Moro,
kävin tuossa eilen kahtomassa Honda Fireblade 954RR mopotinta vuosimallilta 2003.
Pyörä oli kyllä helvetin hyvässä kunnossa, ei mitään sanottavaa ulkokuoressa ja konehuonekin puhdas.
Mutta ei lähtenyt sitten vittu käyntiin (300km suuntaansa ajettii sen takia).
Elikä virrat laittaessa päälle ei pyörä pitänyt ääntäkään, virtaa kyllä oli, sulakkeet kunnossa ja bensaa tankissa.
Järjestelmä ei pitänyt edes sitä ääntä minkä se pitää virrat laittaessa päälle.
Yritin etsiä netistä vastaavasta viasta mutta ei löytynyt mitään. Pyörä antoi vikavalon mittaristosta (Ruiskun vikavalo).
Veikkailtu on bensapumppu/ruiskun ohjausboksi vika, anturivikaa sun muuta paskoo. Onko näissä malleissa usein esiintynyt vastaavaa vikaa? Akku oli ollut kuulema pois pyörästä 2-3kk ajan ja suht lämpimässä pyöräkin ollut ettei aivan täysin pakkasessa.
Harmittaa koska olisin ostanut sen heti pois. Myyjä lupaili vähän että käyttäs sen huollossa ja tehtäs sitte siitä kaupat, joka kyllä minulle sopis mutta tuo vika jäi vaivaamaan, mistähä se vois johtua?
Honda CBR 954RR FB '03
Kawasaki ZX-6R '01
Ite oon törmänny joskus ns. Piilopalaneeseen sulekkeeseen (näyttää ehjälle, vaan ei ole) kannattaa tarkistaa ainakin löpöpumpun sulakkeet ja releet kunnolla ja tarkistaa akun varaustila mittarilla. Bensapumppu pitää sen äänen kun virrat kytketään päälle. Äkkiseltään en usko boxivikaan, mutta onhan sekin mahdollista...
Viimeksi muokannut: Velmu84; 28.01.2012 klo 11:23.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Akku huono, tappokatkaisija päällä, sulake rikki (saattaa olla rikki vaikka näyttää ehjältä)...onhan noita syymahdollisuuksia. Uusi laadukas akku ladattuna tilalle, ja uskon että pyörä jyrähtää käyntiin ihan ok.
Se ruiskun "vikavalo" muistaakseni palaa päällä kun virrat kääntää päälle (tämä mutua pitkän ajan takaa).
Tuo CBR954RR on kyllä erittäin luotettavan pyörän maineessa, joten en usko mihinkään boxivikaan. Ruiskun ja bensapumpun hiljaisuus voisi olla kontaktihäiriö, tai sitten sulakevika. Myös avain saattaa mennä "rikki" (todella harvinaista). Noissahan on se ajonestolaitteisto, joka tunnistaa avaimen oikeaksi ja pyörään kuuluvaksi.
Anna myyjän huollattaa pyörä kuntoon, ja mene sitten katsomaan peliä. Eihän tuo sinun murhe ole saattaa pyörää kuntoon.
No ei ole minun murhe muuten ku että meni yli sata euroo mennä kahtoo ehjää pyörää.
Mutta joo luultavasti joku pikkuvika mutta mietinpähä vaan että mikähän siinä mahtaapi kusta.
Myyjä puhu et se valon pitäs vilkkua eikä palaa kokoajan tjsp. Ite en kyllä tiiä ku en oo omistanu Hondaa koskaan saati ruiskupeliä. Toivottavasti suapi kuntoon, oli kyl maukas![]()
Honda CBR 954RR FB '03
Kawasaki ZX-6R '01
Viimeksi muokannut: Velmu84; 28.01.2012 klo 13:14.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Riipase vain, illemmalla saatat sitten saaha uusia ajatuksia, sillä hetkellä jopa järkevänkin tuntuisia ja soittelet jopa myyjälle tai sitten siirryt katteleen jo toisia mopoja. Huomisesta ei kannata murehti vielä tänään. Kankkunen voittaa vitutuksen, siitä ko selviät niin entistä pää pystymmässä suuntaat katseesi tulevaisuuteen. Puolessa viikossa huomaat jo oottavasi ensiviikonloppua ja uusia hienoja kokemuksia harrastuksesi parissa.
ZZR1100:lla mennään
9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
Mulla vilkkuu muistaakseni omassa hondassa ainakin 1vrk jälkeen vielä, varmaan rikki....
Käsittääkseni valo kuitenkin tuikkii silloin, kun virta on käytetty päällä ja laitettu pois. Olen tässä nyt sitä hakenu takaa, että se valon olis kyllä pitäny tuikkia siinä ostohetkellä, kun virtoja on käännelty pois ja päälle, eikä viikonpäästä.
Viimeksi muokannut: Velmu84; 29.01.2012 klo 19:51.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Mulla cbr 954 ja muistaakseni valo vilkkuu korkeintaan 24h, muistasin et 12h jälkeen sammuu...korjatkaa jos olen väärässä mut maksimi on ainakin 24h ei vilku mun mielestä ees noin kauaa..
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Vastaus omaan ongelmaani...
Bensapumpun rele, liitännät putsaamalla myyjä sai toimimaan. Akku oli iha sököpaska myös, sen vaihto niin läks heti tulille.
Eli ei kyllä mitää ihmeellistä, ja joo, miusta tuli 954RR omistaja![]()
Honda CBR 954RR FB '03
Kawasaki ZX-6R '01
Esim tuosta voit hieman sivistää itseäsi:
http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq4.htm#ocv_soc
http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq4.htm#mf_soc
Muutoinkin tuo on erittäin infokas sivusto:
http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq.htm
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kannattais varmaan alkaa heti lataamaan sitä akkua, eikös se periaatteessa koko ajan mene huonommaksi kun se ei ole täyteen varattu.