eli jos olet leikellyt ilmanputsarikoteloa niin kannattiko ja miksi?! itse siis harkitsen vielä.
Ekana tulee mieleen kuuluisan Kawavelho Shervinin airboxmodaus. Lisää suodatinpinta-alaa
kuva 1
kuva 2
Kuva 3 - runkoon vähän holea
Kuva 4
Toimiskohan tää?
täältä lisää
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Joissain ruiskumopoissa voipi ilmaboxissa olla 'kuristin' läppä tai vastaava, joskus jopa eksootisella kirjainhdistelmällä varustettu viritys. Sulkee ilmanottoa yleensä johonkin kiekkarajaan asti (3-4k) ja aukenee sitten kokonaan. Näiden tarkoituksena aiheuttaa vääntämättömyyttä ja nykivää kaasun vastetta sekä alittaa päästönormit. Testata voi yleensä aika helposti vaikuttaako mitenkään ajettaessa, ohittamalla läpän ohjauksen (alipaineletku kuristetaan kiinni/sähköt pois). Vakio mopoon helpoin tie, tuoreet ruiskumopot toimii kai paremmin. Yleensä suodatinpinta-alan lisääminen ja sitä kautta suurempi ilmamäärä vaikuttaa, mutta miten riippuu sitten kaikesta muusta. Putkistosta, oikeasta seoksen säätyvyydestä jne. Oman 03 japanin ihmeen käytökseen auttoi kun läpän heitti roskiin.
<p>MT-09 Tracer ex. TDM 900 ex. XZ 550 -- ex. GSX 750 ex. RD 500 ex. XN 85 ex. XZ 550</p>
Forbidden(-JuhaK- @ Joulu. 13 2011,22:58) kirjoitti
You don't have permission to access /images/nohotlink.jpeg on this server.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
imuäänet lisääntyy ihan vitusti samoin huolto tarve,muuten ihan ok
suzuki gsf 1250 s -08 honda cb1300 sa-12,suzuki gsf 1250 sa -14
Kyllä noi eilen pelitti, mutta lisäsin uudet linkit jos ne toimisi. Googleen kun tyrkkää Shervin niin löytyy kyllä(tonttuj @ Joulu. 14 2011,06:17) kirjoitti
Toimiskohan tää?
täältä lisää
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
aika kawahtanut tuo shervin *ram-airista ei kisapelissä jäänyt kuin luuranko.
imuäänet kiihdyttäessä lienevät suurin miinus. yks crossimies nauroi ääneen kun murehdin että pitäis muutaman tonnin välein huoltaa ilmanputsaria. mä kun ajan kaudessa noin 6tkm, niin kesken kesän pitäis siis kerran tai kaks putsata ja sit talvihuollossa kans. no siinä sen muutenkin huollan.
crossimies sanoi joutuvansa putsaamaan lähes joka ajelun päätteeksi. eli vähän makuasia tuo et paljonko on paljon *![]()
Kannattaako leikkeleminen? Jos ei saakkaan parempaa kuin alkuperänen ja aiheuttaakin vaan enemmän tuhoa. Ei oo kokemusta muuten, kuin laittalamma boxin tilalle powerfilsut, jonka jälkeen isommat suuttimet. Tehot nousi ja kulutus jonkun verran.
Solifer sm autom, 50cc
Solifer Sm man, 50cc
Smc Navigator standardmoto 50 -skootteri
Kawasaki z 500 '83, Custom
--------------------------------------------------------------------
A bend in the road is not the end of the road...
No se kannattaminen on aivan pyöräkohtaista. Joissain laiskanpulskeissa pyörissä snorkkeli voi kuristaa ihan selvästi. Tällainen oli muistaakseni tilanne Trumpan customeissa. Toisissa taas ei välttämättä vaikuta mitään muuta kuin että melutaso kasvaa.
Kannattaa silti kokeilla.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Jos tietää mitä tekee, saattaa saada jotain hyötyä mikäli muut viritykset mopossa ovat samalla tasolla, mutta pahimmillaan tuossa vain tuhoa suodatinkotelon resonanssin.
Superbike #7
telluun tein ton modin ja ei se nyt ainakaan huonommaksi mennyt olivat muistaakseni penkittäneet ulkomailla noin 2hp enemmän tolla modilla *![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010> Ktm super duke gt 2016
http://www.holeshot.com/main/showima..._install28.jpg
... ei tuota kovin väärin saa tehtyä. vesijäähyrosvoon se on aikomus veistellä.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Joissain tapauksissa tuolle kotelon leikkelylle on hyvänä vaihtoehtona lisäsuodatus esim. kotelon kanteen. Ainakin XT660 Yamahassa tuo toimii varsin kivasti ja tuo jopa tehoakin lisää, koska kyseessä on laiska pyörä, prosentuaaliset kasvut ovat jopa melko suuria. Suurena etuna tietysti se, että kotelo pysyy alkuperäisenä ja virin voi poistaa kirjaimellisesti kahdessa minuutissa.
Kauniina kesäpäivinä kestopäällysteellä ajelen tuolla stage 2 suodattimella, pölyisemmässä mennään vakiolla.
Suzu-ukko: säkin olet kerta rosvojoukon jäsen, niin en malta olla mainitsematta että ameriikan sport rider magazine testasi rosvolla tuon stage 2:n. penkitys vakiona 93,7 rwh ja tuunattuna 120,9 rwh:ta. ja tuo on soveltaenkin aika edullinen *
edit: kuuluu siihen tietysti muutakin kuin tuo putsarikansi *
http://www.kientech.com/DJDR650AbMod.htm
DR 650 SE boxiin vaikuttaa tuo muutos kyllä ihan tuntuvasti, alkuperänen reikä snorkkelissa on todella pieni. Jonkun perus 125 kuutioisen luokkaa, 70-luvun CZ 125 katupyörässä on jopa isompi..
Ei vaikuta suodattimen huoltoväliin, lika vaan leviää suodatintyynyyn tasaisemmin mitä aiemmin...
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
veli-jussi: siis olet askarrellut i-p koteloon alkuperäiseen ilmanottoreikään putsarin vai tehnyt toisenkin reiän johon olet putsarin laittanut vai molemmat?
sä siis ajelet muuallakin kuin asfaltilla ja sinne sitä lisäsuodatusta tarvitset vai ihan asfalttitouhuihin tuplasuodatus?
Itsellä ainakin auttoi sigun pyörään. Tosin lähtötilanne oli se että pyörä sai pc3 ja sliparin lisäämisen jälkeen liikaa juissia joten k&n ja airboxmode perään niin jo tuli nättiä käppyrää.
Tosin en alkanut leikkelemään orkkis kantta vaan askartelin alumiinista kokonaan uuden kannen. Ei mikään uuber hieno mut ajaa asiansa![]()
Z 750 -04
Imuäänet kovenee ja nyhtäminen alkaa, näin ainakin XT660:ssa. Ei kannata tehdä eli poistaa snorkkelia, joka taas parantaa ilman saantia. Eli ei kannata poistaa snorkkelia, ei kannata laittaa erilaista pakoputkistoa eikä varsinkaan PC III, näillä vermeillä koneen saa vain sekaisin. Alkuperäisenä kaikkein paras.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
K 13 S Buimuri ainaski virkos huomattavasti,kun muutti 36mm ilmanotot 80mm:ksi.Samalla tuli vähän muitakin muutoksia.![]()
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
DNA stage 2 suodatin kiinni, eli putsarin kansi korvataan suodattimella. Parantaa ilman saantia melko rankasti, mutta toisaalta tuntuu, että tuollaisesta ns. vapaavirtaussuodattimesta menee kaikki männynkäpyä pienempi läpi, joten en ole uskaltanut tuolla ajella yhtään pölyisemmissä olosuhteissa. Yleensä pysyttelen teillä joilta ainakin puita saa jollain pyörälaitteella kuskattua pois metsästä, tai sitä suuremmilla. Umpimetsässä en aja.(wannabe-rider @ Joulu. 15 2011,23:15) kirjoitti
Eli siis ei tuplasuodatusta, vaan enemmän ilmaa läpi, tämä PC III:lla lisättynä tuo ihan oikeitakin hepoja käyttöön, eikä maksanut kovinkaan paljoa.
Sarkasmi kuuluu kovin huonosti netin yli, mutta onhan tämä kommentti sitä?(57pannu @ Joulu. 16 2011,18:02) kirjoitti
Erityisesti kun noiden 2004-2006 XT:iden pintakaasulla nykiminen vakioasetuksilla on varsin kamalaa ja juuri noilla toimenpiteillä sitä saa vähän hillittyä, vaikkakaan ei kokonaan pois. 2007-2009 hieman parempi ja 2010+ pitäisi olla jo nykimätön.
No niin, sarkasmi on hieno tyyli, itse pidän siitä, mutta valitettavasti tämä ei ollut sitä tyyliä, vaan totisinta totta. On ns omakohtaisia kokemuksia. Itsellä oli XT vm 2011 eli ylivuotinen 2010. Oli DNA stage 2 putsari (olisi muuten myynnissä), 2-1 yhteen Metal Mule kokoputki, snorkkeli ja orkkissuodin pois ja PC III usb. Kyllä sitä PC:tä säädettiin, oikein miehissä. Mutta se perusominaisuus että vetäisee sytöt (sytyksen) myöhäiselle juuri siinä 2500 - 3500 kierroksen kohdalla, siihen ei PC vaikuta mitään. Ei se bensan saannista ole kyse vaan sytyskäyrästä.(velijussi @ Joulu. 16 2011,23:32) kirjoitti
No nyt kun XT hengitystä parannetaan, valitettavasti se vaikuttaa negatiivisesti myös siihen "kuolleeseen" kohtaan eli nyhtäminen korostuu. Tämä kuollut kohta suorastaan kuuluu, juuri noilla kierroksilla imuäänet muuttuvat toisenlaisiksi, kunnes normalisoituvat taas n 4000 kier kohdalla. Niinkuin tiedossa on XT660.com:lla tästä asiasta kyllä juttua riittää.
terv
-h-
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>