppitonnin välein tehtävät venttiilien tarkasteluohjeet.
    Itelläni on tuo "flying brick" LoTjassa ja oma "uskottu mieheni" (H. Kymäläinen Tampereelta) tsekkasi kyllä venttiilien välykset parin kympin välein, koska itse olin huolloissa mukana ja sitä pyysin. (Ja taitaa se näin olla tehtaan huolto-ohjeissakin) Ekan kerran haettiin yhteen venttiiliin uutta säätöpalaa 80 tonnin kohdalla ja Harri totesikin, että aika lailla ne näin yleensä menee.

    Öljyasiaan en kajoa sen enempää kuin toteamalla, että tavallisilla autoöljyillä (monet ajaa jopa Delvacilla) tuo vanha K-kone kyllä hyvin pärjää. MP-huolloissa on luonnollisesti enemmistönä olevien märkäkytkinmopojen vuoksi tarjolla sitä "oikeaa" MP-ölppääkin, jota tietysti tyrkytetään myös näihin puimakoneisiin, joka kyllä omasta mielestäni on helmiä sioille...

    Ja tuo rengaslegenda on myös sitten ihan legendaa.. Vai että on Suomen olohin kehitetty ihan omat MP-renkaatkin.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  15. #15
    Huollon, ja huom. asiansa osaavan huoltajan tekemän huollon, tärkeyttä on ihan turha kiistää. Ajoneuvon käyttöikään vaikuttavista tekijöistä yleensä kaksi tärkeintä on juuri nimenomaan huolto sekä omistajan/omistajien ajotavat. Ehkäpä vielä tässä järjestyksessä.

    20 tkm kuulostaa palasäätökoneelle ihan suht normaalilta tarkastusväliltä. Omassa jaappanialaisessani on 24tkm. Eipä ne tosiaan ole tässä koneessa juuri muuttuneet, mutta on silti olemassa tapauksia, ihan samanlaisia koneita, joissa näin on tapahtunut, eli tarkastuksen tekeminen on aivan perusteltua. Tarkastusvälit on tosiaan tehtaan ohjearvoja, ja niissä on varmaankin myös varmuusväliä, mutta siitä tinkiminen täytyy tehdä omalla vastuulla. Renkaiden kunnon tarkastus on varmaankin ohjelmassa ns. uusavuttomia varten, jotka eivät osaa itse kuin tankata ja toivon mukaan hieman myös ajaa. Sellaisia on nykyisin paljon.

    Jos haluaa muuten vaikuttaa esim. huoltopisteiden kausiluonteiseen työtaakkaan, sitä voi aivan hyvin kiikuttaa pelinsä huoltoon jo vaikka syksyllä / talvella. Normimeininkihän on se, että ajetaan pyörä talliin, unohdetaan sinne, ja ekojen lämpimien ajopäivien aikaan tuskaillaan, kuinka voikaan olla niin hemmetin pitkät huoltojonot.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  16. #16
    Tervehdys ns "naapurista" .
    Käy kysymässä huoltoasiaa Kuopion pyörä ja moposta / make
    Hän on pätevä kaveri.
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
  17. #17
    Lainaa (bareheels @ Heinä. 15 2009,11:33) kirjoitti
    K1200GT 2004 on kyseessä.
    Moottori on lähinnä autonmoottori, kallistettuna 90 astetta.

    Autossani on myös samanlaiset palaventtiilit ja tarkastusväli 100 tkm. *Yleensä jos venttiileitä joutuu säätämään on kohta venttiilikin loppu. Jokuhan siinä on myötänyt.
    Monesti *tutkin tilanteen paineistamalla sylinterin ja laskemalla vuodot.

    Nyky autoissa mainostetaan jopa *50000 km:n huoltovälejä.
    Jos ne mp:ssä on 10 000 km. Epäluuloisempi mies voisi kuvitella, että moottoripyörän hinnasta osa tulee valmistajalle myös varaosien myynnin myötä.

    Asia mitä en myöskään ymmärrä on öljyt. Jos valmistaja kertoo, että esim. API SE *on riittäävä, miksi siihen pitää ostaa 5 x kalliimpaa luokitusta. En 10 vuoteen ole kuullut että huonojen öljyjen vuoksi yksikään kone olisi tuhoutunut.
    Eikä silläkään ole merkitystä ajaako pyörällä 150 tkm vai 300 tkm. Muut osat siinä jo hapantuneet silloin on.

    Enkä ymmärrä huollon rengasmyyntiäkään. Kerroin että ostin Saksasta tullessani renkaat mp:n. Kuulemma ne on eri seosta kuin Suomessa ja siten vaarallisia käyttää. Laitoin e-mailin tehtaalle, he kertoivat etteivät todellakaan muuta seoksiaan Suomen myynnin vuoksi.

    Tällöin aloin ihmetteleen huollon ja varaosamyynnin asiantuntemusta, kunnes kuulin että myynnin kaverit ovat merkonomeja jotka eivät osaa itse irroittaa edes rengasta ja huoltoon ei saada vakituisia kavereita, koska se on niin kausiluonteista työtä. *

    Joten jälleen kerran. *Vuokrapaikka varstosta ja omat työkalut händyyn ja tehdä itse. *




    -jp-
    Uusien Bemujen moottorit ovat aivan muuta kuin auton moottoreita, ne ovat nimenomaan moottoripyörän moottoreita ja nykyaikaisia sellaisia. Kommenttisi on totta, jos puhutaan vanhemmasta K-sarjasta ja LT-malleista. Niiden moottoreita voi verrata auton moottoriin, koska niissä on kuiva kytkin ja eri öljyt vaihdelaatikossa ja koneessa.

    Vai onko tuo sun GT sitä vanhempaa K-sarjaa, eli makaavalla koneella, siis sama kuin RS. Kun tuota tarkemmin luin, niin kallistuskulmasta näin voisi tulkita. Jos on, niin venttiilien säädön tarkistustarve on 60.000 km ja silloinkaan ei todennäköisesti tarvitse tehdä mitään. Ei ne miksikään ole muuttuneet, vastahan se on sisäänajettu noilla lukemilla Öljynä voit käyttää ihan mitä autoöljyä vaan, kunhan API-luokitus riittää ja niin huonoa öljyä ei olekaan ettei riittäisi. Öljyksi käy kotimaan kesäolosuhteissa vaikka yksiasteinen SAE 30. Jos et usko, niin tarkista ohjekirjasta.
    Täysin turhaa sinne on mitään kalliita öljyjä laittaa ja vielä vähemmän varsinaisia mp-öljyjä. Vie omat öljyt mukanasi, ei ne siitä pahastu.

    Just Heinolla venttiilien säätötarpeesta oli puhetta ja minulle sanottiin 30 tkm välein. Asentaja totesi myös, että tuskin tarvitsee silloinkaan säätää, mutta huolto-ohjelmassa näin kuitenkin määrätään. Jos sulla on uudempi GT, niin sama konehan sun pyörässä on kuin ässässä, eli tarkistusvälinkin täytyy olla sama.

    Rengasasiassa sua on yritetty vedättää ihan kunnolla.

    Niin, missäpä kaupassa myyjä asentaja olisi..? Ei Gigantin telkkarimyyjäkään laitteita korjata osaa. Miksi pitäisikään, puppua ei silti saisi myyjäkään puhua..
    Kausiluonteisuus on varmasti täyttä totta. Siitä seuraa tuollasia ongelmia väistämättä. Harva meistä viitsii sellaista hommaa tehdä, jossa joutuu joka vuosi pakkolomalle muutamaksi kuukaudeksi.

    Sen verran vielä, että jos kyseessä on tosiaan se vanhempi GT, niin ei sitä edes kannata viedä huoltoon. Siis jos itsellä yhtään pysyy työkalut käsissä, niin yksinkertaisempaa perushuollettavaa saa hakea. Ei sille tarvise tehdä muuta kuin kerran vuodessa / 10 tkm välein vaihdat kaikki öljyt ja putsarin. Samalla tietysti tsekkaat jarrupalat, vallankin ne takapalat.

    Erikoisempia työkaluja tarvitset pari kappaletta, eli öljynputsariavaimen ja yhden ison kuusiokolon. Oliko se vaihdelaatikon, vai moottorin öljyproppuun, sitä en enää muista.

    Vie huoltoon vasta sitten, kun pitää vaihtaa servo-absien nesteet, tai säätää venttiilit. Polttoainesuodattimenkin vaihto onnistuu harrastelijalta, vaikka se aika hauskassa paikassa onkin. Ilmanputsari löytyy sieltä tankin alta, olikohan vaihtoväli 20 tkm luokkaa. Tankki irtoaa katteiden purkamisen jälkeen helposti, letkuissa on pikaliittimet.
    Katteista saat tosin irrottaa melkoisen määrän ruuveja, joista jotkut ovat aika näkymättömissä. Ruuveja taisi olla kolmea eri pituutta, mutta kyllä ne järkeilemällä omat paikkansa löytävät. Kun kerran harjoittelet, niin seuraavalla kerralla onnistut jo ihmettelemättä.



    1300 Gessu
  18. #18
    Lainaa (bareheels @ Heinä. 13 2009,10:59) kirjoitti
    Määräaikaishuoltoon kuuluu venttiilivälysten tarkastus 20 000 km välein, mutta ei ole tiedossa että paloja olisi vaihdettu ennen 100 000 km. *Silti huollossa (RM-Heino) kerrottiin, ettei se 10 000 km:n väleinkään pahaa tee. Sama juttu ruiskun synkronisoinnille.

    -bens.suodattimen vaihtoväli on sama jos ajaa saharassa tai moottoritiellä suomessa ja tankkaa puhdasta bensiiniä

    -sit huoltoon kuuluu jarrupalojen tarkastus ja renkaankulutuspinnan tarkastus.

    -sit moottorinohjausyksikön ohjelma pitää päivittää, vaikka vanha ohjelma toimii hienosti. Ei vain ole tietoa mitä päivitys muuttaa .

    = 700 e *


    Tulee välillä mieleen, onkohan meillä Suomessa kaikilla ihan kaikki jauhot kotona


    t: JP
    Vaihdoin be-suodattimen 50 000 ajettuna. Halkaisin sen ja katsoin onko tukossa.

    -aivan kuin uusi


    Mutta on noissa huolloissa järkeäkin .... liike elää sillä. Eikä se ole hullu joka pyytää vaan se j oka maksaa
    Örk
  19. #19
    Lainaa (bareheels @ Heinä. 19 2011,01:24) kirjoitti
    Eikä *se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa *
    Kyllähän tuo kuulostaa ihan suomeksi sanottuna kusetukselta. Vaihda liikettä.

    Oman pyörän kanssa olen törmännyt jossain määrin samaan ilmiöön. Toisessa liikkeessä veloitetaan liki tuplahinta, kun naapuriliikkeessä tehdään puoleen rahaan enemmän ja itseäsi askarruttaviin kysymyksiinkin saat vartin luennon verrattuna sen enemmän veloittavan liikkeen olankohautukseen. Joillakin vaan on enemmän ammattiylpeyttä ja työn jälkikikin on sen mukaista.

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  20. #20
    Lainaa (absum @ Heinä. 19 2011,01:39) kirjoitti
    Lainaa (bareheels @ Heinä. 19 2011,01:24) kirjoitti
    Eikä *se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa *
    Kyllähän tuo kuulostaa ihan suomeksi sanottuna kusetukselta. Vaihda liikettä.

    Oman pyörän kanssa olen törmännyt jossain määrin samaan ilmiöön. Toisessa liikkeessä veloitetaan liki tuplahinta, kun naapuriliikkeessä tehdään puoleen rahaan enemmän ja itseäsi askarruttaviin kysymyksiinkin saat vartin luennon verrattuna sen enemmän veloittavan liikkeen olankohautukseen. Joillakin vaan on enemmän ammattiylpeyttä ja työn jälkikikin on sen mukaista.
    Samaa mieltä. Jos veloitus tuntuu kohtuuttomalta, niin kannattaa kysäistä naapurista. Virallisilla huolloilla ei liene mahdollisuutta kuin tehdä huoltoja huolto-ohjelmien mukaan - ainakin jos haluat sen leiman siihen huoltokirjaan. Jokainen toki voi tinkiä huolloista (venttiilien tarkastaus, suodattimien vaihdot etc...) ihan omalla vastuullaan. Sen verran fittimäinen homma tuo bensansuodattimen vaihto kuitenkin on, että vaihdan sen mieluummin hieman useammin omassa tallissa kuin otan riskin sen tukkeutumisesta reissussa.
    <p>2002-2014</p>
  21. #21
    Lainaa (J@ck @ Heinä. 15 2009,17:38) kirjoitti
    Vai onko tuo sun GT sitä vanhempaa K-sarjaa, eli makaavalla koneella, siis sama kuin RS.
    Ei taida olla kun tuosta moottorinohjauksen päivityksestäkin oli puhe. Ei taida vanhempiin Motronic'ceihin olla päivityksiä tyrkyllä (onneksi).
    <p>2002-2014</p>
  22. #22
    Lainaa (C-A-D @ Heinä. 19 2011,09:00) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Heinä. 15 2009,17:38) kirjoitti
    Vai onko tuo sun GT sitä vanhempaa K-sarjaa, eli makaavalla koneella, siis sama kuin RS.
    Ei taida olla kun tuosta moottorinohjauksen päivityksestäkin oli puhe. Ei taida vanhempiin Motronic'ceihin olla päivityksiä tyrkyllä (onneksi).
    Taitaapi olla vanha "mahuri" jos kallistus on 90 astetta.
    K 1200 S tuli Suomessa myyntii -05 ja vastaava GT muistaakseni samaan aikaan, ei ainakaan aikaisemmin. Jos rekisteröity esim. Saksassa, niin voi olla eri asia.
    Pannaan haisemaan.
  23. #23
    Lainaa (Pekkavee @ Heinä. 14 2009,00:04) kirjoitti
    No jos haluatte edullista ja asiantuntevaa huoltoa pääkaupunkiseudulla niin soitelkaa.
    Huolto onnistuu hyvinkin pian.

    Puh 050 5768 480. Pekka

    R850, R1100 ja R1150 pyörät. Noi R1200 pyörät ei vielä ole listalla.

    Pekka
    Pekka Pekka ... Milloin otat R1200 sarjan mukaan *
    Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
  24. #24
    jep. eipä tuohon ole olemassa päivityksiä ollenkaan, samoin kuin tuo venttiiline säätö ei ole palasäätö, koko nostajan kuppi pitää vaihtaa jos on säätötarvetta, siksi se on kallista, mutta harvinaista.
    jos siellä välykset suurenee niin joku kuluu ja syynä voi olla huonolaatuinen öljy esim. Jo aikoinan bmw autoissa kului nokka-akselit ja keinuvipuakselit halvoilla öljyillä mutt ei kalliila korkealaatuisilla. itsellä en ole joutunu tollaisessa mopossa venttiilejä säätämään 90tkm:teen mutta käytin aina castrol 5w40 mgnatekkiä enkä näissä Boksereissä kun joskus harvon paitsi ekassa missä oli halvat mineraaliöljyt muissa 15w50 synteettiset.
    Sitten siinä poikittaismoottorisessa 1200 s:ssä venttiilien tarkastus hoituu tietokoneella,se mitta ja ilmoittaa säätötarpeen. minulla ei tarvinut venttiilikoppaa avata, ajoin kyllä vain 60tkm sillä,ja siinä ei ole kuppinostimia eikä säätöruuveja lainkaan
  25. #25
    Lainaa (C-A-D @ Heinä. 13 2009,12:39) kirjoitti
    Puhut palasäätöisistä venttiileistä ja ruiskujen synkasta samassa viestissä. Ainakaan säännöllistä huolto-ohjeiden mukaista ruiskurunkojen synkkaa kait ei tehdä kuin boksereissa. Niissä taas ei ole palasäätöiset venat? Eli mikä fillari? Mikä huolto? Miksei renkaita ja jarrupaloja tarkastettaisi - nehän nyt ovat NIIN peruskauraa ja huoltokohde kuin olla voi? Toi hinta on kyllä aika hämmästyttävä enkä mitään vastaavaa ole useamman menneenkin Bemarini kohdalla kuullut kuin yhdessä nimeltä mainitsemattomassa pääkaupunkiseudun myymälässä (joka ei ole RM Heino).
    Jos *oikein olen ymmärtänyt niin 2010 *alkaen on *R 1200 GS *ja RT malleissa palasäädöt venttiileissä . *

    2011 alkaen myös R 1200 R *malleissa.



    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  26. #26
    Lainaa (GSR600 @ Heinä. 19 2011,18:36) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Heinä. 13 2009,12:39) kirjoitti
    Puhut palasäätöisistä venttiileistä ja ruiskujen synkasta samassa viestissä. Ainakaan säännöllistä huolto-ohjeiden mukaista ruiskurunkojen synkkaa kait ei tehdä kuin boksereissa. Niissä taas ei ole palasäätöiset venat? Eli mikä fillari? Mikä huolto? Miksei renkaita ja jarrupaloja tarkastettaisi - nehän nyt ovat NIIN peruskauraa ja huoltokohde kuin olla voi? Toi hinta on kyllä aika hämmästyttävä enkä mitään vastaavaa ole useamman menneenkin Bemarini kohdalla kuullut kuin yhdessä nimeltä mainitsemattomassa pääkaupunkiseudun myymälässä (joka ei ole RM Heino).
    Jos *oikein olen ymmärtänyt niin 2010 *alkaen on *R 1200 GS *ja RT malleissa *palasäädöt venttiileissä . *

    2011 alkaen myös R 1200 R *malleissa.
    Ohos! Taisivat joo tuon venttiilikoneiston uusia. Eipä ole tullut mieleen, että vaikuttaa tuohonkin. "Suatatpa hyvinnii olla oikeassa..." Menivät sitten bokserinkin helppohuoltoisuuden pilaamaan tuolla.
    <p>2002-2014</p>
  27. #27
    Olisiko liikaa toivottu, että selvästi provokatiivisista ketjuista tykkäävä "bareheels" kommentoisi itse avaamaansa ketjua ja siinä esitettyjä kysymyksiä
    <p>2002-2014</p>
  28. #28
    Lainaa (Joojoo @ Heinä. 19 2011,17:54) kirjoitti
    Sitten siinä poikittaismoottorisessa 1200 s:ssä venttiilien tarkastus hoituu tietokoneella,se mitta ja ilmoittaa säätötarpeen. minulla ei tarvinut venttiilikoppaa avata, ajoin kyllä vain 60tkm sillä,ja siinä ei ole kuppinostimia eikä säätöruuveja lainkaan
    Olisikohan tässä tiedossa taas jalostamisen paikka että sattuis kohdalleen.
    Pannaan haisemaan.
  29. #29
    Lainaa (C-A-D @ Heinä. 20 2011,19:06) kirjoitti
    Olisiko liikaa toivottu, että selvästi provokatiivisista ketjuista tykkäävä "bareheels" kommentoisi itse avaamaansa ketjua ja siinä esitettyjä kysymyksiä
    Kommentoisi ?

    Lähinnä tarkoitus on herättää keskustelua ja kyseenalaistamista huoltoa tekeviä yrityksiä kohtaan, ettei hyvistä jutuista tarvitse maksaa.


    Ja lähinnä muistuttaa että muttereilla koottuja koneita nuo mp:t ovat.

    Örk
  30.  
  31. #30
    Lainaa (bareheels @ Heinä. 21 2011,13:34) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Heinä. 20 2011,19:06) kirjoitti
    Olisiko liikaa toivottu, että selvästi provokatiivisista ketjuista tykkäävä "bareheels" kommentoisi itse avaamaansa ketjua ja siinä esitettyjä kysymyksiä
    Kommentoisi ?

    Lähinnä tarkoitus on herättää keskustelua ja kyseenalaistamista huoltoa tekeviä yrityksiä kohtaan, ettei hyvistä jutuista tarvitse maksaa.


    Ja lähinnä muistuttaa että muttereilla koottuja koneita nuo mp:t ovat.

    *
    Jos huomasit, niin melkoista spekulaatiota ja kysymyksiä oli pyöräsi tyypin suhteen. Sillä kun kuitenkin on melkoinen vaikutus joidenkin huoltojen taajuuteen / tarpeellisuuteen.
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen