Äkkiseltään on löytänyt juurikaan keskustelua Midland BT Next'stä, joten laitetaan tällainen ketju pystyyn.
Tarkoitus olisi ostaa ensi kesäksi kypäräpuhelimet kaverin kanssa. Kiinnostus on rajoittunut otsikon mukaisiin 2 malliin (oman käsityksen mukaan ainoat, jotka periaattessa voisivat kantaa lähemmäs mailin), joten nyt vain kokemuksia kummastakin kehiin.
- miten toimii?
- miten kauan akku kestää?
- käytön helppous?
- onko kellään kokemuksia Midlandin kaukosäätimestä?
- yms.
Tällä hetkellä vaaka on kallistunut Midlandin puoleen, koska saisin sen tutun kautta Scalaa edullisemmin.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Sena SMH10 ylsi WebBikeWorldin testeissä 750m-1000m keskimääräiseen kantamaan.
WebBikeWorldistä löytyy myös arvostelut G4,
http://www.webbikeworld.com/motorcyc...-g4/review.htm
BT Next ei ole vielä listoille ehtinyt mutta vanhempi BT2-D arvostelu löytyy
http://www.webbikeworld.com/motorcyc...midland-bt2-d/
Viimeksi muokannut: suopo; 17.01.2012 klo 23:31.
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Midland BT Next tuottanut pettymyksen![]()
Äänenvoimakkuus on riittämätön, enkä mainostetun AGC:n toimintaa huomaa ajossa ollenkaan. Korvatulpat päässä turha toivoakaan ajavansa ja saavansa äänestä jotain selvää.
FM-radiosta. Noh, sitä ei kyllä pitäisi edes markkinoida tossa olevan. Kaupungin keskusta-alueellakin radio pätki jatkuvasti. Parkissa voi saada selvää, jos ei päätä liikuttele
Laitoin maahantuojalle kyselyä aiheista. Katsotaan mitä vastaavat. Midlandissa on uusin päivitys sisällä.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Hyvä tietää, ettei kannata ottaa seuraavaksi tuota mulla on se vanhempi midland, eikä ole ainakaan äänenvoimakkuus ongelmia tulpat päässä oon ajellu.
No niin, laitetaas päivitystä. Tätä foorumia lukee sen verran moni, että parempi kertoa, jos jotain kehitystä on tapahtunut.
Maahantuojalta sain tiedon, että BTNext Updater -ohjelmalla voi nostaa äänenvoimakkuustasoa. Muutin Volume -> Device kohdan High asentoon ja nyt kuuluu paljon paremminKorvatulpat korvissakin saa musiikista selvää.
Radion vastaanottotaso on edelleen matala. Tungin 2.5mm aux-inputtiin johdonpätkän (en löytänyt kännyn kuulokkeita) "lisäantenniksi" ja sekin tuntuisi auttavan. Kännystä bluetoothilla musiikki tuntuisi kuuluvan nyt ihan hienosti.
Ajossa en vielä tiedä miten toimii, sen verran satelee vettä ettei jaksa lähteä testaamaan. Eikä pyörällä ilman takahaarukkaa voisi ajaakaanMutta päivitellään kun saan testattua.
Käytettävyys laitteella on mielestäni ihan ok. Manuaalin joutuu lukemaan ennen käyttöönottoa (yhhyh), mutta sitten ihan looginen käyttää.
Ja hintaahan tällä on Motonetissä 199e.
Viimeksi muokannut: tidnab; 26.04.2012 klo 20:03.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Päivititkö ajurin ohjeen mukaan? http://service.alan-electronics.de/B...ater_cpy_2.pdf
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Enpä tuollaisista ohjeista tiennytkään.
Pitää kokeilla viikonloppuna.
Kiitos nopeasta vastauksesta
Tupla-X -04
Tuli tuossa kaverin kanssa testailtua BT Nextiä viime viikonloppuna, ja kaiken kaikkiaan todella hyvät kokemukset. Samalla päivitettiin viimeisimmät Firmwaret (uusin tullut maaliskuun alussa).
Alussa oli itselläni hieman ongelmia kuuluvuudeen kanssa, mutta kun leikkasin kypärään pehmusteisiin (Schuberth C3) kuulokkeiden kohdalle reiät niin jo alkoi kuulumaan. Skuupertissa jää kuulokkeiden päälle about 2-3mm vaahtomuovipehmusteet, jotka tuntuivat syövän ääntä todella paljon. Nyt voi moottoritiellä 120 vauhdissa keskustella ihan normaalilla äänellä, ja yhteyskään ei pätkiny vaikka jätettiin väliä tarkoituksella about kilometri.
Toinen ongelma oli, kun olin säätänyt mikrofonin herkkyyden liian herkälle. Ilmeisesti suhinan ja vauhdin noustessa, mikrofoni pyrki säätämään/"poistamaan" suhinaa, jolloin mikrofonin taso meni todella pienelle ja kaveri ei kuullut minua. No, ajon jälkeen säädin tason samaksi kuin kaverille (muistaakseni tehdas asetukset) niin jo alkoi kaverikin kuulemaan.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Lisäksi plussana (ainakin Midlandissa) on se, että mikfonin saa irroitettu kypärän sisästä, jolloin se ei jää pyörimään suun eteen, kun kypäräpuhelinta ei tarvita. Itellä ei ainakaan tule kaupungissa ja yksin ajellessa käytettyä, joten on ihan plussaa, että periaatteessa kypärässä ei ole muuta paikallaan kuin kuulukkeet.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
No niin. Midlandin updater alkoi toimimaan.
Eli yksi yksikkö kerrallaan kytketään tietokoneeseen, eikä molempia![]()
Tupla-X -04
Scalassa radio on onneton. Pitäisiköhän ottaa asetuksista RDS-haku päältä pois, jotta toimisi paremmin. Radioasemat kuuluu kunnolla ilman kohinaa vain Kehä III sisällä kanavasta riippumatta.
Katsotaan miten radio toimii jatkossa, kun vedin radioantenina toimivaan kuulokejohtoon lisäjohdot kypärän sisälle.
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Jos ymmärsin manuaalin oikein, niin taitaa Midland luvata pikkasen liikoja BT Nextistä:
"Midland BT NEXT is a stereo Bluetooth Intercom for Multi-Biker conversations in full duplex, up to 4 bikers [...]"
Eikös homma mene niin että full duplex toimii aina vain kahden mokkulan välillä, ja toisen osapuolen voi valita käsin mokkulaa näpelöimällä kolmen muun joukosta?
1000
Mikäs nyt mahtaa olla ajantasainen tilanne näiden Midlandien suhteen, riittääkö ääntä vai ei? Tuolla toisessa ketjussa joku valitteli, että ääntä ei päivityksen jälkeenkään ole tarpeeksi. Lähinnä kiinnostaa voluumi/toimivuus intercom-käytössä.
Alkoi tuo vanha langallinen kypäräpuhelinsetti reistailemaan ja nämä Midlandit kyllä kiinnostaisi, tuplasetin kun saisi esim. Motonetistä 249€. Varsin kohtuullinen hinta moniin kilpaileviin tuotteisiin verrattuna kuitenkin.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Tässä uusin BTNEXTin firmware, 2.7.2012 päivätty. FM-radion tasoa pitäisi olla nostettu. Kokeilkaa, en ajossa tuota voi testata viikonloppuna promillerajoitusten vuoksi
Firmware: https://dl.dropbox.com/u/20464675/Mi...ext_2_7_12.zip
Ensi viikolla pitäisi tulla kokeiluun uusin keskusmuju, tässä pitäisi olla parempi radion vastaanotto. Taitaa Scalat ja Midlandit olla kaikki tehty Cardon piirisarjalla, että onko näissä sitten eroja...
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Tehtaan pitäisi lähettää uusi päivitetty keskusykskkö eli mihin kytketään kuulokkeeet ja mikki kiinni.
Valitin vioista ensin myyjälle, sitten maahantuojalle ja lopuksi valmistajalle suoraan. Katsotaan mihin johtaa.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Tuli tuossa noita Motonetin hintoja luettua vähän hätäisesti, eli siis Midland BT Next Twin-setti maksaakin 369€, eikä 249€ niin kuin ylempänä väitin.
Näitä uusimman sukupolven Midlandeja onkin näemmä kolmea eri mallia, BTX1, BTX2 ja BT Next. Ja sitten nuo vanhemmat BT1 ja BT2 ja lisäksi jotain City-mallejakin vielä.
Anyway, oma valinta oli sitten uusista malleista halvin, eli BTX1 (189€ twin-setti), nähdäkseni ero BTX2:een on vain kantomatkassa ja Nextissä kantomatka vielä parempi sekä RDS-radio. Mulle riittää tämä BTX1:n tarjoama 10 metriä, kun juttukaveri istuu takapenkillä. Uusi firmis tuli heti asennettua (toisessa ketjussa valittelin jo homman hankaluutta).
Saa nähdä millainen laite on käytössä, huomenna tarkoitus asentaa nuo kypäräsarjat. Ainakin ulkoisesti vaikuttaa varsin laadukkaalta.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Mulla on tuo vanha bt1 ja siinä saa ainakin volaa niin että korvat soi. Eikä tarvinnu raiskata tota c3:stakaan![]()
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021