Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Eihän sille mitään voi kun kuume iskee - eihän? Jostain pomppasi auki sivu, jossa oli K1200 LT. Nyt sitte Pannarimiehellä on tunteet sekaisin ku käkikellolla. Vaimokin ihmetteli miten ihmeellistä tuolla peräpenkillä olisikaan istuskella ja poppia kuunnella. Houkutteli piruuttaan, kun sillä on mutteritehtaan auto. Mulla Lavatatsuni. (myönnissä)
    Vaan ku se pani on niin huolettomasti vieny kylältä toiseen. Miten se tuo pemari mahtuu edes kylällä kääntymään, ettei nutullaan ole. Sarvetki ku vanhassa intiaanissa. Liekö säätömahdollisuutta? Mitenkös sillä soratiellä ajelee? Panilla kun vaan nauratti. Onko se heti pöhheikössä varottamatta?
    Pitäs tietenki käydä istumassa, mutta miten se tuo tuulilasin korkeus, kun tykkään katella pleksin yli. 180 oon pitkä. Saako sen niin alas muutenku rälläkällä?
    Noita vuosituhannen vaihten pelejä näkyy olevan kaupan. Liekö pommeja nuo toistasataatuhatta km ajetut? Talvisin kyllä ihan hupina pyöritän mutteria, vaikkei mitään olisikaan. Huollot ei hirvitä sikäli. Topiikkia oon selannu ahkerasti muutamana iltana. Perälaakeria ja kärkiä vaihtamalla toisinaan tieten selviää.
    Miten lie sitten tuo ajoasento, kun ST1100 meinaa käydä polven päälle ja hartiaa polttelee. Lyhemmät jalat ja lisää liikuntaa olisi tietenkin yksi vaihtoehto. Onko joku, joka olisi ajanu molempia?
    Tietäjiä täälä näkyy olevan aktiivisena, että sikäli kyllä apua löytys ongelmiin, jos niitä pemarin kans sattuu. Se on mukava se.
    Voi kun pääsis tästä taudista
  2. #2
    Se ompi matkakone, elä epäröi tuota ottaa, ainua juttu minkä kuulet on se että joskus pössäyttää jos ompi sivutuella yöpynyt....

    http://www.youtube.com/watch?v=7t69d...43V1vbXTQsnBcR
  3. #3
    Ja tässä pelastettuna aiempi keskustelu, joka hävisi foorumin uudistuksen yhteydessä...

    C-A-D

    Kun kutina iskee, niin ei siitä pääse kuin raapimalla Eli menoahan tuo silloin on. Oikeasti ei ole pannarista kokemusta, joten en voi verrata. Puimuri menee kuitenkin minne haluat ja milloin haluat. Kysy vaikka "mchuurukselta" - tarvittaessa vaikka talvella. Parhaimmillaan se ei ole nakki- tai R-kioskin kiertelyssä vaan maantiellä. Aika vähän kuulee valituksia ajoasennosta sarvien osalta - säätömahdollisuuksia ei juuri ole. Jalkatappeja taas saa siirreltyä, satulan korkeutta säädeltyä ja tuulilasejahan löytyy joka lähtöön - matalia, korkeita, muotoiltuja ymv. Yhteistä hyville tuulilaseille lienee, etteivät ne ole BMW:n valmistamia ( hieman bensaa liekkeihin). Ajamallahan näitä LoTjia ei rikki saa. Foorumeilta et kovin montaa tarinaa moottori- tai vaihteistovaurioista löydä. Edes pari sataa tuhatta (mailia!) ajetuista. Ehkä ylikorostunutta on keskustelu perän ja kytkimen kestävyydestä. Noita menee joskus. Kummankin huoltoon ja paranteluunkin löytyy vakioreseptejä. Suurimmalla osalla ei kuitenkaan noiden(kaan) kanssa ole ikinä ongelmia. ABS-systeemitkin kestävät nipussa loputtomasti kunhan jarrunesteet vaihdetaan huolto-ohjeiden mukaan.

    Ei tuossa LoTjassa huonoa valintaa voi tehdä. Tervetuloa vaan joukkoihin ja saman tien ilmoittautumaan ensi kesän LT-kokoontumiseen Uuteenkaupunkiin.

    BMWKLTIBMIXOF

    Kaiken mitä olet ikinä halunnut tietää LT:stä (senkin mitä et) löydät "LT-Wikipediasta"

    BMWLT

    --------------
    Every little move she makes, poetry in motion (K1200LT) :-)

    http://www.bmwkltibmixof.com/

    pozo izquierdo
    Huomenna hankin elämän!



    Ryhmä: VIP Jäsen
    Paikkakunta: Hyvinkää
    Sukupuoli:
    Liittyi: Huhti. 2004 Lähetti: Tammi. 05 2012,22:59

    --------------------------------------------------------------------------------
    Hyvin C-A-D LoTjan piirteet selvitti eli ei se LT mikään pizzalähetin toivepeli ole mutta muutama lisäys vielä:
    Stongaa voi kyllä hieman säätää korkeussuunnassa, mutta ei toki huikean paljon. Verhoilupaneelit rupeaa hannaamaan, jos apinakiikkusäätöjä yrität.
    -04 malleista eteenpäin tuli 15 pollea lisää tehoja, valoja vähän paranneltiin, tuli sähköinen keskituki ynnä yhtä sun toista muuta parantelua. Mutta samalla muutettiin sitten kuskin penkki päin persettä. Eli huonommaksi.
    Soratiellä tykkään itsekin ajella kun sellainen eteen sattuu. Ei se nyt mikään Husse siellä ole eikä sillä hirveässä sladissa kannata yrittää kuulalaakerikaarteissa mennä. Jalalla on nimittäin ihan turha mitää tukea yrittää ottaa, murtuu vaan jos alle jää...
    Paras ajotyyli soralla on ajaa vaan löysin rantein. Eli pitää stongasta kiinni vaan silleen kevyesti ja antaa sen etupyörän siellä edessä vähän hakea jos on hakeakseen. Jos rystyset valkoisina puristat, niin ei tuu sora-ajosta mitään. Maavara on tietysti myös muuta kuin krossipyörissä, joten ei kannata syviä ojia yrittää ylitellä.
    Öhlinsin iskareilla siitä tulee jo miltei Gessu (muttei yhtä ruma sentään)
    Satatonnia mittarissa on koko lailla yhdentekevää. Omassa noin 140tkm ja ei kun notkistuu vaan. Venttiilejä joutuu ehkä noilla main hieman säätämään, tai sitten ei. Nokkaketjun + ohjureita tehdas komentaa vaihtamaan jo 80 tonnissa mikä on silkkaa hätävarjelun liioittelua. 60 tonnia lisää ja sitten voi ajatella sellaista.

    Mutterihommia helpottaa muuten sekin, että LT:n katteet ei ole kiinni millään neppareilla tai klemmareilla tai mitä ihmeen painettavia virityksiä olen joissan (mm Wingissä) nähnyt. Ne on ihan Torx-kantaisia oikeita rosteriruuveja ja katteiden sovituskin ihan saksalaisen insinöörin suunnittelemia. Eli jos kasatessa huomaat joutuvasi jotain palasta pakottamaan, niin peruuta hieman ja tarkista mitä olet tehnyt väärin. Ne nimittäin sopivat oikein aseteltuna just eikä melkein...

    Ei muuta kuin kuumetta parantelemaan

    t. pozo


    --------------
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Back to top
    --------------------------------------------------------------------------------
    Raportoi tästä viestistä moderaattoreille


    Pekkavee
    Kalahari Yellow



    Ryhmä: VIP Jäsen
    Paikkakunta: Vantaa
    Sukupuoli:
    Liittyi: Loka. 2005 Lähetti: Tammi. 05 2012,23:16

    --------------------------------------------------------------------------------
    Lainaa (pozo izquierdo @ Tammi. 05 2012,22:59)
    Öhlinsin iskareilla siitä tulee jo miltei Gessu (muttei yhtä ruma sentään)

    Ei muuta kuin kuumetta parantelemaan

    t. pozo


    Älä unta nää.

    Pekka, gessumies

    Back to top
    --------------------------------------------------------------------------------
    Raportoi tästä viestistä moderaattoreille


    3 vastausta sitten Tammi. 04 2012,21:11
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Juu - kyllähän se kovin polttelee. Ja kuume on onneksi vaimollakin
    Panissa ei mitään vikaa ollut koskaan, mutta tätä se kevät teettää.

    Mikä on kuivapaino noissa 2000 luvun taitteen pyörissä, kun eri lähteet antavat haarukkaa 325 - 295 kg?
    -09 RT:n selässä kävin istumassa juuri, kun kaverilla sellainen (6000tkm) myynnissä. Ei sytyttäny.
    Polvikulma aivan liian kova minun koiville.

    Pianhan se on on kevät ja koeajojen aika
  5. #5
    BMW K1200LT:n painosta tuntuu olevan montaa käsitystä. Nämä tiedot olen katsonut kyseisten pyörien esitteistä.

    Vanhemman K1200LT:n paino:
    paino tankattuna 378kg
    (Jossain lehdessä oli punnittu painoksi tankattuna 381,7kg)
    Kuivapainoksi on mainittu 345kg, ilman mitään nesteitä, eli tästä painosta
    puuttuu varmaan kardaanin nesteet, jäähdyttimen nesteet jne.
    Bensaahan mahtuu maximissaan 24 litraa pyörään.

    Uudemman K1200LT:n paino:
    paino tankattuna 387kg
    ja kuivapaino ilman mitään nesteitä 353.5kg

    Oheisessa linkissä vanhemman ja uudemman mallin eroja.
    http://www.moottoripyora.org/keskust...n-mallin-eroja
    Viimeksi muokannut: Prätkis; 09.01.2012 klo 15:13.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  6. #6
    -09 RT:n selässä kävin istumassa juuri, kun kaverilla sellainen (6000tkm) myynnissä. Ei sytyttäny.
    Polvikulma aivan liian kova minun koiville.

    Kokeilitko säätää istuimen korkeutta?
    IBA Member 17797
    BSA B 31, CB 450, RD 350, TX 750, 2 x CB 750, TX 650, R 60/7, XL 250, SR 500, FT 500, GR 650, ZR 750, GSF 1200, CBR 1100 XX, 3 x R 1200 RT
  7.  
  8. #7
    Lainaa hyrtsi kirjoitti Katso viesti
    -09 RT:n selässä kävin istumassa juuri, kun kaverilla sellainen (6000tkm) myynnissä. Ei sytyttäny.
    Polvikulma aivan liian kova minun koiville.

    Kokeilitko säätää istuimen korkeutta?
    Enpä säädelly jakkaraa, kun tuo malli ei kuitenkaan ole se, mitä haen