Moikka
Tuli otettua urakaksi CBF:n: takalokarin tuunaminen Protecin edition kilventelinettä varten. Dremel välineenä leikkaus ja hiominen, jotta saatiin oikeat muodot. Sitten Hionta 240 paperilla muotojen viimeistelyyn.
Nyt pitäs sitten saada musta muovi takaisen kiiltäväksi - mitä kannattaisi kokeilla?
Mustalla vahalla saapi uuden veroiseksi...
http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=704
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Bumber Care muovinkiillotusaine Würthiltä.Parasta ,mitä oon kokeillut.
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Herää myös kuumailmapuhaltimella! Ei saa liikaa hehkuttaa.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Hmm onko se muovi nyt 240 karkeudessa ja siinä ei ole maalipintaa?
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Jos ihan käsin teet niin kyllä![]()
Aprilia Mille R -03
Ex. Speedmaster 2003
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Ei muuten maksa Biltemassa montaa kymppiä sellainen kiilloituskone, jotta jäljestä tulee ihan kaupallisen näköistä. Kiiloitusaineeksi Farecla G10 ja hionta itsessään 1000-karkeuteen saakka riittää. Lisäät kiillotettaessa vettä joukkoon, jotta lämpötila ei pääse kohoamaan liiaksi. Käsin hinkaten ei lämpene kuin mieli, kun pitää hioa 2000-karkeuteen saakka.
Muista, että pelkkä kiillotus ei tee syvän kiiltävää vaikutusta, vaan vaatii aika lakkaa. Ja pelkkään ABS-muoviin ei voi vetää suoraan lakkaa päälle, kun se ei pysy siinä kiinni. Tarrvitset alusvärin siihen hommaan, jos haluat, että sun takaloksu on mallia "kunkku"![]()
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Nyt on sitten päästy 400, 500, 800 ja tuhat kaksisatasen hionnat valmiiksi ja kyllä mustaan kiiltävään muovipintaan (tai edes mustaan harmaan sijaan) on vielä matkaa. Pinta alkaa kyllä olla jo sileä mutta se on sävyltään harmaa. Pitänee huomenna hankkia 2000 paperia ja toivoa että pikkuhiljaa väri rupeaisi palaamaan mustaksi.
Itsekin miettisin tota hiomista aina tuonne 3000 tonniin saakka, sen jälkeen sitten onkin sitten vähemmän kokemusta.
Itse näkisin tässä kaksivaihtoehtoa. Joko hiominen kiilloitus-aineella ja tai kuumailmapuhaltimen kanssa lämmittäminen mikä palauttaa värin takaisin muoviin.
Sitten on vielä olemassa G-techniqiltä muovin ns. "pinnoitus" aine, mutta hintana muistaakseni 25€ 25ml...
Tossa vielä videota kuumailmapuhaltimen lopputuloksesta: http://www.youtube.com/watch?v=P-M0NNtrm-k
Päivittele josai vaihees viel lopputuloksesta tänne, sen vertaa heräs itselläkin kiinnostus![]()
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Tehokkain tuntemani aine harmaan/harmaantuneen muovipinnan värjäämiseen mustaksi on "Forever Black - Bumper & Trim Cleaner and Reconditioner". Suomesta en ole sitä löytänyt mutta Ebaysta sitä saa vaivattomasti.
Todella tehokas ja väri säilyy kertakäsittelyllä syvän mustana vuosia toisin kuin kaikenlaisilla vahoilla ja suihkeilla.
ZZ-R1100 1991
Nyt hiottu 1500:lla ja edelleen musta väri on hakusessa. Varastossa odottaa jo 2000:set valmiina ja seuraavaksi kokeilemaan sitä. Näyttäisi kuitenkin siltä että alkuperäisenä sileällä pinnalla ollut muovi on vielä hankalampi saada mustaksi kuin alunperin karheana ollut pinta. Kuumentaminen harkinnan alla, mutta nyt puhutaan kyllä paljon pienemmistä osista kuin juu tepessa tehdyt puskurin kuumennukset.
Nyt kun lokari on hyvin hiottu, suihkuta lopuksi VHT:n puskurimaali pintaan, sillä tulee sellainen satiinimusta pinta, joka on ihan kohtuuhyvä, varmaan aika lähellä originaalia kiiltoastetta. Ainakin omissa Hondissa on sattunut tarpeeksi lähelle.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Enpä ole vielä litkuun törmännyt joka oikeasti muovin kiiltoa palauttaisi, itse kokeillut jo useampaa lientä vanhan takalaukun kiillon palauttamiseksi mutta huonolla menestyksellä.