Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Osaiskohan viisaammat autaa? Onko ko. pyörän ruiskua mahdollista säätää ja saavuttaako ko. toimenpiteellä minkälaisia vaikutuksia?

    Pyörä on vuodelta 2007



    GSX 1400 -07
  2. #2
    PC3:lla onnistuu. Jollei ole muita muutoksia koneessa niin en tiedä maksaako vaivaa... ...kyllä se vähän tasottuu varmasti, mutta melkoisen kallis toimenpide hyötyn nähden (ilman siis muita muutoksia)
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  3. #3
    Eikös sieltäkin, kuten muistakin ruisku suzukeista, löydy sellanen musta tulpattu töpseli jostain penkkien/takakatteitten alta? Omaa ecua pystyy sen kautta hiukan muokkaan siihen tarkoitetulla säätölaitteella.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  4. #4
    Lainaa (TommoKe @ Joulu. 09 2011,12:55) kirjoitti
    Eikös sieltäkin, kuten muistakin ruisku suzukeista, löydy sellanen musta tulpattu töpseli jostain penkkien/takakatteitten alta? Omaa ecua pystyy sen kautta hiukan muokkaan siihen tarkoitetulla säätölaitteella.
    Kun vielä kerrot että millä laitteella ja ohjelmalla niin moni olisi hyvin kiitollinen, mukaanlukien allekirjoittanut.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  5. #5
    Lainaa (MustaSurma @ Joulu. 09 2011,13:04) kirjoitti
    Lainaa (TommoKe @ Joulu. 09 2011,12:55) kirjoitti
    Eikös sieltäkin, kuten muistakin ruisku suzukeista, löydy sellanen musta tulpattu töpseli jostain penkkien/takakatteitten alta? Omaa ecua pystyy sen kautta hiukan muokkaan siihen tarkoitetulla säätölaitteella.
    Kun vielä kerrot että millä laitteella ja ohjelmalla niin moni olisi hyvin kiitollinen, mukaanlukien allekirjoittanut.
    Onhan näitä esim. Teka FI tuner, sitten on vielä Yoshimuran vastaava...
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  6. #6
    Lainaa (-JuhaK- @ Joulu. 09 2011,13:09) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Joulu. 09 2011,13:04) kirjoitti
    Lainaa (TommoKe @ Joulu. 09 2011,12:55) kirjoitti
    Eikös sieltäkin, kuten muistakin ruisku suzukeista, löydy sellanen musta tulpattu töpseli jostain penkkien/takakatteitten alta? Omaa ecua pystyy sen kautta hiukan muokkaan siihen tarkoitetulla säätölaitteella.
    Kun vielä kerrot että millä laitteella ja ohjelmalla niin moni olisi hyvin kiitollinen, mukaanlukien allekirjoittanut.
    Onhan näitä esim. Teka FI tuner, sitten on vielä Yoshimuran vastaava...
    Niin no eipä ne nyt eroa radikaalisti tuosta PC3:ta. Yoshin laatikolla kun säätää niin se on kerrasta selvä - hävittää sen orkkiskartan ja se oli sitten siinä. Niin ja tuo TEKA - ihan joo kiva paitsi että maksaa sen miltei 700 taalaa eikä käy GSX 1400:een. Ja tuossa ei ihan auennut että miten tarkasti sillä pääsee säätämään.

    Omasta mielestä PC on tällä hetkellä paras systeemi tuon GSX:n säätämiseen, niinkauan kun kukaan ei saa purettua tuota GSX:n omaa ecun ohjelmaa ohjelmoitavaan muotoon (että pääsee säätämään myös ennakot sun muut kartat kuntoon, eikä vain täyskaasukarttaa). Syystä että se PC3 maksaa vähemmän kuin tuo TEKA tai Yoshi, ja sen säätämiseen löytyy tietotaitoa miltei viripajalta kuin viripajalta, toisin kuin Yoshiin tai TEKAan.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  7. #7
    Lainaa (MustaSurma @ Joulu. 09 2011,15:12) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Joulu. 09 2011,13:09) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Joulu. 09 2011,13:04) kirjoitti
    Lainaa (TommoKe @ Joulu. 09 2011,12:55) kirjoitti
    Eikös sieltäkin, kuten muistakin ruisku suzukeista, löydy sellanen musta tulpattu töpseli jostain penkkien/takakatteitten alta? Omaa ecua pystyy sen kautta hiukan muokkaan siihen tarkoitetulla säätölaitteella.
    Kun vielä kerrot että millä laitteella ja ohjelmalla niin moni olisi hyvin kiitollinen, mukaanlukien allekirjoittanut.
    Onhan näitä esim. Teka FI tuner, sitten on vielä Yoshimuran vastaava...
    Niin no eipä ne nyt eroa radikaalisti tuosta PC3:ta. Yoshin laatikolla kun säätää niin se on kerrasta selvä - hävittää sen orkkiskartan ja se oli sitten siinä. Niin ja tuo TEKA - ihan joo kiva paitsi että maksaa sen miltei 700 taalaa eikä käy GSX 1400:een. Ja tuossa ei ihan auennut että miten tarkasti sillä pääsee säätämään.

    Omasta mielestä PC on tällä hetkellä paras systeemi tuon GSX:n säätämiseen, niinkauan kun kukaan ei saa purettua tuota GSX:n omaa ecun ohjelmaa ohjelmoitavaan muotoon (että pääsee säätämään myös ennakot sun muut kartat kuntoon, eikä vain täyskaasukarttaa). Syystä että se PC3 maksaa vähemmän kuin tuo TEKA tai Yoshi, ja sen säätämiseen löytyy tietotaitoa miltei viripajalta kuin viripajalta, toisin kuin Yoshiin tai TEKAan.
    Noilla Yoshimura/Nikko-racing/teka säätöbokseilla pystyy palauttaan vakio kartan ihan samanlailla kuin sitä muuttamaan muihinkin suuntiin. Niissä on myös 0%-asento, joka palauttaa vakio asetukset. Itellä on tollanen Nikko:n valmistama boksi ja vakioihin tai pakoputki viritteisiin peleihin muutokset ollu riittäviä.
    Ainakin Tampereen seudun kaikki dynopajat pystyy noita säätään.
    Ja olin ymmärtävinäni että stormilla on nykyisin myynnissä joku pc:llä toimiva softa/johto paketti joka ilmeisesti myös asiansa ajava.



    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  8. #8
    EIkös Wiaber pysty säätämään orginaalia ruiskuboxia. säätörajat riittää vielä putkivirille mutta jää karkeammaksi kuin PC säätö. Hommahan ei ole niin täydellinen kuin Ecueditor mitä ei kyllä saa.
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  9. #9
    Käytin Viaberilla aikoinaan kun vielä mörköllä huimistelin. Kyllä se sääti ilman mitään commandereita. Paljon parempi tuli kun alkuperäisestä ja siihen nähden että maksoi vähän päälle satasen.



  10. #10
    oman boksin säätö esim nikko boksilla... ja useemmasta penkkipajasta kyllä löytyy vehkeet millä punoa suzukin ruiskua.
    Useemmiten on pikkusen turhan paksulla ollu tuon 1400 säädöt..
    -JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
  11. #11
    Lainaa (Metallimies @ Joulu. 16 2011,14:15) kirjoitti
    oman boksin säätö esim nikko boksilla... ja useemmasta penkkipajasta kyllä löytyy vehkeet millä punoa suzukin ruiskua.
    Useemmiten on pikkusen turhan paksulla ollu tuon 1400 säädöt..
    Tota, mitäs kaikkea tuosta 1400:n boksista voi sitten säätää? Saako sieltä sytkäkartan ja muut, noin niinkun ajoneston ja toisioläpät pois päältä? Ja mistä pajalta mä löydän jonkun tekemään ton mun mopoon? Jos toi oman boxinkin säätö kerran onnistuu järkevästi jossain niin PC lähtee saman tien kiertoon.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  12. #12
    Lainaa (MustaSurma @ Joulu. 17 2011,21:52) kirjoitti
    Lainaa (Metallimies @ Joulu. 16 2011,14:15) kirjoitti
    oman boksin säätö esim nikko boksilla... ja useemmasta penkkipajasta kyllä löytyy vehkeet millä punoa suzukin ruiskua.
    Useemmiten on pikkusen turhan paksulla ollu tuon 1400 säädöt..
    Tota, mitäs kaikkea tuosta 1400:n boksista voi sitten säätää? Saako sieltä sytkäkartan ja muut, noin niinkun ajoneston ja toisioläpät pois päältä? Ja mistä pajalta mä löydän jonkun tekemään ton mun mopoon? Jos toi *oman boxinkin säätö kerran onnistuu järkevästi jossain niin PC lähtee saman tien kiertoon.
    Ei sieltä pysty säätämään kuin hyvin karkealla tasolla. Tyhjäkäynnin, pintakaasun, osakaasun ja täyskaasun seokset. Mutta todellakin hyvin karkeasti. Sama oikeastaan kaikissa ruisku-Suzukuissa. Sytkää ei pysty säätämään, mutta yleensä sillä ei kovin paljon saavutetakaan. Eikä toisiläppiä tms..

    Kyllä siitä PC:llä saa todella paljon paremman, jos säätäjä osaa hommansa (ikävä kyllä suurin osa jättää osakaasut enemmän ja vähemmän säätämättä).

    Mulla oli vähän duunattu GSX 1400 ja kunnolla säädetty PC. Muuttu kyllä kunnollisella säädöllä ihan selkeästi.

    PC:llä saa ruiskun ihan yhtä hyviin säätöihin kuin ECU-editorilla. Eli saadaan juuri se seos kaikille kaasunasennoille mitä halutaan. ECU-editorin edut tulee sitten siinä, että sillä saadaan säädettyä esim. turbo ja ilokaasuvehkeet paremmin, ja voidaan hyödyntää esim. shifterin kanssa jne..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  13.  
  14. #13
    Kuinka hyvin commanderi paikkaa esimerkiksi karttojen muutosta jos ecu vaihtaa eri tilanteessa erilaisen kartan käyttöön? Esim. jos dynossa tehty säätö tapahtui vaikka tps-kartalle mutta *ajotilanteessa ecu ottaa vaikka alipainekartan käyttöön. Tuolloin tps-kartan mukaan tehty commanderin korjauskerroin (suuttimien aukioloajan muutos) ei saata olla oikein. Vai onko erot noissa kartoissa niin pienet, että huolimatta commanderin korjauskertoimesta se on silti ns. alueella?

    En ole alan asijan tuntija mutta tuli mieleen kun ecuissa taitaa nykyisin olla useita eri "pohjakarttoja".