Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Moro,

    kävin tuossa eilen kahtomassa Honda Fireblade 954RR mopotinta vuosimallilta 2003.

    Pyörä oli kyllä helvetin hyvässä kunnossa, ei mitään sanottavaa ulkokuoressa ja konehuonekin puhdas.

    Mutta ei lähtenyt sitten vittu käyntiin (300km suuntaansa ajettii sen takia).

    Elikä virrat laittaessa päälle ei pyörä pitänyt ääntäkään, virtaa kyllä oli, sulakkeet kunnossa ja bensaa tankissa.
    Järjestelmä ei pitänyt edes sitä ääntä minkä se pitää virrat laittaessa päälle.

    Yritin etsiä netistä vastaavasta viasta mutta ei löytynyt mitään. Pyörä antoi vikavalon mittaristosta (Ruiskun vikavalo).

    Veikkailtu on bensapumppu/ruiskun ohjausboksi vika, anturivikaa sun muuta paskoo. Onko näissä malleissa usein esiintynyt vastaavaa vikaa? Akku oli ollut kuulema pois pyörästä 2-3kk ajan ja suht lämpimässä pyöräkin ollut ettei aivan täysin pakkasessa.

    Harmittaa koska olisin ostanut sen heti pois. Myyjä lupaili vähän että käyttäs sen huollossa ja tehtäs sitte siitä kaupat, joka kyllä minulle sopis mutta tuo vika jäi vaivaamaan, mistähä se vois johtua?
    Honda CBR 954RR FB '03
    Kawasaki ZX-6R '01
  2. #2
    Ite oon törmänny joskus ns. Piilopalaneeseen sulekkeeseen (näyttää ehjälle, vaan ei ole) kannattaa tarkistaa ainakin löpöpumpun sulakkeet ja releet kunnolla ja tarkistaa akun varaustila mittarilla. Bensapumppu pitää sen äänen kun virrat kytketään päälle. Äkkiseltään en usko boxivikaan, mutta onhan sekin mahdollista...
    Viimeksi muokannut: Velmu84; 28.01.2012 klo 11:23.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  3. #3
    Akku huono, tappokatkaisija päällä, sulake rikki (saattaa olla rikki vaikka näyttää ehjältä)...onhan noita syymahdollisuuksia. Uusi laadukas akku ladattuna tilalle, ja uskon että pyörä jyrähtää käyntiin ihan ok.

    Se ruiskun "vikavalo" muistaakseni palaa päällä kun virrat kääntää päälle (tämä mutua pitkän ajan takaa).

    Tuo CBR954RR on kyllä erittäin luotettavan pyörän maineessa, joten en usko mihinkään boxivikaan. Ruiskun ja bensapumpun hiljaisuus voisi olla kontaktihäiriö, tai sitten sulakevika. Myös avain saattaa mennä "rikki" (todella harvinaista). Noissahan on se ajonestolaitteisto, joka tunnistaa avaimen oikeaksi ja pyörään kuuluvaksi.

    Anna myyjän huollattaa pyörä kuntoon, ja mene sitten katsomaan peliä. Eihän tuo sinun murhe ole saattaa pyörää kuntoon.
  4. #4
    No ei ole minun murhe muuten ku että meni yli sata euroo mennä kahtoo ehjää pyörää.

    Mutta joo luultavasti joku pikkuvika mutta mietinpähä vaan että mikähän siinä mahtaapi kusta.

    Myyjä puhu et se valon pitäs vilkkua eikä palaa kokoajan tjsp. Ite en kyllä tiiä ku en oo omistanu Hondaa koskaan saati ruiskupeliä. Toivottavasti suapi kuntoon, oli kyl maukas
    Honda CBR 954RR FB '03
    Kawasaki ZX-6R '01
  5. #5
    Lainaa Ewawillew kirjoitti Katso viesti
    Myyjä puhu et se valon pitäs vilkkua eikä palaa kokoajan tjsp.
    Valon pitää palaa kokoajan ennen käynnistystä, ainaski omassa hondassa palaa. Ja veikkaisin tosiaan sitä tappokatkaisijaa... Sitä kun ei aina hoksaa tarkistaa, itekki joskus ihmetelly, miks ei tee mitää...

    Ajoneston valo pitää vilkkua, kun virta ei ole kytkettynä.
    Viimeksi muokannut: Velmu84; 28.01.2012 klo 13:14.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  6. #6
    Lainaa Velmu84 kirjoitti Katso viesti
    Valon pitää palaa kokoajan ennen käynnistystä, ainaski omassa hondassa palaa. Ja veikkaisin tosiaan sitä tappokatkaisijaa... Sitä kun ei aina hoksaa tarkistaa, itekki joskus ihmetelly, miks ei tee mitää...
    Tappokatkasija päällä bensapumppu ei siis pidä ääntä kun kääntää virrat päälle?
    Honda CBR 954RR FB '03
    Kawasaki ZX-6R '01
  7. #7
    Lainaa Ewawillew kirjoitti Katso viesti
    Tappokatkasija päällä bensapumppu ei siis pidä ääntä kun kääntää virrat päälle?
    Juuri näin.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  8. #8
    Lainaa Velmu84 kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin.
    Ei helvetti jos vika oli siinä niin taidan riipasta kovat kännit tänään
    Honda CBR 954RR FB '03
    Kawasaki ZX-6R '01
  9. #9
    Lainaa Ewawillew kirjoitti Katso viesti
    Ei helvetti jos vika oli siinä niin taidan riipasta kovat kännit tänään
    Senkun riipaset. Mutta ei se asiaa miksikään muuta, paitsi huomenna karmea kankkunen ja sama vitutus...
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  10. #10
    Lainaa Velmu84 kirjoitti Katso viesti
    Senkun riipaset. Mutta ei se asiaa miksikään muuta, paitsi huomenna karmea kankkunen ja sama vitutus...
    Riipase vain, illemmalla saatat sitten saaha uusia ajatuksia, sillä hetkellä jopa järkevänkin tuntuisia ja soittelet jopa myyjälle tai sitten siirryt katteleen jo toisia mopoja. Huomisesta ei kannata murehti vielä tänään. Kankkunen voittaa vitutuksen, siitä ko selviät niin entistä pää pystymmässä suuntaat katseesi tulevaisuuteen. Puolessa viikossa huomaat jo oottavasi ensiviikonloppua ja uusia hienoja kokemuksia harrastuksesi parissa.
    ZZR1100:lla mennään
    9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
  11. #11
    Lainaa Velmu84 kirjoitti Katso viesti

    Ajoneston valo pitää vilkkua, kun virta ei ole kytkettynä.
    Ei ihan noinkaan. Ajonestovalo vilkkuu aikansa, mutta mikäli pyörä on käyttämättä riittävän pitkän ajan, vilkkuminen loppuu akun säästämisen vuoksi.
  12. #12
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ei ihan noinkaan. Ajonestovalo vilkkuu aikansa, mutta mikäli pyörä on käyttämättä riittävän pitkän ajan, vilkkuminen loppuu akun säästämisen vuoksi.
    Mutta jos akku on tikissä ja pyörä käyttökunnossa, ni kyllä se pitäs vilkkua. Eikös tässä siitä ollu kyse...
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  13. #13
    Lainaa Velmu84 kirjoitti Katso viesti
    Mutta jos akku on tikissä ja pyörä käyttökunnossa, ni kyllä se pitäs vilkkua. Eikös tässä siitä ollu kyse...
    Juuei. Ajoneston vilkku lopettaa vilkuttamisen aikanaan, vaikka akku on tikissä ja pyörä käyttökunnossa. Ai miksi niin? Juuri siksi että akku pysyisi tikissä ja pyörä käyttökunnossa.
  14. #14
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Juuei. Ajoneston vilkku lopettaa vilkuttamisen aikanaan, vaikka akku on tikissä ja pyörä käyttökunnossa. Ai miksi niin? Juuri siksi että akku pysyisi tikissä ja pyörä käyttökunnossa.
    Tarkoitin, että jos akku on kunnossa ja juuri asennettu. Eiköhän nyt kuitenkin pyritä vaan jeesaamaan kaveria pulmassa.
    Viimeksi muokannut: Velmu84; 29.01.2012 klo 04:56.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  15. #15
    Lainaa Velmu84 kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitin, että jos akku on kunnossa ja juuri asennettu.
    Vaikka akku on kunnossa ja juuri asennettu, lopettaa ajoneston valo vilkuttamisen tietyn ajan jälkeen.
  16. #16
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Vaikka akku on kunnossa ja juuri asennettu, lopettaa ajoneston valo vilkuttamisen tietyn ajan jälkeen.
    Mulla vilkkuu muistaakseni omassa hondassa ainakin 1vrk jälkeen vielä, varmaan rikki....

    Käsittääkseni valo kuitenkin tuikkii silloin, kun virta on käytetty päällä ja laitettu pois. Olen tässä nyt sitä hakenu takaa, että se valon olis kyllä pitäny tuikkia siinä ostohetkellä, kun virtoja on käännelty pois ja päälle, eikä viikonpäästä.
    Viimeksi muokannut: Velmu84; 29.01.2012 klo 19:51.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  17. #17
    Mulla cbr 954 ja muistaakseni valo vilkkuu korkeintaan 24h, muistasin et 12h jälkeen sammuu...korjatkaa jos olen väärässä mut maksimi on ainakin 24h ei vilku mun mielestä ees noin kauaa..
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  18. #18
    Lainaa zubzero1979 kirjoitti Katso viesti
    Mulla cbr 954 ja muistaakseni valo vilkkuu korkeintaan 24h, muistasin et 12h jälkeen sammuu...korjatkaa jos olen väärässä mut maksimi on ainakin 24h ei vilku mun mielestä ees noin kauaa..
    Juurikin näin. Tuo valo lopettaa vilkuttamisen tietyn ajanjakson jälkeen. En muista onko se tuo 24h, mutta jos pyörä muutaman päivän on paikallaan, mittaristossa ei tuo valo enää vilkuttele (murheellisesti).
  19. #19
    Vastaus omaan ongelmaani...


    Bensapumpun rele, liitännät putsaamalla myyjä sai toimimaan. Akku oli iha sököpaska myös, sen vaihto niin läks heti tulille.

    Eli ei kyllä mitää ihmeellistä, ja joo, miusta tuli 954RR omistaja
    Honda CBR 954RR FB '03
    Kawasaki ZX-6R '01
  20. #20
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ei ihan noinkaan. Ajonestovalo vilkkuu aikansa, mutta mikäli pyörä on käyttämättä riittävän pitkän ajan, vilkkuminen loppuu akun säästämisen vuoksi.
    Aprilia SR50 Factoryn ajonestovalo on vilkkunut marraskuusta asti, vikako?

    Ei tuo piirikytkentä plus led niin paljoa kuluta että ehjä akku heti loppuisi, akku nyt 11.8 V.

    -J-
  21. #21
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GSXR_JaP kirjoitti Katso viesti
    Ei tuo piirikytkentä plus led niin paljoa kuluta että ehjä akku heti loppuisi, akku nyt 11.8 V.

    -J-
    Melkein tyhjä akku siis? Vai miten se meni, ei se tosta kovin paljon enää saa/voi laskea.
  22. #22
    11.8 = akku tyhjä.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  23. #23
    Lainaa GSXR_JaP kirjoitti Katso viesti
    Aprilia SR50 Factoryn ajonestovalo on vilkkunut marraskuusta asti, vikako?
    Aprilleista en tiedä vikoineen, mutta Hontun valo lakkaa vilkkumasta tietyn ajan jälkeen.

    Ehkä Apriliassakin olisi syytä olla tuo valon vilkkumisen lopettamiseautomatiikkaa, niin ei olisi nyt akku tyhjää täynnä.
  24. #24
    Lainaa GSXR_JaP kirjoitti Katso viesti
    Aprilia SR50 Factoryn ajonestovalo on vilkkunut marraskuusta asti, vikako?

    Ei tuo piirikytkentä plus led niin paljoa kuluta että ehjä akku heti loppuisi, akku nyt 11.8 V.

    -J-
    Esim tuosta voit hieman sivistää itseäsi:
    http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq4.htm#ocv_soc
    http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq4.htm#mf_soc

    Muutoinkin tuo on erittäin infokas sivusto:
    http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq.htm
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #25
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kannattais varmaan alkaa heti lataamaan sitä akkua, eikös se periaatteessa koko ajan mene huonommaksi kun se ei ole täyteen varattu.
  26.  
  27. #26
    Oho, olikin jo noin "vanha" topikki
    -