Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 62:sta
  1. #31
    Lainaa (Red Line @ Joulu. 13 2011,12:22) kirjoitti
    Tämä keskustelu on kuin olisi avannut Pandoran lippaan - tästä *taitaa tulla loputon juupas-eipäs väittely
    Niinkuin hyvin huomaat, meille vanhemmille ja varsinkin motoristeille, ei riitä pelkkä asioiden kertominen vaan ne pitää todella hyvin perustella eri kanteilta. Nuorille kelpaa pelkkä toteaminen miten asiat ovat.
    Taisit viedä keskustelun kuitenkin jos et nyt aivan 6/o niin ainakin 4/2
    Ei sua silti tarvitse kaikilta osin uskoa.
  2. #32
    Perään ehdottomasti paksumpi Heavy, perässä kuormituskin on suurin. Pitää muistaa että osa tuosta molybdeenista jää askiin/perään öljynvaihdossa (keltainen kalvo metallipinnoilla). Kannattaa vaihtaa öljyt kuumana, jotta mahdollsimman suuri osa molysta tulee ulos öljyn mukana, ja joka toisella kerralla voi käyttää "normaalia" 75W90 Hypoidia, jossa ei ole tuota molybdeeni-emulsiota. Kisavehkeissä, joissa öljyt vaihdetaan usein, askit ja perät pitää välillä pestä puhtaaksi liiaksi kertyneestä molybdeenista.
  3. #33
    Spirax - spirax koska löytyy myös: US Military MIL-PRF-2105E
    400 000km vaihtoväli ja sillei...

    TÄSTÄ
  4. #34
    BMW pyörissä voi sitten käyttää kokoajan tuota heavyä koska perä on kumminkin paskana ennenkuin öljyä tarvitsi vaihtaa kilsojen perusteella.
  5. #35
    Lainaa (mchuurre @ Joulu. 13 2011,18:51) kirjoitti
    Spirax - spirax koska löytyy myös: US Military MIL-PRF-2105E
    400 000km vaihtoväli ja sillei... *

    TÄSTÄ
    Olikos RedLinella Spirax-merkkinenkin öljy?
    <p>2002-2014</p>
  6. #36
    No niin. Tänään laitoin perään sitä Heavyä.

    Öljynvaihdossa sitten nähdään onko sen kaunis punainen väri muuttunut yhtä paljon kuin perinteisen peräöljyn, joka oli jo aika mustaa 5 tonnin jälkeen.
    "Perästä kuuluu" sanoi Bemaristi.
    Kommentoidaan sitten.

    On siinä sekin hyvä puoli, että tietää värin perusteella mistä öljyä vuotaa kardaanitunneliin eli perästä vai laatikosta, jos vuotaa.
    No mulla ei vielä vuoda mitenkään havaittavasti eli stefoja ei tarvitse vaihtaa. Ajokilometrejä pyörällä on vasta 154.000 km.

    Pekka
    Pekka
  7. #37
    Tuo ShockProof:n molybdeeni tummuu ajan kanssa lämmön vaikutuksesta, aivan samoin kuin CV-2 laakerirasva, mutta sillä ei ole vaikutusta öljyn suorituskykyyn.

    Nyt on niin, että tulin tänne foorumille Pekkavee:n houkuttelemana, ja ehdin jo suututtaa tehtaan, koska niiden politiikan mukaan pitää pysyä poissa foorumeilta, tai ainakin kosultoida tehdasta ennen kommentointia. Peräännyn tästä vähin äänin samoja jälkiä...

    Mukavaa joulua ja aikaista kevättä vaan kaikille!
  8. #38
    Kysäistäänpä nyt samalla tässä noista moottoriöljyistä... GS 2011 siis pyöränä ja 10W40 pitäisi olla moottoriöljynä - jos laittelisin noita RedLinen tavaroita sisään niin mistä niitä parhaiten saisi ostaa? Paikallinen M----net vai joku muu kioski?

    strider
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  9. #39
    no en tiedä onko paras paikka mutta motonetistä saa aika kattavasti red line-tuotteita, myös 10w40-moottoriöljyä.

    http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=59-0080
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  10. #40
    Lainaa (strider @ Joulu. 14 2011,15:00) kirjoitti
    Kysäistäänpä nyt samalla tässä noista moottoriöljyistä... GS 2011 siis pyöränä ja 10W40 pitäisi olla moottoriöljynä - jos laittelisin noita RedLinen tavaroita sisään niin mistä niitä parhaiten saisi ostaa? Paikallinen M----net vai joku muu kioski?

    strider
    Minun pyörään laittoivat 15W-50 kun tällä viikolla kun kävin Heinolla 10 tkm. huollossa . Sanoivat että valmistajan suositus suomen kesäolosuhteisiin R 1200 GS *malliin on *15W-50 . ( Eivät kylläkään laittaneet Red Linea) .
    Mene ja tiedä *



    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  11. #41
    Nyt on niin, että tulin tänne foorumille Pekkavee:n houkuttelemana, ja ehdin jo suututtaa tehtaan, koska niiden politiikan mukaan pitää pysyä poissa foorumeilta, tai ainakin kosultoida tehdasta ennen kommentointia. Peräännyn tästä vähin äänin samoja jälkiä...


    Kuka hitto tehtaanmiehillekkin on Suomea opettanut?
  12. #42
    Lainaa (gtr @ Joulu. 15 2011,21:15) kirjoitti
    "Nyt on niin, että tulin tänne foorumille Pekkavee:n houkuttelemana, ja ehdin jo suututtaa tehtaan, koska niiden politiikan mukaan pitää pysyä poissa foorumeilta, tai ainakin kosultoida tehdasta ennen kommentointia. Peräännyn tästä vähin äänin samoja jälkiä..."


    Kuka hitto tehtaanmiehillekkin on Suomea opettanut?
    Kilpailijoiden kätyrit asialla?

    Pekka
    Pekka
  13. #43
    Jos joku on enemmänkin ollut tekemisissä noiden vaihdelaatikkoöljyjen kanssa voisi minuakin hieman opastaa.

    Mistä tietää millainen vaihteistoöljy on tuohon k_mallin vaihteistoon parasta, kun huomioidaan että:

    -paksut öljyt voitelevat riittävästi hammaspyörät mutta laakerit taas haluaisivat notkeamman öljyn.

    -Pystyyko vaihteiston rungon antamaa "kaikuääntä" vaimentamaan öljyllä ?

    -Kun moottori on sarjatuotanto valmis, myy koneen valmistaja yleensä öljyn valmistajalle "hyväksytyn öljyn oikeuden" rahalla.

    -Muualla mailmassa ajetaan peräöljyllä 2 vuotta, suomessa ajoaika on alle puolet ja vaihto aika 1 v ? Onko Suomen öljyt huonommat ?
    Örk
  14. #44
    No minä ostin marjapuuroa ja delvaccia. Saas nähdä miten mun käy
  15. #45
    No niin... Ensivaikutelmien aika.... Nyt kun varmaan useimmilla on jo ensikilometrit takana, niin tehdäänpä pientä kokemusten keruuta. Onko Redline osoittautunut ylivertaiseksi? Mitkä ovat havaitut erot, jos mitkään?

    Omaan LoTjaan lorahti Redlinen marjapuurot niin perään kuin lootaan. Ensivaikutelma 800 kilometrin jälkeen on, että laatikko on ehkä hieman "pehmennyt" ja pauke himmaantunut. Vaihteet menevät hyvin päälle mutta niin menivät aiemminkin. Tosin usein melkoisen paukkeen kera. MUTTA tuo pehmentyminen saattaa tietty olla "plasebo"-vaikutustakin ja kuskin korvien välissä. Kun vielä uusin vaihteensiirtovivuston nivelineen, niin vaikea sanoa mikä kaikki vaikuttaa mihinkin. Pozo taisi kommentoida, että perä kävisi nyt mittarin mukaan viileämpänä. Oliko tuo vaan Huhtikuun viileiden sään tulosta, vai onko ilmiö vielä näkyvissä?
    <p>2002-2014</p>
  16. #46
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    No niin... Ensivaikutelmien aika.... Nyt kun varmaan useimmilla on jo ensikilometrit takana, niin tehdäänpä pientä kokemusten keruuta. Onko Redline osoittautunut ylivertaiseksi? Mitkä ovat havaitut erot, jos mitkään?
    Marjapuurot on ollut vaihteistossa n. 2500 km. Plasebo-vaikutusta vai ei, mutta mun mielestä laatikko on vaihdettaessa vähemmän kolahteleva, kuin aiemmin. Mulla tykkäsi eteenkin kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa vaihteisto rusahdella usein. Nykyään harvemmin (voi tietysti olla, että mä olen vihdoin oppinut vaihtamaan). Edeltävät öljyt olivat Motoxin 80W-90 GL5, jotka ehtivät olla laatikossa vain 800 km. Jotenkin Motoxista tuli sellainen fiilis, että ne jollain tavoin "antautuivat" lämmettyään. Kylmänä toimivat ok, mutta lämmettyään kolinat lisääntyivät. Motoxia edeltävät 20 000 km laatikossa oli Bel-Ray Gear Saver 80w-90- öljyt. Mielestäni vaihteisto kolahteli niillä vähemmän kuin Motoxilla, mutta enemmän kuin Redlinella. Mutuiluksihan tämä menee. Pitäisi tehdä sokkotesti eri öljyillä, niin saisi tuon oman nupin vaikutuksen eliminoitua.

    Ai niin, peräöljynä on edelleen Motoxit. Saattaa olla, että myös ne vaihtuvat seuraavassa huollossa (90 000 km) marjapuuroon.
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  17. #47
    Minulla oli täyssynteettiset 85W140 öljyt vuoden- parin ajan sekä laatikossa että perässä. Tuntumaksi jäi, että vaihteiston kolina kyllä väheni, perä lämpesi hiukan enemmän ja polttoaineen kulutus kasvoi vajaavan puolilitraa satasella. Muuttujia oli kuitenkin niin paljon, että mitään varmaa tietoa en saanut, kuitenkin palasin takaisin 75W90 synteettiseen, ja tuo mutu sai lisää vahvistusta.
  18. #48
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    ... Pozo taisi kommentoida, että perä kävisi nyt mittarin mukaan viileämpänä. Oliko tuo vaan Huhtikuun viileiden sään tulosta, vai onko ilmiö vielä näkyvissä?
    Kyllä niin on, että peräöljyn lämpömittari nousee RedLinen marjapuurolla ylöspäin todella hitaasti. Eihän nyt vielä mitään kesäkelejä ole tosin ollut, mutta ihmeelliseltä silti vaikuttaa. Mulla on myös moottoriöljyn lämpömitari (tosin asennettu tyhjennyspropun paikalle, joten lukemat ei ehkä ole ihan papillisia) ja aiemmalla peräöljyllä (Mobilin 80W-90) peräöljyn lämpö oli usein aika lailla sama kuin moottoriöljynkin eli pahimmillaan kesäkuumalla Saksan Autobahn-vauhdissa luokkaa 70-75 astetta. Nyt Red Linella peräöljyn lämmöt ei ole vielä Suomen moottoritienopeuksilla nousseet kuin vähän yli neljänkymmenen asteen. Ja jos tiessä on yhtään kosteutta, eli perä saa vesisumua jäähdytykseen ei viisari nouse 20-25 astetta ylemmäksi vaikka vauhtia olisi kuinka paljon.
    Olen tuota Red Linen viileyttä ihmetellyt ja yksi tekijä saattaa olla tuon marjapuuron suurempi viskositeetti. Peräöljyn lämpömittarin anturi on mulla nimittäin peräöljyn täyttöaukossa ja VDO:n anturi ulottuu öljytilaan ehkä 15 - 20 mm. Pidempää anturia en voinut käyttää, koska perän sisuskalut ovat tiellä. Voihan olla, että löysempi öljy loiskuu perämurikassa enemmän ja anturi on pahemmassa öljykylvyssä kuin marjapuurolla...Enpä tiiä, mutta ihmeelliseltä tuntuu.

    Vaihdelaatikossa edelleen Mobilin öljyt kun pänikällinen tuota pyörii vielä tallissa...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  19. #49
    Eilen vaihdoin marjapuurot vaihdelaatikkoon. Edelliset 80W-90 mineraaliöljyt olivat olleet siellä 16.000 km.
    Jotenkin tuntui, että 16.000 km tekee jo sen, että kolahduksia kuuluu vaihdettaessa.

    No nyt väheni kolahtelu selvästi ja vaihteet toimivat muutenkin erinomaisesti. Ei niiden toiminnassa ennenkään mitään vikaa ollut.

    Perässä mulla on ollut samaa tavaraa ja loppusyksystä.

    Pekka
  20. #50
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Minun pyörään laittoivat 15W-50 kun tällä viikolla kun kävin Heinolla 10 tkm. huollossa . Sanoivat että valmistajan suositus suomen kesäolosuhteisiin R 1200 GS *malliin on *15W-50 .
    ja tänään taas emc:llä sanottiin että maahantuoja suosittaa castrolia 20w50. aikalailla heittelee nuo maahantuojan viralliset kannanotot.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21. #51
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    ja tänään taas emc:llä sanottiin että maahantuoja suosittaa castrolia 20w50. aikalailla heittelee nuo maahantuojan viralliset kannanotot.
    No maahantuoja nyt normaalisti suosittelee juuri tasan sitä, mikä ohjekirjassa lukee eli kenen kanssa valmistaja on tehnyt sopimuksen... Eihän ne sitä suositusöljyä minkään paremmuustestauksen kautta valitse...
    <p>2002-2014</p>
  22. #52
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    ja tänään taas emc:llä sanottiin että maahantuoja suosittaa castrolia 20w50. aikalailla heittelee nuo maahantuojan viralliset kannanotot.
    15W-50 Castrolia laittoivat siis kyseisessä 10tkm huollossa .
    Catrolilla on tarjolla 20W-50 mineraaliöljynä ja kyseinen 15W-50 on sitten osasynteettistä.

    20W-50 mineraaliöljy lienee ihan ok 2004-2009 malleihin.
    Palasäädöllisiin tuplanokkamalleihin (2010 alkaen) suositellaan sitten mieluummin 15W-50 .

    Heinolla ovat saattaneet ottaa sellaisen linjan että Boxereihin suositellaan tota 15W-50 osasynteettistä
    vuosimallista riippumatta.

    Sitähän ne huoltopisteet ensisijaisesti varmaan suosittelvat kenen öljyjä on pumpussa / varastossa .
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  23. #53
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    .... Nyt Red Linella peräöljyn lämmöt ei ole vielä Suomen moottoritienopeuksilla nousseet kuin vähän yli neljänkymmenen asteen. Ja jos tiessä on yhtään kosteutta, eli perä saa vesisumua jäähdytykseen ei viisari nouse 20-25 astetta ylemmäksi vaikka vauhtia olisi kuinka paljon. ...
    Vähän updeittia edelliseen:
    Tänään 23.5. Valkeakoskelta Hyvinkäälle moottoritiellä junttasin cruisen 127:n vauhtiin GPS:n mukaan (toki H:linnan kohdalla himmaillen) ja keli oli 19 astetta. Tuossa vajaan tunnin vedossa peräöljyn lämpötila kiipesi jo päälle 60 asteen kun moottoriöljyn lämpö oli noin 65-68 astetta. Eli samoissa huidellaan kuin muillakin öljyillä, lämmön nousuvauhti vaan ehkä vaikuttaa hieman verkkaisemmalta. Tai sitten kuvittelen senkin...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  24. #54
    Vaihdoin noi öljyt uusiin Red Linen Shock Proof Heavyihin toukokuussa 2013. Niillä edellisillä Red Lineillä oli ajettu jotain 15.000 km, mutta tuli sopivasti 170.000 km täyteen mittariin.Mun R1100 GS Bemarissahan on huollot 10.000 kilometrin välein.

    Öljyt olivat toimineet erinomaisesti ja olivat vielä ihan hyvän näköisiä ja paksuja. Perän öljy vähän tummempaa kuin laatikon öljy. Mutta maahantuojahan kirjoitti, että väri muuttuu hieman öljyjen lämmetessä. Joten homma ihan kunnossa ja perä ja laatikko voivat oikein hyvin. Laatikko on hiljainen ja vaihteet toimivat erinomaisesti.

    Pekka
  25. #55
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin noi öljyt uusiin Red Linen Shock Proof Heavyihin toukokuussa 2013. Niillä edellisillä Red Lineillä oli ajettu jotain 15.000 km, mutta tuli sopivasti 170.000 km täyteen mittariin.Mun R1100 GS Bemarissahan on huollot 10.000 kilometrin välein.

    Öljyt olivat toimineet erinomaisesti ja olivat vielä ihan hyvän näköisiä ja paksuja. Perän öljy vähän tummempaa kuin laatikon öljy. Mutta maahantuojahan kirjoitti, että väri muuttuu hieman öljyjen lämmetessä. Joten homma ihan kunnossa ja perä ja laatikko voivat oikein hyvin. Laatikko on hiljainen ja vaihteet toimivat erinomaisesti.

    Pekka
    Eli Gessuun tätä öljyä sekä perään että lootaan? Hintavaahan tuo on mutta ajattelin ite myös kokeilla jos voitelee paremmin ja on hiljaisempi. Tosin 130 tkm ajetussa kuuluu jo jos jonkinmoista sivuääntä, välillä kylmänä ja välillä lämpimänä. Joskus käyntiin laitettaessa kalkattaa jostain, ääni häviää kun painaa kytkintä. Katotaan tilannetta uudelleen kun on RedLinet lootassa(ettei vaan olis ne voimansiirtoakselin boorit kuluneet...)
    if you can´t stand the heat, stay out of the kitchen
  26. #56
    Lainaa juos kirjoitti Katso viesti
    Eli Gessuun tätä öljyä sekä perään että lootaan?
    Juuri näin.

    Pekka
  27. #57
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti

    Heinolla ovat saattaneet ottaa sellaisen linjan että Boxereihin suositellaan tota 15W-50 osasynteettistä
    vuosimallista riippumatta.

    Sitähän ne huoltopisteet ensisijaisesti varmaan suosittelvat kenen öljyjä on pumpussa / varastossa .
    Sanoivat Heinolla, että tehtaalta on tulleet nämä ohjeet muuttaa sitä viskositeettisuositusta näihin vanhempiin pyöriin ja koskee kuulema kaikkia malleja.

    Kysyin vaan, että onko kyseessä meidän pohjolan karut olosuhteet? Mutta tämä tehtaan suositus on kuulema maailmanlaajuinen. Mun oman logiikan mukaan luulisi päiväntasaajalla ja napapiirillä tarvittavan öljyiltä vähän eri ominaisuuksia. Mutta näillä mennään mitä tehdas suosittaa.

    Onko joku muu sattunut kysymään miten tämä uusi suositus toimii meidän leveysasteilla paremmin?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  28. #58
    kun kerran öljystä oli kysymys , niin käytän samaa topiikkia hyväkseni. Vaihdoin vanhanliiton 1200GT:n 1300 GT:ksi . Öljynvaihdot päätin luonnollisesti suorittaa itse , kun kerran se on tullut tehtyä kusella käydessä kaikkiin muihinkin koneisiin. OK. roppu auki , ja mitä h...muutama desi tuli ulos...oletusarvoinen oletus ...väärä roppu...vitut ...you tubesta selvisi että olemmekin siirtyneet" uuten teknologiaan", eli sumppusysteemiin .No joo sumpun tyhjennys kesti vajaan puoli tuntia kyseisen letkun kautta , eli miten olette ongelman ohittaneet ? Onko joku lutkupumppu käytössä ?
    ibaf 2415
  29. #59
    Tämä sivuaa niin läheltä öljyä, että uskallan kirjoittaa tänne.
    Onko jengillä kokemusta hi flow suodattimista?
    Isot pojat kylillä kertoi että voi hyvin käyttää Bemarissa, mutta Ducatiin ei kannata laittaa.
    Taaskin unohdin kysyä perusteluja, mutta ehkä täällä joku tietää.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  30.  
  31. #60
    Nostan vanhaa aihetta: Talven aikana olisi aikomus vaihtaa Gessun vaihteisto- ja peräöljyt.
    Onko Red Line Shock Proof Heavy edelleen se suositeltava liemi molempiin?
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen