tarpeeksi ku sitä asioita vatvoo, ni jotainhan sitä pittää sitte *tehdä. eli GSA 1200 tulee keväällä taloon. sittenkin. 2009 ja ajettu 25tkm. katsotaan tuleeko tästä autuas liitto vaiko viha/rakkaus-suhde..
töissä on tullu luettua tästä BMW Talkista viimeiset 40-60 sivua ja kaikkea aiheeseen liittyvää eli silmukat, perät, bokserin (huima *) öljynkulutus (josta en ole huolissani), oikeaoppinen öljyn tarkkailu (ennen/jälkeen ajon, kuumana/kylmänä jne..) ja mitähän muuta mukavaa..
jossain mainittiin että tuon uudemman gsa:n perä ei kuiten ole sama kuin vanhemman eli ei olisi siis sukua sille joka mm. lotjassa. onko näin?
kuinka tuo uusi perä sitten eroaa aikaisemmasta, onko siitä mitään raporttia kulumisesta ja kestosta? onko pelkässä laakerissa ero vai onko ihan kokonaan tehty uusiksi? kenties jotenkin jämäkämpi kuin edeltäjänsä..?
EWS-silmukka on ollut ongelmana, mutta onko siitäkään tietoa mihin asti vanhempaa mallia on käytetty?
pekkaveellä olisi myynnissä se huoltoromppu gessulle, mutta onko siinä kuinka paljon asiaa tuohon uudempaan malliin, kannattaisiko se hankkia? 2009 tietääkseni on vielä vanhemmalla tekniikalla eli venttiilejä ei säädetä millään palikoilla..?
jarrujen takaisinkutsusta ei ole tietoa onko tehty tuohon yksilöön, yritin valmistusnumerolla tutkia asiaa mutta ei ainakaan suoraan valmistusnro ja aken lista täsmänneet.. josko se asia sitten olisi kunnossa jo tuossa vuosimallissa, toivon.
pahalta näyttää, ettei tämänkään pyörän suhteen pääse vähällä, varustelukierre tulee todennäköisesti olemaan jonkinlainen. eipä tuo xx:kään ole jäänyt ilman turhia varusteita.reissupyörähän tuo tulee ilmeisesti olemaan niin navi tuli jo tilattua kunnollinen ja kaikkea muuta pyörii jo mielessä, ehkä huggeria tai lisäsuojaa sinne jalkatilaan taakse jne.. kaikkea ihanan kallista. saisivat sulkea ne TT:n sivustot kokonaan.. *
myös gs:n oiva kaljankantokyky kuvineen on havaittu org:sta tulevaa kesää ajatellen. *![]()
niin ja milloinkas se seuraava gs-miitti on? *![]()
toivottavasti ei samaan aikaan tulevan xx-miitin kanssa..
niin ja terveiset oulun stormille, näin tässä sitten kuitenkin kävi. *![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Tuo 2009 malli on ihan hyvää kamaa, ews silmukat on hoidettu jo kuntoon, peräkin näyttää kestävän, venttiilit on itse säädettävissä, jarrut oli tosiaan jo hoidettu, mutta kytkimen letkun osalta oli ainakin omassa pientä virittelyä, öljyä nyt kuluu minkä kuluu, itse en ole vielä kertaakaan joutunut lisäämään. Perä on tosiaan eri kuin lotjassa eli tuo reikäperä. Tallissa seisoo 2007 mallinen GSA, jolla ajettu 150tkm ilman mitään kummempaa remppaa.
Se takalokari kannattaa repiä heti pois, se kuitenkin lentää sieltä väärässä paikassa renkaan ja rungon väliin ja rikkoo paikkoja mennessään.
PowerCommander+AutoTune+koko putki uusiksi niin alkaa käyttäytyäkin vielä paremmin moottorin osalta, käy huomattavasti tasaisemmin.
Ja mitä sitä kevääseen odottamaan, piikkikumit alle ja baanalle!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Onnittelut uuden Gessun johdosta .(XX-xenon @ Joulu. 12 2011,06:28) kirjoitti
Samaan minäkin sitten loppujen lopuksi päädyin ,
R 1200 GS 2009 (EI GSA) mutta ESA , luistonesto , rengaspaineen valvonta , pinnapyörät ym.ym ,
F 800 GS ja Tiger 800 olivat vahvasti mukana ihan loppu metreille asti.
Ensi kesää tässä odotetaan kuumeisesti . Talvi menee
varustellessa .
Vein pyörän tänään 10 tkm. huoltoon Heinolle .
Tarkastivat koneelta että minun pyörään ei ole tällä hetkellä avoimia tehtaan takaisinkutsuja tai muitakaan takuukampanjoita joita ei olisi jo hoidettu.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
BMW GS Meeting 2012 on 15.-17.6.2012.(XX-xenon @ Joulu. 12 2011,06:28) kirjoitti
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
tuohan sattuis aika sopivasti, xx-meeting olis siitä sitten pari vkoa eteenpäin.(Pekkavee @ Joulu. 13 2011,14:51) kirjoitti
kummallekin pyörälle ajoa sopivasti.![]()
![]()
![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
"Se takalokari kannattaa repiä heti pois, se kuitenkin lentää sieltä väärässä paikassa renkaan ja rungon väliin ja rikkoo paikkoja mennessään."
Tarkoitatko iaj *tällä *takalokarilla huggeria vai ihan
alkuperäistä *takalokaria ?
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Sitä alkuperäistä mikä siellä takana lepattaa ilmassa typerän näköisenä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Jotkut kai (kyykkypyöräilijät) kutsuu sitä huggeriksi.(iaj @ Joulu. 13 2011,19:56) kirjoitti
Kai se on toi
GSA Huggeri
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Eikös se ole vähän eri puolella rengasta ollakseen huggeri niinkun tuo muovimotoristit sitä aattelee? Tuo on ehkä fukkeri ja melko surkean näköseksi on kyllä menny munki vähillä ajoilla.
Mutta kun se on niin komea että ei sitä voi pois ottaa.
No niinpäs onkin fukkeri.(Peltsi @ Joulu. 13 2011,22:29) kirjoitti
Huggerihan on siellä etupuolella. No kun en muutenkaan ymmärrä noita kyykkypyöriä.
No olinpas taas ajattelematon, sorry.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Mitäs kun sen "takalokarin" repii tuolta irti niin lentääkö rapa niin että takamatkusta saa siitä osansa? Eli onko tosta lokarista oikeesti jotain hyötyä? Tuo tietysti selviäisi kokeilemalla mutta kun laiska olen niin jos joku kerran kokeillu jo![]()
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
Oma lokari jäi viime vuonna jonnekin Kazakstanin aroille, sen jälkeen on ajettu ~30tkm enkä ole huomannut mitään eroa ravan lentämisessä.
Meillä lähti tuolla reissulla neljästä gessusta kolmesta tuo, yksi veti takapyörän vauhdista lukkoon, kaksi muuta huomattiin tauolla kun heilui yhden ruuvin varassa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Eihän sitä kurakouraa saa mennä poistamaan!!!. Sehän on *kessun tavaramerkki.
Ilpon kurakouran on pöllinyt joku Kazakstanin maatuska perunakuokan puutteessa.![]()
IsoPoika
R1200GS"ADV" -05
Itse teippailin siihen joku viikko sitten keltaista heijastintarraa niin näkevät takaa missä mä menen.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Meitsillä saattas olla tuolla hallissa yksi ylimääräinen rapakoura. Vinks vinks![]()
F800GSA
auttaako siihen ravan lentoon se pelkkä "etuhuggeri" vaiko kannattaako hankkia ne "posket" siihen rungon sivuille? ajoipa sitten laukkujen kanssa tai ilman.. laukkujen kans varmaanki vähemmän kuraa lentää kintuille.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Wunderlichin innenkoftflügel eli sisälokari taakse on oikein hyvä. Ei kuraannu kyljet eli koivet niin paljo kun takapyörältä kentävä kura ei tule ulos niistä takarungon putkien välistä.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
täytyypä tutkia wunderlichin kuvastoa kans tuon TT:n lisäksi.
kovasti tekis mieli tilata jo romua valmiiksi, ni pääsis heti asentelemaan ku saa pyörän talliin..
täytyy vaan kovasti malttaa mielensä vielä.. jotenkin. vaikka haittaako tuo jos jotain pientä tilailee... kunnes lähtee käsistä koko homma. *![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Tuunasin itse ihan vain roiskeläppäkumista suojat. Kiinni heti vimosen päälle hienosti - nippusiteillä. Sinne takahäkin sisäpuolelle ne meni oikein mainiosti.(XX-xenon @ Joulu. 16 2011,15:06) kirjoitti
Tämmöttis: http://www.r1200gs.info/howto/mudflap.html
Vielä pitäisi akkua suojailla samalla metodilla.
tuossahan olis aika tyylikäs versio. tosin hinta nousee kumimatosta jonkin verran...
http://www.bs-motoparts.com/Mud_Gua....653.htm
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mulla on tällanen:
http://www.maier-mfg.com/catalog....h-guard
Toimii suht' mallikaasti, enää ei ole vasen koipi likomärkä sateella.
ainaki hinta kohallaan!(s&s @ Joulu. 16 2011,21:12) kirjoitti
ja kai tuo suojaa hieman sitä akkuaki..
passaakohan tuo myös esan kans?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Olihan mulla kuvakin tosta lokarista paikallaan:
Onneksi jaksoin irrotella melkein kaikki varusteet ex-2010:stä niin ei ole tuo oma hankintalista kovin pitkä. Tällä hetkellä näyttäisi että ennen kevättä pitäisi hommata r&g:n öljynjäähdyttimen suoja, lepuutustapit ja mahdollisesti lisävalot.
mutta kumpi noista on tehokkaampi, toinen menee enemmän tuonne renkaan takaosaan ottamaan sitä rapaa vastaan..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Wunderlichin sisälokari on jokseenkin saman mittainen kuin tuo kuvan hugger. Ja noin tuplasti kalliimpi.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)