Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Morjens!

Ajatus olis ostaa nuo Lindstrandin Lizzard pöksyt. Millaisia kokemuksia ihmisillä on moisista ja onko samassa hintaluokassa parempia ilmastoituja ehdokkaita?

Marko
    Caponord etv 1000
    Muutama kesä on tuollaisilla kurvailtu ja olen tykännyt. "Sisäkumin" kanssa hengittävyys tasan 0, mutta ei tule vesikään läpi. Ilman sisähousuja mukavat ajella vielä kohtuullisillakin helteillä. Yhteenvetona mukavat ja edulliset yleishousut kaikenlaiseen kurvailuun.
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
    Just tuosta mallista ei ole kokemusta mutta merkistä muuten ja tykännyt olen. Mul on pari kesää ollut Lindstrandsin Curtisit (ajofarkut) ja ei voi muuta kuin tyytyväinen olla. Nyt tuli sitten talven aikana investoitua lisää Lindstrandsin tuotteisiin ja ostin nahkapuvun ja ajohanskat, niistä ei vielä ole sanottavaa mutta aika varmasti jatkossakin tulee noiden tuotteita ostettua, sen verran laadukkaan kuvan olen ite saanut ja ei ne huonolta näytä myöskään ja sopii pohjoismaiselle kropalle ilman ongelmia.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mirmuxin kirjoitti Katso viesti
    Muutama kesä on tuollaisilla kurvailtu ja olen tykännyt. "Sisäkumin" kanssa hengittävyys tasan 0, mutta ei tule vesikään läpi. Ilman sisähousuja mukavat ajella vielä kohtuullisillakin helteillä. Yhteenvetona mukavat ja edulliset yleishousut kaikenlaiseen kurvailuun.
    Mulla on toiset menossa. Ekat konttasin paskaksi, ja hyvin suojas. Mitä sisäkumiin tulee, niin mulla se on käytössä vain kylmillä säillä tuulenpitävänä kerroksena. Hetken aikaa toimii sateessa, mutta yleensä vedän sateiset niskaan. Ongelma on, että päälikerros päästää veden läpi, jolloin märkä kylmä kangas on kumikerrosta vasten ja kangistaa kivasti kroppaa kylmässä vesisateessa. Mutta pitää tosissaan veden, ja toimii lyhkäisemmässä ajossa paskassa säässä.

Hyvännäköiset byysatkin vielä. Kannatan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Ihan paskat, kurapyöräilyyn alunperin tarkotettu varmaan.

Kyllä ne tuulta pitää, sillä kalvolla ei tee mitään. En tiedä miten rajusti JMH on kontannut mutta lupaan että jos vauhdista vedät lipat niin ei suojaa yhtään mitään. Palaa puhki ennenkuin osuu maahan, ja sitten repee irrotettavat lahkeet.

Näillä kun vedin lipat niin ei oo tullu mieleen ostaa enää näitä tekstiilejä. Mutta jos tuon tyylisiä pitää saada niin oisko TAAL:it paremmat. Tai sitten jotkut Lindin pökät joissa on se high-art vuoraus, kuulemma pitäisi kestää.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

ZX12R
    Kaatuessa ei mullakaan kestäneet juuri mitään, polvet oli niin ruvella että esti ajamisen kuukaudeksi (ei ollut polvisuojia). Ostin kuitenkin uudet samanlaiset lämpimissä maissa ajeluun, vaikka hiton hiostavat nuokin on yli 30 asteen lämmöissä. Irralliset forcefieldin polvisuojat ovat nykyisin aina jalassa kun noilla ajelen, suojaa myös mun herkkää hipiää ajossa kun tuo lahkeiden irroitusta varten oleva vetskari hankaa/painaa ikävästi polven yläpuolelle ilman sitä sisäkalvoa.
    -nomen est omen-
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti

Kyllä ne tuulta pitää, sillä kalvolla ei tee mitään. En tiedä miten rajusti JMH on kontannut mutta lupaan että jos vauhdista vedät lipat niin ei suojaa yhtään mitään. Palaa puhki ennenkuin osuu maahan, ja sitten repee irrotettavat lahkeet.

Näillä kun vedin lipat niin ei oo tullu mieleen ostaa enää näitä tekstiilejä. Mutta jos tuon tyylisiä pitää saada niin oisko TAAL:it paremmat. Tai sitten jotkut Lindin pökät joissa on se high-art vuoraus, kuulemma pitäisi kestää.
    Vauhtia bout 100, kävi vissiin tuuri, tai liu'uin paino enemmän selällä. Suojat oli muuten paikallaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Mulla on kolmet Lizardit. Yhet olen kontannut, hiljasesta vauhdista (alle 50) ja puhki meni nilkasta asfaltilla, hankas vissiin kenkää vasten. Kalvo pitää vettä tiettyyn pisteeseen saakka mutta sitten ainakin mulla on selästä menny vesi läpi (siitä vetskarista jolla kalvo kiinnitetään housuihin vaikka on ollut Lindstrandin rotsikin kiinni housuissa vetskarilla).

Mun mielipide: hyvännäköset pökät, kivat päällä, tarpeeks taskuja, ei suojaa kaatumisessa, ei pidä vettä. Jos haluaa oikeasti suojaavat tixtex-housut ni kyllä se Rukka (tai muu merkki) joka käyttää oikeaa Gorea on ainoa vaihtoehto. Olen kontannut myös Rukan housuilla (2 kertaa ), toisen kerran talvella jossa liu'uin asfaltilla/jäällä ja ainoa mikä meni rikki oli yksi lanka saumasta yhden tikin verran. Vauhtia apaut 50.

Siltikin jatkan edelleen Lizardien käyttöä, kun ne ovat mukavat päällä. Polvisuojiksi olen vaihtanut semmoset iskusta kovettuvat (eivät suojaa yhtä hyvin kuin orkkikset mutta mukavuuden vuoksi). En kuitenkaan vauhtiajoille lähtis Lizardeilla enää, mut kaffitteluhousuiks ihan ok. Sateeseen en niillä lähde vaan valitsen Rukan tai jopa MP-Asun Roadrunnerkin pitää paremmin vettä.
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Mulla on ollut Lizardit pari kesää käytössä. Tosi mukavat lämpimillä keleillä ilman kalvoa, jota en ole tainut käyttää kertaakaan. Suojat on kyllä aina paikoillaan. Vastaavan takin kun vielä löytäisi, siis kalvottoman ja hyvin tuulettuvan. Alkaa tuo nykyinen tarjouskorista ostettu MP-Asun kalvoton (Jim?) vedellä viimeisiään.

Vaikka suojaavuus ei varmaan ole kovin kaksinen, niin kyllä nuo Rukat jää kaappiin jo +20 lukemilla. Miinuksena Lizardeilla myös se, että sadekamppeet pitää olla mukana jos yhtään pitemmälle lähtee. On ne niin paljon helpompi vetäistä ajoasun päälle, kuin alkaa irtokalvoja virittelemään.
    Hyvin nuo tuntuivat toimivan jopa Thaimaan keleissä, sille matkalle taisin ne alkujaan hankkiakin
    Viimeksi muokannut: J@ck; 24.01.2012 klo 10:11.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Mutta jos tuon tyylisiä pitää saada niin oisko TAAL:it paremmat.
    Taal:eissa oli kangasmateriaali tosiaan paremmin vahvistettu Lizardeihin verrattuna. Myös kaupan täti suositteli Taal-housuja, kun olin räpläämässä Lizardeja
    Jep jep.

Kiitos vastauksista. Asiahan selvisi kummasti kun älysi kysyä. Pitänee kokeilla niitä Taal-pöksyjä kanssa ja valita näistä paremmin omaan alapäähän istuvat.
    Ostin jo yläpäähän Sinisalon enskatakin. Saa nähdä onko se viileämpi kesällä kuin tämä nykyinen Sweepin rotsi jossa viime kesän hikoilin vuolaasti. On siinä ainakin tuuletusräppänät hihoissa ja ohuempi muutenkin.

Marko
    Caponord etv 1000
    Mulla oli Lizardit käytössä kolme kesää enkä kontannut niillä. Ne oli mukavat viileät housut mutta veden pitävyys oli heikko. Nyt on käytössä Taalit, jotka ovat mukavat mutta paljon kuumemmat kuin Lizardit. Vettäkin Taalit tuntuvat pitävän paremmin kuin Lizardit ja kangas on paljon vahvempi. Niihin pitäisi vain saada yhtä hyvä tuuletus kuin Lizardeihin.
  13.  
    Moro

Ostin sitten ne Taalit kun sain vielä hyvän talvitarjouksen. Jämäkän tuntuiset ovat ja korkealaatuiselta vaikuttaa materiaalit ja työnjälki. Keväällä sitten kokemuksia käytöstä.

Marko
    Caponord etv 1000