Moro
En olis uskonu bemari osastoon päätyväni mutta näyttää siltä että kohta kawa vaihtuu gesuun. Tarkka malli olisi BMW F650GS vm. 2004. Ajeleeko moni noilla talvella ja mitä kumia ootte käyttäny? Kiinnostais myös kieltämättä noi kesällä käytettävät kumit. Soraa tulis varmaan vähän ajeltua mutta suurin osa varmaan ainakin aluksi olisi pikitietä.
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
Jos nyt et ihan spooriin syöksy niin "välikelin" nastoilla olevat renkaat alle.
Eli jotain tämän tyyppistä.
Ja täältähän kannattaa myös aiheesta kysellä, varmasti löytyy kokemusta...
Kaverin tyylinnäyte...
Tankorukkaset, lampaantalja ja hyvä akku nyt ainakin listalle....
Itelläni on tänä syksynä hankittu F650GS vm. 2000.
Ite hankin tällaiset renkaat
takarengas
eturengas
kuva pyörästä
Ensin meinasin ottaa välikelin renkaat, mutta sitte ajattelin ettei sitä tule paljoa asfalttiteillä ajeltua. Joten sitten tuli hankittua renkaat rallinastoilla.
Tosi hyvin pitää jäisillä teillä, mutta jos on paljon lunta, niin silloin ei nastat yllä jäähän ja silloin on vähän huterampaa meno.
Oon lisänny pyörään ylä- ja ala kaatumaraudat.
Kun saan tavarat Wunderlichiltä, niin lisään etuiskareihin suojakumit alakiinnikkeineen.
Lisäksi asennan intiminaattorit etuiskareihin. Niiden pitäis jäykistää pyörän etujousitusta.
Viimeksi muokannut: Prätkis; 16.01.2012 klo 23:19.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Varmaankin noi "välikelin" renkaat voi olla ihan jees kun joutunee ajaan muutakin kun soraa ja lunta ennen kun pääsee kunnon baanoille. Se nyt tosin on ens talven murheita ja sillon varmaan on -30c niin ei tarvi ajaa.
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
Itsellä on tuossa kottaraisessa osoittautunut hyväksi yhdistelmäksi edessä enskapiikki ja takana tuo lyhyempi, karkeassa rungossa ja nastoja normaali määrä kummassakin.
Pitoa on ollut riittämiin omiin ajoihin.
Kohtuu suosittuja matka-enduro kesäkumeja tuntuu olevan esim. mitaksen tuotokset, ei ainakaan itsellä pahaa sanottavaa noista(kaan) sekalaisessa ajossa...
Minulla on Transalpissa Kisarenkaan välikelin nastoilla olevat kiekot. Asfaltillakin ajelee, jos on pakko. Oikeuksiinsa nämä pääsevät lumisilla teillä.
Tuossa kuvassa näkyy vähän rengasta ja Kiinalaista Lambia.
![]()
Viimeksi muokannut: Torsti; 19.01.2012 klo 20:14.
Mulla on matkalehmässä nuo Continentaalin TKC80 kumit alla. Nastoina on jakeluauton nastat teräsrungolla.
Hyvin toimii. Yli 160 km/h nopeuksissa kuivalla asfaltilla etupää on hieman levoton, koska nousee nastoille, mutta hyvin ohjattavissa vieläkin. Itsehän en ole ajanut ylinopeutta, mutta kaveri kertoi. Ajelu siis pelkästään tiellä / kadulla, ei maastossa. Yllättävän topakka pito lähes kaikilla jäisillä ja lumisilla alustoilla. Ainoat poikkeukset ovat jäinen mukulakivikatu ja paksu lumikerros. Niihin ei auta mikään, siis ainakaan näin painavalla pyörällä.
Viimeksi muokannut: Pedaali; 05.02.2012 klo 02:45.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Moi.
Itselläni on tuo 1150 Gessu, joka lienee näin pienehkölle kuljettajalle hivenen rouheen kokonen talvifillari.
"Nuorempana" käytin talvella piikkisiä enduroja, lain sallimissa (likipitäen) rajoissa talvipyöränä, ja siloin käytin enduro nastotusta edessä, ja taakse paukutin auton rallinastat vanhaan nappulakumiin...Sai melko makeessa sladissa tuupata lummisilla teillä, mutta asfaltilla enska nasta oli karmea, niinku tyhjällä renkaalla olis ajanu.
Mutta piti kysyä sellasta juttua, Te jotka talvella ajatte, eikä pyörässä ole kiksiä; Millä hitolla saatte ne käymään???
Mun Gessu ei kovin vakuuttava ole edes loppusyksyn pikkupakkasilla.
Mene siitä ali,mistä aita on korkein.