Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Laiska kysyy ensin, vaikka googlaamallakin varmaan löytäisi

    Aikeissa etsiä hyvä Honda Valkyrie alle ensi kesäksi Euroopasta ja haluaisin päivittää tietoni tuon tuonnin osalta. Ymmärtääkseni joitain helpotuksia on tullut "USA pyörien" rekisteröinteihin....näitähän on uitettu sieltä jonkin verran esim Saksaan.

    Mitä nämä helpotukset ovat tarkalleen ottaen, meneekö esim. Saksan kilvissä oleva USA Valkyrie nyt helpommin Suomessa kilpiin?

    Kiitokset tiedonjakajille jo etukäteen !!!
  2. #2
    Tarkkaa tietoa ei ole, mutta käsittääkseni nykyisin kytätään vieläkin tarkemmin Jenkki-tuonteja. Samaa paskaahan ne on kuin muuallekkin tehdyt, mutta kun ei ole E-leimaa putkessa, yms. niin vaikeeksi kuulemma vetää.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  3. #3
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    En oikein ymmärrä mikä autuaaksi tekevä maa tuo saksa on? Löytyyhän noita lähempääkin. http://www.blocket.se/stockholm?q=ho...a=11&l=0&md=th
    ,,löytyy varmaan se kaikkien haikailema E-merkintäkin,,,mikä sitten lieneekin,,,?
    Viimeksi muokannut: Moto guzzi; 22.01.2012 klo 09:46.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  4. #4
    Otappa yhteys Areka Oy:n ja kysele sieltä Valkyrien perään...
  5. #5
    Ei tuo Ruotsi ole itselläni pois suunnitelmista, kurssi on vaan hieman kallellaan väärään suuntaan tällä hetkellä. Tosin matka on edullisempi ja nopeampi suorittaa. Enemmän kuitenkin merkitsee se yksilö, joka tulee vastaan...nuo on kuitenkin pääosin noin 10 vuotiaita fillareita. Ja Ruotsissa on myös USA uitettuja myynnissä. Täällä Euroopan Pohjois-Koreassa saa olla tarkkana millaisen kulkuneuvon ulkomailta ostaa, moni muuttuu täällä äärettömän vaaralliseksi vaikka sillä olisi muualla EU:n alueella liikuttu jo vuosia.

    Areka Oy tuli lisättyä suosikkeihin, kiitos vinkistä !!
  6. #6
    Hei

    Tallissani on Valkyrie odottamassa kevättä. Tuotu Belgiasta.
    Mitä vanhempi, niin sitä helpompi saada rekisteriin.
    Eli lainsäädäntö on tiukennut jo 2000 vuoden jälkeenkin.
    Mutta... eurooppaan tuodut ovat valoiltaan E- mallisia ja pakoäänien hyväksyntä tehty.
    Belgialainen vaatimustenmukaisuustodistus ei nähtävästi ole kuitenkaan riittävä ?
    Hae Trafilta kaavake... ja hämmästele.

    Mr
  7. #7
    No jos tuo belgianlappu ei kelpaa niin jo on kumma......onko Suomi EU:ssa vai ei? Niukasti on kyseistä mopoa tarjolla Suomessa ja Ruotsissa.....
  8. #8
    Hei

    Belcarilla on yksi Valkyrie tarjolla . Juuri sisäänajettu 1999 malli

    Markku
  9. #9
    Lainaa MSRGuzzi kirjoitti Katso viesti
    Hei

    Belcarilla on yksi Valkyrie tarjolla . Juuri sisäänajettu 1999 malli

    Markku
    Ja näyttäisi olevan euroopan malli. Ja epäilijöille, nuo kilometrit voivat pitää vallan hyvin paikkansa. Omassa oli about tuon verran kun sen pari vuotta sitten möin. Ja tuon pelin ulkonäkö ainakin kuvissa tukee kilometrejä.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  10. #10
    Kiitos vinkistä! BelCar ei tullutkaan mieleen pyörää etsiessäni ja siistiltä pyörältä tuo näyttää. Satulan väreistä voi toki olla montaa mieltä

    Kevät lähestyy näköjään kun Nettimotoonkin oli tullut 2 kpl Valkyreita lisää......
  11. #11
    Vanhalla ajetaan yhä...maku muuttuu etsiessä mutta mikäs kiire tässä on

    Onko kukaan nähnyt Suomen kilvissä tuota Amerikan versiota eli Valkyrie Interstatea...se missä on kovat taka- ja sivulaukut? Auttaako rekisteröintiä Suomessa jos kapistus on jo Saksan kilvissä?

    Kiitos jo etukäteen avusta!!
  12. #12
    Sillä onko pyörä jonkun muun maan kilvissä, ei ole mitään merkitystä kun sitä suomeen rekisteröidään. Tuli oman pyöräni kohdalla selväksi.

    Sen sijaan tiedustelisin TÜV:lta CoC-paperia ko. pyörään, jos sen sieltä saat niin rekisteröinnissä ei pitäisi olla mitään ongelmia. Ajovalot/vilkut pitää olla e-hyväksyttyä mallia.
    Triumph Sprint ST 1050
    ex: Suzuki SV1000s
  13.  
  14. #13
    EU:ssa on jokin vastavuoroisen tunnustamisen sääntö.....eli jos jokin laite on hyväksytty jossain EU maassa on se sitä automaattisesti myös muissa jäsenvaltioissa. Se, ettei tuo sääntö toimisi Suomessa ei jostain syystä yllätä itseäni.

    Muistaakseni Alexander Stubb raahasi aikoinaan Jopo fillarinsa Belgiaan kun työskenteli Eu-parlamentissa ja sen jarruista nousi "häly". Oliko se nyt niin, että Jopossa oli vain jalkajarru mutta Belgiassa tarvittiin myös kahvasta toimiva tankojarru. Muistaakseni Jopolla sai tuon alussa mainitun pykälän avulla sitten kuitenkin fillaroida Belgiassa.