Kokeillaas löytyskö täältä hyviä ideoita asiaan..
Elis, otsikon mopo kyseessä ja tuntuu että kaikki hepat ei tallella oo, kiihtyvyys ja huiput lähellä 25kw mallia joka tuokin alunperin Saksassa ollut, kuristuksia ei enää paikallaan.
Pyörässä oli jo mulle tullessa K&N vaparisuodatin vakiokotelossa, se on pesty ja öljytty ohjeitten mukasesti. Kaasarit on purettu ja putsattu, oli kökköö sisällä, kasauksen jälkeen kaasarit synkattiin. Venttiilivälykset kans säädin kohalleen.
Näitten jälkeen pyörä rupes pelittää muuten paitsi tuo tehonpuute. Ennen remppaa nyki eikä pyöriny tyhjäkäyntiä kylmänä.
Itellä epäilys että toi K&N vaikuttas noitten alipainekaasareiden toimintaan. Paperisuodin vaan sen verta kallis ettei kehtais köyhänä sitä ostaa vaan kokeilun takia ku toimiva ilmansuodin kummissi pyörässä on. Oisko muita ideoita kellään tarjota? Keväällä tarkotus tätä ihmetellä ku testaamaan pääsee, kokeilla tukkia suodatin osittain jotta ois sama virtaus ku vakiossa, hyvä vai huono idea? Toinen ois neulojen nosto aluslevyillä, kai pitäs myös pääsuutinkokoja muutella?
Melkonen sepustus, jos siitä joku selvää sais![]()
SV650 -03
Koskas olet siihen tulpat vaihtanut?
Vaikuttavat välillä todella paljon juuri tuohon tehopuoleen.
Vaihdoin joskus itselle pienemmän eturattaan, kun tuntui itselle uusi 1200cc mopolta.
Sitten jostain oikusta menin ja vaihdoin tulpat. Kuinka ollakkaan sai vaihdella vakio rattaan kiinni, kun tehoa oli varmaan 50hv lisää![]()
Viimeksi muokannut: cebari; 25.01.2012 klo 14:59.
Kawasaki ZRX 1100 -98
Ex: Suzuki pv 50/80, Suzuki s 50, Aprilia tuareg 125, Yamaha xt 600 tenere, Honda A-T 750, Honda cbr 1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia ETV 1000
Tuskin noissa ilmansuodattimissa niin suurta eroa on että selittäisi noin suurta tehonpuutetta jos vakiokotelo on paikallaan. Suuttimia en lähtisi muuttelemaan ilman seosmittausta, tuskin ongelma ratkeaa silläkään. Puristukset ehkä mittaisin ja nokkien ajoituksen tarkistaisin. NTV:ssä kuristus on kaasarien kumikurkuissa, sen varmaan olisit huomannut kaasareita irrottaessa jos olisi ollut paikallaan.
Edit: kannattaa tarkistaa ettei kaasarien kohokammion huohotusletku ole sellaisessa asennossa että sen suu ottaisi ilmavirtaan kovassa vauhdissa, se voi aiheuttaa seoksen laihentumista ja tehonpuutetta. Itse huomasin tämän kun ntv nyki aina kovassa vastatuulessa.
Viimeksi muokannut: pajazo; 25.01.2012 klo 13:26.
Mitenkäs suuttimet?
Jos onkin jäänyt vajaatehoisen mallin suuttimet paikalleen?
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Neulojen nosto vaikuttaa osakaasulla seosta rikastavasti, täyskaasulla ei pitäisi olla vaikutusta. Mutta tarkista ettei kaasun liikettä ole jotenkin rajoitettu kahvassa tai kaasarin päässä.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 25.01.2012 klo 14:12.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Jahas, tännehän oli vastauksia tullu
cebari
Pyörään ol vissiin tulpat vaihettu tuoreeltaan ku sen ostin, oli ihan uuven näköset ku tarkistin, paitti että yks tulppa oli jääny vaihtamata, oli muitten tulppien iridium versio(vaikeessa v-mäisessä paikassa se tulppa) sen vaihoin samanlaiseen ku muutki ja tarkastin kärkivälin kaikista.
pajazo
Puristukset vois toki mitata, pyörä ei kyllä ylimääräsiä savuuta. Nokkien ajotus tuskin muuten muuttus ku todella venyneellä jakoketjulla, luulis että ääntä pitäs jo sillon. Ja juu, tehtaan kuristus niissä kumilutteroissa, ei ollu enää moisia.
Ton huohotusletkuhomman vois kattoo, tosin tehonpuute vaivaa hitaammassakin vauhissa. Kohojen korkeudet suurinpiirtein katoin kans.
Seikkailu_R
Suuttimien koot tarkistin, oli vakiot eli täystehosen suuttimet.
pecha
Orkkis paperisuodin oli 45e ja tarvike reilu 30e. Sitä kokeilen sitten viimeisenä
Kotarikuski
Joo näin mä vähän ymmärsin että neulojen nosto osakaasuun tai keskikierroksille vaikuttas. Kaasarit vähän vieläki mysteeri, ruiskut on yksinkertasempia elektroniikka-alan ihmiselle.
Ton asennon rajotuksen olin kahtovinaan mutta pitää se vielä tarkemmin tutkia.
Kiitän jo vastauksista tässä vaiheessa![]()
SV650 -03
uudessa Moto1:ssä oli penkitysten kera verrattu vapaavirtaussuodatinta ja orkkista, sekä myös ns. tehoputkea ja orkkista. Pyörä oli BMW F650GS twini. Tehonlisäystä ei kummallakaan muutoksella havaittu, mutta imuääni kasvoi vaparin kanssa, ja varmaan pakoäänikin muuttui teharin ollessa kiinni. Joten jospa nämä sitten saavat aikaan tunteen, että kyllä nyt muuten pomppaa....
Jutussa oli myös ihan asiallisesti mainittu vapaavirtaussuodattimen ja paperisuodattimen erosta ilmansuodatustehon osalta. Enemmän virtausta -> vähemmän suodatusta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ei mikään yllättävä tulos. Jos koneeseen ei mitään muuta muuteta ku se että se voi saada enemmän ilmaa tai hengittää ulos vapaammin niin eipä ne tehot siitä yksinään paljoo nouse. Ruisku voi osata kyllä työntää enemmän soppaa mutta seki riippuu ruiskusta.
Tässä omassa pärrässä ol jo tosiaan tuo vaparisuodin valmiina niin kokeilen sen kanssa saaha pelittää, säästäs sen ~40e paperisuotimessa per vuosi bensaanIte en kyllä mihinkää vakiohärveliin moista suodinta rupeis ostaa, tuonki mun pärrän vaparisuotimen hinta yli satku uutena.
SV650 -03
Tähän topikkiin voisin tosiaa päivitellä sen verta että tuli keväällä kokeiltua sitä että tukki ton vaparisuotimen vaahtomuovilla, että josko virtais sit about saman ku vakiopaperisuodin.. Ei auttanu, korkeintaan vähän huonommin pyöri
Joten se lisätumppu poikkeen ja tuli vaan nostettua neuloja aluslevyillä, silläpä se rupes pelaamaan jo aika erinomaisesti, ihan pikkukierroksilla ja pienellä kaasulla vois vielä himpun paremmin pelata mutta täysin ajettava jo![]()
SV650 -03
Olihan kaasareiden kalvot tsekattu venyttämällä valoa vasten? Jos on kalvoissa halkeamia niin ne tietty vuotaa ja kaasarin luistit ei nouse kokonaan auki ja tehoja jää uupumaan juuri tuolal isoilla kaasuilla ja isoissa nopeuksissa.
Jaa tänne vielä kommentti ol tullukki, joo kalvot tarkistin sillon ja ehjät ol.
SV650 -03