Sivu: 7 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 312:sta
  1. #181


    Koeajolenkki. Noin sata kilsaa.

    Seisonnan jälkeen pyörä lähti heti käyntiin, ekasta laakista. Miinusnapa ollut irti koko talven, akkua ladattu ehkä kerran tai kaksi talven aikana.

    Kone kävi kuten ennenkin, venttiilit "nakutti" ennallaan.

    Muutenkin moottori totteli kuten ennenkin, latauksen valokaan ei vilkkunut, eikä muutenkaan eroa viime kesän ajoihin vrt merkkiliikkeen säädöt.

    Aika hiljaista oli moporintamalla koeajolenkillä, autoa tuli kyllä vastaan muttei yhtään mopoa! Baijerilaisen mittari näytti koko ajan plussaa, kakspuoli kolme astetta, aurinko paistoi täydeltä laidalta, aaah...

    Yhden moottoritien sillan alla tuntui hieman liukkaalta, mutta muuten keli oli ok ja luottavaisin mielin pystyi ajamaan (ja kotiloita ohittelemaan).

    Eniten otti päähän pesu ajon jälkeen, sen verran rapaa tien päällä vielä liikkuu.

    Mutta eipä se moottori omien säätöjen jälkeen hajonnutkaan, joten luottavaisin mielin uskaltaa taas seuraavan säädön tehdä, uskon niin. Ja haluan uskoa.

    Eipä tässä ihan heti mitään huoltoa olekaan tiedossa, öljyt on vaihdettu loppusyksyllä ja niillä ajelee vielä reippaasti. Jarrunesteetkin on vaihdettu männä kesänä. Niiden vaihtaminen voi olla sellainen homma jonka jätän viisaammille ilmauksineen, ehkä.

    Seuraavaan öljynvaihtoon harkinnen ehkä täyssynteettisiä, katsotaan nyt. Aika näyttää.

    Seuraavaa ajokertaa odotellessa.....
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  2. #182
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Baijerilaisen...
    Tähän varmaankin joku kohta puuttuu, että ei vaan berliiniläinen...

    Toisaalta jos ostaa hampurilaisen Porissa, niin onko se porilainen, vai hampurilainen?
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  3. #183
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Tähän varmaankin joku kohta puuttuu, että ei vaan berliiniläinen...

    Toisaalta jos ostaa hampurilaisen Porissa, niin onko se porilainen, vai hampurilainen?
    Ihme viisastelua Gessu-osastolla. Kun aattelee yhtä nuoruuskaveria jonka kanssa turistiin Vesijärvellä tehdyn hiihtolenkin jälkeen toissa sunnuntaina mökillä. Suunnilleen kerran kesässä hääki ilman suurempia seremonioita käväsee kääntymässä Lahesta raikastautumassa Jäämerellä. Ai niin, Gessulla, mutta ilman ESAaa, että varmasti pääsee aina perille saakka, ilman biimeri tukea.
    <p>.</p>
  4. #184
    Taaskan joku ei ymmärtänyt lukemaansa, tosin se ei yllättänyt, ei ollut eka kerta.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  5. #185
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Taaskan joku ei ymmärtänyt lukemaansa, tosin se ei yllättänyt, ei ollut eka kerta.
    Jos kerta toisensa jälkeen joku ei ymmärrä lukemaansa, onko vika lukijoissa vai kirjoittajassa ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  6. #186
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Ihme viisastelua Gessu-osastolla.
    http://fi.m.wikipedia.org/wiki/BMW

    Tuolta selviää tosiaan, miksi baijerilainen...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  7. #187
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Taaskan joku ei ymmärtänyt lukemaansa, tosin se ei yllättänyt, ei ollut eka kerta.
    Hjuvin ymmärsi, oikein oikein hyvin - ja se siitä.
    <p>.</p>
  8. #188
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    http://fi.m.wikipedia.org/wiki/BMW

    Tuolta selviää tosiaan, miksi baijerilainen...
    Tosin mp-tehdas sijaitsee Berliinissä, hieno mopo silti...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  9. #189
    kesäkuuta eletään ja vain parisen tonnia tullut geesan mittariin tälle keväälle/kesälle. vappaat menny muissa hommissa ja siksikin ajot jääneet vähemmälle. josko sitä kesän päälle ehtis käydä tuhannen mailin reissun ajamassa jossain välissä, sais kunnolla keskittyä oleelliseen. työmatkoja tullut hieman ajettua, niin saa edes hieman ajoa sille, vapaalla ehtii vaan remppaa taloon tehdä, niin silloin ajot on vähemmällä. syksyn kesälomaa ootellessa, ainakin jänkhälle tuolloin vakioporukalla lähdetään ja kämpät jo varattuina!

    motti ei ole vieläkään lauennut omien säätöjen jälkeen ja kun sillä on ajellut menemään, niin alkaa jo tuntuakki, että kaipa se on oikein säädetty, ei enää ajatus kiinnity moiseen asiaan ollenkaan.. onneksi näin. ei ole tullut juuri katsottua, onko öljyäkään kulunut sen enempää kuin viime kesänä, mutta eipä sitä silloinkaan kulunut kuin nimeksi, kompuutteri sanoo joutokäynnillä kuiten että kaikki ok.

    lisävarusterumbaankaan ei ole tullut alettua tänäkään kesänä vielä, edelliset tilatut kamat riittäneet aivan hyvin eli sivutuen laajennus, tangon nostopalat ja vakionopeudensäädin. öljynjäähdyttimen suojakin löytyy mutten ole vieläkään saanut sitä laitettua paikoilleen.. vielähän nuo öljyt sisälä on pysyneet ja jäähdytin ehjänä. eipä kyllä ole tullut soratiellä kenenkään perseessä ajettua, niin ei kivetkään ole olleet haitoilla. ennen sitä seuraavaa öljyjen vaihtoa taidan kuitenkin tilata W:ltä sen pikaliittimen öljypohjaan, tuntuu kuitenkin sen verran kivalta ja turhalta kamppeelta, että uteliaisuudesta voisi testata. ja jos toimiva systeemi, niin eipä roisku öljyt niin helposti lattialle niitä vaihtaessa, mitä nyt suodattimesta jotakin aina valuupi, mut vähemmän sotkua kuitenkin. luulen.

    anakeet on kestäny hyvin alla, takana on edelleen ehkä sellainen 2-3mm, ehkä lähempänä kolmea, vaikkakin enimmäkseen kaksi päällä tullut ajeltua. etusella pintaa luonnollisesti enemmän. renkailla on ajettu nyt noin 12 tkm, molemmat vaihdettu alle samaan aikaan. hieman olisi kiinnostusta sitä uutta anakee3:sta kohtaan kun tiellä ajelut enimmäkseen, mutta jotenkin tuntuu vastahakoiselta laittaa sellaisia renkaita tuollaisen suv:n alle.. no, pitää miettiä.. kokemushan se olisi sekin, tuskin ajettavuutta kuitenkaan huonommaksi veisi. toisaalta rt:ssä sama moottori ja sliksit alla ja kehuvat sitäkin, ajoasento hieman eri mutta aika paljon samaa kuitenkin molemmissa.. onko muilla kokemuksia gessusta sileät renkaat vs. harskupintaiset normaalissa ajossa..?

    perää tuli kans taas mietittyä kun tuli se eräs hieman provosoiva otsikko gessun perästä, joka päättyi sitten takuun piiriin ja vaihtoon.. no, se murhe meni nopeasti ohitse, täytynee joskus kokeilla taas ja väännellä vannetta kun keskituelle tulee nostettua.. samapa tuo on tarkistaa, ei ole iso vaiva. tosin anakeet ääntää sen verran, että jos murikasta jotain murinaa alkaa kuulumaan, niin mahtaako sitä edes huomata kovin helpolla.

    tässä eräänä päivänä ajellessa aloin miettimään, että kai se kuskin penkki on kohtuudella suunniteltu ja toteutettu, ei kuitenkaan tunnu vieläkään huonolta perseen alla. välillä menee pitkä aika ennen kuin tulee mieleen, että pitäiskö asentoa muuttaa jo hieman ettei sammaloidu kokonaan.. topsaddlerylta huvikseni katselin geelipenkkejä, oli ihan kohtuu hintaisiakin, mutten alkanut tilaamaan. jotenkin tuntuu että mahtaako niin pehmeästi muotoiltu jakkara edes istua gessuun kirveellä tehtyihin muotoihin.. toki hyvä voisi olla, sen verran kokemuksia ko firman penkistä xx:ssä. ja saisihan siihen penkinlämmittimen tms mutta perse kai se viimeisenä jäätyy, ainakin mulla.. eikä marttakaan edelleenkään valita kyydissä istumisesta, urhoollisesti se ittensä sinne aina kyytiin punnertaapi.

    ajoasento edelleen mallikas, selkä suorana saa vetää. lapaa juilii edelleen joskus, mutta se ei ole pyörän vika vaan miehen. sama homma oli xx:ssä myös joten veto tms kait sen sitten aiheuttaa, luulen..

    kesän päälle jos vaihtaisi perään uudet öljyt, ehkä laatikkoonkin, kunhan tässä joutaapi.. autoon pitäisi tehdä sama homma ja siihenkään ei tunnu aikaa riittävän.. vanha talokin vaatii veronsa toisinaan ja asiat pantava tärkeysjärjestykseen.

    kaveri tuossa kyseli gessua yhteen näyttelyynkin, mutta meni niin hankalaksi viedä sitä sinne työesteiden takia, niin sekin jäi. no, eipä tarvi hingata ja hangata sitä niin tip top-kuntoon.. kaipa ne sieltä jostain muualta saavat samanlaisen möhkön esille jos haluavat...

    gessumiitti jäi myös haaveeksi taas tältä kesältä töiden vuoksi, mahtaa sielläkin aika monta orkkilaista olla nyt vkl ollut ajelemassa, ens vuonna täytynee yrittää taas.. laittakaahan kuvia ja fiiliksiä orkkiin, millaista oli tänä vuonna!

    elokuulla sitten alkaa kesäloma kunnolla, niin mökin hommat siihen mennessä on toivottavasti alta pois kokonaan, niin voipi keskittyä oleelliseen ja tehdä mitä huvittaa ja hyvältä tuntuupi eli
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #190
    pientä vastoinkäymistä...

    eilen töihin ja kaikki ok, laskin että hyvin sen parisataa kilsaa heittää mennen tullen kun puoli tankkia bensaa jäljellä. meinotteli tulla jo liiankin kuuma ajellessa mittari näytti +24-25 koko ajan arska paistoi taivaan täydeltä ja plexi suojasi jo liiankin hyvin, pakko välillä jaloitella ajaessa ja seisaallaan viilentää ajatuksia ja miestä.

    töistä lähtiessä virrat päälle ja kypärää päähän sillä aikaa kun tietokone tekee testiään. tankki tyhjä. FUEL! ensimmäisenä ajattelin, tankissa ainetta, pakko olla. sen jälkeen pään päällä ajatuskupla: SHAISSE! polttoaineliuska aivan varmasti. juuri se mistä isot pojat foorumilla varoittaneet..

    eihän siinä ku lähteä ajamaan kotimökkiä kohti, ensin näytti matkaa jäljellä jotain 270km, sitten lukemat pieneni koko ajan. viimeiset numerot väheni nopeasti, 100metrin välein putosi kilsa aina taulusta ja olo oli kuin milleniumia odotellessa -99 uutenavuonna. ykkösen jälkeen tuli nolla, viivat mittaristoon. kävi samalla tavalla kuin milleniuminakin eli ei tapahtunut yhtään mitään, ei tullut maailman loppua, eikä bensakaan loppunut. no, varalta tankki täyteen iin kärkkäisellä.

    seuraavaksi mökillä sitten orkkia ja kurapyörää seuraamaan, liuskan hinta vaihtelee jossain 150e kieppeillä.. ja kun sen vaihtaa, niin välttämättä ei toimi kauan, vaikka marmorilta ostaisi ja siellä asennetttaisiin.. takuuseen sitä ei saa menemään kun vm -09 ja kaiken lisäksi olen kerran huoltanut sen itse mikä samalla kuulemma hävittää edes jotenkin mahdollisen good will-takuun, josta ei mitään saisi kuitenkaan..

    eli omaan piikkiin menee.

    osaa tuskin saa muualta täälläpäin kuin emc:ltä ellei ebaysta tms tilaile..

    mistähän tuon saisi kohtuuhinnalla ja onkohan millainen urakka vaihtaa paikoilleen..? netistä yritin jo ohjeita etsiä, mutten ainakaan vielä löytänyt, täytynee nyt penkoa urakalla, kun koneella täytyy puoleen yöhön asti istuskella...haynesistakaan ei pahemmin voi apuja saada, kun ei nyt käden ulottuvilla missään.. tallilla sekin.. ja mielellään sellaiset ohjeet kun löytäisi, että idioottikin ymmärtääpi..

    jossain oli mainintaa, että kapistuksen saisi sellaiseen kuntoon, että aina näyttäisi täyttä ja se keltaisen kolmion turha vilkkuminen ainakin loppuisi, mutta jos pyörässä mittari on, niin kyllä sen mieluummin kuntoon laittaa, kuin jumittaa kokonaan.. mittarin idea muuten ontuu ja jos sitä ei ole ollenkaan, niin sitten voi mukaan vuoleskella vaikkapa koivunoksan jolla mittailee tankista korkeutta aina silloin tällöin..

    pieni lovi tuli nyt kyllä luottoon, mutta tuo oli suunnilleen odotettavissa oleva laukeaminen. tosin ei mikään takuutyydytys ainakaan kuskille tällä kertaa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #191
    Muistan nähneeni bensamittarinanturinkorjausohjeen suunnilleen täälläpäin nettiä viimeisen 8 kk aikana. Siinä anturi korjattiin sytkärin kipinällä. Taisin kommentoidakin sitä silloin mutta nyt ei löydy vaikka pistän itteni hakusanaksi.

    RT:n anturin vaihto maksoi viimesyksyllä: Anturi 136€, 2.5h työtä a' 75€ eli 323€. Gessussa lienee työtä vähemmän kun ei tarvi katteita purkaa.
  12. #192
    Tuohon omaan yksilöön liuska vaihdettiin kauppojen teon tuoksinassa. Siitä huolimatta kovin vahvaa luottoa mittariin ei ole vaikka se aika hyvin paikkansa pitääkin. Trippi tulee nollattua aina tankkauksessa ja se on 550km ja tulee pumpulle kurvattua. Jos on ollut aktiivisempaa ajoa niin vähän ennemmin. Tosin aika vähän kaasunkäyttö vaikuttaa syystä tai toisesta. Jotenkin ei ole inspiraatiota ihan kuivaksi ajaa ja pidemmälle siivulle lähtiessä yleensä tankin kautta että ei turhia stoppeja tarvitse pitää.

    Pienillä murheilla on XX-xenonin päristin mennyt, hyvä niin

    Muistan nähneeni saman sytkäritempun, ettei facebookissa olisi ollut.
  13. #193
    Netistä kaivelemalla löytää ohjeet korjaukseen sytkärillä tmv. Tuossa tilanteessa kannattaisi yrittää, ei maksa kuin vaivan (ja sytkärin) ja saattaa tuottaa ihan hyvän lopputuloksen.

    Toisaalta taas jos 136 € ei kirpaise, niin voihan sen itsekin vaihtaa. Ei pitäisi olla rakettitiedettä.
    -juha-
  14. #194
    Lainaa Majarven kirjoitti Katso viesti
    Muistan nähneeni bensamittarinanturinkorjausohjeen suunnilleen täälläpäin nettiä viimeisen 8 kk aikana. Siinä anturi korjattiin sytkärin kipinällä. Taisin kommentoidakin sitä silloin mutta nyt ei löydy vaikka pistän itteni hakusanaksi.

    RT:n anturin vaihto maksoi viimesyksyllä: Anturi 136€, 2.5h työtä a' 75€ eli 323€. Gessussa lienee työtä vähemmän kun ei tarvi katteita purkaa.

    Tässä linkki tuohon "sytkäri korjaukseen"

    http://www.facebook.com/media/set/?s...1085078&type=1
  15. #195
    Minulle ei oikein avaudu mitä tuossa kuvasarjassa tapahtuu. Liekkö mobiilisti selatessa jää jotain oleellista näkemättä . Nytkyttelin tuossa yks päivä tuota liitintä, jolle jokin temppu tuossa tehdään, mittarin henkiinheräämisen toivossa. Ei virkkanu mittää.
    :-)
  16. #196
    eli keskimmäisiin kontakteihin muutama kipinä tulisi iskeä.

    mikähän tuossa sitten oikein nollaa tuon systeemin, vastaako kipinä tavallaan pientä virtaa, joka tulisi vaikkapa testeristä, jolla tuon voisi nollata tms muuta vastavaa..?

    jos sen liuskan itse vaihtaa, niin tuleeko se tuosta kohti ulos ja uusi takaisin vai onko isompikin homma..? oletan että tuon kuvan kontakteista lähtee joku johto jonka päässä se liuska sitten on. taikka sitten tuo ruuvi pitää sitä liuskaa kiinni ja sen saa tuosta nostamalla ylös ja heti vaihdettua.

    jokos tässä sitten aletaan oottelemaan seuraavaksi perän menoa.. löytyyköhän sitten siihenkin yhtä nopeasti kuvalliset ratkaisut yksinkertaiseen korjaukseen..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  17. #197
    Lainaa XX-xenon kirjoitti
    eli keskimmäisiin kontakteihin muutama kipinä tulisi iskeä.

    mikähän tuossa sitten oikein nollaa tuon systeemin, vastaako kipinä tavallaan pientä virtaa, joka tulisi vaikkapa testeristä, jolla tuon voisi nollata tms muuta vastavaa..?
    Tapahtuiskohan luiskassa jonkinlainen hitsaantuminen/puhdistuminen kipinän hypätessä?
    Vai mikä noissa mahtaa olla tuo vikaantumisprosessi, katkos tai oikosulku?
  18. #198
    Oliskohan siinä kapasitiivinen anturi, joka on kontaminoitunut ja vuotovirta aiheuttaa mittausvirheen? Kipinällä poltetaan sellaisia vuotoja helevettiin.
  19. #199
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    pientä vastoinkäymistä...


    eihän siinä ku lähteä ajamaan kotimökkiä kohti, ensin näytti matkaa jäljellä jotain 270km, sitten lukemat pieneni koko ajan. viimeiset numerot väheni nopeasti, 100metrin välein putosi kilsa aina taulusta...
    no, varalta tankki täyteen iin kärkkäisellä.
    Tuohan on "ominaisuus" ainakin itsellä, että välillä tietokoneen kilometrit humpsahtaa aika nopeaan alas ihan kuten tuossa on kuvattu eikä se vielä tarkoita liuskavikaa, vaan tankissa on oikeasti vähän bensaa. Tilanteen saa aikaiseksi ainakin, jos tankkaa melko tyhjään tankkiin suht vähän bensaa, niin Range nousee melkein täyden tankin lukemiin, mutta sekoaa sitten tuolla tavalla. Ja on toiminut näin aina.

    Mutta tässä tankkaus ei siis korjannut tilannetta eli on oikeasti vialla?
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  20. #200
    Lainaa JyrkiJ kirjoitti Katso viesti
    Mutta tässä tankkaus ei siis korjannut tilannetta eli on oikeasti vialla?
    juu ei..

    normaalin putoamisen ymmärtää toki, mutta kertalaakistahan nuo kaikki menivät. sinänsä hauska tuo laskuri, paljonko matkaa jäljellä. bensan tolpat putosi nollaan kokonaan ja silti muka olis päässyt vielä sen yli 200km.

    ja normaalisti jos tietokone sanoo että se 70km jäljellä, niin silloin muistaakseni palaa vielä se viimeinen palkki, joka on siinä viivan alapuolella varatankkia tms osoittamassa.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21. #201
    Se kipinä tekee siihen liuskaan tai sen juureen siihen hiilipitoiseen materiaaliin kanavan joka taas alkaa johtamaan sähköä. Eli vikatilanteessa noiden keskimmäisten napojen välillä ääretön resistanssi ja tuon kipinätempun jälkeen joitakin kilo-ohmeja, muistaakseni.
    -juha-
  22. #202
    bensamittariin ei ole tullut vieläkään koskettua, saa nähdä meneekö talven hommiksi kun trippi kuitenniin vielä pelaa. eikä pahemmin mieltä ressaa edes koko homma, kun tietää mistä johtuu. todennäköisesti..

    huvikseni soittelin ja kyselin emc:ltä osan hintaa, taisi olla jotain 151e tms. netistä en ole vielä tutkinut varaosanumerolla, mitä siellä maksaa, enkä ole vielä hajottanut yhtään sytkäriäkään aiheen puolesta. kaikki ajallaan kun saa muut hommat hoidettua mökillä pihan puolesta..

    viitasaarella käytiin martan kans yhden yön reissu kun kaverit sieltä soitteli, että tulla mökkeilemään kun kuuden hengen mökki puukattuna ja vain kaksi petiä täytettynä.. ei muuta ku kalsarit sivulaukkuun ja menoksi!

    sen verran ajatus vielä leikkasi, että muistin viime syksynä ajankuluksi värkkäämäni kylmälaukun, ajattelin että otan sen kokeeksi mukaan niin näkee toimiiko systeemi ollenkaan. kylmälaukku takaboxiin, muutama kylmäkalle pohjalle ja oluet sekaan.

    neljä tuntia siinä ehkä ajeltiin ja kun perille päästiin, niin kaverilta kysyin ottaako oluen.. hieman yllättyi kun vilkaisi boxiin!

    neljä tuntia takaboxissa, ulkona lämpötila vajaa 20 astetta ja aivan kylmät huurteiset. luksusta.

    yöksi taas kallet kylmään ja sama homma takaisinpäin, tosin kesti parisen tuntia pitempään, kun tupakkamies oli mukana. ja kotona taas kylmänä kaikki tavara mitä oli sisällä takaisin tullut.. yllättävän hyvin kylmyys siellä säilyy, vaikka hieman epäilinkin koko hommaa.

    ja mitoitus tehty puolen litran tölkkejä silmällä pitäen, niin ei pääse tulemaan ongelmia tankkaamisen kanssa.

    materiialina 20mm finnfoam, joka ruuuveilla ruuvattu kasaan, kannessa periaatteessa 40mm tavaraa, kun kannen pohja tavallaa "uppoaa" reunojen sisään että tulee tiivis. sikapaskaa sisälle saumoihin, jos tulee vahinko niin ei ole takaboxin pohja olutta täynnä..

    tuskin tuola vuoden innovaattoripalkintoja tulee, mutta onpahan pientä iltapuhdetta ja touhua..

    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23. #203
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Oliko tuolla alumiinifoliota ollenkaan? Biltemasta ja muista rakennustavaraliikkeistä (varmaan) saa alumiinifolioteippiä, mikä siis on sellanen ilmastointiteippirullan levynen rulla alumiinifoliota missä on tarttuva liima toisella puolella. Sellaisella kannattaa toi sisäosa vielä vuorata, jotta lämpösäteily (mitä kaikki aine lähettää) heijastuu pois eikä jää lämmittämään kamoja. (Oma mielipiteeni on, että juuri ulkopuoli siitä finnfoamista kannattaisi päälystää ennemminkuin sisäpuoli, mutta tiedä sitten, koska lämpösäteily tulee boksiin jokatapauksessa ulkoapäin ja ajattelisin että olis parempi että se pysähtyy ennen eristettä kuin eristeen jälkeen.) Paitsi että jos toi on rakennettu alumiinilaukkuun niin sama kai se sitten on
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #204
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Oliko tuolla alumiinifoliota ollenkaan?

    Paitsi että jos toi on rakennettu alumiinilaukkuun niin sama kai se sitten on
    ei mitään alumiinia sisällä, takaboxi tosin itsessään on alumiinia.

    eipä kyllä käynyt edes mielessä tuo alumiiniteippi kun tuota tein, nyt oli ensimmäinen kunnon testi. mutta rohkaiseva kokemus kuiten pienellä vaivalla kaikista pikkuremontin hukkapalasista. eli hinta kohdallaan! ´

    neljä kallea oli sisällä ja juomat otettiin lähtiessä jääkaapista kylminä. jos tuo kestää kylmänä sen 6 tuntia ja kohtuudella (ehkä) enemmänkin, niin kyllä tuolla varmasti useimmat normireissut pystyy hoitelemaan. pitemmällä matkalla tietysti sitten kaikki laukut on täynnä käyttötavaraa, eikä turhuuksia mukana kuljetella..

    toki voisi ajatella myös sähköllä toimivaa kaappia kuten autoissa mukana, mutta niissä on ongelmana sitten jäähdytys. puhaltimen moottori voi käydä aika kuumana kun laukun sisällä suljettu tila, jossa ilma ei kierrä yhtään. toki voihan sen remmeillä sitoa vaikka sivulaukun päälle, mutta jos sellaista pikkunäppärää ratkaisua miettii, niin hieman hankala..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  25. #205
    Jänkhälle menossa.ja rovaniemi ekan päivän etappina.

    Lueskelin tuossa että bokserin öljynkulutus on huimaa, omalla on nyt öljyillä ajettu noin 4tkm ja pinta on hieman laskenut sen aikana kuten kuvasta selviää. Enpä ole kovin huolissani kulutuksesta. Ja käytössä tällä hetkellä motorexin 15w-50 muistaakseni. Eli aika maltillista on tuo öljyn syönti mielestäni.



    Samalla tuli renkaitakin tutkittua.alla anakee2 edelleen jolla ajettu noin 13tkm. Pintaa jäljellä pari milliä tai hieman yli. Vaihtoon menee tälle syksylle vielä.



    Aika vähän on tullut soralla ajettua, seuraavaksi voisi kokeilla anakee3:stä mahdollisesti, enemmän katurengas kuin sorarengas mutta haitanneeko tuo mitään. Tai sitten jos kunnolla katua ajattelee niin vaikka pilot road 3 voisi ola hyvä ratkaisu tulevalle syksylle, vesisateet tulee varmasti syksyn mittaan ja keväällä voi olla ajankohtaista mahdollinen reissu pikiteitä pitkin kauemmaskin.. sitä ajatellen katurengas voisi olla hyvä vaihtoehto. Ei tarvitsisi ostella monia renkaita turhan takia. Toki anakeetkin hyvät olisi, mutta kovasti kiinnostaisi kokeilla maasturissa katujakin.. pitää miettiä, hintaeroa noissa., sitä tuskin on nimeksi..

    Huomenna matka jatkuu taas. Magneettimäen vanhaa tietä ajateltiin käydä tutkimassa, ei ehkä mitään kovin extremeä mutta onpahan hieman eri asia kuin nelostietä vain ajella..

    Jos jollakin on kokemusta oikeista katurenkaista gsa:n alla niin laittakaan kokemuksia, kannattaako kokeilla..

    Yöllä töissä tuli luettua kurapyöräfoorumia, taas alkoi tuntua siltä, että mihin paskaan sitä on tullut kätensä laitettua, kun sieltä luki mitä kaikkia vikoja noissa taas on ollut.. no, yritetään tulla tuon kans toimeen toistaiseksi.
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 15.08.2013 klo 23:05.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  26. #206
    gessuli ajettu talliin toissailtana. ulos ei heti oteta kuin pesua varten, ellei tule dramaattisia muutoksia ilmastossa. nastoja en vielä ala hankkimaan.

    kesän aikana tuli vain vajaat 6tkm mittariin, XX:ään ehkä reilut 1500. talon remontit ja muut tekosyyt aiheutti ison loven harrastukseen ajallisesti, minkäs teet. jos ens vuonna jättäis isommat urakat vähiin ja keskittyisi lomailuun ja olemiseen, olisihan se ehkä eka kesä vissiin viiteen vuoteen kun ei olis isompia remppoja.

    suunniteltua renkaiden vaihtoa ei ehtinyt tulla tälle kesälle, anakee2 ollut alla nyt noin 15tkm ja takana edelleen se pari milliä, edessä ehka hieman enemmän. kestävä rengas siis! eräs tuttava kehui heidenauta kun on niin kestävä, oli ajanut sillä 17tkm, mutta parin tonnin heitolla ei voi juuri mainita kumpi kestävämpi, riippuu toki onko ajettu soralla vaiko pikitiellä, yksi vaiko kaksi päällä.

    keväällä menevät renkaat vaihtoon kerralla toukokuulla, joko anakee3 taikka sitten PR3. jos kevääksi suunniteltu pitempi ajoreissu tulee kauemmas, niin PR3 todennäköisesti vahvempi vaihtoehto äkillisiä sateitakin ajatellen, senhän pitäisi olla hyvä sadekelin rengas. se on sitten eri asia, kumpi kestää paremmin kaksi päällä ajaessa, siitä ei ole ainakaan itselläni tietoa.

    talvella sitten odottaa öljyjen vaihto perään ja ehkä samalla laatikkoonkin, jos intoa riittää ja etenkin vapaa-aikaa, kaipa sitä jostain sen verran löytyypi. toivotaan.

    pyörä muuten toimi koko kesän ilman ongelmia, vaikka huoltoa onkin tullut itse tehtyä. kauhutarinoita kun on tullut täällä luettua, niin tulihan sitä perää mietittyä aika usein, myös pyörän. hieman klappia tuntuu kun vääntelin viimeksi klo 6-12 asennossa. paljonko on paljon, ken tietää, mutta tuntuu siinä liikettä jonnin verran. talvisäilöön ajellessa välillä tuntui kuin olisi jostain hieman nykinyt ajaessa, sitä kuuluisaa surgingia tuskin on kun kierrokset oli jotain 4000 tai ylikin, eikös surging tunnu pikku vedolla taajamassa yleensä, niin olen ymmärtänyt..? mutta tulipahan mieleen, että voisiko nyt sitten olla siitä perästä johtuvaa..

    keväällä jos lähtee reissuun ja siellä tulee vaikkapa se 5-8tkm niin silloin soisi olevan koko pelin kunnossa kaikin puolin, siinä mielessä talvella olisi hyvä laittaa asia kuntoon, jos asia vaatii toimenpiteitä. muutenkin öljyt moottoristakin taitaa mennä talvella vaihtoon ja venttiilitkin ajattelin säätää reissua varten, vaikkei kymppiä olekaan niillä tullut vielä täyteen. haitanneeko tuo jos tiheämmin tulee kerran katsottua, vaikka tuskinpa ne muutaman tonnin heitosta yli kymppitonnin miksikään toisaalta menee, maamoottori kun on kuitenkin kyseessä..?

    muuten tuskin tulee isompia tehtyä, keväällä voisi käyttää jarrunesteiden vaihdossa liikkeessä samalla kun renkaat vaihtaa, itte en viitsi alkaa edes yrittämään, kuitenkin jää ilmaa johonkin paikkaan, sama tehdä kunnolla kerta heitolla. sitä en tiedä, pyöräyttääkö liikkeen nesteiden vaihto pumppua jotta kaikki neste vaihtuisi vaiko ei, mutta varmaan ne osaa sen paremmin silti kuin minä.

    talven projekti on myös se bensamittarin liuskan korjaaminen taikka vaihto. yritän ensin sitä facebookin konstia sytkärillä ja jos ei muu auta niin uusi liuska marmorilta taikka muualta. se nyt on vielä epäselvää, alkaako uusi liuska toimia ilman kalibrointia tms. vai pitääkö vaihdon jälkeen käyttää liikkeessä, osalla tuntunut toimivan vaihdon jälkeen ja osalla kalibroitu.. katsotaan nyt miten käy.

    eihän tuossa paljon hommaa ole talveksi, kunhan vaan saa aikaiseksi aloittaa. viileähkö talli ja muut menothan ne haittaa harrastusta. jos ei muuten niin joulun pyhinähän sitä joutaa talliin kun muut juhlii niin hartaasti omissa kodeissaan. jos ei töitä satu olemaan.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  27. #207
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    muuten tuskin tulee isompia tehtyä, keväällä voisi käyttää jarrunesteiden vaihdossa liikkeessä samalla kun renkaat vaihtaa, itte en viitsi alkaa edes yrittämään, kuitenkin jää ilmaa johonkin paikkaan, sama tehdä kunnolla kerta heitolla. sitä en tiedä, pyöräyttääkö liikkeen nesteiden vaihto pumppua jotta kaikki neste vaihtuisi vaiko ei, mutta varmaan ne osaa sen paremmin silti kuin minä.

    talven projekti on myös se bensamittarin liuskan korjaaminen taikka vaihto. yritän ensin sitä facebookin konstia sytkärillä ja jos ei muu auta niin uusi liuska marmorilta taikka muualta. se nyt on vielä epäselvää, alkaako uusi liuska toimia ilman kalibrointia tms. vai pitääkö vaihdon jälkeen käyttää liikkeessä, osalla tuntunut toimivan vaihdon jälkeen ja osalla kalibroitu.. katsotaan nyt miten käy.
    Mikäli Pekkavee järjestää keväällä Bokserikurssin (mainos, mut aiheesta) taas niin lähtet etelään opettelee miten jarrunesteet vaihdetaan ihan ite. En tiiä onnistuuko itse nesteidenvaihto gessuun kurssin aikana, mut pari vuotta sitten onnistui 1200C malliin. Servollisessa RT:ssä pitää purkaa tankki pois joten se ei onnistunut kurssinaikataulussa mutta oppia tuli sen verran että sain vaihdettua laakista nesteet kotona. Tulee vuosien saatossa halvemmaksi kun tekee ite ja tietää mitä tuli tehtyä, tai ainakin on vahva epäilys siitä.

    Mul vaihdettiin valtuutetussa huollossa bensa-anturi sillä seurauksella että nyt toimii mut dynamiikka-alue on selkeesti pienempi kuin ennen. Selkeesti pidemmän matkaa saa ajaa ennen kuin mittari alkaa laskea ja aikaisemmin näyttää tyhjää tankkia. En tiiä kalibroivatko mut vois luulla.
  28. #208
    Lainaa Majarven kirjoitti Katso viesti
    Mul vaihdettiin valtuutetussa huollossa bensa-anturi sillä seurauksella että nyt toimii mut dynamiikka-alue on selkeesti pienempi kuin ennen. Selkeesti pidemmän matkaa saa ajaa ennen kuin mittari alkaa laskea ja aikaisemmin näyttää tyhjää tankkia. En tiiä kalibroivatko mut vois luulla.
    paljonko veloittivat? menee varmasti mutuna lähelle 300e koko homma..

    pekan kurssi voisi olla pop. ja vissiin siellä nykyisin käsitellään jo tuota uudempaa malliakin kohtuudella.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  29. #209
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    paljonko veloittivat? menee varmasti mutuna lähelle 300e koko homma..

    pekan kurssi voisi olla pop. ja vissiin siellä nykyisin käsitellään jo tuota uudempaa malliakin kohtuudella.
    Lainaus mun vanhasta "RT:n anturin vaihto maksoi viimesyksyllä: Anturi 136€, 2.5h työtä a' 75€ eli 323€. Gessussa lienee työtä vähemmän kun ei tarvi katteita purkaa."

    Mää kävin Pekan kurssilla 2,5v jolloin uudestamallista ei vielä ollut niin hirveesti mutta ei haitannut yhtään. Sama toimintaperiaate vanhassa mallissakin oli. Uudemmassa uusi datan väyläohjaus, mutterien ja ruuvien paikat ovat hieman muuttunut mut väliäkö sillä.
  30.  
  31. #210
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Jänkhälle menossa.ja rovaniemi ekan päivän etappina.

    Lueskelin tuossa että bokserin öljynkulutus on huimaa, omalla on nyt öljyillä ajettu noin 4tkm ja pinta on hieman laskenut sen aikana kuten kuvasta selviää. Enpä ole kovin huolissani kulutuksesta. Ja käytössä tällä hetkellä motorexin 15w-50 muistaakseni. Eli aika maltillista on tuo öljyn syönti mielestäni.



    Samalla tuli renkaitakin tutkittua.alla anakee2 edelleen jolla ajettu noin 13tkm. Pintaa jäljellä pari milliä tai hieman yli. Vaihtoon menee tälle syksylle vielä.



    Aika vähän on tullut soralla ajettua, seuraavaksi voisi kokeilla anakee3:stä mahdollisesti, enemmän katurengas kuin sorarengas mutta haitanneeko tuo mitään. Tai sitten jos kunnolla katua ajattelee niin vaikka pilot road 3 voisi ola hyvä ratkaisu tulevalle syksylle, vesisateet tulee varmasti syksyn mittaan ja keväällä voi olla ajankohtaista mahdollinen reissu pikiteitä pitkin kauemmaskin.. sitä ajatellen katurengas voisi olla hyvä vaihtoehto. Ei tarvitsisi ostella monia renkaita turhan takia. Toki anakeetkin hyvät olisi, mutta kovasti kiinnostaisi kokeilla maasturissa katujakin.. pitää miettiä, hintaeroa noissa., sitä tuskin on nimeksi..

    Huomenna matka jatkuu taas. Magneettimäen vanhaa tietä ajateltiin käydä tutkimassa, ei ehkä mitään kovin extremeä mutta onpahan hieman eri asia kuin nelostietä vain ajella..

    Jos jollakin on kokemusta oikeista katurenkaista gsa:n alla niin laittakaan kokemuksia, kannattaako kokeilla..

    Yöllä töissä tuli luettua kurapyöräfoorumia, taas alkoi tuntua siltä, että mihin paskaan sitä on tullut kätensä laitettua, kun sieltä luki mitä kaikkia vikoja noissa taas on ollut.. no, yritetään tulla tuon kans toimeen toistaiseksi.
    Michelin PR3 Trail ollut alla nyt 9 tkm, vielä on pintaa jäljellä vaikka kuin. Pito todella hyvä, myös sateella. Kantatakin voi oikein reilusti. Kovalla sorapinnalakin menee iohan mukavasti. Positiivinen yllätys oli.
    BMW K 1600 GTL, 15
    Ex BMW R1200GS ADVENTURE, 08
    Ex BMW F800GS, 08
    Ex BMW F650GS DAKAR, 06
    Ex Kawasaki ZXR 750, 90
    Ex Kawasaki GPZ 600 R, 86
Sivu: 7 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen