Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Moikka

    Tuli otettua urakaksi CBF:n: takalokarin tuunaminen Protecin edition kilventelinettä varten. Dremel välineenä leikkaus ja hiominen, jotta saatiin oikeat muodot. Sitten Hionta 240 paperilla muotojen viimeistelyyn.
    Nyt pitäs sitten saada musta muovi takaisen kiiltäväksi - mitä kannattaisi kokeilla?
  2. #2
    Mustalla vahalla saapi uuden veroiseksi...
    http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=704
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  3. #3
  4. #4
    Bumber Care muovinkiillotusaine Würthiltä.Parasta ,mitä oon kokeillut.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  5. #5
    Herää myös kuumailmapuhaltimella! Ei saa liikaa hehkuttaa.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  6. #6
    Lainaa poku kirjoitti Katso viesti
    Herää myös kuumailmapuhaltimella! Ei saa liikaa hehkuttaa.
    Tämä konsti ja sitten on Novus, tosin en tiedä miten toimii pehmeiden muovien kanssa, mutta koviin muoveihin kuten polykarbonaatti se ainoa oikea.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  7. #7
    Hmm onko se muovi nyt 240 karkeudessa ja siinä ei ole maalipintaa?
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  8. #8
    Lainaa 666 kirjoitti Katso viesti
    Hmm onko se muovi nyt 240 karkeudessa ja siinä ei ole maalipintaa?
    Muovi on nyt 240 karheudessa ja siinä ei ole maalipintaa - ja se jää mustaksi muovipinnaksi. Pinta on muokkausten ja hionnan jäljiltä vielä siinä kunnossa ettei noilla mustan kiilloitus aineilla vielä kyllä saa sitä kuntoon.
    Viimeksi muokannut: vahva; 22.01.2012 klo 00:20.
  9. #9
    Lainaa vahva kirjoitti Katso viesti
    Muovi on nyt 240 karheudessa ja siinä ei ole maalipintaa - ja se jää mustaksi muovipinnaksi. Pinta on muokkausten ja hionnan jäljiltä vielä siinä kunnossa ettei noilla mustan kiilloitus aineilla vielä kyllä saa sitä kuntoon.
    No siinä tapauksessa joudut ottamaan hiomapaperia käteen ja hinkkaamaan vaikka 400 -> 800 -> 1200 -> 2000 ja sitten kiilotus hioma-aineella. Itse kyllä maalaisin osan niin pääsee huomattavasti helpommalla.
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  10. #10
    Lainaa Beef kirjoitti Katso viesti
    No siinä tapauksessa joudut ottamaan hiomapaperia käteen ja hinkkaamaan vaikka 400 -> 800 -> 1200 -> 2000 ja sitten kiilotus hioma-aineella. Itse kyllä maalaisin osan niin pääsee huomattavasti helpommalla.
    Hinkkaaminen aloitettu 400:lla ja tehty nyt sillä ja 500:lla. Taitaa olla vielä pitkä matka että muuttuu taas kiiltäväksi mustaksi.
  11. #11
    Jos ihan käsin teet niin kyllä
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  12. #12
    Lainaa vahva kirjoitti Katso viesti
    Hinkkaaminen aloitettu 400:lla ja tehty nyt sillä ja 500:lla. Taitaa olla vielä pitkä matka että muuttuu taas kiiltäväksi mustaksi.
    Roiskase ihan lopuksi vielä valkoista sprayta pintaan indikaattoriksi, hiot kaiken valkoisen sitten pois hienoimmalla paperilla niin alkaa olemaan jo kohtuu sileä pinta.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  13. #13
    Lainaa vahva kirjoitti Katso viesti
    Moikka

    Tuli otettua urakaksi CBF:n: takalokarin tuunaminen Protecin edition kilventelinettä varten. Dremel välineenä leikkaus ja hiominen, jotta saatiin oikeat muodot. Sitten Hionta 240 paperilla muotojen viimeistelyyn.
    Nyt pitäs sitten saada musta muovi takaisen kiiltäväksi - mitä kannattaisi kokeilla?
    Ei muuten maksa Biltemassa montaa kymppiä sellainen kiilloituskone, jotta jäljestä tulee ihan kaupallisen näköistä. Kiiloitusaineeksi Farecla G10 ja hionta itsessään 1000-karkeuteen saakka riittää. Lisäät kiillotettaessa vettä joukkoon, jotta lämpötila ei pääse kohoamaan liiaksi. Käsin hinkaten ei lämpene kuin mieli, kun pitää hioa 2000-karkeuteen saakka.

    Muista, että pelkkä kiillotus ei tee syvän kiiltävää vaikutusta, vaan vaatii aika lakkaa. Ja pelkkään ABS-muoviin ei voi vetää suoraan lakkaa päälle, kun se ei pysy siinä kiinni. Tarrvitset alusvärin siihen hommaan, jos haluat, että sun takaloksu on mallia "kunkku"
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  14. #14
    Lainaa Masa kirjoitti Katso viesti
    Ei muuten maksa Biltemassa montaa kymppiä sellainen kiilloituskone, jotta jäljestä tulee ihan kaupallisen näköistä. Kiiloitusaineeksi Farecla G10 ja hionta itsessään 1000-karkeuteen saakka riittää. Lisäät kiillotettaessa vettä joukkoon, jotta lämpötila ei pääse kohoamaan liiaksi. Käsin hinkaten ei lämpene kuin mieli, kun pitää hioa 2000-karkeuteen saakka.

    Muista, että pelkkä kiillotus ei tee syvän kiiltävää vaikutusta, vaan vaatii aika lakkaa. Ja pelkkään ABS-muoviin ei voi vetää suoraan lakkaa päälle, kun se ei pysy siinä kiinni. Tarrvitset alusvärin siihen hommaan, jos haluat, että sun takaloksu on mallia "kunkku"
    Nyt on sitten päästy 400, 500, 800 ja tuhat kaksisatasen hionnat valmiiksi ja kyllä mustaan kiiltävään muovipintaan (tai edes mustaan harmaan sijaan) on vielä matkaa. Pinta alkaa kyllä olla jo sileä mutta se on sävyltään harmaa. Pitänee huomenna hankkia 2000 paperia ja toivoa että pikkuhiljaa väri rupeaisi palaamaan mustaksi.
  15. #15
    Itsekin miettisin tota hiomista aina tuonne 3000 tonniin saakka, sen jälkeen sitten onkin sitten vähemmän kokemusta.
    Itse näkisin tässä kaksivaihtoehtoa. Joko hiominen kiilloitus-aineella ja tai kuumailmapuhaltimen kanssa lämmittäminen mikä palauttaa värin takaisin muoviin.
    Sitten on vielä olemassa G-techniqiltä muovin ns. "pinnoitus" aine, mutta hintana muistaakseni 25€ 25ml...

    Tossa vielä videota kuumailmapuhaltimen lopputuloksesta: http://www.youtube.com/watch?v=P-M0NNtrm-k

    Päivittele josai vaihees viel lopputuloksesta tänne, sen vertaa heräs itselläkin kiinnostus
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  16. #16
    Tehokkain tuntemani aine harmaan/harmaantuneen muovipinnan värjäämiseen mustaksi on "Forever Black - Bumper & Trim Cleaner and Reconditioner". Suomesta en ole sitä löytänyt mutta Ebaysta sitä saa vaivattomasti.

    Todella tehokas ja väri säilyy kertakäsittelyllä syvän mustana vuosia toisin kuin kaikenlaisilla vahoilla ja suihkeilla.
    ZZ-R1100 1991
  17. #17
    Lainaa vahva kirjoitti Katso viesti
    Nyt on sitten päästy 400, 500, 800 ja tuhat kaksisatasen hionnat valmiiksi ja kyllä mustaan kiiltävään muovipintaan (tai edes mustaan harmaan sijaan) on vielä matkaa. Pinta alkaa kyllä olla jo sileä mutta se on sävyltään harmaa. Pitänee huomenna hankkia 2000 paperia ja toivoa että pikkuhiljaa väri rupeaisi palaamaan mustaksi.
    Nyt hiottu 1500:lla ja edelleen musta väri on hakusessa. Varastossa odottaa jo 2000:set valmiina ja seuraavaksi kokeilemaan sitä. Näyttäisi kuitenkin siltä että alkuperäisenä sileällä pinnalla ollut muovi on vielä hankalampi saada mustaksi kuin alunperin karheana ollut pinta. Kuumentaminen harkinnan alla, mutta nyt puhutaan kyllä paljon pienemmistä osista kuin juu tepessa tehdyt puskurin kuumennukset.
  18. #18
    Nyt kun lokari on hyvin hiottu, suihkuta lopuksi VHT:n puskurimaali pintaan, sillä tulee sellainen satiinimusta pinta, joka on ihan kohtuuhyvä, varmaan aika lähellä originaalia kiiltoastetta. Ainakin omissa Hondissa on sattunut tarpeeksi lähelle.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  19. #19
    Lainaa dnapekko kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun lokari on hyvin hiottu, suihkuta lopuksi VHT:n puskurimaali pintaan, sillä tulee sellainen satiinimusta pinta, joka on ihan kohtuuhyvä, varmaan aika lähellä originaalia kiiltoastetta. Ainakin omissa Hondissa on sattunut tarpeeksi lähelle.
    Lokarista ei ole jäljellä kuin takavalon alla oleva rantu ja sen sivuille tulevat "läpyskät". Nää on pinta-alaltaan niin pienet mutta näkyvyydeltään merkittävät että koitetaan tätä kiilloitus rumbaa ensin ennen turvautumista maalaamiseen.
  20. #20
    Lainaa vahva kirjoitti Katso viesti
    Nyt hiottu 1500:lla ja edelleen musta väri on hakusessa. Varastossa odottaa jo 2000:set valmiina ja seuraavaksi kokeilemaan sitä. Näyttäisi kuitenkin siltä että alkuperäisenä sileällä pinnalla ollut muovi on vielä hankalampi saada mustaksi kuin alunperin karheana ollut pinta. Kuumentaminen harkinnan alla, mutta nyt puhutaan kyllä paljon pienemmistä osista kuin juu tepessa tehdyt puskurin kuumennukset.

    Hiomien on nyt käyty läpi 2000 asti ja tuli todella sileää pintaa mutta väriä sillä ei saanut palautettua mustaksi.
    Tässä vaiheessa otettiin hyllystä vanha purkki mustaa vahaa ja hiottuun sileään pintaan se teki taikoja -Lopputulos on hyvä.
  21. #21
    Lainaa vahva kirjoitti Katso viesti
    Hiomien on nyt käyty läpi 2000 asti ja tuli todella sileää pintaa mutta väriä sillä ei saanut palautettua mustaksi.
    Tässä vaiheessa otettiin hyllystä vanha purkki mustaa vahaa ja hiottuun sileään pintaan se teki taikoja -Lopputulos on hyvä.
    Laitappa kuvia.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  22. #22
    Lainaa Kawa LTD kirjoitti Katso viesti
    Laitappa kuvia.
    Otetaan kuvia kunhan varasto lämpötila taas kohoaa.
  23.  
  24. #23
    Enpä ole vielä litkuun törmännyt joka oikeasti muovin kiiltoa palauttaisi, itse kokeillut jo useampaa lientä vanhan takalaukun kiillon palauttamiseksi mutta huonolla menestyksellä.