Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Mimmossia kokemuksia Nolan N-43 Air mallin kypärästä?

Nykyisin käytössä Nolan N-41 malli, johon tosin on taas kohtuu vaikea löytää hyvää kypäräsettiä,joka taas toimisi Wingin kanssa.
    Paras kuumaan keliin, hyvä näkökenttä, tuuletusventtiilit vähän rimpuloita, aurinkovisiiri jää ylös kuten kaikissa muissakin, suht. hyvä aerodynamiikka, puhelinvalmius, kätevä pikalukitus helppo säätää sopivaksi, "naps ", eikä ollut edes pahan hintainen.Toivottavasti nyt puhuimme samasta potasta, eli siitä, josta lähtee leukaosa irti. Nuo numerot tuppaavat aina menemään sekaisin.

MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Tuo potta mihin aj@ viittaa lienee Nolan N-43 Air Classic -
    http://www.juraganhelm.com/images/N4..._600_white.jpg

Itse ostin moisen viime kesänä, maksoi n. 200e. Parasta minusta tuossa on näkökentän laajuus - lähes avokypärän veroinen - ja aurinkovisiiri, sekä pikalukko joka kiristetään sopivaksi joka kerta. Muutenkaan ei valittamista, poislukien äänekkyys, joka sekin valitettavasti on lähes avokypärän luokkaa. Eli käytännössä yli 60km/h nopeuksissa korvatulpat on pakolliset.

Hinta/laatu/ominaisuus suhteet on kyllä kohdallaan.
    Retired
    Mulla on ollut N-43 Air käytössä viime ajokauden ja kokemusta siitä on kertynyt n. 16000 kilometriltä. *Mielestäni kypärän paras puoli on erittäin laaja näkökenttä, sekä kypärän muunneltavuus. *Myös kypärän tuuletus toimii erinomaisesti. *
    Miinusta tulee siitä, ettei visiiriä pysty pitämään raollaan, eli asentovaihtoehdot ovat, joko täysin auki, tai täysin kiinni. *Myös leukaosa tulee itselläni lähes leukaan kiinni, vaikken mitään "shumi-leukaa" omistakaan. *Muilta osin olen ollut kypärään erittäin tyytyväinen. *
    Saman tyyppisiä kypäriä on tuon oman hankkimisen jälkeen tullut muitakin markkinoille esim. Caberg Hyper X mode, Airoh J105, *X Lite 402 GT
    , sekä tietysti jo pidempään markkinoilla ollut Schubertin J1. *Käyttökokemuksia mulla ei näistä muista löydy, mutta ovat varmasti myös harkitsemisen arvoisia vaihtoehtoja.
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
    J 1:n lähti poistoon viikon jälkeen. Ei sitä " leukaraudan " kanssa pelehtimistä jaksa erkkikään, väliin unohtuikin jonnekin. Tuossa visiiriasiassa olet oikeassa, piti sekin mainita. Se kyllä on ihan oikeasti hanurista, siis tämä on-off. Toisaalta sieltä leukapuolelta puhaltelee ihan raikkaasti. Avattavat eivät mulle käyneet ollenkaan tuon leukahomman takia ja mulla se ei ole Schumia lähelläkään. Tämä oli oikeastaa ainut ajateltavissaoleva vaihtoehto. Lisäksi on HJC ja Marushin 999 RS, mutta Nolania tulee pääosin pidettyä.*
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  6.  
    K@zzu:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Upplands Väsby Sverige N 59°31'11.22 E 17°54'32.93
    Lainaa TiPL kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut N-43 Air käytössä viime ajokauden ja kokemusta siitä on kertynyt n. 16000 kilometriltä. *Mielestäni kypärän paras puoli on erittäin laaja näkökenttä, sekä kypärän muunneltavuus. *Myös kypärän tuuletus toimii erinomaisesti. *
    Miinusta tulee siitä, ettei visiiriä pysty pitämään raollaan, eli asentovaihtoehdot ovat, joko täysin auki, tai täysin kiinni. *Myös leukaosa tulee itselläni lähes leukaan kiinni, vaikken mitään "shumi-leukaa" omistakaan. *Muilta osin olen ollut kypärään erittäin tyytyväinen. *
    Saman tyyppisiä kypäriä on tuon oman hankkimisen jälkeen tullut muitakin markkinoille esim. Caberg Hyper X mode, Airoh J105, *X Lite 402 GT
    , sekä tietysti jo pidempään markkinoilla ollut Schubertin J1. *Käyttökokemuksia mulla ei näistä muista löydy, mutta ovat varmasti myös harkitsemisen arvoisia vaihtoehtoja.
    12000 km:n kokemuksella. Lähi pyörityksessä alle yhdeksänkympin nopeuksissa aivan erinomainen kypärä mutta pidemmille matkoille ja isompiin nopeuksiin pistän päähäni Nolan:in N 103:sen koska se on huomattavasti hiljaisempi vaikkakaan ei mikään erityisen hiljainen. Tuo melu tuntuu olevan Nolan:in ongelma. Muuten ihan hyvä kypärä ja sopii ainakin minun päähän mainiosti. Ja aurinkovisiiri on aivan erinomainen kun ajaa paljon norjassa esim. tunneleihin ja ulos niistä.
    K@zzu