Mitäs porukka on mieltä tuollaisista kypäristä : http://www.24mx.fi/mp/p/mp-kypara-hj...-kyparat/s633/
Saa siis tehtyä avopotan jos sellaista haluaa. Itse kiinnitin huomiota tuohon suureen visiiriin. Mahtaako noi multi potat olla yhtä/lähelle turvallisia kuin umpipotat ?
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Muuhun en kommentoi mutta melkoisen kallis muovipotaksi.
-nomen est omen-
Ei varmasti ole yhtä turvallinen kuin hyvä umpipotta. Tuollaisella voisi ajaa korkeintaan skootteria.![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Vähän samanlainen, mutta siistimpi toteutus kuin Nolan N 43 Airissa, jollainen mulla on muiden joukossa. Visiiri on se paras puoli tuuletuksen lisäksi. Testeissä tuo Nolan ainakin on pärjännyt. HJC tuskin myöskään laskee testaamatonta paskaa markkinoille, joten jättäisin muo muoviset mopokypäkommentit sinne minne ne kuuluvatkin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Mä en ajaisi tuo päässä edes skootteria.
Viimeksi muokannut: sjoob; 14.01.2012 klo 18:14.
Hakusessa..
Mutta mikäs olis sitten riittävän kallis ja hyvä potta jossa olis moinen iso visiiri/laaja näöntäaukko ? Hieno sana tuli muodostettua tuohon ;P
BMW R1200GS 2009
Honda NC 750X 2021
Shark Evoline II, toiminut mulla matkakypäränä kun pitää olla yhden kanssa liikenteessä, leukaosa "kaatuu" taakse helposti. Kaupungissa ajaen avonaisena ja baanan auetessa leukaosa alas sekunneissa.
1997 HD Road King
1994 BMW R100R
Tuohon näkökenttään kommenttia; en ole huomannut, että tavallisen umpikypärän aukko sitä näkökenttää juurikaan rajaa ja samaa mieltä olen jo muutaman kommentoijan kanssa, että muovipotta on muovipotta. Kun käyt kokeilemassa niin purista sitä kypärää käsien välissä niin huomaat niiden eron. Kokemuksia tuosta ei ole ja voi olla ihan hyväkin kypärä - siis pitää.
Nämä on niitä aiheita, joista täällä aina välillä väännetään, mutta itse sitä lopulta päässäsi pidät...
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Nolan N43 Air Classicin ostin viime kesänä. http://www.motocyklowo.pl/_var/gfx/e...bd0c14844e.jpg
Arai Condor on myös, mutta mieluummin ajelen Nolan päässä. Arai on parempi vain hiljaisuudessa. Nolan vaatii kyllä korvatulpat. Äänekkyys onkin sitten se ainoa huono puoli. Ainakin em. Araihin verrattuna näkökenttä on selvästi isompi, visiiri ei huurru niin helposti jne. Integroitu aurinkovisiiri on myös hyvä juttu. Maksoi n. 200e, Arai maksoi aikoinaan 250e.
Retired
Ei taida yksikään avattava kypärä olevan yhtä suojaava kuin vastaava umpikypärä. Mukavuus on sitten kyllä parempi.
Tiedä sitten kun tuo N43 ei ole avattava, vaan siinä on irroitettava leukaosa, jonka itse pidän paikoillaan, mutta joka on sen verta kevyempi, että näkyvyys on lähes avokypärän luokkaa. On ainakin e hyväksytty umpikypäräksi leukaosa paikoillaan (ja avokypäräksi leukaosa irroitettuna).
Retired
Viimeksi muokannut: tontze; 15.01.2012 klo 20:59.
BMW R1200GS 2009
Honda NC 750X 2021
Jokos noilla multi-kypärillä saa ajaa ilman leukaosaa? Silloin kun Givi esitteli omansa, niin ei saanut. Piti olla jompi kumpi kypärän mukana tulleista leukaosista paikallaan.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Voisiko joku avattavia mollaava linkittää jonkun tapauksen jossa avattava on hajonnut vain siksi että on avattava?Mälleissä ne ongelmat on yleensä tulleet muualle kuin naamaan,jopa crossikypärälläkin jossa ei ole silmien kohdalla käytännössä juuri mitään suojaa.Ajelen itse kaikilla kypärätyypeillä enkä nyt osaa pelätä millään niistä.Kelkalla menen sekä avo- että crossikypärällä,avopipolla vaan maski joka on lasien yhteydessä.
Mulla on yksi tuollainen modulaaripotta ollut, ja kyseinen liitettävä leukaosa tuntui kyllä hieman heikommalta ja ohuemmalta kuin umpipotassa.
Tosin olen varma että jos on irroitettava leukaosa ja vielä pitkä visiiri sen päällä, on meno huomattavasti jo leuan osalta turvallisempaa kuin lyhyemmän visiirin omaavalla avopotalla. Uskoisin että heppoisempikin leukaosa pitää visiiriä paikallaan ja tukee sikäli, että se ei heti iskusta täysin halkea, elikkä suojaa leukaa ainakin kevyemmiltä iskuilta ja estää osumasta asfalttiin. Tietty leukaosan järeys on merkkikohtaista, Schubertillä taisi olla versio missä on metallinen leukakaari.
Kahvilasta kahvilaan..
Syksyllä kun pesin Arain kokokypärän pehmusteet ja noi poskipalat oli irti, niin enpä voinut olla ajattelematta miten heikolta se "tuntuu" se leukaosa kun kaikki pehmusteet on pois ja vaan se kuori on esillä. Niinkun jotain ohutta pahvia olis, vielä voimistaa fiilistä kun se sisäpuoli on viimeistelemätön pintaa..
Muistaakseni J1 http://picture.yatego.com/images/475...Dark-Dekor.jpg Schuupertissä on tuo leukatanko kuitenkin muovia tms. Varma en asiasta ole.
Retired