Nyt kun jousitus on saatu sopivan jämäkäksi, mopo on niin korkea
että varvastamalla juuri yltää maahan.
Onko järkeä alkaa vaihtaan linkkuun "koiranluita" asian korjaamiseksi?
Keulaa pitäisi tietysti laskea samassa suhteessa ajettavuuden säilyttämiseksi.
Tarkoitus on samalla pyörällä käydä radalla ja näyttäisi,että kallistusvaraa jäisi riittävästi laskusta huolimatta.
Pyörä on, ja tuntuu myös korkealle,eikä tämä ole yksinään oma
kokemus. Siis melkoinen kameli.
V.V.
jos ja kun sen teet niin otappa yhteyttä asiantuntijoihin sitten, sillä perheen kokemuksesta voin kertoa että ajogeometrian säätäminen ei sitten olekkaan ihan "piece of kakunpala".
Kelvoton (ilu racing) taikoi meillä yhden fasun kammottavasta melko hyväksi kun ensin itse säätelimme keulaputket vastaamaan takapään 3 cm tiputusta. Ajettavuus meni melko lailla persiilleen.
Eli tiputussuhde ei todellakaan ole yks yhteen jos meinaat että laitteella vielä haluaa nautiskella.
Kallistusvarasta sen verran että kyllä tuo pikkuneiti kallisteli kesän radoilla ainakin omat Fasun tappinsa ja bellybaninsa aikalailla ruvelle ja tynkäkuosiin. Ja tässä oli siis kyseessä istuinpinnan pudotus noin 3 sentillä.
Yleiskäytön mukavuuttahan tuo lisää toki valtavasti että saa klappit asfalttiin tarvittaessa.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Isommasta fazerista on juuri kysymys ja edellinen vastaaja loihti silmiini juuri pahimmat aavistukset, elikkä se ajettavuus siinä saattaa aiheuttaa yökastelua ynm. Mutkissahan sitä korkeutta ei huomaa eikä se haittaa,mutta suorilla istutaan kuin seipään nokassa.
Nyt se menee mutkaan kuin ajatus ja sallii jopa pieniä kämmejä,
eikä karkaa heti lapasesta. Arveluttaa koko savotta ja pitäisi käyttää leimattuja osia,eikä mitään TI-lattaraudan pätkiä.
V.V.
Meillä tuo lasku ennen osaavaa säätöä aiheutti uraherkkyyttä, kiemurtelua suorilla ja yleistä levottomuutta normiajossa. Myös herkkyys tiukkaan mutkaan ajettaessa jäykkeni melkolailla paljon. Joidenkin mielestä tuo tosin on tulkittavissa myös stabiloitumiseksi mutta meillä sitä ei niin koettu.
enemmänkin lausunto oli tyyliin: "tuolla pas*alla en aja enää metriäkään"
Mutta ei tästä ole syytä liikaa peljästyä, oikealla säädöllä muutokset ajossa ovat suht pureskeltavia. Nitrouksella on varmasti asiaan enemmän kokemusta ja osaamista, meillä tää meni lähinnä perstuntuma-tyylillä![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Tuosta tuli mieleen,että pitikö keulaa laskea enemmän kuin se 3cm?
Ja riskinsä tuossakin,jos se menee hakemiseksi ja yli kohtuullisen
kulman. Vaatimukset ovat ristiriitaiset. Suorilla se saisi olla vakaa
ja kovissakin nopeuksissa painimatta mutkaan vietävä.
V.V.
ei vaan vähemmän tässä meidän tapauksessa, eli keulaa nostettiin takaisin.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter