Ei ole paljon noista melkein saksalaisista pyöristä kokemusta, joten pitää kysellä, jos joku olisi törmännyt vastaavaan ongelmaan.
On tuollainen lainapyörä ajossa ja ajoa haittaa pahasti se, ettei pyörä starttaa. Pyöräyttää ehkä kierroksen, muttei jaksa veivata perkelettä käyntiin. Akku on latingissa ja uusi.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Oliskohan automaattinen puolipuristin rikki? Ja eikös se ole Kymcon tekemä moottori?
Taitaa olla aikalailla sama motti, kuin Husqvarnan isompi TE.(BOMBARIDER @ Joulu. 21 2011,12:09) kirjoitti
Ainakin bemarin autot ovat enemmän kuin herkkiä jännitteen laskuille (käskevät vaihtaa akun aina jos lämpötila laskee alle -25C), joten miksipä eivät olisi tuollaista featurea pyöräänsäkin laittaneet. Tällaisia ominaisuuksia kuvaa parhaiten termi "overengineering"...
Pitänee vielä mittailla jännitteitä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Täältä saapi manuaalin. No eipä tuosta paljoa apua ole, jos ei jaksa pyörittää. Tuommoinen maininta tosin:
If ambient temperatures are
very low, you might find it
necessary to open the throttle
slightly when starting the engine.
At ambient temperatures below
0 °C, disengage the clutch after
switching on the ignition
Dixi et animam levavi
No tuo kytkimen avaaminen voi vähän auttaa siihen, että vastusta ei ole niin paljon käynnistyksessä.(ek@ @ Joulu. 21 2011,12:52) kirjoitti
Ja kaasua vähän lisää.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Homma selvisi. Mittailin akun jännitteen ja sen perusteella tosiaan näyttäisi siltä, että pienikin alentuma ryssii homman. Toisin sanoen lataus ei ollut mennyt aivan putkeen, kun ei jaksanut odottaa riittävästi. Hiukan vanhempi peli laulattaisi starttia vaikka 7 voltilla, mutta nämä nykyajan ihmeet hyytyvät heti, jos vähänkään on varaustila alhainen.
Vetäisin boosterilaturilla puoli tuntia sähköä sisään ja startti alkoi laulaa vähän iloisemmin. Ihan mainio pyörä muuten, noin puolen päivän ajon perusteella.