Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
  1. #1
    Kumman itse ottaisitte: Ktm Superduke 990 -09 19tkm ajettu vai uuden Duke 690. Ei taida monella olla vielä kokemusta tuolla Dukella(2012) ajamisesta tosin.
    Viimeksi muokannut: terolius; 28.01.2012 klo 17:18. Syy: korjaus kilometreihin
  2. #2
    Itse varmaankin kallistuisin pikku dukeen, jos valinta olisi tehtävä nyt... Ihan uteliaisuudesta, ei Super Dukessakaan mitään valittamista ollut.
  3. #3
    990 ja 690 ovat niin erilaisia, että kannattaa ajaa molemmat ennen päätöksen tekoa. Jopa 690 on muuttunut reippaasti vuodelle 2012 vuodelle, aivan eri tuntuinen ajettava kuin viime vuoden malli. Malta sen verran, että pääset koeajolle.
  4. #4
    Joo, toi on totta. Kunhan lämpimikseen talvipimeillä kyselen, ihan alustavasti Superdukea ja 2010 Duke 690r:ää on tullut ajettua, mutta tosiaan tuo dukehan on muuttunut aika tavalla.
  5. #5
    Kävin viikonloppuna katsomassa messuilla tuota uutta dukea, mielestäni kyllä vanha oli hienompi. Tässä on vähän säästetty, jousituksen säädöt kait puuttuvat. Kone hieman tehokkaampi, mutta en saanut selville, mitä tämän uuden kohdalla tuo "monikäyttöisempi kuin vanha malli" tarkoittaa...polttelee kyllä tuo pikku-duke aika tavalla. Toisaalta taas Superduke lienee oikeasti monikäyttöisempi 2 päällä ajoon, jota nyt ei tule hirveästi, mutta kuitenkin.

    Alkoi tuo KTM 690 supermotokin kiinnostamaan. Onko 2012 mallissa muuta eroa kuin pieni tehoero?
    Viimeksi muokannut: terolius; 06.02.2012 klo 19:19.
  6. #6
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Kävin viikonloppuna katsomassa messuilla tuota uutta dukea, mielestäni kyllä vanha oli hienompi. Tässä on vähän säästetty, jousituksen säädöt kait puuttuvat. Kone hieman tehokkaampi, mutta en saanut selville, mitä tämän uuden kohdalla tuo "monikäyttöisempi kuin vanha malli" tarkoittaa...polttelee kyllä tuo pikku-duke aika tavalla. Toisaalta taas Superduke lienee oikeasti monikäyttöisempi 2 päällä ajoon, jota nyt ei tule hirveästi, mutta kuitenkin.
    Katselin tuossa jonkun keski-eurooppalaisen koeajon uudesta pikku-dukesta.(valitettavasti en löydä sitä mistään nyt) Siinä puhuttiin, että monikäyttöisyys tarkottaisi nimeen omaan parempaa matkustusmukavuutta pidemmille matkoille ja moottoritieajoon. Eiköhä moottoritielle ja matka-ajoon osteta sit iha muut mopot. -Tyhmä veto sanon minä. Joissain osissa oli myös säästetty, jonka vuoksi hinta alhaisempi. Joskin hinnan pudotus myös aika moinen jalkaan ampuminen KTM:lle. Millähän jälleenmyyjät ajatteli nyt repiä katteet edellisestä mallista, niitä kuitenkin on viel vuosia kaupoissa. Tokkopa siinä niin käy, että 5 000km ajettu 2011 malli maksaa samanverran kun uusi 2012. Tosin ostaisin silti mielummin sen vanhan, se uus on kuitenki aikas helkatin ruma.
    <p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
  7. #7
    Lainaa Winski kirjoitti Katso viesti
    Katselin tuossa jonkun keski-eurooppalaisen koeajon uudesta pikku-dukesta.(valitettavasti en löydä sitä mistään nyt) Siinä puhuttiin, että monikäyttöisyys tarkottaisi nimeen omaan parempaa matkustusmukavuutta pidemmille matkoille ja moottoritieajoon. Eiköhä moottoritielle ja matka-ajoon osteta sit iha muut mopot. -Tyhmä veto sanon minä. Joissain osissa oli myös säästetty, jonka vuoksi hinta alhaisempi. Joskin hinnan pudotus myös aika moinen jalkaan ampuminen KTM:lle. Millähän jälleenmyyjät ajatteli nyt repiä katteet edellisestä mallista, niitä kuitenkin on viel vuosia kaupoissa. Tokkopa siinä niin käy, että 5 000km ajettu 2011 malli maksaa samanverran kun uusi 2012. Tosin ostaisin silti mielummin sen vanhan, se uus on kuitenki aikas helkatin ruma.
    Toi on varmasti aivan totta, eikös vanha malli ollut pari tonnia tätä uutta kallimpi? Kait ne pyrkii Kawasakin er-6n ja vastaavien markkinoille noilla ratkaisuilla.

    Duke 690r oli ainakin hiton hauska ajaa, vähän kovahko satula siinä oli. Moottori oli pirun loistavan tuntuinen. Noi pienemmät(?) ylläpitokustannukset kiinnostaisi vrt superduke. Superdukessa on ainakin kalliit huollot, jos liikkeessä teettää.
  8. #8
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Toi on varmasti aivan totta, eikös vanha malli ollut pari tonnia tätä uutta kallimpi? Kait ne pyrkii Kawasakin er-6n ja vastaavien markkinoille noilla ratkaisuilla.

    Duke 690r oli ainakin hiton hauska ajaa, vähän kovahko satula siinä oli. Moottori oli pirun loistavan tuntuinen. Noi pienemmät(?) ylläpitokustannukset kiinnostaisi vrt superduke. Superdukessa on ainakin kalliit huollot, jos liikkeessä teettää.
    Niin no jokaselle omanlaisensa pyörä, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. Ostin vajaa vuos sit ton Duke 690, siin on nyt samanverran tai ehkä vähän enemmänki ku siin R:ssä tehoo. Joskaa ei siis hirveästi vakio enempää. Itse tykkään älyttömästi ajaa sillä, siihen satulaankin tottui parissa viikossa. Kesäksi vaihdan välit vähän köykäsempiin.

    Kävin myös ajelemassa Superdukea. Pienessä ja isossa dukessa ei mielestäni ole nimen lisäksi hirveesti yhteistä. Superduke on selvästi sellainen iso pyörä, ei sellanen pyöriteltävä niinkuin suorastaan mopomainen pikku-duke on. Sitten kun tästä joskus pitää pyörää vaihtaa, niin en ainakaan korota sitä superdukeen. Eikä oikee kyykytkää kiinnosta noin hauskan laitteen jälkeen. Ehkäpä 690 enduro. Pääsis mettäänki vähä.


    Mitä huoltoihin tulee, niin ei ne mitään ihan maltaita maksanut. 5000km huolto tais olla 300€ BW:llä, joka ei varmasti ole halvin. Takarengas kuluu aika vauhtia, siitä lisäkuluja. Ainuttakaan ongelmaa/vikaa ei pyörässä ole ollut. N. 6000km ajoin viime kesänä.

    ps. ja juu olihan se aika tasan 2000e kalliimpi.
    <p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
  9. #9
    Juuri tuo keveys ja hauskuus tuossa pikku-dukessa kiinnostaa,oli hiton näppärä ajaa ihan pikkuteitä. Isoja ja raskaita pyöriä ollut ihan tarpeeksi jo aiemmin.

    Mitä eroa Duke ärrässä ja vakiossa on?
  10. #10
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Juuri tuo keveys ja hauskuus tuossa pikku-dukessa kiinnostaa,oli hiton näppärä ajaa ihan pikkuteitä. Isoja ja raskaita pyöriä ollut ihan tarpeeksi jo aiemmin.

    Mitä eroa Duke ärrässä ja vakiossa on?
    Samperi ku olin tarinoinu pitkät lorut tähän ja netti katkes...

    Sellasilla motskari-mutkateillä siis ihan omiaan. Ei siit oo kysymystkää. On niin raskaan näköst muilla se matkan/mutkan taittaminen.

    Ei nois R:ssä ja normissa oo käytännön kannalta kauheesti eroa. R:ssä on n. 5hp enemmän ja iskutilavuus on 36cc isompi. Eli R:ssä on oikeesti se 690cc ja normissa 654cc. Siihen nyt ei tarvi normiin tehä juuri mitään ni ne on tehoiltaa saman tasoset.

    Normi Duke:
    http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_690_duke_2011.php

    Duke R:
    http://www.bikez.com/motorcycles/ktm...uke_r_2011.php

    Tos on kaveril Espoos myynnis normi duke leovincen sliparil. Se on ainaki hyvä, kaatumaton ja toimiva peli. Ajettu must joku 13tkm. Kunnon ja toimivuuden tiedän, ku oon ite ajanu sen peräs tai edel suuren osan kilsoista.

    -> http://www.nettimoto.com/ktm/690/1241227
    <p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
  11. #11
    Eniten tuossa uudessa mietityttää ulkonäön lisäksi tuo jousitus, kuitenkin välillä tulee 2-päällä ajamista ja itselläkin painoa varusteiden kanssa sellaiset 100 kiloa.

    Huoltoväleissä on 2500km eroa, sehän nyt käytännössä ei ole paljoa, jos "vanhan" duken kestävyys on hyvä.

    Suurin osa ajosta on nykyään kaupunkiajoa ja lähiteitä, joten toisaalta superduken tehoista ei ole pahemmin hyötyä itselle. Vaan kevyttä kurvittelupyörää lähinnä haeskelen tässä, ajan duunimatkat ja muut aina prätkällä kanssa, kausi on aina kun on plussan puolella lämpötilat, eikä lunta/jäätä teillä. Siihen tuntuisi tuo duke olevan hyvä.

    Millainen bensankulutus tuossa vanhemmassa mallissa on? Kuinkahan paljon käytännössä vanhassa ja uudessa mallissa on tehoeroa?
    Viimeksi muokannut: terolius; 08.02.2012 klo 17:24.
  12. #12
    Mitenkähän ne pärjää noilla vähän wanhemmilla peruspyörillä, niissäkään pahemmin mitään säätöjä ole, takaiskarissa esijännitys nyt kai sentään?

    Jos tuo oma ja kyytiläisen paino mietityttää niin eiköhän tuohonkin löydy sopivat jouset ihat kaupan tiskiltä?
    Kun taitaa tuossakin olla nuo vakio jouset reilusti alle 100kg kuskille mitoitettu?
  13. #13
    Tuo nyt on ihan totta, speksi-sokeutta kaiketi itsellä, laatukamaahan nuo uudenkin duken osat näyttävät olevan. Itselläkin miltei kaikki pyörät sellaisia, joissa ei ole jousituksen säätöjä, joskus jäykkäperänkin olen omistanut.
  14. #14
    08-11 Duken ja Duke R:n ero on tosiaan vähän pidempi-iskuisempi kone jossa on vähän lisää tehoa ja vääntöä (ja muutama pieni ero tyyliin R:ssä on useammassa osassa timanttihiilipinnoitus) ja ulkonäkö, johon kuuluu myös R:n hiilikuituetulokari (jonka saa erikseen jos tahtoo ).

    2012:ssa taitaa olla tuo "Duke R" -kone ja suurin erohan siinä on tuo sähkökaasu jonka on kehuttu tekevän koneesta mukavamman ajaa myös kaupungissa. Kyllähän jo 08-11-mallissa on osittainen drive-by-wire eli tietokone voi halutessaan avata kaasuläpän hitaammin kuin kuskin käsi, mutta sulkeminen tapahtuu aina täysin mekaanisesti, joka johtaa tietty herkkään moottorijarruun.

    2012:n pakoputki voi olla taas uusien, tiukempien päästörajoitusten mukainen? En kuitenkaan usko että mitään tehoeroa Duke/R/2012 pystyy tällainen tavallinen kuski huomaamaan. Itse ostin R:n vain siksi että se oli se "nopeampi" vaihtoehto ja näyttää makeelta.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  15. #15
  16. #16
    Lainaa sunshine kirjoitti Katso viesti
    08-11 Duken ja Duke R:n ero on tosiaan vähän pidempi-iskuisempi kone jossa on vähän lisää tehoa ja vääntöä (ja muutama pieni ero tyyliin R:ssä on useammassa osassa timanttihiilipinnoitus) ja ulkonäkö, johon kuuluu myös R:n hiilikuituetulokari (jonka saa erikseen jos tahtoo ).

    2012:ssa taitaa olla tuo "Duke R" -kone ja suurin erohan siinä on tuo sähkökaasu jonka on kehuttu tekevän koneesta mukavamman ajaa myös kaupungissa. Kyllähän jo 08-11-mallissa on osittainen drive-by-wire eli tietokone voi halutessaan avata kaasuläpän hitaammin kuin kuskin käsi, mutta sulkeminen tapahtuu aina täysin mekaanisesti, joka johtaa tietty herkkään moottorijarruun.

    2012:n pakoputki voi olla taas uusien, tiukempien päästörajoitusten mukainen? En kuitenkaan usko että mitään tehoeroa Duke/R/2012 pystyy tällainen tavallinen kuski huomaamaan. Itse ostin R:n vain siksi että se oli se "nopeampi" vaihtoehto ja näyttää makeelta.
    Kiitti infosta. Olen nyt pari arvostelua lukenut uudesta dukesta, kovasti kehuttiin tuota monipuolisemmaksi muuttumista. Mene ja tiedä. Vanhempi on kyllä paljon nätimmän omaan silmään, olihan se pirun mukava laite ajaa tosiaan. Hirveitä hintaeroja ei näytä olevan vanhan ja uuden välillä, vaikea valinta. Jos pelkän ulkonäön perusteella ostaisi, niin ehdottomasti vanhaan kääntyisin.Liikkeestä kuitenkin hommaan pyörän, kun on yksi vaihdokki nurkissa, jota ei muuten saa kaupaksie.

    Onko vanhempaan malliin saatavilla pehmeämpää penkkiä, mihin hintaan?
    Viimeksi muokannut: terolius; 08.02.2012 klo 20:38.
  17. #17
    Ktm powerparts geelijakkara 148 egeä... Halpaa ku saippua.
    Btw ärrässä yks oleellinen seikka perheverisson verrattuna on myös jyrkempi ohjauskulma josta ainakin minä pidän kovasti.
    Tämä siis vielä 2011 mallissa. Tästä uudesta en tiedä...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  18. #18
    Laskeskelin vakuutusjuttuja ja muita, vertailin street tripleen ja muihin koeajamiini pyöriin, tulin nyt tulokseen että Duke 690 tai SMC tulee olemaan seuraava pyörä. Just passeli omiin ajoihin nykyään. Tietäisi vaan, kumman mallin ostaisi, 2010-11 vai 2012...
  19. #19
    Tuo 2012 SMC R:hän on mainion anteeksipyytelemättömän näköinen vehje korvaa tuota Duken tylsentämistä. Katsoin messuilla että jaa tässä on joku kisavehje, mutta se olikin vissiin vakio. Siitä peli alle?
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  20. #20
    Näyttää kuvissa ainakin hienolta, jäi jostain syystä messuilla katsomatta. Ainakin listahinnan mukaan 1500 euroa kalliimpi kuin duke.

    Jätin tosiaan superduken nyt laskuista pois, vaikka onkin hieno pyörä sekin. Turhan kalliit vakuutukset ja käyttökustannukset tämän hetkisiin omiin ajoihin.
    Viimeksi muokannut: terolius; 09.02.2012 klo 14:17.
  21. #21
    Mitäköhän eroa vanhalla Smc 690 ja 2012 mallilla on pienten moottoriuudistusten lisäksi?
  22. #22
    Ei taida olla kyllä matkustajan jalkatappeja noissa SMC:issä, mutta ehkä ne saa lisättyä.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  23. #23
    Lainaa sunshine kirjoitti Katso viesti
    Ei taida olla kyllä matkustajan jalkatappeja noissa SMC:issä, mutta ehkä ne saa lisättyä.
    Luulisi saavan jalkatapit. Kävin aamusta pyörähtämässä parissa liikkeessä, on tuo Duke R 2011 pirun nätti kyllä. Näytti olevan Espoon Bikeworldissa ihan nätti SMC, johon oli vaihdettu mustat muovit. Oli vähän kiire, en ehtinyt enempää kyselemään siitä, mutta voisi olla yksi vaihtoehto. 09 taisi olla vuosimalli.
    Viimeksi muokannut: terolius; 09.02.2012 klo 17:44.
  24. #24
    Kyllä smc:hen matkustajan tapit saa, matkustajan änkeeminen kyytiin on sitte toinen juttu En tiedä onko ne vakiovaruste vai ei, mut oman kokemuksen mukaan niiden kiinnittäminen on noin minuutin homma.
    690 SMC
  25. #25
    Onko kukaan ehtinyt näkemään vielä tuota uutta SMC:ta livenä? Pitäisi valita noiden kolmen välillä, mopedikuume painaa päälle.
  26. #26
    Mitenkä dukella on pärjännyt pienillä hiekkateillä? Ei tietty Smc:llakaan mennä mihinkään ihan kinttupoluille jo rengastuksen takia...
  27. #27
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Mitenkä dukella on pärjännyt pienillä hiekkateillä? Ei tietty Smc:llakaan mennä mihinkään ihan kinttupoluille jo rengastuksen takia...
    Pienemmällä Dukella pahtaa melkeinpä vaikka crossirataa jos pakottava tarve tulee. Molemmissa Dukeissa taitaa ensimmäinen rajoittava tekijä olla maavara kun polku pienenee. Ja isommalla ei ihan hirveän korkeita hyppyjä viitsi ottaa.
    Superbike #7
  28. #28
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Pienemmällä Dukella pahtaa melkeinpä vaikka crossirataa jos pakottava tarve tulee. Molemmissa Dukeissa taitaa ensimmäinen rajoittava tekijä olla maavara kun polku pienenee. Ja isommalla ei ihan hirveän korkeita hyppyjä viitsi ottaa.
    Tuota maavaraa ajattelinkin. Taitavat Smc ja Duke olla käytännössä yhtä monikäyttöisiä laitteita...
  29. #29
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Mitenkä dukella on pärjännyt pienillä hiekkateillä? Ei tietty Smc:llakaan mennä mihinkään ihan kinttupoluille jo rengastuksen takia...
    Kyllä se sileä kumi vie eteenpäin pienempääkin uraa pitkin jos tarvetta on...
    Niin metsässä, tiellä ja vaikka lumessa...

    Kunnon muta taitaa olla se pahin pysäyttäjä...
  30.  
  31. #30
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se sileä kumi vie eteenpäin pienempääkin uraa pitkin jos tarvetta on...
    Niin metsässä, tiellä ja vaikka lumessa...
    Kunnon muta taitaa olla se pahin pysäyttäjä...
    Komeita kuvia, alkoi polttelemaan tuo metsäpuolikin. Isoa adventurea tuossa aiemmin mietin kanssa, mutta on turhan iso nykyajoihin, menee ominaisuudet hukkaan, vähän sama kuin superduken kanssa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen