Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 73:sta
  1. #1
    Nonni!
    Tuli sitten hankittu tuo otsikossa mainittu vehje vm. 2006, ajettu 20000km. Juuri huollettu ja "kuin kaupan hyllyltä".
    Olen lukenut tältä palstalta suurin piirtein kaikki stoorit koskien FJR:ää, mutta tulevaisuudessa tulen varmasti kyselemään paljon asioita suoraan tässä "avauksessa", jottei tarvitse kahlata tonne vuosien taakse kaikkia keskusteluita.
    Karsee tuli olis saada vekotin omaan talliin, että pääsis puunaamaan ja tutustumaan. Kun ois tiet jonkinlaisessa ajokunnossa täällä stadinseudulla ens viikolla , ni ajaisin sen, noin 40km. Ei kiinnostaisi muut rahtausmuodot, mut tietenkin just nyt tulee 2 metriä lunta

    Ainoa asia, joka arveluttaa, mikä tietenkin täytyy testata ajamalla, on tuo paljon haukuttu löysä perä. Jossakin on mainittu joku paja, joka kuulemma virittää ton alkuperäisen iskarin uusiks kohtuuhintaan ja onnistuneesti. Sattuuko joku muistamaan ton pajan yhteystiedot ja sijainnin??? ihan noin varmuuden vuoksi. Vai onko öhlins todellakin mahdollisesti se "oikea" ja ainoa vaihtoehto priimatoiminnan aikaansaamiseksi.

    Tulis jo kevät ja aikaisin

    PS. Nyt saattais V-Strom 650, -05, 46000km lähteä hyvin varustein ja virheettömänä kohtuuhintaan
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  2. #2
    Onnea hienosta valinnasta.
    Takapäästä sen verran että siitä orggis-iskarista ei kunnollista leivo herra iso herrakaan.
    Skog racing tekee Öhlinsejä mm. poliisin FJR:iin ja sieltä se oikea ratkaisu vaan tulee.
    Tosin normi ajeluissa sillä alkuperäiselläkin pärjää ihan kivasti. 2-päällä tai mutkaa rujommin
    runtatessa alkaa takapumpun paukut loppua.

    Mutta siinäpä se pahimmat puutteet sen mopon osalta sitten olikin
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #3
    Hyvät videot sulla "guess who"!
    En tolle tienpätkälle ainakaan, lähtis sun kaa kisaamaan edes öhlinsillä varustetulla FJR:llä Sun pitäis tehdä pikku visiitti Man-saarella

    Mä ajelen kesäisin pitkiä reissuja Mamma ja kamat kyydissä, joten noi takapumput on todella oleelliset. Toki tulee silloin tällöin hieman riemastuttua yksin riehumaan myös, enkä silloinkaan siedä velttoilua lainkaan.

    Siis millä vehkeellä sä oot noi videot kepittäny???
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  4. #4
    13.11.2010, 15:27 #22 mattianki
    Katso profiili Näytä foorumiviestit Yksityisviesti

    Liittyi: Jul 2006
    Paikkakunta: Kouvola Itselläni -08 fjr ja harmittaa etten heti vaihtanut eteen jousia ja taakse iskari Öhläriltä 25000 tkm omilla fjr tykötarpeilla ja nyt 7000tkm ajettu Öhläreillä *ja täytyy sanoa että kyllä pyörä muuttui yksinajettaessa ja etenkin mamma kyydissä. Kyllä suosittelen vaihtoa et varmasti pety, Ennen *ei meinannut rampeista ulosajettaessa ja sisään ajettaessa tie riittää nyt voi laskea niin paljon kun kantti kestää ei norku.Harmi että ei monikaan pyörävalmistaja panosta kunnon iskareihin jo uusiin pyöriin kai se on kustannuskysymys.Itse teetätin homman MJL-huollossa.Sen verran voin nyt lisätä että 50 000km takana ja pyörä on ollut tosi hyvä ajaa itse laitoin vielä viime kesänä Remus Hexaconet ja Power Commanderin ala vääntö lisääntyi ja vasteherkyys on hyvä eikä äänissäkään ole valittamista.Tänä talvena vielä huggeri sisään taakse ja sitten taas kevättä odottelemaan.
    Viimeksi muokannut: mattianki; 07.01.2012 klo 09:21.
  5. #5
    Onnittelut hyvästä valinnasta!

    Öhlins on paras investointi, jonka olen omaani tehnyt. On kuin eri mopo. Luulin aiemmin, että nuljahtelu mutkissa oli ison matkapyörän "ominaisuus" - vaan ei ole enää.

    En tiedä koskiko se myös mallivuotta 2006, mutta tarkistuta onko yksilöstäsi takuukorjattu maadoitusliittimien hapettumisongelma, josta ilmoitettiin omistajille viime kesänä.

    Suosittelen myös harkitsemaan Power Commanderia. Minulla oli sellainen 2003-mallissa ja tänä talvena se asennetaan nykyiseen 07:aani. Vääntökäyrä tasaantuu ja kalifornia-laihalle säädetty seos rikastuu poistaen turhat nykimiset ajaessasi vuoristossa tai muuten heikosti hapekkaassa kelissä (esim. suurkaupungin saasteet). Yllättäen myös kulutus putosi. Oletettavasti, koska vasteen parantuessa tarvitsi kaasutella vähemmän. PC on toki "viilailua" - FJR on hieno pyörä ilmankin.

    Turvallisia kilometrejä!
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  6. #6
    Samoin hyvä ostos. Vaikka ite oon joutunut mopon kanssa aikas paljon "tappelee" niin kyl se varmaan on yksi parhaista mopoista mitä itellä on ollu. Soveltuu hyvin matkan tekoon niin yksin kuin täydellä varustuksella kaks päällä. Toisaaltaan myös kiva heittää joku pikkupätkä mutkaista tietä näkymättömiin jne.....

    Omaan mopoon teetätin vanhasta iskarista omien painojen/kuormalle säädetyn yksilö iskarin tällä kaverilla. Sain mieleiseni ja sopivaan hintaan. Ei ihan ehkä öhläri mutta huomattavasti parempi mitä alkuperäinen. Onnittelut hankinnastasi

    Mp-huolto
    Jarkko Honkanen
    p. 040 7607997
    Ratakatu 31
    76100 Pieksämäki
    rengas
  7. #7
    Onnea hienon pyörän hankinnasta ja turvallisia kilometrejä. Itsellä yksi kesä takana Fjr:llä ja olen kyllä tykännyt. Pyörän koko ja paino huomioon ottaen yllättävän kevyesti taittuu mutkiin. Myös vääntävästä koneesta ja tietysti keppivedosta pisteitä.Tuo sähköinen pleksin asennon säätö mahdollisuus on ihan ehdoton juttu. Jos tasapainon vuoksi jotain miinustakin pitäs sanoa, niin se orggispleksi ja stongan värinät tietyllä kierrosalueella.
    Honda DAX ST 70, Honda CB 125, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000F, BMW K1200RS, Yamaha 1300FJR
  8. #8
    Kiitos kaikille onnitteluista! Eivät varmasti ole perusteettomia!

    FiJeR --> on hoidettu toi maadoitusongelma. Myyjä oikein mainitsi ja siitä on tosite. Kiitti vinkistä kuitenkin

    Rengas --> kiitti tosta iskarikorjaamo-osoitteesta Saako udella, mitä moinen homma sulle maksoi ja kauanko pyörä seisoi korjaamolla??

    Nyt pamahti lumi maahan ja -10 astetta, et tais mun ajelut jäädä haaveeks ja pyörä seisomaan myyjän talliin, joka tosin on duunikaveri eli 100% luotettava heppu. Mutku haluis tehdä kaikenlaista ja vaik nukkua tallissa uuden lelun vieressä Ja vahatakin pitäis, jotta tulis tsekattua läpi koko vekotin huolella.
    No ehkä jokin muu kuljetusmuoto!? Mut tuskaa on, kun pyörä ei ole alakerrassa kätevästi saavutettavissa. On sitä ihminen lapsellinen, onneks

    GuessWho --> kotarihan se sun fillaris on Kiva musahan sulla soi taustalla, mut miksei oikeet ajosaundit!!!!?
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  9. #9
    Rengas moi!
    Kiitos tosi asiallisesta viestistä Just ton halusinkin kuulla ja tietää
    Mä lähetin sulle suht pitkän vastauksenkin, mut mun sivut väittää, etten ole lähettänyt mitään, eikä sitä löydy enää mistään Saitko sä sen??????
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  10. #10
    GuessWho --> kotarihan se sun fillaris on Kiva musahan sulla soi taustalla, mut miksei oikeet ajosaundit!!!!?[/QUOTE]

    Kotarin SuperDuke R:hän tuo on.

    vasen kylki.jpg


    Kamera on niin halpa kökkö ( http://www.aee.com/en/productshow.asp?sendid=63 ) 49 €, että murinan lisäksi ääneen sekoittuu sellainen suhinoiden ja korahtelujen kakofonia että halusin tehdä sen ennemmin noin. Samalla opettelin auttavasti youtubella leikkimistä. Eli taustamusat on heidän omaa julkaisuvapaata tauhkaa.

    Sori pieni offtopic FJR ketjussa
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 08.01.2012 klo 23:51.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #11
    Lainaa mara55 kirjoitti Katso viesti
    Nonni!
    Tuli sitten hankittu tuo otsikossa mainittu vehje vm. 2006, ajettu 20000km.
    Karsee tuli olis saada vekotin omaan talliin, että pääsis puunaamaan ja tutustumaan. Kun ois tiet jonkinlaisessa :
    Minäkin tulin hommanneeks tänään FJR:än. vm. -04 ja 16,5tkm ajeltu.
    Samaten olis hirvee himo päästä"purkamaan" ja kattomaan mitä se on syönyt. Pyörä tullee joskus muutaman viikon sisällä, kun myyjä liike lupasi tuoda sen mulle himaan. Saa nyt vaan nähdä malttaako odotella niin pitkään, vai tuleeko se haettua itse jo aiemmin.
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
  12. #12
    Kenus --> ostitsä sen Tampereen Heinolta?
    Mä kyttäsin samaa vehjettä, kun oli muuten hinta/km-suhde kohdallaan, mut sitten sattu tämä mun duunikaverin vehje tulemaan myyntiin ja sillä oli kallis mönkijä kolottamassa takaraivossa, ni pääsin rokottamaan tosi edukkaan kaupan myös. Ja sitä paitsi toi mun on -06 eli ankaran faceliftin, vähintään, kokenut malli.

    Mut kyllä meillä on nyt tuskaiset viikot edessä, kun pyörii suorastaan "sairaasti" mielessä uusi lelu, eikä pääse kopeloimaan, saati sitten ajamaan.

    Mulle tuli mukaan noin puoliks asennetut kahvanlämppärit ja aion asentaa myös C-Theckin akkulaturin piuhan pysyvästi jonnekin siististi, että akun latailu helpottuu ym. tollasta pikkuviritystä, kunhan ois vekotin hollilla

    Onneks Olkoon vaan sullekin uuden lelun johdosta!

    PS. Löysin tuolta vanhoista viesteistä tällasen mielenkiintosen linkin:

    http://www.fjr1300.info/howto/co_adjustment.html
    Jos vaikka "nypyttää" kone, ni voi ainakin kokeilla tuotakin. Jotkut väittää, et auttaa, toiset että VAIN power comander jeesaa. Tiedä häntä, mut katotaan. Tossa on myös linkki muille FJR-sivustoille, jos englantia osaa!
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  13. #13
    Joo, sen Tampereen mopon ostin. Olihan se vähän Ex tempore ostos, mutta jotain piti keksiä kun vaimo halus ostaa mulle synttärilahjan
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
  14. #14
    onpas siinä vaimo
    itse viime kesän ajelin omallani ja ollut tyytyväinen. onnea uusista ostoksista
    2010- Yamaha FJR1300 -04
    -90-92 Kawasaki Gpx750r
    -89-90 Yamaha XJ750
  15. #15
    Jeeeesss....

    Sainhan mä sen vehkeen vihdoinkin roudattua kotitalliin. On se hieno ja makee Virheetön, ainakin ulkoisesti ja hyvältä myös kuulostaa.

    Noita laukkuja kyllä pikkusen ihmettelen. Olen nimittäin tottunut Givin tai Kappan simppeleihin bulkkituotteisiin, jotka kuitenkin ovat erinomaisen käyttökelpoisia ja kestäviä, sekä täysin vesitiiviitä.
    Miksi noissa ja muidenkin, esim. bemarin, alkuperäislaukuissa on varastettu sisätilaa älyttömillä sisämuoveilla?? Varsinkin se takamöykky on todella pieni sisältä, eikä sinne saa millään kahta kypärää sopimaan, hyvä et edes yhden?? Sivulaukuissa sama systeemi. Kai sillä tukevuutta haetaan, mutta tilan kustannuksella
    Ois jammun kannattanut jättää laukkujenteko sen osaaville. Tietääkö kukaan, onko noihin kiinnikkeisiin saatavilla muita laukkuja, vai pitääkö varsinkin takapakkarille viritellä givin/kappan aluslevy ja ottaa käyttöön vanha kunnon 52 litranen, jonne mahtuukin jotain?
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  16. #16
    Givi tekee koko pakkaria jossa takamatkustajan kauhukahvat ja asennuslevy pakettina, melko siisti eikä tarvii viritellä. Mulla on Givin 42-litranen ja vielä harmaalla kannella joka on melkeen sama väri kun pyörässäkin.
    FJR -17
  17. #17
    Ai se johtuu iskarista se heilahdus. Pari kertaa hiukan aiheuttanut sydämen tykytyksiä, kun luullut että perä heilahtaa alta.

    Paljonkos tuollainen Öhlinsin hankinta ja asennus on tullut maksamaan?

    Voisi tässä ennen ajokautta yrittää säästellä rahat siihen, jos noin suuren eron tekee. Ja siitä heilahduksesta haluan kyllä eroon.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  18. #18
    Oikein simmitettynä vajaan parin tonnin paukku...

    http://www.mp-racing.fi/takaiskunvai...1s-p-2443.html
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 14.02.2012 klo 23:12.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  19. #19
    Nm. Rengas tuolla ylempänä tässä viestiketjussa kertoi tämän lafkan :

    Mp-huolto
    Jarkko Honkanen
    p. 040 7607997
    Ratakatu 31
    76100 Pieksämäki ,

    virittäneen hänen takaiskarinsa vähintään kelvolliseksi kohtuuhintaan. Iskari on kuulemma helppo irroittaa ja eikun postissa Seinäjoelle ja sun toivomat arvot soittamalla ilmoitellen niin a vot Kannattaa kuulemma soitella sinne. On ilmeisen mukava heppu. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, toi viritys kustantaa jotain kolmen huntin päälle pikkusen!?
    Itse en aio vielä mitään tehdä asialle, vaan piipahdan tuolla Fuengirolassa ens kesänä (lähtö toukokuun alussa) ekaks ja mietin sitten, onko tarvetta. Menomatkalla on lastina Mamma ja kamat ja takas tulen yksin ns. isoa kovaa, jolloin todella selviää pyörän ominaisuudet ja mahdolliset puutteet.

    Nyt olis askareena kahvanlämppäreiden asennus. En ole koskaan moisia asentanut, enkä missään pyörässäni sellaisia edes osannut kaivata, mutta nyt ne tulivat mukana, joten ne asennetaan. Tuntuu vaan olevan kaks koulukuntaa opastamassa. Toinen suosittelee paineilmaa, mitä mulla ei ole käytössä tallissa ja toinen et "siitä vaan fairia rakoon ja kyl se..."
    Oiskos arvon kokeneella raadilla antaa ne OIKEAT ohjeet noiden asennukseen En viitsis lähteä murjomaan mitään väkisin.
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  20. #20
    Nonni. Kahvanlämppärit on paikallaan ollu jo pari viikkoa. Irti lähti vanhat, ku pisti CRC:tä rakoon ja muljutteli irti. Virrat otettiin virranulosoton piuhasta "ryöstäjällä". Piuhat lyhennettiin oikeaan pituuteen ja siisti tuli.
    Kaasupuolen kahva ei oikein tarttunut kahvaliimalla. Ilmeisesti en putsannut tarpeesi hyvin tai sitten Motonetin kahvaliima ei ole "parasta", joten taidan liimata kontaktiliimalla uusix.

    Viime viikolla pääsi vihdoin ottamaan lievät tyypit, vaikka paskaa roiskikin, mutta kyllä oli suuri nautinto
    Voimaa tulee todella hallitun pehmeästi ja tarpeen vaatiessa RIITTÄVÄSTI Vaikka on painava vehje, niin on todella helppo käsitellä. Painopiste alhaalla ja käytös rauhallista. Mitään nykimisiä tai pykimisiä ei esiintynyt. Suorastaan helpompi, kun V-Strom. En tietenkään voi sanoa iskareista tai ääriominaisuuksista mitään, koska tiet on vielä surkeessa kunnossa ja renkaat kylmät jne.

    Hyvä meininki ja Hyvää kevättä
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  21. #21
    Eilen illalla avasin itsekin kauden ajelemalla 145km vesisateessa, mutta ei paljoa sade ajaessa haitannut, vaikka ei ollut sadekamoja. Mulla on omassani isompi Givin pleksi ja se suojasikin hyvin vedeltä, ja kun sääti pleksin kulman oikeaan kulmaan, "huuhteli" ilmavirta vedet pois visiiristä, eli varsin tuskatonta oli ajaminen vaikka välillä tuli vettä kuin Esterin berhuuhhenista.
    Kyllä on helkkarin makee ja mukava peli tämä FJR ajella
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
  22. #22
    Renkaiden suurkuluttaja Tonnijammu:n avatar
    Liittyi Jan 2008
    Kouvola
    MotOrg ry jäsen
    Niin se sitten minäkin hankin Fjr:n

    Pyörä on hakemista vaille valmis vajaan 100km päästä. Säätiedotus ei hyviä kelejä lupaa lähipäiville.

    Kysyisin: Mitkä on rengaspaineet (etu/taka) ko pyörälle noin vaikka yksin ajellessa, ilman kuormaa? Kertokaapa!
    BMW K1200R -08
    ex:KTM 990 SupermotoT 2010
    ex:FJR 1300 -02
    ex:FZR 1000 -89
    "Yeah, you're a legend in your own mind."
  23. #23
    Eteen 2,7 ja taakse 2,9, jotkut ajelee kovemmilla paineilla, mutta nuo taitaa olla tehtaan suositukset.
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
  24. #24
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kenus kirjoitti Katso viesti
    Eteen 2,7 ja taakse 2,9, jotkut ajelee kovemmilla paineilla, mutta nuo taitaa olla tehtaan suositukset.
    Juu, noi on tehtaan suosittelemat. Mulla 2,9/3,1 ja yksin ajan. Noistakin vois ehkä vielä nostaa
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  25. #25
    Eteen 2,7 ja taakse 2,9, kertoo ohjekirja, joo. Ja kaikilla kuormilla, muka sama

    Voihan noilla paineilla ajella yks päällä, ilman kuormaa ja nyt vielä, kun on kylmä, mutta kuorman, lämmön ja nopeuksien noustessa pistelen kyllä sellaiset 2,9 eteen ja 3,1-3,5 taakse. Ei tosin ole kokemusta alla olevista Metzelereistä, mutta olen joskus onnistunut pilaamaan renkaat liian matalilla paineilla, vaan en koskaan liian korkeilla.

    Aikoinaan 70-luvun renkailla painefilosofia muuten meni jokseenkin päinvastoin, kun nykyään. Jos oli liikaa painetta, kului keskeltä, liian vähän niin kului laidoilta. Nykyrenkailla ei tunnu liika paine haittaavan tiettyyn rajaan asti kulumisen suhteen, vain mukavuus kärsii, mutta liian vähän pilaa kuumalla, kovaa ja kuormalla renkaan hetkessä. Siis kuluu keskeltä ja kulmikkaaksi. Tietenkin eri rengasmerkit toimivat erilailla eli kokemus kertoo totuuden kunkin merkin ja tyypin kohdalla.

    Tuntuman mukaan ja tarkkailemalla tulee paras tulos. Noiden ohjekirjojen arvot on mitä on ja aika kummallisia usein
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  26. #26
    Lainaa mara55 kirjoitti Katso viesti
    Eteen 2,7 ja taakse 2,9, kertoo ohjekirja, joo. Ja kaikilla kuormilla, muka sama

    ..............

    Noiden ohjekirjojen arvot on mitä on ja aika kummallisia usein
    En usko että tehdas noita arvoja ihan hatusta vetelee, optimi pitoa varmaan haettu eikä kulutuskestävyyttä ajateltu tässä kohdin lainkaan.

    Jos haluaa renkaan pysyvän pidempään pyöreänä eikä mutkatietä vedetä ihan rajoilla niin pari kymmenystä voipi hyvin lisätä noihin suositeltuihin.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  27. #27
    Hyvän ja luotettavan matkapyörän ostit! Iskari kannattaa vaihtaa jos ajelee vauhdikkaammin. Oman pyörän ostin niin paljon ajettuna (110tkm) että Öhlins tuli hommattua melko pian ja samalla tuli saman firman jouset etuputkiin. Nyt on takaiskarilla ajettu jotain 60+ tuhatta ja kerran huollettuna noin kolmenkympin jälkeen pelittää todella hyvin.

    Omalla mittarissa 190tkm ja muuten pelittää hyvin, mitä nyt paljon ajetut (yli30tkm) tulpat kiusaa tyhjäkäyntiä kuumana. Jos ensviikolla sais noi uusittua

    Vähän skootteriltahan toi tuntuu kun ajoasento on noin pysty mutta hyvä peli se on reissun päällä.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  28. #28
    Nim. Rämeelle pieni kommentti noista ohjekirjan rengaspaineista.
    Minäkin epäilen vahvasti, ettei Jammu "huvikseen" pistele mitään ohjekirjoihinsa, mutta ilmeisesti virheitä sattuu, ainakin kääntäjille. Siis noi rengaspainesuositukset on kerrottu peräti kolmen eri kuvan ja tekstin kanssa, joissa on eri lastausmuotoja, mutta todellakin kaikissa samat paineet En kyllä missään, enkä minkään vehkeen ohjekirjassa ole moista nähnyt Sieltä löytyy myös ohje stogan säätöön: "vie pyörä Yamaha huoltoon", ja säätö on maailman helpoin juttu. Et se siitä ohjekirjojen täydellisestä luotettavuudesta

    Gazwsx --> olet oikeassa ton skootterimaisuuden suhteen. Yhtä helppo ja selkeä ajella, mutta lähtee pikkusen eri lailla ja on siinä kyl muitakin "hienoisia" eroja. Heh heh
    Oletpa saanu kilsoja tauluun Ja ihan perushuolloillako ilman isoja remppoja?
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  29. #29
    "Mara55"

    Kilsoja tulee joo pikkuhiljaa. Itse ostin tuon pyörän 2009 keväällä, ja silloin sillä oli mittarissa tuo 110 tai hiukan alle. Tuohon oli jo vaihdettu kansi takuuna sen pako-ohjureidenkumien takia, niinkin myöhään kuin 2008. Sen jälkeen ei ole kuin jakokettinki ja kiristin vaihdettu koneeseen. Mitä nyt tulppia joskus Ja menihän tosta se etutiivistekin kardaanista pari kertaa, mutta nyt on kestänyt kun laittoivat sen MJL:ssä kuntoon.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  30.  
  31. #30
    Renkaiden suurkuluttaja Tonnijammu:n avatar
    Liittyi Jan 2008
    Kouvola
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Hyvän ja luotettavan matkapyörän ostit! Iskari kannattaa vaihtaa jos ajelee vauhdikkaammin. Oman pyörän ostin niin paljon ajettuna (110tkm) että Öhlins tuli hommattua melko pian ja samalla tuli saman firman jouset etuputkiin. Nyt on takaiskarilla ajettu jotain 60+ tuhatta ja kerran huollettuna noin kolmenkympin jälkeen pelittää todella hyvin.

    Omalla mittarissa 190tkm ja muuten pelittää hyvin, mitä nyt paljon ajetut (yli30tkm) tulpat kiusaa tyhjäkäyntiä kuumana. Jos ensviikolla sais noi uusittua

    Vähän skootteriltahan toi tuntuu kun ajoasento on noin pysty mutta hyvä peli se on reissun päällä.


    Uutena Fjr: omistajana nyt täytyy opetella tekemään siihen perusöljynvaihto -huollot moottoriin ja kardaaniin. Manuaalia en ole vielä hommannut, mut ajattelin, et joku "osaaja" saa mulle ekan kerran nuo vaihtotoimenpiteet näyttää.

    Nykyiseen pyörään fzr 1000 opettelin (ihan ite) nuo temput, mut tulppien vaihto oli yhtä ..rkelettä, kun piti purkaa pyörä lähes puoliksi, ennen kuin näki edes ahtaasti "syvät tulppakraaterit",. Siihenkin piti etsiä ja kehitellä oma tulpanavaaja, koska fzr:ssä on kahden keskimmäisen pytyn "kraaterisyvennykset" leveämpiä, kuin uloimpien pyttyjen, jotka olivat kapeampia. Mikäköhän järki siinäkin on?
    Kuinkas Fjr:ssä tulpat vaihdetaan? Ei kai vain ole samanlaista rumbaa, kuten edellä mainitsin?
    BMW K1200R -08
    ex:KTM 990 SupermotoT 2010
    ex:FJR 1300 -02
    ex:FZR 1000 -89
    "Yeah, you're a legend in your own mind."
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen