Tämä on lainaus keskustelusta kawa-puolelta, mut kun kukaan ei vaikuta kommentoivan niin jos tääältä löytyisi mielipidettä(kokemusta):
Olisiko teillä tietoa noista männän kunnosta? Eli siis näyttääkö niiden yläosassa olevan normaalia enempää kulumaa? karstaa tai jotain muuta? Ja tarvitseeko niiille tehdä jotain? Eli puranko lisää vai pistänkö kasaan?
https://lh5.googleusercontent.com/-m8Cdes....osa.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-iuXe_S....osa.JPG
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
[quote=ali-baba,Tammi. 03 2012,19:08]Tämä on lainaus keskustelusta kawa-puolelta, mut kun kukaan ei vaikuta kommentoivan niin jos tääältä löytyisi mielipidettä(kokemusta):
Olisiko teillä tietoa noista männän kunnosta? Eli siis näyttääkö niiden yläosassa olevan normaalia enempää kulumaa? karstaa tai jotain muuta? Ja tarvitseeko niiille tehdä jotain? Eli puranko lisää
Vaikea kuvien perusteella sanoa,männät näyttäis olevan toisessa laidassa.
Olisko männän renkaat jumissa?
Onko kansi minkälaisessa kunnossa?
Venttiilivarren kumit?
Onko nuo kuvat ihan käyvästä koneesta vai projektimoottorista otettu? Aika reilusti näyttää olevan karstaa mäntien päällä, joten ainakin se olisi hyvä liotella pois joka tapauksessa ja selvittää syy karstan muodostukseen. Jos kyseessä on käyvä kone, harkitsisin vakavasti ainakin männänrenkaiden ja venttiilinohjurikumien vaihtoa ja jos taas projektimoottori niin atomeiksi vaan enempiä ihmettelemättä.
Superbike #7
kyllä siel kawapuolellaki vastataan ja kommentoidaaan mut pitäs lukia ne kommentit![]()
ku tuos vaihees o ni ehdottomasti männät ulos sylinteristä ja mittailemaan.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Ihan käyvä kone on
Kaasuttelin sillä syksyllä ja kone keitti, jonka seurauksena kuuluu ihme "fläpätystä". Arveltu on, että ongelmana olisi kannen- tai pakotiiviste(et).
Mut halusin sit purkaa konetta vähän ja katsella mitä se on syönyt...
Tossa linkki keskusteluun
My Webpage
Kawa-puolella on vaan ollut nyt aika hiljaista eli ajattelin kysellä täältäkin puolelta näkemystä kun noi männät on aikalailla samanlaiset kaikissa koneissa
Sekä tyhmänä kyselen myös, että missähän ne venttiilinohjurikumit mahtaa olla?![]()
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Siellähän ne venttiilin varren ympärillä majailee sylinterinkannessa.(ali-baba @ Tammi. 03 2012,22:01) kirjoitti
Superbike #7
kannattas ennen purkamista mitata puristukset,siitä voi aika paljon paikallistaan ongelmaa(ali-baba @ Tammi. 03 2012,22:01) kirjoitti
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Anna nyt ihmeessä olla, noilla tiedoilla ja taidoilla tulee vaan sutta ja sekundaa. Jos on itse pakko tehdä, niin pyydä edes joku asioista ymmärtävä kaveriksi. Siis oikeasti, tämä ei ole mitään kettuilua.(ali-baba @ Tammi. 03 2012,22:01) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
(J@ck @ Tammi. 04 2012,09:07) kirjoitti
Näinhän se menee... Mut kun tarvii itse tehdä, ei sitä muuten opiOnneksi voi aina kysyä!
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Ei muuta ku räjäytys kuvat pöydälle ja kone palasiksi, eiks nois kawois aikoinaan 90 luvulla ollu noit kansivikoja. Oikea asenne tekemällä oppii[B][I] , mut kandee todellakin hankkia hieman materiaalia, josta löytyy ohjeet purkuun ja anna mennä![]()
Z 750-06
CBR1000RR- 05
Niistä venttiilinvarrenkumeista, että mikäs idea niiden vaihtamisessa on? Ei ne nyt mitään näyttänyt maksavan mut vähän vierastan ton venttiilikoneiston purkamista
Kiitos kaikille ajatuksista ja jatkoa seuraa-> Kyl tarvii lohko irrottaa ja sit mietin et hoonautanko sylinterit ja vaihdanko renkaat. Mistäs tietää onko renkaat vaihtokunnossa? Vai voisiko ne vielä käyttää?
ps. kustannustietoisena ei oikein inspaa toi 4 männän renkaiden vaihto-> min. 120 erkkiä, sekä (vielä yksi)tiiviste lisää muutaman kympin verran
![]()
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Nekin kuluu ajan kanssa->alkaa vuotamaan öljyä->savutusta ja karstaa koneeseen.(ali-baba @ Tammi. 04 2012,21:58) kirjoitti
Superbike #7
Kannattaa miettiä semmoinen skenaario, että jos koneen pistät mahdollisimman pienellä budjetilla takaisin kasaan, niin entä jos viat ei poistukaan? Onko sillä hetkellä jo koivut hiirenkorvalla ja motoristikollegat tien päällä? Ja saattaa siinä vaiheessa inspiraatio kadota koneen uudelleen purkuun. Aikaa jos on, työkalut pysyy kädessä ja malttia riittää (eikä työkalut isone heti ongelmien ilmaantuessa), niin eihän tuommoinen ihan mahdoton homma ole aloittelijaltakaan purkaa ja koota edestakaisin.(ali-baba @ Tammi. 04 2012,21:58) kirjoitti
Itse olen vain sen verran laiska, että mieluummin vaihtaa vähän tarpeettomiakin osia, kuin tekee saman homman hetken päästä uudestaan.
Tilasin joulun välipäivänä CMS:ltä Hollannista kasan tiivisteitä ym. Tuli tänäänNäyttäis, että kahta tuotetta lukuunottamatta, kaikki oli sitä mitä tilasin.
Purin sit lisää konetta ja tarvitsee tilata vielä männänrenkaat ja sylinterilohkon tiiviste, venttiilinvarsien kumit sekä muutama lukkorengas...
Vien myös sylinterit ja kannen koneistamoon niin sit alkaa (pikkuhiljaa) kasaaminen.
Kyllä tämä on hienoa![]()
Tuli lueskeltua molommat ketjut läpi tuossa. Hyvinhän se purkaantuumutta meinasitko nokkaketjun ja kiristimen vaihtaa? Et oo niistä mitään puhellu..
Lähinnä mietin minkä verran mahtaa ketjulla olla rullattu?
Takomännät vermeineen näytti olevan 500+e, eli antaa olla vaan.
Ja nokkaketjua ja kiristintä en ole edes lähtenyt miettimään... Pitänee pohtia vielämut hyvä kun otit esille.
Kevyillä eväillä mennään, mutta enempää en juttua enää ihmettele. Kaipa sitä on ollut itsekin joskus yhtä jääräpää..
Eli kaikki piti tehdä itse, vaikka en mistään mitään ymmärtänytkään. No, oppirahat tuli aikoinaan maksettua, kyseessä oli vaan paljon yksinkertaisemmat ja korjauskustannuksiltaan halvemmat koneet.
Kuitenkin.. Oletko yhtään ajatellut mitä tapahtuu, jos jotain menee pieleen? Mahdollisesti koko homma uusiksi, pahassa tapauksessa päälle muutakin murhetta ja rahaa palaa.
Kerro sitten miten kävi, kun saat koneen joskus tulille. Myös jatkoa mielenkiinnolla odottelen, jos ja kun pääset ajamaankin![]()
Viimeksi muokannut: J@ck; 11.01.2012 klo 11:06.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Itsellä Kawasaki ZZR 1100 -98 ja pitäis nokkaketjunkiristin tarkastaa/vaihtaa ja välykset tarkastaa. Kiristäjään en ole koskaan perehtynyt mutta välyksistä pitäisi saada tietää vain mitat. Eli joku viisaampi voi varmaan valaista minua?
Ps. Paskamaista ostaa käytetty pyörä ku ei saa mitää munuaaleja mukaan... Saisikos maahantuojalta jonkinlaista huolto kirjaa tai muuta sen tapaista mallikohtaista lippua lappua
Viimeksi muokannut: bikenike; 11.01.2012 klo 23:00.
Manuaali voisit katsella tuolta: http://www.repairmanualclub.com/ Vaatii kirjautumisen.
Mä ostin Haynesin oppaan ja olen kyllä kirjaan tyytyväinen. Ainakin koneen purkaminen onnistui+ tietty ystävällisillä neuvoilla niin fyysisen- kuin virtuaalimaailman avulla
Itse pohdin myös sitä et pyörä on -92 mallia mut myyjä sanoi, että kone olis -98. Lievä skeptikko kun olen niin en ihan varmaksi usko mut voi olla... Mut mitä olen tossa nettisaitteja ja -kauppojen sivuja tutkinut niin ei niissä kahdessa koneessa oikein eroa tunnu olevan![]()
Pitänee vähän päivitellä. On ollut niin pirun kylmä ettei ole tallissa raaskinut aikaa viettää. Nyt on kansi ja sylinterit koneistamolla ja et ensi viikolla sais takas koneitaja runoili...
Sit vain lämpöpuhallin täysille ja kokoaminen saa alkaa!![]()
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3