Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 49:een 49:sta
  1. #31
    Lainaa (gixxerman @ Joulu. 27 2011,20:06) kirjoitti
    Sitten niissä servojarruissa taitaa olla vielä ne pikkusuodattimet,joita ei huolloissa putsata.
    Mä en kyllä edelleenkään tykkää siitä ABSSERVOJARRUSYSTEEMISTÄ.
    Paras hoito todella on kiusata sitä ABSINyksikköä kunnolla,et ei jumitu,eli jarruttaa kunnolla usein kovasti.
    Mut,summasummarum.Itse ottaisin kyselijän tapauksessa kyllä vakio 1200Gessun,uudemman kuin 07,ilman noita servoja ja orkkislaukuilla,pilaavat vähiten ulkonäköä ja ovat aika käytännölliset.
    Ellei nyt sit juuri tarvitse sitä *Adventuren mammuttitankkia.
    On se vaan mukavampi ja parempi ajaa verrattuna 1150,kevyempi hallita,itseropaajalle 1150 parempi vaihtoehto ja halvempi ja käytettyä sälää hyvin tarjolla
    Kaikesta muusta suuriapiirtein samaa mieltä paitsi sivulaukuista - päältäladattava sen laukun olla pitää. Orkkis-varion ulkonäkö voi olla plussaa mutta käytännölliseksi ei hyvällä tahdollakaan voi kehua, vallankin vasen laukku levitettynäkin pieni ja surkea pakattava pyörän ollessa sivutuella.
  2. #32
    1150gsa on tallissa ja pari kertaa on tullut ajettua 1200 gsa:ta ja vakio gs:ää.

    Subjektiiviset mielipiteeni:
    -1150 on suomenhevonen, 1200 lämminverinen (ei nyt ravuri kuitenkaan).
    -Molemmat on niin painavia, ettei kilo sinne tai tänne tunnu.
    -1150:ssä on vähemmän muovia, jos se jollekin jotain merkitsee.
    -1150 perän momenttituki on ikävässä paikassa, jos oikein kivikossa ajelee. 1200sessa se on fiksummin kardaanin yläpuolella.
    -servot on v-mäinen ilmata, mutta onnistuu ohjeita noudattaen.
    -1150gsa:n orkkisalulaukut telineineen on lujaa tekoa.

    Näillä perustein ei ole tarvetta päivittää 1150:stä uudempaan - toistaiseksi.
  3. #33
    Servojarruissa yleisin murhe on pumpun toimimattomuus. Siihen ei vaikuta nesteiden vaihto. Silti nesteet tulisi vaihtaa huolto-ohjeen mukaan joka vuosi jarrupiiriin ja joka toinen vuosi ohjauspiiriin. Oikein vaihdettaessa ei tarvita mitään monimutkaisia ilmauksia,sihän on ilmaton koko ajan eli yhtä helppo kuin vanhoissa ABSeissa paitse kaksi säiliötä enemmän.
    Paljon käytettyna sähkömoottori alkaa temppuilemaan (kuluu) ja vaatii korjausta,(ei ohjeen mukainen) Pumppu ei lähde käyntiin, vaikka ohjaus ok.

    Tämä ylimääräinen jarruttelu ie paljon auta koska kahvasta molemmat, etu- ja kakapää, jarruttaa aina, toisin kuin vanhassa.
    Voi sitä silti harrastaa.
  4. #34
    Lainaa (gixxerman @ Joulu. 27 2011,20:06) kirjoitti
    Sitten niissä servojarruissa taitaa olla vielä ne pikkusuodattimet,joita ei huolloissa putsata.
    Kaikissa laadukkaissa hydraulikomponenteiisa joissa on luisteja, vettiilejä ym, on sisäiset suodattimet joilla taataan laitteen toimivuus. Ne on mitoitettu siten että oikealla huollolla niiden korjausjakso on laitteen korjausjakso. BMW ei ole mitenkään poikkeava tässä asiassa. Suodattimien käyttöikä on koko laitteen käyttöikä tässä tapauksessa.
    Puhtaus on kaiken A ja O toki suodattimet voi puhdistaa esim. ultraäänellä tarvittasa jos huolto on ollut puutteellista tai huonoa.
  5. #35
    Lainaa (Joojoo @ Joulu. 28 2011,19:41) kirjoitti
    Lainaa (gixxerman @ Joulu. 27 2011,20:06) kirjoitti
    Sitten niissä servojarruissa taitaa olla vielä ne pikkusuodattimet,joita ei huolloissa putsata.
    Kaikissa laadukkaissa hydraulikomponenteiisa joissa on luisteja, vettiilejä ym, on sisäiset suodattimet joilla taataan laitteen toimivuus. Ne on mitoitettu siten että oikealla huollolla niiden korjausjakso on laitteen korjausjakso. BMW ei ole mitenkään poikkeava tässä asiassa. Suodattimien käyttöikä on koko laitteen käyttöikä tässä tapauksessa.
    Puhtaus on kaiken A ja O toki suodattimet voi puhdistaa esim. ultraäänellä tarvittasa jos huolto on ollut puutteellista tai huonoa.
    Servojarrujen suodattimien puhdistusohje löytyy tuolta
    Steptoen ohje

    On ne servojarrut aika paljon työläämpi nesteenvaihdon kannalta, koska tankki pitää irrottaa, jotta pääsee ABS-yksikköön käsiksi ja ilmausnippoja on yhteensä 9 kpl, kun servottomassa on 3 kpl.
    Servottomassa ei tarvitse koskea ABS-yksikköön.

    Pekka
    Pekka
  6. #36
    Lainaa (Joojoo @ Joulu. 28 2011,19:11) kirjoitti
    Servojarruissa yleisin murhe on pumpun toimimattomuus. Siihen ei vaikuta nesteiden vaihto. Silti nesteet tulisi vaihtaa huolto-ohjeen mukaan joka vuosi jarrupiiriin ja joka toinen vuosi ohjauspiiriin. Oikein vaihdettaessa ei tarvita mitään monimutkaisia ilmauksia,sihän on ilmaton koko ajan eli yhtä helppo kuin vanhoissa ABSeissa paitse kaksi säiliötä enemmän.
    Paljon käytettyna sähkömoottori alkaa temppuilemaan (kuluu) ja vaatii korjausta,(ei ohjeen mukainen) Pumppu ei lähde käyntiin, vaikka ohjaus ok.

    Tämä ylimääräinen jarruttelu ie paljon auta koska kahvasta molemmat, etu- ja kakapää, jarruttaa aina, toisin kuin vanhassa.
    Voi sitä silti harrastaa.
    Tehtävissähän tuo Servojen nestevaihto on kotikonsteinkin, mutta onhan se *paljon* työläämpää kuin perinnejarrujen - tai edes ABS2-tekniikalla varustettujen. Ei tuosta kannata vääntää.

    Tuo "ylimääräinen (lukko)jarruttelu" eli ABS-toiminnon aktivointi on kyllä nestevaihtojen kanssa yleisesti pidetty yksi pitkän iän ja toiminnallisuuden säilyttämisen kivijaloista. Pannaan se pumppu venttiileineen ja logiikkoineen tekemään sitä mitä se on suunniteltu tekemään.
    <p>2002-2014</p>
  7. #37
    Lainaa (gixxerman @ Joulu. 27 2011,20:06) kirjoitti
    Sitten niissä servojarruissa taitaa olla vielä ne pikkusuodattimet,joita ei huolloissa putsata.
    Mä en kyllä edelleenkään tykkää siitä ABSSERVOJARRUSYSTEEMISTÄ.
    Paras hoito todella on kiusata sitä ABSINyksikköä kunnolla,et ei jumitu,eli jarruttaa kunnolla usein kovasti.
    Mut,summasummarum.Itse ottaisin kyselijän tapauksessa kyllä vakio 1200Gessun,uudemman kuin 07,ilman noita servoja ja orkkislaukuilla,pilaavat vähiten ulkonäköä ja ovat aika käytännölliset.
    Ellei nyt sit juuri tarvitse sitä *Adventuren mammuttitankkia.
    On se vaan mukavampi ja parempi ajaa verrattuna 1150,kevyempi hallita,itseropaajalle 1150 parempi vaihtoehto ja halvempi ja käytettyä sälää hyvin tarjolla
    Itse ottaisin kyselijän tapauksessa kyllä vakio 1200Gessun,uudemman kuin 07,ilman noita servoja ja orkkislaukuilla,pilaavat vähiten ulkonäköä ja ovat aika käytännölliset.

    Alkaen -07 (12GS) malleissa tuota sähköservoahan ei enää ole. Pikemmin kuin servo, heikkokuntoiset akut ovat aiheuttaneet ongelmia. Heikkona hetkenä möin 1150gs:n ja ostin uudemman
    mallisen 12gs:n. Nyttemmin olen korjannut tekemäni "virheen".
  8. #38
    Lainaa (C-A-D @ Joulu. 28 2011,20:28) kirjoitti
    Lainaa (Joojoo @ Joulu. 28 2011,19:11) kirjoitti
    Servojarruissa yleisin murhe on pumpun toimimattomuus. Siihen ei vaikuta nesteiden vaihto. Silti nesteet tulisi vaihtaa huolto-ohjeen mukaan joka vuosi jarrupiiriin ja joka toinen vuosi ohjauspiiriin. Oikein vaihdettaessa ei tarvita mitään monimutkaisia ilmauksia,sihän on ilmaton koko ajan eli yhtä helppo kuin vanhoissa ABSeissa paitse kaksi säiliötä enemmän.
    Paljon käytettyna sähkömoottori alkaa temppuilemaan (kuluu) ja vaatii korjausta,(ei ohjeen mukainen) Pumppu ei lähde käyntiin, vaikka ohjaus ok.

    Tämä ylimääräinen jarruttelu ie paljon auta koska kahvasta molemmat, etu- ja kakapää, jarruttaa aina, toisin kuin vanhassa.
    Voi sitä silti harrastaa.
    Tehtävissähän tuo Servojen nestevaihto on kotikonsteinkin, mutta onhan se *paljon* työläämpää kuin perinnejarrujen - tai edes ABS2-tekniikalla varustettujen. Ei tuosta kannata vääntää.

    Tuo "ylimääräinen (lukko)jarruttelu" eli ABS-toiminnon aktivointi on kyllä nestevaihtojen kanssa yleisesti pidetty yksi pitkän iän ja toiminnallisuuden säilyttämisen kivijaloista. Pannaan se pumppu venttiileineen ja logiikkoineen tekemään sitä mitä se on suunniteltu tekemään.
    Niin, ei kai se pumppu juuri kulu, jos ei jarruttelekaan pyöriä "lukkoon".
    Ja porukat ei yleensä jarruttele pyöriä "lukkoon".

    Se pumppu kai uinahtaa siihen toimimattomuuteensa eli vaseliinit paakkuuntuu jne., kun se ei saa mitään tekemistä moneen kuukauteen, jos siihen kerran tulee jotain vikaa joojoon mukaan.

    Nesteenvaihdot kahden vuoden välein ja "lukkojarrutuksia" kerran viikossa niin homma pelaa maailman tappiin asti.

    Pekka
    Pekka
  9. #39
    Lainaa (Pekkavee @ Joulu. 28 2011,21:00) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Joulu. 28 2011,20:28) kirjoitti
    Lainaa (Joojoo @ Joulu. 28 2011,19:11) kirjoitti
    Servojarruissa yleisin murhe on pumpun toimimattomuus. Siihen ei vaikuta nesteiden vaihto. Silti nesteet tulisi vaihtaa huolto-ohjeen mukaan joka vuosi jarrupiiriin ja joka toinen vuosi ohjauspiiriin. Oikein vaihdettaessa ei tarvita mitään monimutkaisia ilmauksia,sihän on ilmaton koko ajan eli yhtä helppo kuin vanhoissa ABSeissa paitse kaksi säiliötä enemmän.
    Paljon käytettyna sähkömoottori alkaa temppuilemaan (kuluu) ja vaatii korjausta,(ei ohjeen mukainen) Pumppu ei lähde käyntiin, vaikka ohjaus ok.

    Tämä ylimääräinen jarruttelu ie paljon auta koska kahvasta molemmat, etu- ja kakapää, jarruttaa aina, toisin kuin vanhassa.
    Voi sitä silti harrastaa.
    Tehtävissähän tuo Servojen nestevaihto on kotikonsteinkin, mutta onhan se *paljon* työläämpää kuin perinnejarrujen - tai edes ABS2-tekniikalla varustettujen. Ei tuosta kannata vääntää.

    Tuo "ylimääräinen (lukko)jarruttelu" eli ABS-toiminnon aktivointi on kyllä nestevaihtojen kanssa yleisesti pidetty yksi pitkän iän ja toiminnallisuuden säilyttämisen kivijaloista. Pannaan se pumppu venttiileineen ja logiikkoineen tekemään sitä mitä se on suunniteltu tekemään.
    Niin, ei kai se pumppu juuri kulu, jos ei jarruttelekaan pyöriä "lukkoon".
    Ja porukat ei yleensä jarruttele pyöriä "lukkoon".

    Se pumppu kai uinahtaa siihen toimimattomuuteensa eli vaseliinit paakkuuntuu jne., kun se ei saa mitään tekemistä moneen kuukauteen, jos siihen kerran tulee jotain vikaa joojoon mukaan.

    Nesteenvaihdot kahden vuoden välein ja "lukkojarrutuksia" kerran viikossa niin homma pelaa maailman tappiin asti.

    Pekka
    No kyllä joka viikko ainakin ABS:it paukutti kesällä ja nyt talvellahan se nakuttaa vähän väliä .
    Se sähkämoottori hyrähtää käyntiin vaikkei lukkoon jarrutakkaan sillä valotkin himmenee aina jarruttaessa.
    Triumph Tiger 800 XRX

  10. #40
    Lainaa (Oula @ Joulu. 28 2011,22:02) kirjoitti
    No kyllä joka viikko ainakin ABS:it paukutti kesällä ja nyt talvellahan se nakuttaa vähän väliä .
    Se sähkämoottori hyrähtää käyntiin vaikkei lukkoon jarrutakkaan sillä valotkin himmenee aina *jarruttaessa.
    Ai niinhän se pumppu taitaa tehdä, kun se on servopumppu eikä *ABS-pumppu.

    No olinpas taas ajattelematon.
    Anteeksi

    Pekka
    Pekka
  11. #41
    eikös myös abs:n hydrauliyksikön männät saa liikuntaa aina ennen ajamaan lähtöä (ja tämä on suunniteltu toimimaan näin nimenomaan juuri siksi, ettei ne sammaloituisi sinne, jos ei käyttäjä ikinä painaisi jarrua niin kovaa, että lukkiutumisraja ylitetään?)

    Jarrunesteiden pitäminen tuoreina on varmasti tärkeimpiä toimenpiteitä, millä pidentää käyttöikää.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #42
    Lainaa (pecha @ Joulu. 28 2011,22:40) kirjoitti
    eikös myös abs:n hydrauliyksikön männät saa liikuntaa aina ennen ajamaan lähtöä (ja tämä on suunniteltu toimimaan näin nimenomaan juuri siksi, ettei ne sammaloituisi sinne, jos ei käyttäjä ikinä painaisi jarrua niin kovaa, että lukkiutumisraja ylitetään?)

    Jarrunesteiden pitäminen tuoreina on varmasti tärkeimpiä toimenpiteitä, millä pidentää käyttöikää.
    Servottomissa ainakin männät kolahtaa aina liikkeelle lähdettäessä. 5 km/h
    Ja saavat liikuntaa
    Onko tilanne sama myös servoissa?

    Pekka
    Pekka
  13. #43
    Lainaa (Oula @ Joulu. 14 2011,12:23) kirjoitti
    Nimenomaan, eihän kaskoa tarvi jos ei sitä käytä !
    Elä muua sano .
    Onneksi If:stä sai nyt osakaskon Gessuliiniin halvalla .
    230 eur/v[/QUOTE]
    Siis palo- ja varkausvakuutus 230 € / vuosi - sekö on halpa? Noiden "osakaskojen" varkausvakuutus ei yleensä ole ulkomailla voimassa. Liekö millään yhtiöllä, en tiedä..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #44
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 29 2011,10:56) kirjoitti
    Lainaa (Oula @ Joulu. 14 2011,12:23) kirjoitti
    Nimenomaan, eihän kaskoa tarvi jos ei sitä käytä !
    Elä muua sano .
    Onneksi If:stä sai nyt osakaskon Gessuliiniin halvalla .
    230 eur/v
    Siis palo- ja varkausvakuutus 230 € / vuosi - sekö on halpa? Noiden "osakaskojen" varkausvakuutus ei *yleensä ole ulkomailla voimassa. Liekö millään yhtiöllä, en tiedä..[/QUOTE]
    paljonkohan noihin yleensäkään on täyskasko ja liikenne..? toki riippuu omistajasta ja asuinpaikasta, mut tehopainosuhde on kuiten kyykkyä pienempi kait sekin vaikuttaa.

    täytyy varmaan itekki kohta alkaa vakuutusyhtiöön soittelemaan ja boonuksia mulkkaamaan vehkeiden välillä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  15. #45
    Kawan vakuutus n.1000€ ja kysyin 1200gs:n hintaa niin sanovat noin 860 euroo vuosi pohjantähdessä.
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  16. #46
    Lainaa (XX-xenon @ Joulu. 29 2011,11:23) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 29 2011,10:56) kirjoitti
    Lainaa (Oula @ Joulu. 14 2011,12:23) kirjoitti
    Nimenomaan, eihän kaskoa tarvi jos ei sitä käytä !
    Elä muua sano .
    Onneksi If:stä sai nyt osakaskon Gessuliiniin halvalla .
    230 eur/v
    Siis palo- ja varkausvakuutus 230 € / vuosi - sekö on halpa? Noiden "osakaskojen" varkausvakuutus ei *yleensä ole ulkomailla voimassa. Liekö millään yhtiöllä, en tiedä..
    paljonkohan noihin yleensäkään on täyskasko ja liikenne..? toki riippuu omistajasta ja asuinpaikasta, mut tehopainosuhde on kuiten kyykkyä pienempi kait sekin vaikuttaa.

    täytyy varmaan itekki kohta alkaa vakuutusyhtiöön soittelemaan ja boonuksia mulkkaamaan vehkeiden välillä..[/quote]



    No tällaisella vanhemmalla motoristilla (yli 55v)
    Keski-Suomessa IF.issä
    Liikennevakuutus * * * * * * * * * * * 604,11
    Bonus 70% * * * * * * * * * * * * * * -422,88
    keskittämis-ja järjestöale * * * * *- *27,18
    Vuosimaksu yht * * * * * * * * * * * * 154,05

    Etukasko
    törmäysturva omavastuu * * * * * * 150 eur
    varkaus,palo,hirvi,ilkivalta omav * *150
    autopalveluplus * * * * * * * *--------------
    vakuutusturva ulkomaille *omav * * 500
    ajoneuvon oikeusturva *20% kuitenkin väh 170 eur

    Perusvuosimaksu * * * * * * * * * * * *705,56
    bonus 70% * * * * * * * * * * * * * * *-424,33
    järjestö-ja keskitysale * * * * * * * *- 42,19
    vuosimaksu *yht * * * * * * * * * * * * 239.04

    eli liik ja kasko vuosimaksu* * * * yht * * * * * * *393,09
    =======================================
    eli * * * * * * * * * * * * 1.08 eur /vrk ajot tai et *



    Triumph Tiger 800 XRX

  17. #47
    ^Jos sulla tuollainen vakuutus on, niin ei se mikään osakasko ole
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  18. #48
    Voi hyvinkin olla. Maksu menee, mutta ei korvata mitään...
  19.  
  20. #49
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 30 2011,09:53) kirjoitti
    ^Jos sulla tuollainen vakuutus on, niin ei se mikään osakasko ole *
    No sori sitten tämä väärä nimitys .
    Tämä oli IF:in suppeampi tai mikä lie kasko se sitten on .
    Sisältää jonkun BMW sopimuksen maahantuojan kanssa tai jotain ,josta en saanut selvää.
    Kuitenkin korostivat että erityinen BMW sopimus heillä.
    Mielestäni jo kohtuullisen edullinen .



    Triumph Tiger 800 XRX

Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12