Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Vuoden 1997 kusiainen starttaa kylmänä ihan ok, mutta pienikin kaasun avaus sammuttaa koneen. lämpimänä käynnistyy huonommin ja vaati aina täyden ryypyn ja silloinkin kaasunavaus tukahduttaa koneen välittömästi.

    tähän mennessä tarkastetti: venttiilinajoitukset ja välykset. tulpat on noin 1000km vanhat samoin kuin ilmanputsari.

    onko raadilla mitään ideoita mistä lähteä vikaa etsimään ennenkuin rupeen kaivaa kaasareita pöydälle?

    -tuomas
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  2. #2
    Itse itselleni vastaten:

    Ongelma oli kaasareissa. Hommasin käytetyt kaasarit ebaysta ja pulttasin ne mopoon kiinni. Ei ole tuo mopo hetkeen lähtenyt näin hyvin käyntiin.

    Nyt on ylimääräisenä pöydällä ylimääräinen setti tukkeessa olevia kaasareita. Miten noita kannattaisi ruveta puhdistelee?

    kaasari kerrallaan palasiksi ja osat ultra-äänipesuriin, osat paineilmalla kuiviksi ja nippuun?

    -tuomas
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  3.  
  4. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei kai siinä muuta kun ruuveja auki vaan.. Käsittääkseni kaasareissa on tyhjäkäyntipiiri (tyhjäkäyntisuutin) mikä syöttää bensaa silloin kun kaasuläppä ja luisti on kiinni. Sitten kun kaasua aletaan avaamaan niin luisti nostaa luistin neulaa neulaputkessa ja pääsuutin alkaa päästämään bensaa imukaulaan. Sitten on vielä ryyppypiiri missä on oma suutin mikä tarjoilee sitten paksua soppaa kylmänä. Ainakin mun yamaha diversionin Mikuni-kaasareissa noin, ja kohokammiot avaamalla löyty kaikki suuttimet. Joku räjäytyskuva käteen ja sitten pohtimaan ja avaamaan.