Lyhyesti aiottu reitti: laiva saksaan-itävallan alpit-venetsia-ja takaisin.
Ensikertalaisena jos joltain löytyisi reittisuosituksia niin mielellään ottaisin vastaan. Sekä majoituksia (edullisia).
Paljonkohan alpeilla vois laskea matka/4h?
Kiitos jo etukäteen.
A9:ä Saksan halki, sieltä Itävaltaan, Grossglockner on aika perushyvä valinta Itävallasta kohti Italiaa siirtymiselle ja Dolomiittien kautta perille. Karkeasti vaikka näin. Paluumatkalla voi ajaa vaikka lännempää ylös, sekä kiertää eri reittejä Dolomiiteilla (Arabban ympäristö). Edullinen ja hyvä majoitus löytyy mistä kylästä tahansa kun tutkailee zimmer frei-kylttejä. Jos Saksassa haluaa ajaa muutakin kuin bahnaa, mutta myötäilee A9:ä, niin esim. Fränkische Schweiz on varsin mukavaa aluetta ja hyviä teitä löytyy.
Vuoristossa sopiva päivämatka n. 9-10h ajolla liikkuu jossain 350km kantturoilla. Ei kannata ahnehtia, kokemusta on![]()
niin no itse asiassa jopa tuo 350:kin voi olla aloittelijalle kohtalaisen rankka luku. Varsinkin jos mennään ihan pieniä teitä, ei kiiruhdeta, ajellaan rauhallisesti kylien läpi,pysähdellään kuvaamaan, nähtävyyksille, muuten taukoilemaan jne.
Pohjois-Italian järviltä on tullut monet kerrat ajeltua Sveitsin läpi poijes, ja moottoritiekortin hinnan säästötarkoituksessa mentyä pikkuteitä. Sieltä ei matkaa ole Etelä-Saksaan linnuntietä varmaan paria sataa kilsaa enempää, mutta niin vain saa koko päivän kulutettua siihen helposti. Tuossa tosin varmaan vaikuttaa sekin, että reitillä on muutama isompi kaupunki, joiden läpiajo pikkuteitä pitkin on hyvin hidasta puuhaa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Hyvä aloitusbaana, itse vielä lisäisin että kannattaa mikäli mahdollista ottaa väliin jotain suorempaakin tietä nopee siirtymä niin ei hyydy pelkkään mutkapätkään. Itse pidän enemmän liikkeestä kun paikallaanolosta niin ehtii tuolla tekniikalla kierrellä max. 500 kilometriä muttei yhtään enempää. Tuolla alkuosalla pääsee kyllä päivässä kivuttomasti Ungolstadt-Saltzburg -akselille
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Minä muuttaisin Dolomiiteillä reittiä Selva di Cadoren jälkeen idemmäksi passojen Staulanza ja Duranin kautta kulkevaksi. Ja heti kun näiden jälkeen reitti kohtaa tun ensin ehdotetun niin menisin lännemmäksi passo Franchen yli ja kääntyisin sen jälkeen Mils-järvelle ja siitä eteenpäin San Boldon yli varsin uniikille tunnelitielle ja siitä sitten Venetsiaan Punta Sabbionelle.
REITTI
Linkki kuvaan joka lienee aika uusi sillä asfaltti on uusitun näköinen
ps. ja vielä se muutos. että Dobbiacosta ajaisin Cortinaan Misurina-järven ja passo Tre Crocin kautta enkä tuota karttaan reititettyä Cimabanchen reittiä pitkin.
Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 08.02.2012 klo 22:25.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Mä piirtelin reittejä tonne Alppien seutuville pari viikkoa sitten.
Tänä kesänä ei varmaan pääse lähtemään, mutta varmasti joskus!
Päivä 1 -Kotkanpesä
Päivä 2 -Miedersin kiskokelkkarata, Moso In Passiria
Päivä 3
Päivä 4 -Sveitsin järvet
Päivä 5 -D431 & D27 Läpi Ballons Vosgesin luonnonpuisto.
- Näitä saa ihan vapaasti käyttää! -
Jos päiviä on enemmän käytössä, kannattaa esim Lienziztä suunnata Italiaan Venezian suuntaan.
Tai Söldenistä Serfauksen & Naudersin kautta Italiaan.
Viimeksi muokannut: Go-Za; 09.02.2012 klo 16:13.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
En näitä passoja tunne, mutta reitit näkyvät menevän parin kilometrin päästä kotkanpesää. Sielläkin kannattaa pistäytyä, parkkipaikalla vaikka jos ei enempää?
http://g.co/maps/he92u
K1200GT & 701Enduro
Kyllä kotkanpesä tarkoitus sekä Neuschwansteinin linna jompaan kumpaan suuntaan kulkiessa.![]()
Kerro nyt vaikka ensialkuun vähän kuinka paljon on aikaa käytettävissä ja mitä vinkkejä sä haluaisit. Aihetta on käsitelty ties kuinka monessa viestiketjussa eikä niitä samoja jorinoita viitsi useampaan kertaan kirjoitella jos ne vaikka eivät osu ollenkaan kohdilleen.
Tuossa on yleistä löpinää yhden viimeistelyä vailla olevan nettilehden sivuilla
Passo Magazine 1/2012
Pari viikkoa olisi reissun mitta juhannuksen molemmin puolin. mutta mielellään hiukan tekisi muutakin kuin ajaisi 24/7![]()
No yks päivä rentoutuen tossa Söldenin pohjoispuolella! Längenfeldissä on tommonen käsittämätön kylpylä Aquadome missä menee helposti 3-5 tuntia!
Itselläni se on ainakin ihan must!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kesä-elokuussa saat varata molempiin tutustumiseen täyden päivän tai olla aamuseiskalta jonottamassa. Neuschwansteiniin oli 4h jono viime heinäkuussa. Kotkanpesällä toissa kesänä aamuysiltä pääsi puolessa tunnissa bussiin kesäkuussa, mutta sielläkin saa varautua jonottamaan. Berchtesgaden on muutenkin rentouttava paikka. Käydä sähköveneellä flugelhornin säestämänä Königsseen (Saksan puhtain järvi) päässä olevassa luostarissa ja vaikkapa patikoida muutama tunti samalla Watzmann vuorien rinteillä. Saksan korkein putouskin löytyi pikku kävelyn päästä järven eteläpäässä. Ihan jees putous, vaikkakaan kesäkuussa ei enää vettä raivolla syössyt.
Komppaan tätä kyllä sata, viime kesänä olimme jonottamassa lippuluukun takana 40 min ennen avautumista, paikalla ei ollut meidän lisäksi kuin muutama hassu turisti. Avautumisen aikaan bussipysäkki oli aivan piukassa populaa. Onneksi lipussa lukee bussi jolla matkataan ylös, joten pääsimme katsomaan Kotkanpesää ensimmäisten joukossa. Tämä kannatti, sillä saimme kuvata paikkaa n. 20 minuutin ajan ilman suurempia ruuhkia. Paluumatkalla bussit pysähtyvät odottamaan alhaalta tulevia busseja... ohi suhahti ainakin 5 ellei 6 bussia täynnä populaa. Tämä siis kesäkuun puolessa välissä.
Neuschwansteinin linnan jätimme suosiolla katsomatta, sillä pääsimme paikan päälle vasta klo 11 tienoilla. Alhaalla sijaitseva turistirysä oli aivan piukassa populaa. Paikalle kannattaa varmaan tulla myöskin hyvissä ajoin, jotta pääsee ensimmäiseen bussiin matkalla itse linnaan.
Eri asia tietenkin on, jos haluaa joka kuvaan sata turistia... :-D
https://reissu.org
Jos on pakko joku linna nähdä, linderhof on myös hyvä vaihtoehto.
Tänä on sen hullun kuninkaan ainoa joka ehti valmistua, muut jäi kesken.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Tuo Germaniahan on jokseenkin täynnä linnoja
Mutta, lisätään listaan vielä yksi, Sigmaringen. Tuo on ihan käymisen arvoinen paikka, varsinkin jos tuntee yhtään vetoa keskiaikaisiin (ja vähän muisinkin) aseisiin.
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
Kiitos!
Kyllä noista saa menomatkan kasaan. Sopivasti kohteita karsien...
Ölisko hyvää paluureittiä ajatuksissa? (lännemmästäkö?)
Kiitos!!!!!
Hei viel semmoista että löytyykö jostain kattava "passokartta"? Eli jos kokematon lähtee reissuun niin sais ainakin joitain kohdalleen ja eihän se sit taas tarvii olla pelkkää mutkatietä. Onhan sitä muutakin.....
Tässä yksi monista
http://www.alpen-journal.de/alpenser...penpaesse.html
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
Tässä myös hyvää infoa reiteistä, ositttain myös englanniksi.
http://www.alpentourer.com/
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Normaaleista paperikaroista näkyy myös passot. Michelinit ja Marco Polot on ainakin hyviä ja niitä saannee ainakin ao. linkistä ja ehkä kirjakaupasta. Kokonaisuuden suunnittelukin on mielestäni helpompaa.
http://www.mapsworldwide.com/
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Paperikarttaa jos mielit täällä olisi hyvät ja kestävät laminoidut
http://www.louis.de/shop/katalog/2012/pdf/1045.pdf
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
Matkakertomus lehden muotoon. Hieno idea!
Paketti on onnistunut. Viimeistelyä kaipasi enää oikeinkirjoitus ja (paikoin) taitto.
Kuvia oli mukana sopivasti. Mainio idea oli saada mukaan myös yksi video.
Tarina eteni luontevasti. Tekstiin oli koottu suuri määrä viihdyttävää sekä hyödyllistä tietoa.
Sivuillani on karttoja, joissa merkitty tietämäni ajokelpoiset passot.
Lehdestä löysin sekä päivitettävää tietoa että uusia passoja. Korjaan ne karttoihin lähipäivinä.
Linkit karttoihin: http://www.iki.fi/mpuputti/Moottoripyora/index.htm#maps
Jos vaan jollain olisi arvon reissaajista ideaa paluumatkaan liittyen. Vai hullaantuuko mutkateihin niin että ainoa vaihtoehto takaisin päin niistä nauttien?![]()