Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 73:een 73:sta
  1. #61
    ^
    Juurikin näin. Tuo Yammuun sopiva suodatinavain taisi olla 65 mm , kannattaa tarkistaa ennen hankintaa.

    Millaisia jarrupaloja olette muuten laittaneet FJR: ään? Tuli jo hankittua tuollaiset "orgaaniset" palat, mutta noita sintterisiäkin olisi myynnissä. Millaiset palat tässä on tehtaan jäljiltä? Vielä ehtisi vaihtaa toisenlaisiin ennen asennusta, mutta turhasta en viitsisi maksaa.

    Edit: Tuli nyt tarkistettua ja ohjekirjan mukaan 17 Nm on öljynsuodattimen momentti
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  2. #62
    Sintteriset palat tuli sitten laitettua. En tiedä mitä materiaalia nuo vanhat palat olivat, mutta melkoinen ero on entisiin. Olivat ne vanhat palat kyllä jo ihan loppukin.
    Uudet renkaatkin on nyt alla, Dunlopin Roadsmartit. On muuten todella hyvän tuntuiset renkaat, ei voi kuin kehua. Vanhat kumit oli Metzelerin Z6:t, reunavahvistetut ja niihin jos vertaa, niin todella herkästi ohjautuvat nämä Dunlopit. Ei tarvi enää painia tämän Yammun kanssa mutkateillä
    Ei noi Metzeleritkään toki huonot olleet, mutta kyllä nämä on ihan toista maata. Eikä näissä ole sellaista "pykälää" kantatessa. Varmaan kaikki Metzeler-kuskit tietää mitä tarkoitan...
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  3. #63
    Renkaiden suurkuluttaja
    Liittyi Jan 2008
    Kouvola
    MotOrg ry jäsen
    Meikällä juuri nuo Mezlerit alla tällä hetkellä. Mitenköhän fjr:ään istuu Misukan Pilot Road 2:t, kokemuksia? Edellisessä Jammussa (fzr 1000) en muitä käyttänytkään, koska kaikki ominaisuudet oli täydelliset.
    HAYABUSA -12/ko -14
    ex:BMW K1200R -08
    ex:KTM 990 SupermotoT 2010
    ex:FJR 1300 -02
    ex:FZR 1000 -89
    "Yeah, you're a legend in your own mind."
  4. #64
    PR3, toimii kuin ajatus.
    <p>.</p>
  5. #65
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Edelliset oli PR2, nyt alla PR3 ja hyllyssä odottamassa uusi satsi PR2 taas.
    Hyviä ovat molemmat.

    Uuden setin PR2 otin sen takia että sai eturenkaankin vahvistettuna, edellisissä seteissä on vain takarengas ollut vahvistettu.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  6. #66
    Millaisia km määriä olet ajellut? Olen kuullut tapauksesta, että Busalla olisi ajettu 16 tkm vaihtelevaa ajoa takanakilla, ja se on hemmetin paljon.
    <p>.</p>
  7. #67
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä nuo on jossain 8-9 tonnin nurkilla lähteneet vaihtoon kaikki,
    ml Metzeler Z6 joilla joskus aiemmin ajelin muutaman rengaskerran verran.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  8. #68
    Itseltä löytyy 06:nen FJR, eilen ajellessa meinasin että vedän tankin mahdollisimman tyhjäksi, mutta kun alimmainen palkki alkoi vilkkumaan mittarissa, niin meni pupu pojalla pöksyyn ja 10 kilometrin jälkeen ajoin tankkaamaan.
    Oli jo pelko persiissä ett jään tien päälle.

    tankkiin ei kuitenkaan mennyt kuin 19 litraa... kysymys olisikin, että kuinka perkeleen iso tuo tankki oikein on?
    En löytänyt omia lappuja tähän hätään ja netistä löysin tiedon, että se olis 25litraa.

    Jos tuo 25 litraa pitää paikkansa, niin palkin vilkkumisen jälkeen pitäisi pystyä ajamaan vielä noin 100 kilsaa!?

    Voiko pitää paikkansa, onko joku testannut kyseistä asiaa oikeasti?
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  9. #69
    Lainaa RvN23 kirjoitti Katso viesti
    Itseltä löytyy 06:nen FJR, eilen ajellessa meinasin että vedän tankin mahdollisimman tyhjäksi, mutta kun alimmainen palkki alkoi vilkkumaan mittarissa, niin meni pupu pojalla pöksyyn ja 10 kilometrin jälkeen ajoin tankkaamaan.
    Oli jo pelko persiissä ett jään tien päälle.

    tankkiin ei kuitenkaan mennyt kuin 19 litraa... kysymys olisikin, että kuinka perkeleen iso tuo tankki oikein on?
    En löytänyt omia lappuja tähän hätään ja netistä löysin tiedon, että se olis 25litraa.

    Jos tuo 25 litraa pitää paikkansa, niin palkin vilkkumisen jälkeen pitäisi pystyä ajamaan vielä noin 100 kilsaa!?

    Voiko pitää paikkansa, onko joku testannut kyseistä asiaa oikeasti?
    Mulla on kanssa -06:n ja tankki on sen 25 litraa ja sillä varatankilla tosiaan pääsee noin 100 km, en ole koskaan koettanut ihan loppuun.
    Ajamattomat kilomerit ovat vielä edessä

    Tunturi SuperSport vm 1973 Hondat CB 500 vm 1973 x 2 -> Kawasaki Z 1300 vm 1989 ->Honda Varadero 125 vm 2000 -> ja nykyiset Yamahat FJR 1300 vm 2006 YZF-R1 vm 2010 WR 450F vm 2005 YZF-R6R vm. 2006

    Marunari
  10. #70
    Morjens taas pitkästä aikaa!!!

    Tuli kiskaistua tuollainen pikku visiitti Gibraltarille FJR:llä Mamman kaa kaks päällä ja kamat, joten nyt voi jo jonkinlaisella kokemuksella arvioida laitetta. Aion kirjoitella matkatarinan tuonne "matkakertomuksia"-palstalle, jahka saan aivot toimimaan normiälyisesti ja kerkeän.

    Kilsoja tuli 7300. Siis laivalla mentiin Rostockiin ja takas, koska matka Gibikselle on jo aivan riittävän pitkä. Kyydissä Mamma, ajokamoineen noin 75kg, minä noin 100kg ja laukuissa a' noin 10kg ja takaboxissa ehkä +5kg ja takkilaukussa muutama kilo vaihtelevasti. Siis max lasti.

    Paljon parjattu takajousutus kantoi kuorman yllättävän hyvin. Ei mitään "karmaisevia" notkumisia tai voblailua. Aivan keskialueella ohjauksessa pienillä nopeuksilla oli havaittavissa jonkinlaista epätarkkuutta tai hakua, mutta havaitsin, että takaboxi (jammun alkuperäinen) liikkuu sivusuunnassa ja vaikka Mamma on kokenut kyydissäolija, hän ei huomannut liikuttelevansa itseään!!?? Toi on aika SUURI moka jammulta
    Kun taas kunnolla pääsi vauhtiin, tarkkuus ohjaukseen oli mainio. Muutenkin jättäisin ilman muuta ton boxin hankkimatta, koska se päällä on aivan kamala ajaa yks päällä. Suorastaan karmee pyrstö tuulisella kelillä

    Kone on aivan älyttömän hyvä, joustava, tehokas ja taloudellinen, paitsi yks juttu, johon palaan myöhemmin. Satulassa ei puudu takamus millään, mainio. Peilit, jotka ovat tosi tärkeät varsinkin Saksan baanoilla, loistavat, eivätkä sumene millään kierroksilla.
    Mun jammu ei tärise siis millään kierrosalueella!!!, vaikka monen olen lukenut moista valittavan. Kädet eivät puudu. Stonga keskiasennossa on mulle just luonteva asento ranteille ja koko kropalle. Ja Mamma ei valittanut yhtään mistään, vaan viihtyi mainiosti, vaikka päiväetapit olivat 500-650km ja eka päivä suoraan Rostockista Baden Badeniin 950km.

    Tätä osiota ei ehkä kannattaisi moralistien pelossa kirjoittaa lainkaan, mutta kirjoitan kuitenkin.
    Nimittäin Saksassa kun saa edelleen ajaa vapaita vauhteja (siellä, missä saa) ja sattui olemaan sellainen vuodenaika, että baanat olivat suorastaan tyhjiä. Tuli kokeiltua jammun voimavaroja, joita sillä TODELLAKIN on heti kärkeen pistelin yhden tankkausvälin sellaista 160-225 mittarinopeutta ja on se nautintoa, kun kerrankin voimaa riittää. Kevyesti pystyy pitämään yli 200 taulussa ilman revittelyn tai pakottamisen makua. Kotimatkalla kokeilin pitkällä suoralla, tasaisella, lievässä sivuvastaisessa, pitää kaasun auki vitosella hieman pitempään ja sain mittariin 242 (Tom Tom näytti 234). Siis tolla lastilla ja ilman alamäki tai tuuliapuja, ja tuulilasi melkein yläasennossa !!!

    No tietenkään voima ei kehity tyhjästä ja jammu rupesi hörppäämään oikein kunnolla ja tuolla kahdensadan seutuvilla kun mennään, kulutus pomppas melkeen kymppiin sadalla, joten ei ole mielekästä hommaa taloudelle ja sitäpaitsi hemmetin raskasta puuhaa, koska joutuu olemaan 100% skarppina, niinkuin tietysti aina muutenkin
    Kulutus oli välillä 5,2l/100km ja koko reissun kk noin 6l/100km, mitä pidän erittäin kohtuullisena lastin, voimankäytön ja koneen koon huomioiden.

    Nyt tulee sit se SUURI miinus:
    Sattui jo heti alkumatkasta etelä saksassa kohdalle kova helle, +35 ja Espanjassa +37 ja silleen. Toi mahtava, siis myös kooltaan, kone antoi sellaiset lämmöt munille ja alakroppaan, et meinas hermot ja potenssi lähteä. Onhan tossa vm. -06 jo se uudistettu kate, minkä pitäis ohjata lämmöt muualle, ku munille, mut **tut!! Kate suojaa niin hyvin, ettei edes vauhdissa ajoviima helpota. Sit ku joutu jossain ruuhkassa seisomaan ja puhaltimet vielä pamahti päälle ni voi pojat. Alhaalta tulee löylyä 80 astetta ja selkään porottaa aurinko +40 Sanoisin, että toi vekotin on käyttökelvoton kuumissa oloissa, ikävä kyllä!
    Kylmässä ja sateella taas täysin päinvastoin. Hirveessä kaatosateessa jossain Frankfurtin kehäteillä 150km rekkojen ja liikenteen ruiskussa katteen suojissa, pysyi melkein kuivana, kunhan vauhti säilyi jonkinmoisena. Ei edes saappaat kastuneet. Ja kun avas ne "tuuletusluukut" oli jopa lämmin ja Mammakin pysyi vielä kuivempana.

    Sellaisilla 60-100km/t vuoristoteillä (Esim. Ronda) FJR oli suorastaan yllättävän ketterä painella puolelta toiselle, vaikka ajoittain kävikin mielessä jokin kevyempi laite (Esim. V-Strom), mutta sielläkin vain ton helvetin lämmön takia, samoin kuin aurinkorannikon lukemattomissa liikenneympyröissä. Sen verran paljon tuli kantissa ajettua, etteivät Metzelerit kuluneet kulmikkaiksi lainkaan, vaikka tuli myös ajettua baanoilla melko paljon. Paineet pidin edessä 2,9 ja takana 3,1-3,3 ja sanoisin, että noi tossut tulevat kestämään noin 15000km ja kovassa käytössä. En nyt muista tarkempia speksejä noista renkaista, mutta ne ovat ne "ainoat oikeat" FJR:ään sanovat tietäjät, heh, ja siltä vaikuttaa.

    Mulla on touringbleksi, joka osoittautui toimivaksi. Tilanteesta riippuen jo sentinkin muutos korkeudessa vaikutti toimivuuteen. Ehkä kokeilen siihen vielä sellaista lisälippaa, joka mulla on V-Stromissa, mut en tiedä paraneeko se tosta enää. Prätkällä tuulee aina.

    Kaatumatapit kannattaa laittaa ehdottomasti ja HETI jos niitä ei vielä jollakin ole
    Heti ekana iltana Baden Badenissa 950km takana, kaartamassa just majapaikkaan tiukkaa oikeeta serpentiinillä, nopeus 1km/t, kone stumppas!! Ehdin huutaa Mammalle, et "nyt tulee lipat". Jotenkin Mamma hyppäs pois jaloilleen ja mä pehmensin kaatoa minkä pystyin, mut jammua ei kukaan pidä pystyssä tossa tilanteessa jyrkässä mäessä, joten kyljelleen!! En ole muuten ainakaan 20 vuoteen kaatanut konepyörää edes paikallaan. Nuoruudessa (cross/enduro sitäkin useimmin), joten kyllä oli kumma tunne!! Eikun äkkiä adrenaliinit maximissa selkäotteella fillari pystyyn (se nousi)! Jälkeenpäin huomasin, että joku perselihas hieman revähti, mut ei muita vaurioita ja nyt POINTsIIN --> koko möhkö nojasi KAATUMATAPPIIN! Peili ja sivulaukku hipaisivat asfalttia --> tussilla korjattu!!! Ei siis mitään vaurioita, vaan hyvä opetus tuleville vuoristoteille --> FJR saattaa sammua tiekassa mutkassa liian pienillä rundeilla, niinkuin jo prätkäpolliissit aikoinaan valittelivat tehdessään U-käännöstä konnan perään, kellahtaen kyljelleen!!
    Tota "ominaisuutta" voi kai parantaa säätämällä rikkaammalle, mutta mun yksilö käy nykimättä ja erittäin tasaisesti, joten en näe syytä hankkia esim. power comanderia tai muutenkaan koskea seoksiin. Pikkusen tarkempana ja kytkintä kehiin tiukoissa paikoissa ja vot

    Tyytyväisiä ollaan Mamman kaa FJR:ään, paitsi lämmöt. Loistava matkapyörä alle +30 celsiusta keleissä. Ei niin mitään vikaan viittaavaakaan koko reissulla ja tunnelma onkin sellainen, että tällä vois ajaa saman tien vaikka pallon ympäri. Luotettavuus huippuluokkaa. Laatu erinomainen
    Mut onhan se iso ja painava, eli ei aivan kaikille kinttupoluille ja mukulakiville paras lainkaan. Onhan se mahdotonta tehdä kompromissia, joka kantaa kuormaa, on nautinnollinen ajaa yli kahta sataa ja joka vielä ois kevyt ja ketterä vaikka missä olosuhteissa!!!

    Hyvää Juhannusta!

    PS. Väsäilen toivottavasti kiinnostavan matkatarinan, kunhan ehdin!!

    T. Mara
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  11. #71
    Nyt tulee sit se SUURI miinus:
    Sattui jo heti alkumatkasta etelä saksassa kohdalle kova helle, +35 ja Espanjassa +37 ja silleen. Toi mahtava, siis myös kooltaan, kone antoi sellaiset lämmöt munille ja alakroppaan, et meinas hermot ja potenssi lähteä. Onhan tossa vm. -06 jo se uudistettu kate, minkä pitäis ohjata lämmöt muualle, ku munille, mut **tut!! Kate suojaa niin hyvin, ettei edes vauhdissa ajoviima helpota. Sit ku joutu jossain ruuhkassa seisomaan ja puhaltimet vielä pamahti päälle ni voi pojat. Alhaalta tulee löylyä 80 astetta ja selkään porottaa aurinko +40 Sanoisin, että toi vekotin on käyttökelvoton kuumissa oloissa, ikävä kyllä!
    Kylmässä ja sateella taas täysin päinvastoin. Hirveessä kaatosateessa jossain Frankfurtin kehäteillä 150km rekkojen ja liikenteen ruiskussa katteen suojissa, pysyi melkein kuivana, kunhan vauhti säilyi jonkinmoisena. Ei edes saappaat kastuneet. Ja kun avas ne "tuuletusluukut" oli jopa lämmin ja Mammakin pysyi vielä kuivempana.

    Omassani on edellisen omistajan(terveisiä Anttoolle) toimesta laitetttuna semmoiset siiveekket katteen reunoissa, niiden toimivuus tulee testattua muutaman viikon päästä kun tuonne Ranskaan suuntaan. Sateella ne suojaa ainakin housut hyvin ja kate suojaa yläkropan tosi hyvin. Takaboxi on kyllä pieni, mietin että hommaiskohan semmoisen ison Givin niin mahtuisi vähän enemmän kamaa ja voisi vaikuttaa yksin ajaessa myös ajo-ominaisuuksiin. Allekirjoitan kehut täysin, kävin eilen hakemassa tytön jussin viettoon kotiin, siitä tuli semmoinen 850 km reissu eikä tuntunut miltään. Noita neulansilmiä hitaalla vauhdilla odotan mielenkiinnolla, koska viime kesänä vanha cebari oli niissä pikkuisen jäykän oloinen, ainakin tähän asti tuntuu että FJR olisi ketterämpi noissa tiukoissa käännöissä.

    Odotan matkakertomusta mielenkiinnolla
    ex. varadero xl 125
    ex. cbr 1000f
    nyt fjr 1300

    http://meltorautahanuri.blogspot.fi/

    Ajan minne haluan, minulla on vaimon lupa sanoa niin.
  12. #72
    .......kele. Lainausosio ei tullutkkaan tummennettuna......sori
    ex. varadero xl 125
    ex. cbr 1000f
    nyt fjr 1300

    http://meltorautahanuri.blogspot.fi/

    Ajan minne haluan, minulla on vaimon lupa sanoa niin.
  13.  
  14. #73
    Toi Jammun alkuperäistakaboxi on käsittämättömän epäonnistunut kapistus Kuinka on onnistuttu saamaan noihin ulkomittoihin niin pienet sisätilat, 30l ? Jos ajelee ykspäällä se on yli 80km/t nopeuksissa lähes vaarallinen pyrstö, mutta kakspäällä se on ihan OK noin ajo-ominaisuuksia ajatellen, paitsi että se heiluu sivusuunnassa. Jos ei se mulle ois tullu pyörän mukana, en sitä kyllä hankkis, vaan käyttäsin vanhaa kunnon 52l Kappaa, joka ei häiritse, ainakaan V-Stomissa edes yks päällä.

    Tosta bensatankin koosta ja "varatankista" havaitsin, että se siis on 25l ja kun merkkivalo alkaa vilkkua, siellä on tosiaan hiukan yli 5l jäljellä. Ajomatka sillä riippuu sitten ihan ajotyylistä. Hissuksiin yli sata kilsaa, yli kahtasataa alle 50km. Mulla ainakin toimii loogisesti ja aina luotettavasti.
    Sitä pikkusen ihmettelen, että se alkaa laskea ajettuja kilometrejä vilkkumisen alusta, eikä jäljellä olevaa oletettua ajomatkaa, niinkuin ainakin mun käyttämissäni autoissa systeemi toimii ? Mut hyvin toimii

    Hyvää Ranskanreissua sulle road runner. Tuli ajettu kahteen kertaan maan halki. Hyvät tiet ja liikennekulttuuri. Suosittelen Biskajanlahden rannikkoa ja etelän viiniseutuja
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123