Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Terve, oisko joku tehny kansiremppoja... onko miten tärkeetä tehdä "jälkikiristys" eli käynnistää motti lämpöseks ja tsekkaa että kannen pultit on oikeassa momentissa... vai onko huuhaa juttua eli ei tarvii mitää jälkikiristystä ollenkaan? Mites on kannen ja sylinterin välinen vesireikä on ummessa kansipaffissa... onko siinä mitää järkeä? Paffi pitäis olla oikea ko. vuosimalliin... kannattaisko porata reikä paffiin vai länttästä sellasenaa kiinni?

    [edit] tietäskö joku vielä laakerimallit etu sekä takapyörälle? kawasaki zx6r 2001 ois kyseessä j1 malli tai j2..
    Viimeksi muokannut: sasaa; 13.01.2012 klo 19:54.
  2. #2
    Juu, tee se jälkikiristys.
    Juu, poraa se reikä.
    <KTM 1290 Superadventure S -23>
    'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  3. #3
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Jälkikiristys tehdään VAIN, jos se kuuluu koneen/laitteen valmistajan mukaan tehdä!
    Taitaa olla vain nykyajan moottoreissa, aika harvinaista! Ollu yleisempää siihen aikaan, ku moottorit ja kannet oli viel pata-/valurautaa...

    Ja jos tiivisteellä tukittu jotain reikiä/aukkoja, niin yleensä silloin näin pitää olla!
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  4. #4
    Lainaa sasaa kirjoitti Katso viesti
    Terve, oisko joku tehny kansiremppoja... onko miten tärkeetä tehdä "jälkikiristys" eli käynnistää motti lämpöseks ja tsekkaa että kannen pultit on oikeassa momentissa... vai onko huuhaa juttua eli ei tarvii mitää jälkikiristystä ollenkaan? Mites on kannen ja sylinterin välinen vesireikä on ummessa kansipaffissa... onko siinä mitää järkeä? Paffi pitäis olla oikea ko. vuosimalliin... kannattaisko porata reikä paffiin vai länttästä sellasenaa kiinni?

    [edit] tietäskö joku vielä laakerimallit etu sekä takapyörälle? kawasaki zx6r 2001 ois kyseessä j1 malli tai j2..
    Mitähän se korjaamokässäri sanoo? Siihen ei varsinkaan kannata uskoa, kyllä netissä tiedetäänn paremmin.
    Taivas saa odottaa
  5. #5
    Jos oot epävama ja et huoltomanuaalia omista, niin odota maanantaihin ja soita valtuutettuun huoltoon ja kysy kuinka toimia.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  6. #6
    Lainaa Velmu84 kirjoitti Katso viesti
    Jos oot epävama ja et huoltomanuaalia omista, niin odota maanantaihin ja soita valtuutettuun huoltoon ja kysy kuinka toimia.
    Joo, kyllä erittäin oudolta kuulostaa jos kansipahviin pitää alkaa porailemaan reikiä.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  7. #7
    Jos nyt sylinteristä kanteen menee selkeä jäähdytysvesi kanava ja kansipahvi näyttää sen tukkivan niin kyllä mun ajatuksella poraisin siihen rei'än. Viittais kyllä vahvasti siihen ettei pahvi ole tarkoitettu kyseiseen kanteen.
    <KTM 1290 Superadventure S -23>
    'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  8. #8
    vanha tiiviste oli samanmallinen kun uusi minkä tuohon länttäsin.. noh katteellaan keväällä miten toimii ja jossei toimi niin täytyy avata ja tsekata tilanne..
  9. #9
    Lainaa Kekke kirjoitti Katso viesti
    Jos nyt sylinteristä kanteen menee selkeä jäähdytysvesi kanava ja kansipahvi näyttää sen tukkivan niin kyllä mun ajatuksella poraisin siihen rei'än. Viittais kyllä vahvasti siihen ettei pahvi ole tarkoitettu kyseiseen kanteen.
    Tämä on väärin. jos uusi tiiviste on samanlainen kuin vanha niin ei kuulu porailla mitään reikiä. nuo tukitut reiät on tarkoitettu ohjaamaan jäähdytysnestettä tasaisesti koko kanteen.

    jos taas rakennetaan jostain sisarmallin tiivisteestä kun oikeaa ei ole saatavilla, niin sitten. Mutta silloinkin pitää kopioida irroitetusta tiivisteestä avoimet ja tukitut reiät.

    -tuomas
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  10.  
  11. #10
    Kannattaisi varmaan aloittaa siitä päästä, että onko ko. kansipahvi 100% varmasti täsmälleen oikea osa ko. pyörään (valmistenumerolla pitäisi asia ainakin selvitä). "Sinne päin" ei ehkä aivan riitä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä