Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 50:sta
  1. #1
    Tulipahan sitten tuokin setvittyä, 55W Xenoni lähivalona ei meinannut suostua syttymään känniväylän virrasta, mutta tällä virillä se vihdoin ja viimein lähti toimimaan ilman LAMPF! virhettä kun on ensin saanut koneen käyntiin: http://onroad.juvander.fi/Communi....ts.aspx

    Sumarit ja kaukovalo meni heittämällä, mutta lähivalon kanssa oli pientä painia...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  2. #2
    Laitoin talvella K 12 ässääni myös ksenonin, tosin korvasin vain lähivalon. Otin varmuudeksi sarjan, jossa oli can-väyläiseen tarkoitettu ballasti.

    Asennus oli helppo, ei tuo relettä kaipaa, sillä vähemmän se virtaa ottaa kuin alkuperäinen halogeeni. Toimii hyvin ja toimi heti ensi yrittämällä. Ei siis tule LAMPF-herjaa.
    Meinasin myös kaukovalot muuttaa, mutta kun aloin miettiä minkä verran lopulta tulee pimeässä ajettua, niin....



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  3. #3
    Näin se optimissa toimiikin, mutta (ainakin) 2009-> gessuissa on ZFE:n ohjelmaa muutettu ja toimivan ballastin löytäminen on vähintäänkin sattuman kauppaa.

    Itse kokeilin kolmella eikä lähtenyt toimimaan muutoin kuin tällä metodilla eli lämmittämällä ballasti ensin ja sen jälkeen vasti kännivirtaa sisään.

    Kaverilla on 2011 versio aiheesta ja sama ongelma, tällä metodilla kokeillaan lähteekö viikonloppuna pelittämään sekin.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  4. #4
    Tällaisella toimii

    Toimii ainakin oman ajokkini valot heittämällä.. Miinusta vain koko, eli sivukatteen taakse piti piilottaa, helpompaan paikkaan en saanut mahtumaan..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #5
    Lainaa (J@ck @ Touko. 26 2011,13:18) kirjoitti
    Tällaisella toimii

    Toimii ainakin oman ajokkini valot heittämällä.. Miinusta vain koko, eli sivukatteen taakse piti piilottaa, helpompaan paikkaan en saanut mahtumaan..
    Ei oo 55W...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  6. #6
    Ai sinä sellasia laittomuuksia virittelet Luin viestisi hieman huolimattomasti.

    Soita tuonne Ksenonkauppaan ja kysy. Saat varmasti asiatietoa ja jopa kotimaisella kielellä.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7. #7
    Iskeppäs sinne amppeeri mittari plus piuhan väliin ja katso paljon se haukkaa kylmänä virtaa.

    Varsinkin nämä 55W:set on tosi harvassa mitkä haukkaa oikeasti alle 6A kun ne syttyy ekaa kertaa ja useat näistä 35W malleista ottaa myös reilusti enemmän virtaa startissa kuin mitä ne kuluttaa sitten sytyttyään.

    Harvassa edes ilmoitetaan tuota cold start arvoa erikseen, eli mittaamalla tuo ainoastaan selviää.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #8
    Ei jaksa, riittää kun toimii, joutuu vielä releitä virittelemään. *
    Kauppiaan mukaan (vaikutti jopa asioista tietävältä) pitäisi toimia näinkin uudessa bemussa ongelmitta ilman relettäkin. Ja onhan tuo jo ainakin ~2000 km toiminut moitteettomasti.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #9
    Näin ne on useat muutkin väittäneet ja jäsenet erinäisillä foorumeilla on todistelleet samaa. Siinä vaiheessa vain kun on 2009 tai uudempi gessu niin onkin suuri kysymysmerkki toimiiko vai ei? Vanhemmissa gessuissa toimii varmemmin.

    Eli jos olet saanut ässässä toimimaan, ei vielä tarkoita että gessussa toimii sama palikka.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  10. #10
    Itsellä -04:ssä 35W lyhyt ja 55w pitkä. Pitkässä pari amppeeria suurempi käynnistysvirta. Silti lyhyt pari kertaa kesässä ilmottaa etuvalovirhettä, pitkä ei ole koskaan. Arvellut että heti startin jälkeen valoa sytytellessä latausjännite ei välttämättä ole sitä mitä pitäisi -> vielä enemmän amppeereja.



  11. #11
    Itsellä 55w HID:t ja viime syksynä asentelin niitä. Lyhyt ei syttynyt lainkaan ja pitkät vetivät kylminä mittariston nollille hetkeksi, kun vaihdoin lyhyiltä pitkille . Otin nyt keväällä ne pois pitkiltäkin valoilta. Täytyy varmaan laittaa välireleet ja lyhyille se viiverelekin, kuten tuolla ohjeessakin näyttää olevan, kunhan tässä ehtii.
  12. #12
    Kannattaa ottaa sitten sellainen viiverele, joka kytkee heti ja sammuu x sekunnin kuluttua. Eli esim. Hella 5HE 996 152-131, 12V, 5-pin, release delay, löytyy vaikka täältä.

    Silloin selviää kahdella releellä joka hieman yksinkertaistaa tätä kuviota.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  13. #13
    Lainaa (j.virta @ Touko. 28 2011,10:27) kirjoitti
    Itsellä -04:ssä 35W lyhyt ja 55w pitkä. Pitkässä pari amppeeria suurempi käynnistysvirta. Silti lyhyt pari kertaa kesässä ilmottaa etuvalovirhettä, pitkä ei ole koskaan. Arvellut että heti startin jälkeen valoa sytytellessä latausjännite ei välttämättä ole sitä mitä pitäisi -> vielä enemmän amppeereja.
    Siis ilman mitään releitäkö olet alkuperäisistä valojohdoista vain ottanut ballastille virrat ja maan?



    Triumph Tiger 800 XRX

  14. #14
    Onko tuo nyt sitten suurenkin riemun aihe, kun saa laittoman valovirityksen toimimaan Gessussa?
    Kaiken muun lisäksi Gessun umpio on sellainen, että lähivalolle on lähes mahdotonta saada niin hyvää valokuviota Xenon-virityksenä, ettei se häikäisisi vastaantulijoita. Pitkän valo taas pysyy surkeana, vaikka sen xenonoisikin.
  15. #15
    Lainaa (Kunkku @ Elo. 31 2011,22:47) kirjoitti
    Onko tuo nyt sitten suurenkin riemun aihe, kun saa laittoman valovirityksen toimimaan Gessussa?
    * Kaiken muun lisäksi Gessun umpio on sellainen, että lähivalolle on lähes mahdotonta saada niin hyvää valokuviota Xenon-virityksenä, ettei se häikäisisi vastaantulijoita. Pitkän valo taas pysyy surkeana, vaikka sen xenonoisikin.
    No jos näin on niin hyviä vinkkejä otetaan vastaa koska pimeässä on tarkoitus liikkua syksyn mittaan ja paljonkin.
    Ensi tuntuma valoista on että saisi tehoa lisääkin olla .
    Nythän ajovalot ovat ruskehtavat että taitaa olla alijännitettäkin lampuilla.
    Eikö maailmalta löydy xenon umpioita ?
    Mikä kumma se on että tänne meille on rantautunut nämä muutos-sarjat myyntiin ?
    Eikö muu maailma halua parempia valoja pyöriinsä ko *niillon aina puolet vuorokaudesta pimeetä etelän maissa ja miljoonakertasesti enempi väkee liikkeellä kotiloilla ja pyörillä .



    Triumph Tiger 800 XRX

  16. #16
    Varmasti tässä talven pimeinä hetkinä tulee dokumentoitua ratkaisua tarkemmin, jossa korvataan kokonaan gessun oma valoumpio toisella konseptilla. Pari ideaa aiheen tiimoilta virinnyt eli toteutusta odotellessa.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  17. #17
    Samoin olen etsinyt xenon kaukovaloja millä korvaisi valon .
    Mutta miten lähivalon ? Sumuvalollako ??!!
    Tai voisihan ne alkuperäiset jättää paikoilleen ja kytkeä niistä vain virrat lisävaloihin.
    Mutta jos nyt laillisuuden nimissä pitää mennä niin eikö näiden kahdennusvalojen pitäisi sijaita symmetrisesti .
    Aivan älyttömiä en ala kyllä tekemään tässä lainkuuliaisessa motoristisuomessa koska verrattuna pakoputki ja minivilkku virittelyyn en tunne oloani kaikkein syyllisimmäksi .
    Mulla olisi tarvetta jo ensikuussa viimeistään *kun meinasin pohjosen pystyssä piipahtaa ja mahdollisesti vielä ss2000 vetasta kohan ilimat viilenee että tarkenee



    Triumph Tiger 800 XRX

  18. #18
    Hellan valikoimista löytyy Xenonilla varustettuja potentiaalisia umpioita, joilla korvata tämä alkuperäinen hässäkkä. Sekä lähi- että kaukovaloja.

    Sieltä itse näitä katsellut.

    Vaatii tietysti tuon mittariston uudelleen kiinnityksen jonkinlaiseen runkoon mihin nämä valotkin menevät.

    Nyt omassa vehkeessä kun on nuo GSA:n sumarit Xenonia ja lisänä vielä Hellan Micro DE Xenon lisäpitkät niin noilla pärjää jo hetken aikaa vaikka originaali umpioien antama valo on mitä on.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  19. #19
    Miten hirvee laturi GS:ässä on jos neljää lisävaloa voi polttaa omien lisäksi .
    Vai käytätkö sumareita vain lähivalojen kanssa.
    Tuolla olisi aika edullisia xenon kaukovaloja mutta kohtuullisen hintaisia sumareita en ole löytänyt vielä .
    Triumph Tiger 800 XRX

  20. #20
    Kyllä se laturi kestää, olikohan se joku ~800W tai jotain sinne suuntaan, ei nyt ole manuaalia vieressä... eli kyllä ne kaikki valot tarvittaessa palaa yhtäaikaa.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  21. #21
    Tummoinen löytyi .
    Ja 600W näkyy olevan 04 mallissa laturia .
    Tämähän meni helpoksi kun siittä voi tehdä joulukuusen vaikka.
    Ei tartte tulla laillisuudesta nipottamaan kenenkään .
    Triumph Tiger 800 XRX

  22. #22
    Tämmoisen levyn saa kolmella kumityynyllä kiinni Gessuun, vain yksi reikä on porattava yläkiinnikettä varten, alareunoista menee öljynjäähdyttimen kiinnikkeisiin. Tähän istuu kaksi Hellan tehokkainta(?) Bi-Xenon-umpiota (vesitiivistä) ja päiväajovalosarja.
    * Näillä valoilla voikin sitten alkaa harrastaa vertailua, onko jossain autossa vielä paremmat valot. Pyörissä tuskin on.





  23. #23
    Ei näy kuvia...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  24. #24
    Mozilla Firefoxilla näkyy, oletko Kunkku leikkauttanut jossain laserilla tuon levyn?
  25. #25
    Lainaa (Kunkku @ Syys. 01 2011,12:08) kirjoitti
    * Näillä valoilla voikin sitten alkaa harrastaa vertailua, onko jossain autossa vielä paremmat valot. Pyörissä tuskin on.
    Totta.

    Tuskin parempaa pakettia saa alkuperäisen valon tilalle mahdutettua kuin nuo.

    Ja vaikka laittaisi ihan noista sen bi-halogen version niin vahvasti veikkaisin parannusta tapahtuva...



  26. #26
    Lainaa (jowin @ Syys. 01 2011,17:59) kirjoitti
    Mozilla Firefoxilla näkyy, oletko Kunkku leikkauttanut jossain laserilla tuon levyn?
    Laserilla ei kuulemma pysty saamaan noin tarkkaa jälkeä alumiiniin kuumenemisen takia, joten tuo leikattiin vedellä.
  27. #27
    Löytyykö tästä vielä malli/tekijä/sopiva hinta? Saattaisi kiinnostaa tuollainen...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  28. #28
    Noo ,äsken 95 kilsaa Keski-Suomen sumuisilla ja sateisilla teillä ajettuna sanoisin että on ne GS:n omat valot keskinkertaista paremmat kunhan malttaa jättää säädön maltillisen alas.
    Mutta yöajoa varten aion laittaa apukaukovalot ja sumuvalot jos kerran laturissa tehoa riittää .
    Onko net sitten xenoneita ,en tiijä vielä .
    Mitä nyt Jkylästä löytää tähän hätään.
    Ensviikolla olisi kuulemma hyvät kelit ajella.
    Oletko iaj mitannut pysyykö käyttöjännite yli 13v jos kaikki valot ovat päällä yhtäaikaa.



    Triumph Tiger 800 XRX

  29. #29
    Minulla oli kaksi kesää Gessussa lisävaloina Hellan MicroDe_Xenonit ja vastaan kokoiset sumuvalot(samat, joita BMW tarjoaa lisävarusteena). Sähkön riittävyyden kanssa ei ollut koskaan mitään ongelmia.
  30.  
  31. #30
    Nuo on nyt roikkuneet n. 45tkm ja kahden vuoden ajan tuossa ja ainakin akussa on puhtia riittänyt. Mitannut en kyllä ole.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen