Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Manuaalin mukaan olisi imu 0.13-0.19 ja pako 0.18-0.24. Mittailin omastani noita niin vain yhdessä oli sopivat, mutta muissa oli 0.05-0.1 ja joihinkin ei mennyt edes liuska väliin.. Kertooko tämä nyt siitä, että venttiilin lautanen porautuu kanteen vai miten?? Miten tuommosta kannattaa lähteä korjaamaan? palahiontaa vielä? En tiedä millainen seppä tuohon on palat aiemmin vaihtanut, mutta 10t olen jo itse sillä huristellut.
    Kawasaki zzr 1100 -99
    Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
    Yamaha XJR1300 -04
    Suzuki VX800 -97
    Kawa zzr600 -92
    Honda CB K5 -75
    Lainaa (aTu @ Tammi. 03 2012,19:28) kirjoitti
    Manuaalin mukaan olisi imu 0.13-0.19 ja pako 0.18-0.24. Mittailin omastani noita niin vain yhdessä oli sopivat, mutta muissa oli 0.05-0.1 ja joihinkin ei mennyt edes liuska väliin.. * Kertooko tämä nyt siitä, että venttiilin lautanen porautuu kanteen vai miten?? Miten tuommosta kannattaa lähteä korjaamaan? palahiontaa vielä? En tiedä millainen seppä tuohon on palat aiemmin vaihtanut, mutta 10t olen jo itse sillä huristellut.
    Onkohan kyseisessä vehkeessä palasäädöllä? Jos on niin mikrometrillä mittaat paljon palat on ja ostat uudet. Itellä oli suurin piirtein samanlaisia arvoja, kun sulla.

Imu puolella saa olla vaikka 0.20, niin lähtee hyvin käyntiin. Kannattaa laittaa välit kohdilleen!
    Mittaa varmat tulokset ylös. Ota palat pois ja pidä ne järjestyksessä. Mittaa palat ja suorita aivopähkinä, jossa selvität voitko käydä vaihtokauppaa venttiileiden kesken..

Yleensä jonkin verran korjautuu vaihtelemalla ja loput sitten uutta, mikäli varoja löytyy.. Taisi olla 200 se ohuin pala saatavilla?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    - mittaa kaikki välykset palan ja nostajan välistä (EI nokan välistä!)
    - kirjaa välykset ylös paperille
    - tuki kaikki reiät (lähunnä jakopää) rätillä tms. mihin et halua pudottaa pieniä osia
    - siirrä nostajat sivuun ja irrota palat magneetilla
    - katso korjausoppaan taulukosta tai laske itse millaiset palan tarvitset millekkin venttiilille mitatun välyksen perusteella
    - mittaa mikrometrillä vanhat palat ja käytä sopivat, hae tarvike/varaosaliikkeestä puuttuvat koot.

tämä(kin) aihe on jo käsitelty ja säätö neuvottu zzr1100 topikissa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Voisin kuvitella että nyt litlissä myynnissä sopiva magneetti ja peili. Oli vielä hienossa laatikossakin.
    ZZR1100:lla mennään
    9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
    kannattaa sitten säätää tonne ylärajalle...

0.20 ja 0.25mm...

kestää sitten kauemmin ajella ennen seuraavaa säätöä
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
    niin siis toi säätö onkin jo simppeli juttu, mutta ihmetyttää se, että kui noi välit on menny umpeen. Lyhyen matikan mukaan eikös kuluessa raot kasva?

Kiitos muuten hyvistä neuvoista!

Ja yhteen kysymykseen-palasäätö
    Kawasaki zzr 1100 -99
    Yamaha XJR1300 -04
    Suzuki VX800 -97
    Kawa zzr600 -92
    Honda CB K5 -75
    Taitaa kyseisessä mallissa venttiilli upota kanteen, niinkuin monessa muussakin, ko motissa vaan tapahtuu suht nopiaan.... Silloinhan välys pienenee...
    Elä ja anna muiden roudata.
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Taitaa kyseisessä mallissa venttiilli upota kanteen, niinkuin monessa muussakin, ko motissa vaan tapahtuu suht nopiaan.... Silloinhan välys pienenee...
    joo, tulipa tehtyä tuokin. Pari venaa sain ohjearvoihin vaihtamalla palat keskenään, mut pakopuolelle joutu laittaa 275 tilalle 260 ja imupuolelle 275 tilalle 265. Että aika syvällä oli kannessa venttiilit.. tai sit aiemmin väärin säädetty.
    Kawasaki zzr 1100 -99
    Yamaha XJR1300 -04
    Suzuki VX800 -97
    Kawa zzr600 -92
    Honda CB K5 -75
    Aikonaan kun siirryttiin lyijyttömään bensaa, alkoi kuolawolkkarissa venttiilit kiriin välystä kiinni.
    http://zzr1100kawa.kuvat.fi/kuvat/KA...%E4%E4t%F6.jpg
    pehmeet seetit
    Ohessa mun kannen säätötarpeita menneiltä vuosilta.Mulla suklaan pehmeet seetit.Huomaa kuinka huimaa palojen koko pienenee ykkös pytyn imu venttiileistä.Venttiilien säätöön tarkoitettua lisä ainettakin valutin bensan sekaan pari vuotta sekä 98 oktaanista koko ajan mutta ei niillä näköjään mitään käytännön merkitystä.Vaihdoin toisen kannen ja toivon ettei yhtä pehmee. Onneksi tähän saa jo edullisesti varaosia joten ei hätää,tyytyväinen oon silti edelleen.

hitto kun en älyy miten linkki tehdään niin että sais vain yhden lauseen tai sanan eikä koko paskaa
    Viimeksi muokannut: zzr1100kawa; 22.01.2012 klo 21:28.
  12.  
    Lainaa zzr1100kawa kirjoitti Katso viesti
    http://zzr1100kawa.kuvat.fi/kuvat/KA...%E4%E4t%F6.jpg

Ohessa mun kannen säätötarpeita menneiltä vuosilta.Mulla suklaan pehmeet seetit.Huomaa kuinka huimaa palojen koko pienenee ykkös pytyn imu venttiileistä.Venttiilien säätöön tarkoitettua lisä ainettakin valutin bensan sekaan pari vuotta sekä 98 oktaanista koko ajan mutta ei niillä näköjään mitään käytännön merkitystä.Vaihdoin toisen kannen ja toivon ettei yhtä pehmee. Onneksi tähän saa jo edullisesti varaosia joten ei hätää,tyytyväinen oon silti edelleen.

hitto kun en älyy miten linkki tehdään niin että sais vain yhden lauseen tai sanan eikä koko paskaa
    Seetit eivät edelleenkään ole pehmeitä vaan helvetin kovia. Ne on vaan tehtaalla teroitettu semmoisiksi että venttiillit eivät niitä kestä.