Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Haluaisin kuulla kokemuksia kyseisen pyörän vesipumpun kestävyydestä.

    Mitä internetin ihmeellisestä maailmasta itse tutkinut niin moni valittaa ettei kestä paljo mitään ja että saa joka kesä huoltaa (vuotaa). Merkki ja/tai huolto liikkeistä kun kysyy niin osia näiden pyörien pumppuihin ei kuulemma myydä juuri ollenkaan ja että ne ovat todella kestäviä. Tuttuni osti pikkugessun viime kesänä ja edellisen omistajan mukaan pumppu oli juuri huollettu mutta ei tarvinnut ajaa kuin muutama tuhat kilometriä kun alkoi taas vuotamaan.

    Talven aikana on asiaa tutkittu mutta ei ole oikein muuta syytä keksitty huonoon kestävyyteen kuin se, että pumpussa on jonkun verran kovemmat paineet kuin monissa muissa pyörissä. Miksikovemmat paineet kun vähempikin kyllä riittäisi ja kun pumppu on vielä usein epäkunnossa? Kannataako pumppuun vaihtaa muitakin osia kuin pelkät stefat jos tuntuu että se vuotaa usein?

    Onko vinkkejä mitenpumpun tiivisteet ja pumpun muutenkin saisi kestämään paremmin?

    Kertokaahan kokemuksianne.

    Kiitos!
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  2. #2
    Juuri tuosta rotaxin pumpusta ei ole kokemusta, mutta uskaltaisin väittää että stefojen lisäksi jossain vaiheessa menee vaihtoon myös akseli ja laakerit?
    Uusikaan stefa ei kauaa pidä jos akseliin on kulunut ura huulen kohdalle...

    Kurapyöräilijöiden keskustelua aiheesta, ja korjaus ohjeita lontooksi...
  3. #3
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Juuri tuosta rotaxin pumpusta ei ole kokemusta, mutta uskaltaisin väittää että stefojen lisäksi jossain vaiheessa menee vaihtoon myös akseli ja laakerit?
    Uusikaan stefa ei kauaa pidä jos akseliin on kulunut ura huulen kohdalle...

    Kurapyöräilijöiden keskustelua aiheesta, ja korjaus ohjeita lontooksi...
    Jees.. onkin kyllä jonku verran jo tullutkin noita linkkejä selattua. Kylläpä se varmaankin mahtaa niin olla että vesipumppu enemmän tai vähemmän tyyppivika on tuossa.

    Mutta onko kellään tietoa, miten saisi pumpun paremmin kestämään?

    Ja sitten sitä ihmettelen, että kuinka tästä ei ole jotain valitusta sitten tehty bemarille, jos pumppu on tyyppivika ja jokaisessa pyörässä se ei kestä usein kuin muutaman tonnin niin eikö sen luulisi kuuluvan takuun piiriin tuollainen vika?
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  4. #4
    Eiköhän se kuitenkin kestä yleensä hieman kauemmin kuin muutamia tuhansia...

    Jos sitten ei ole akseli yms. kulunut, silloin ei stefatkan kauaa kestä.
  5. #5
    Jees, no, mitä juttuja lukenut niin hyvin vaihtelevasti kestää. Toisilla kestää 3tkm, toisilla 5tkm, joillakin 15tkm ja joillakin 20tkm.

    Mielestäni vaan ainakin 10tkm on aivan liian vähän tuollaiselle vialle, onhan se liikaa jos vesipumppu remontin joutuu tekemään 10 tkm välein.
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  6. #6
    Tuli kyllä joskus ajeltua ko. laisella härvelillä 45 tuhatta ja ei sinä aikana vesipumppu vielä mitään oireillut.
  7. #7
    Yleensähän nuo ennenaikaiset antautumiset saa eniten paltatilaa, merkistä ja viasta riippumatta...
  8. #8
    Lainaa Perhokalastaja kirjoitti Katso viesti
    Tuli kyllä joskus ajeltua ko. laisella härvelillä 45 tuhatta ja ei sinä aikana vesipumppu vielä mitään oireillut.
    Tuon mukaan siis olisi kuitenkin jonkin verran yksilöllinen asia, ettei aivan jokaisessa pyörässä ole. Joillakin on paljonkin onkelmaa ja toisilla tuntuu ettei mitään. Kumma juttu kyllä.

    Sen tosiaan huomannut, mistä jo mainitsinkin aikaisemmin, että kun asiaa tutkinut lähemmin niin vesipumpussa ja jäähdytysjärjestelmässä näin yleensäkkin jonkun verran kovemmat paineet kuin mitä kaikissa muissa pyörissä on / on ollut tähän mennessä mitä katsonut. Ihme homma, koska kuitenkin monella ongelmaa tuon vesipumpun kanssa tuntuu olevan ja kun ei se kyllä pikkusen pienemmilläkään paineilla kiehuisi.

    En tiedä sitten että saisiko noita paineita jollain ilveellä laskettua.
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  9.  
  10. #9
    En tiedä sitten että saisiko noita paineita jollain ilveellä laskettua.[/QUOTE]

    Painekorkkeja on eri painearvoille jäähdytinkorjaamoissa. Ei ilti ehkä kannata laskea painetta.