imi akun tyhjiin ja tienpäällehän sitä jäätiin! kotona latasin akun ja pyörä tulille, yleisellä mittarilla akun navoilta- ei lataa, jännite vaan putoo akulla! vähän ihmettelyä ja otin laturilta tulevan liittimen auki (3 keltaista johtoa) ja mittasin pyörän käydessä runkoa vasten- ei eloa millään 3:sta karvasta! kone seis ja piipparilla totesin että kaikki 3 karvaa on yhteydessä toisiinsa ja runkoon! siis voimmeko olettaa että gaaddäm staattori on tullut maallisen vaelluksensa päähän? akun lepojännite oli 12.8v sen jälkeen kun olin sen ladannut että akku varmaan ehjä!? tai jotain !?
ai niin ja kun aukasin laturin kopan sieltä lurahti vähän öljyä! onko öljy- ja laturitila yhteydessä toisiinsa??
Viimeksi muokannut: esa666; 05.06.2012 klo 00:49.
750 sevenfifty
1000 VTR
CBR 1000 RR
Piippari ei todista mitään. Ne kolme johtoa menee jokainen omaan käämiinsä ja ovat sitten kaikki maissa käämin toiselta puolelta. Piippari tunnistaa tämän ehjäksi. Vastus on varmaan luokkaa alle ohmi eli pitää olla laatuluokan mittari että voi sanoa onko johdot oikosessa vai ehjät. Mittaa tuleeko niiden kolmen johdon välille jännitettä, silloin maa on irti. HUOM! Mittari pitää olla vaihtosähköpuolella (AC) koska tätä ei ole vielä tasasuunnattu. Latauksen säätö ei myöskään toimi jos laturin säädin on rikki tai hiilet loppu (jos Hondassa on hiilellinen laturi)
FJR -17
Ei välttämättä ole käämit maissa kaikissa latureissa, ainakin tuossa omassa mopossa oleva kokusanin staattorissa käämien päät (kolme) on yhdessä, mutta yhteyttä runkoon ei saa löytyä.
Itellä -05:ssa viime kesänä sama ongelma,vika löytyi laturista(käämi palanut).Pieni öljyn tulo on normaalia kopan aukasun yhdeydessä.
Laturisi on entinen ja koska pyörä on 04 luultavasti joudut maksaan koko lystin itse brant antaa 7 vuoden takuun laturille, jos pyörä on heidän maahantuoma. http://www.wemoto.com/bikes/honda/cb...-_by_electrex/ tuolta saa ainankin Suomea halvemmalla sen laturin itse ostin suomesta ni oli jotain 240€
Z 750-06
CBR1000RR- 05
Toi laturihan oli vielä tyyppi vika noissa -04 -05 malleissa, sit -06 tuli jo parempi/kestävämpi malli.
Eli kun uuden laittaa niin kannattaa laittaa se uudempi versio, niin ei tule enää onkelmia![]()
...Blade...1000rr...2006...
Komppaan muita, eli staattorissa vika, käämi palanut, itsellä sama viime syksynä.
Meni vielä takuuseen joten kannattee kuitenkin käydä Merkkihuoltoliikkeessä kyselemässä perään josko menisi takuuseen.
Itsekkin kun vikaa alussa etsiskelin niin sain vinkin että niistä kolmesta keltaisesta pitäisi tulla jokaisesta kutakuinkin 20V DC kun käynnissä.
Helpoin tapa varmistua on käyttää staattorin koppaa auki niin näkee kyllä selkeästi jos on palanut.
Honda CR1000R -10
ex.Honda CBR1000RR -05
ex.Honda CBR600F -00