Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    On sen verran kuollutta kun kaikki varmaan karppaavat itseään joulukuntoon, että on pakko hieman heittää bensaa mu... liekkeihin.

    Onkos kenelläkään kokemusta Redlinen Shockproof vaihteisto- ja peräöljystä. Internatsionaalisilla foorumeilla tuon kehuvat tekevän jopa BMW:n vaihteistosta sujuvan ja vähemmän kolisevan.

    Värihän on joko "pinaattikeitto": *(Lightweight) tai "marjapuuro": (Heavy)

    RedLine Shockproof

    Joo - ja en pistä isoa Deetä lootaan tai perään. Ihan kaikkeen sekään ei toimi vaikka kananmunien paistamiseen ja ranskan perunoiden keittoon sitä käytänkin.



    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    Vattukisseli on ihan ok lootaan, toiminee myös perässä.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  3. #3
    Oon käyttänyt sitä sekä perässä että lootassa ja sitä light-versiota eikä ole pahaa sanottavaa, hyvin skulaa ja itse kyllä karppaan ihan elämän tavaksi asti

    Kari
  4. #4
    Lainaa (C-A-D @ Joulu. 08 2011,18:58) kirjoitti
    Joo - ja en pistä isoa Deetä lootaan tai perään. Ihan kaikkeen sekään ei toimi vaikka kananmunien paistamiseen ja ranskan perunoiden keittoon sitä käytänkin.
    Jos ei ihan isoa Deetä, mutta noissa K mopoissa käytin aikoinaan Castrol SAF-X 75-140 raskaan kaluston täyssynteettistä. Kolinat väheni huomattavasti ja loota pelas kevyesti.
  5. #5
    Pitää varmaan laittaa ensi kerralla tuota Road Machinen maahan tuomaa öljyä pyörään. Selostukset olivat ainakin vakuuttavia.
    Road Machine Oy
    Ja valmistajankin sivuilla oli mielenkiintoista tietoa.
    Taidan aloittaa sillä marjapuurolla.
    Mitähän toi tarkoitti siellä sivuilla:
    "ShockProof öljyt eivät sovellu SAE- tai API-luokituksiin, koska teknisesti ne ovat "nestemäistä laakerirasvaa", ja ovat tarkoitettu vain kilpakäyttöön"
    API-GL5 luokkahan on se ehdoton vaatimus BMW perässä ja laatikossa.
    Ei siellä Ruotsin sivuillakaan kyllä tuota suositeltu Bemariin.

    Ei se kuitenkaan maksa mansikoita niin kuin tuo Castrol.
    Oli ihan mukava tarina toi Road Machinen historia. Siinä on kaveri saanut mukavan itsenäisen työn harrastuksen kautta.

    Vielä kun saisi tuon jonnekin TM testeihin tai muuten pitäisi meteliä itsestään, niin kauppakin varmaan sujuisi erinomaisesti.

    Pekka
    Pekka
  6. #6
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Redlinen ölpät on suosittuja Harrikoissa, eritoten TC-koneissa joissa kansien lämmöt voi nousta 160 asteeseen.
    Redlinet on samoista raaka-aineista kuin "turbiiniöljyt" (siis lentokoneissa käytetyt, esim Aeroshellit) eli kestää kuumuutta eri malliin kuin mineraaliöljyt tai tavalliset synteettiset ölpät.
    Eiköhän noi ole aika hyvää tavaraa, ainakin itse tuli heavy shockprooffia käytettyä Dynan lootassa ja 20W-50:stä koneessa.
    Dirty Nasty Furriner
  7. #7
    Lainaa (Staga @ Joulu. 09 2011,20:45) kirjoitti
    Redlinen ölpät on suosittuja Harrikoissa, eritoten TC-koneissa joissa kansien lämmöt voi nousta 160 asteeseen.
    OHO, huimat on lämmöt Harrikoiden kansissa.

    No Bemarin moottoriin sopii ihan halvin mineraaliöljy, vaikka tuo Motonetin öljy, jota olen käyttänyt, 15.50€/4 litraa.
    Motox 20w50
    R-Bemarin moottori on kuin kuplavolkkarin moottori.

    Jonkunlainen ongelma Bemarissa on laatikko ja perä.
    Sinne pitää saada hyvää öljyä, ja varsinkin perään.

    Pekka
    Pekka
  8. #8
    Terve,
    en harrasta prätkiä, enkä yleensä myöskään spämmäämistä foorumeilla, mutta ajattelin tehdä vaihteeksi poikkeuksen. Edustan siis Red Line öljyjen maahantuojaa.

    Tuo Heavy ShockProof eli "marjapuuro" on todellakin hyväksi havaittu Bemareissa ja Harrikoissa, ja itse asiassa kaikissa askeissa joissa kytkin on eri liemessä. Se ei sovellu koostumuksensa vuoksi API ja SAE testeihin, mutta sen pintapaineen kesto ylittää moninkertaisesti GL-5 luokituksen. TKK:n nelikuulatestissä Mobilin peräöljy kesti 320 kg, ja sekä LightWeight että Heavy ShockProof 900 kg. Suosittelen sekä laatikkon että perään tuota paksumpaa eli Heavya.
  9. #9
    No kiitos Red Line tiedoista.

    Taidanpa laittaa sitä pyörään sitten seuraavassa öljynvaihdossa, siis laatikkoon ja perään. Bemarin moottoriin menee ihan muut edulliset öljyt.

    pekka
    Pekka
  10. #10
    Tohon HP2 Sporttiin on manuaalin mukaan öljyt Castrol TWS 10W-60, mitä laitetaan kanssa M-ryhmän autoihin, ja näköjään red linella on suositus noihin oma 10W-60. Tuo mömmö laatikkoon ja perään taitaa olla kanssa ostoslistalla. Pitääkö noita oikeasti huuhtoa jollain öljynvaihtojen välissä, vai kuinka usein ja miten se tapahtuu?
    Dixi et animam levavi
  11. #11
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Guzzin lootassa ja perässä käytin tuota redlinen kiisseliä. OK kamaa.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  12. #12
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Red Line @ Joulu. 09 2011,21:32) kirjoitti
    Terve,
    en harrasta prätkiä, enkä yleensä myöskään spämmäämistä foorumeilla, mutta ajattelin tehdä vaihteeksi poikkeuksen. Edustan siis Red Line öljyjen maahantuojaa.

    Tuo Heavy ShockProof eli "marjapuuro" on todellakin hyväksi havaittu Bemareissa ja Harrikoissa, ja itse asiassa kaikissa askeissa joissa kytkin on eri liemessä. Se ei sovellu koostumuksensa vuoksi API ja SAE testeihin, mutta sen pintapaineen kesto ylittää moninkertaisesti GL-5 luokituksen. TKK:n nelikuulatestissä Mobilin peräöljy kesti 320 kg, ja sekä LightWeight että Heavy ShockProof 900 kg. Suosittelen sekä laatikkon että perään tuota paksumpaa eli Heavya.
    Olisko sulla tuosta testistä olemassa kulumisjälkikäppyrää kuorman funktiona tai kulumiskerrointa?
    Superbike #7
  13. #13
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 10 2011,10:33) kirjoitti
    Lainaa (Red Line @ Joulu. 09 2011,21:32) kirjoitti
    Terve,
    en harrasta prätkiä, enkä yleensä myöskään spämmäämistä foorumeilla, mutta ajattelin tehdä vaihteeksi poikkeuksen. Edustan siis Red Line öljyjen maahantuojaa.

    Tuo Heavy ShockProof eli "marjapuuro" on todellakin hyväksi havaittu Bemareissa ja Harrikoissa, ja itse asiassa kaikissa askeissa joissa kytkin on eri liemessä. Se ei sovellu koostumuksensa vuoksi API ja SAE testeihin, mutta sen pintapaineen kesto ylittää moninkertaisesti GL-5 luokituksen. TKK:n nelikuulatestissä Mobilin peräöljy kesti 320 kg, ja sekä LightWeight että Heavy ShockProof 900 kg. Suosittelen sekä laatikkon että perään tuota paksumpaa eli Heavya.
    Olisko sulla tuosta testistä olemassa kulumisjälkikäppyrää kuorman funktiona tai kulumiskerrointa?
    Sitäkö ajat takaa, kun ainakin ennen sanottiin että liian suuri pintapaineen kesto aiheutaa hammaspyörien hampaiden kulumista ja toisaalta liian pien hampaiden naarmuuntumista, vai liekkö tieto mennenn talven lumia
  14. #14
    Amsoil ja Redline käyvät jotain kinaa USAssa kumpi on parempi.
    Tuolla moottoriöljyjuttua. 20W-50.
    Redline vastaan Amsoil

    Amsoil taitaa olla Nascarissa aika kova sana ja näkyvä sponsori.

    Tuohan ei nyt koskenut sitä perä/laatikko öljyä, josta tämä ketju puhuu, mutta keskustelua näköjään käydään öljyistä USAssakin.

    Itse kyllä laitan tuota Redlinea pyörääni seuraavassa öljynvaihdossa ilman muuta.

    Pekka
    Pekka
  15. #15
    Lainaa (Pekkavee @ Joulu. 11 2011,21:31) kirjoitti
    Tuohan ei nyt koskenut sitä perä/laatikko öljyä, josta tämä ketju puhuu, mutta keskustelua näköjään käydään öljyistä USAssakin.

    Itse kyllä laitan tuota Redlinea pyörääni seuraavassa öljynvaihdossa ilman muuta.

    Pekka
    Joo. Kyllä lätäkön takana puhutaan öljyistä ihan yhtä suurella tunteella kuin täälläkin. Sikäläisellä LT-foorumillakin katsovat öljykeskusteluja hieman viistolla silmällä, kun ovat varmaan kokeneet ihan riittävästi loputtomia vääntöjä...

    Lotjan laatikkoon ja perään lorahti marjapuurot (Heavy)....
    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Valiettavasti meillä ei ole tuosta TKK:n testistä enempää dataa, koska me emme olleet sitä teettämässä (sen teetti Raute Oyj).

    Noista ASTM nelikuulatesteistä pitää sanoa sen verran, että ne soveltuvat hyvin vaihteisto/peräöljyille, mutta ei niinkään moottoriöljyille. Kuormat ovat sitä luokkaa, että niitä tavataan vain nokka-akselin ja nostimen välissä. Kuormat ovat niin suuria, että öljyfilmi pettää aina riippumatta raaka-aineesta, ja sinkki sekä rikki estävät vastinpintoja hitsautumasta toisiinsa. Kun halutaan saada pieni kulumisjälki noissa nelikuulatesteissä, öljyn ZDDP-lisäaine (sinkkifosfaatti) säädetään laukeamaan hyvin matalissa lämpötiloissa, mistä on seurauksena se, että moottori kuluu seistessään KEMIALLISESTI! Red Line suunnittelee koostumuksen niin, että se toimii parhaiten todellisessa tilanteessa, todellisilla kuormilla ja lämpötiloilla. Red Line prätkäöljyjen 2400 ppm sinkkiä riittää takuuvarmasti, ja autonmoottoriöljyjenkin 1200 ppm:kin riittäisi. Nykyöljyjen 600-800 ppm ei aina riitä.

    Monella kilpailevalla merkillä öljyn suorituskyky hiipuu jo muutaman dynovedon jälkeen, mutta Red Linella ei.

    Amsoil on laadukas öljy, jonka raaka-aine on diesteri - ei ihan niin lämpöstabiili kuin polyolesteri, mutta huomattavasti parempi kuin laadukkaana pidetty PAO. Diesterin haittapuoli on aggressiivisuus tiivisteiden suhteen. Laadukkaita polyolesteri-pohjaisia öljyjä löytyy Red Linen lisäksi myös Motulilta ja Silkolenelta.
  17. #17
    Noista sponsorijutuista sen verran, että sponsoroinnilla ei ole monesti mitään tekemistä sen kanssa, mitä öljyä käytetään. Esimerkiksi Lucas Oil näkyy Amerikassa joka paikassa, mutta oikeasti sitä ei käytä kukaan - se käy jo hyvästä vitsistä. Olen kuullut tämän monesta eri lähteestä.

    Toinen esimerkki: eräs öljymerkki maksaa 250.000 euroa vuodessa, siitä että ProDrive:n rakentamissa Subarun WRC- ja N-ryhmän ralliautoissa on sen teippaukset, mutta niissä käytetään silti vain Red Linea
  18. #18
    Lainaa (Red Line @ Joulu. 09 2011,21:32) kirjoitti
    Terve,
    en harrasta prätkiä, enkä yleensä myöskään spämmäämistä foorumeilla, mutta ajattelin tehdä vaihteeksi poikkeuksen. Edustan siis Red Line öljyjen maahantuojaa.
    Voisitko vielä asiantuntiana valaista meitä tosta moottoriöljystä, kun suositustaulukko sanoo toisiin R bmw pyöriin 10-40 mc ja toisiin 20-50 mc öljyä. Eikö 15-50 tai 20-50 autoöljy olisi paras koska ei tarvitse miettiä kytkimen toimintaa.
  19. #19
    Ja minua kiinnostaisi miten tuollainen öljy kestää aikaa. Valmistajan suosituksen mukaan jos toimin vaihtuu mulla R1200:sen laatikkoöljy 4n vuoden välein. Standardit ilmeisesti ottaa jotain kantaa kosteuden yms vaikutuksista öljyssä. Mutta mten lienee öljy jolla ei ole mitään hyväksyntöjä ja on "tarkoitettu kilpakäyttöön". Normaali tieliikennekäyttö kun on hieman eri tyylistä kuin dynovedot, nascarit ja prodrivet.



  20. #20
    Se että kitkaa on hiukan muunneltu kytkimen takia, ei tee moottoriöljystä huonompaa. Kyse ei ole mistään radikaalista erosta. Suosittelen ehdottomasti prätkäöljyjä, vaikka kytkin olisi eri liemessä. Sama juttu Harrikoissa. Prätkäöljyjen ja autonmoottoriöljyjen välillä ei ole mitattavaa eroa hyötysuhteessa.

    Vaihteistoöljyillä voi ajaa vaikka maailman tappiin - öljyn hyllyikä "shelf life" on rajoittamaton, eikä se mene käytössä miksikään. Öljyt on silti hyvä vaihtaa suunnilleen valmistajan ilmoittamin huoltovälein, jotta skeidat saadaan ulos. Shockproof-öljyillä voi ajaa huomattavasti pidempään kuin tehdasöljyillä, koska öljyn sekaan ei tule "metallicaa" samalla tavalla, ja öljy on erittäin lämpöstabiilia, eli se ei hajoa kuumuudesta. Red Line suosittelee katupyörien laatikoihin nimen omaan ShockProofia. ShockProof kykenee voitelemaan, vaikka seassa olisi useampi prosentti vettä - siksi sitä käytetään myös veneiden vetolaitteissa.

    Eri asia on Red Line Race Oil kisamoottoriöljyt, joiden lisäaineistus (pesevät aineet, happojen neutralointi) kuluu loppuun nopeammin, eli pitää vaihtaa 4-5 kisan välein



  21. #21
    Viskositeeteista vielä sen verran, että vesijäähdytteisiin ei kannata laittaa 10W40 paksumpaa Red Linea. Red Line öljyillä voi yleensä valita pykälän ohuemman öljyn, ja paineet ovat silti korkeammat. Tämä siksi että Red Line öljyissä ei ole paljoa sakeuttimia, jotka ohenevat leikkausvoimista kk-laakereissa, ja öljy ei myöskään ohene kuumana kuten muut öljyt. Esimerkki autopuolelta: BMW M-sarjan moottoreihin suositellaan TWS 10W60 öljyä, mutta Red Line 10W40 moottoriöljyllä ölynpaine on silti korkeampi käyntilämpöisenä, ja öljyn lämpötila noin 20C matalampi. Lisäksi Red Linella moottori pysyy puhtaana. Red Line kyllä valmistaa 10W60 moottoriöljyä, mutta sitä myydään lähinnä vain Saudeihin, koska ne eivät usko järkipuhetta.
  22. #22
    kysytään nyt kun asiantuntia on paikalla.holautin kummankin sporsterin laatikkoon red linen 20/50w öljyt hd kansan kohistessa että tuhoan kytkiman sillä öljyllä,kytkin on toiminu mainiosti tosin kilsoja ei hirveesti ole takana.toisessa sportissa...tai lähinnä buell:issa mulla oli aikasemmin 75/90ns öljyt joita sinne ilmeisesti suositelleen mutta 20/50:kymppisellä kytkin toimii mun mielestö jopa paremmin ja käytetäänhän tuota 20/50 öljyä v-rodissakin missä on märkäkytkin,eli olenko oikealla tiellä
  23. #23
    UGH ! Ja nyt sitten Shell Spirax:in (se täyssynteettinen) 75w/90 miäs puhujakorokkeelle....kiitos !

    Kun täyttää Porschen ja Ferrarin laatuvaatimukset niin munki luokittelussa pääsi, (tosin) rimaa hipoen ylitte *



  24. #24
    Lainaa (Red Line @ Joulu. 12 2011,14:19) kirjoitti
    Se että kitkaa on hiukan muunneltu kytkimen takia, ei tee moottoriöljystä huonompaa. Kyse ei ole mistään radikaalista erosta. Suosittelen ehdottomasti prätkäöljyjä, vaikka kytkin olisi eri liemessä.
    Jossain todettiin että mitä pienempi kitka sitä vähemmän lämpöä ja moottorin kulumista.
    Menee yli hilseen, miksi pitäisi käyttää ölyä jossa kitkaa on keinotekoisesti lisätty ja huippu hyvä öljy huononnettu mineraaliöljyn SG, SH luokkaan, ainakin kitkan osalta
  25. #25
    Lainaa (Red Line @ Joulu. 12 2011,14:19) kirjoitti
    Se että kitkaa on hiukan muunneltu kytkimen takia, ei tee moottoriöljystä huonompaa. Kyse ei ole mistään radikaalista erosta.
    Tarkoittaa että öljyyn ei ole lisätty kitkaa pienentäviä ainesosia!

    Kari
  26. #26
    Tuolla oli jotain Redline käppyröitä.
    Shockproof käppyröitä

    Pekka
    Pekka
  27. #27
    Tehdas (Red Line) suosittelee Sportsterin (märkä kytkin) laatikkoon 75W90 Gear Oilia, jossa on 5% kitkanmuunnin-lisäainetta (= liukastinta), ja sanoo että kytkimen kanssa ei ole ongelmia. Me suosittelemme 75W90NS -öljyä, jossa ei ole ollenkaan liukastimia. Molemmat ovat GL-5 öljyjä. Vaihteistossa olisi hyvä olla vähintään GL-4 pintapaineen öljyä. Moottoriöljyjen pintapaineen kesto vastaa noin GL-3 luokitusta.

    Vaikka prätkäöljyjen API-luokitus on "vain" API SJ, ne eivät ole millään lailla huonompia öljyjä, vaan päinvastoin - uudemmissa luokituksissa on rajoitettu hyvien lisäaineiden määrää. Esimerkiksi sinkin ja fosforin määrä on näissä kolminkertainen verrattuna esim. API SN ja SM -luokituksiin. Uudempi luokitus ei todellakaan tarkoita parempaa öljyä. Red Linen prätkäöljyissä on tukevampi lisäaineistus, ja siksi ne ovat hiukan kalliimpia kuin Red Line autonmoottoriöljyt

    Kun säädetään öljyn kitkaa, voidaan pelata erikseen liuku- ja lepokitkojen kanssa. Pieni lepokitka voi heikentää kytkimen pitoa. Täytyy muistaa, että ennen Red Linen varsinaisia prätkäöljyjä, käytettiin normaaleja autoöljyjä, ja esim Red Line 10W40 Motor Oil pelasi hyvin seiskapuolikkaassa Hondassa. Kyse ei ole suuren suurista eroista.

    Tämä keskustelu on kuin olisi avannut Pandoran lippaan - tästä taitaa tulla loputon juupas-eipäs väittely
  28. #28
    Lainaa (Red Line @ Joulu. 13 2011,12:22) kirjoitti
    Tämä keskustelu on kuin olisi avannut Pandoran lippaan - tästä *taitaa tulla loputon juupas-eipäs väittely
    Ai jaa no ihanko totta....
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #29
    Miten tuo korkea molybdeenipitoisuus toimii nopeasti pyörivissä perissä? Hammaspyörille tuo on varmasti hyväksi, mutta onko mikään ongelma (nopeasti pyöriville) laakereille? Tyyliin K1200S:n ja LTn perät.

    Eli onko Heavy Shockproof oikea ölppä sinne vai se light-versio?
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  30.  
  31. #30
    Lainaa (mp71 @ Joulu. 13 2011,12:34) kirjoitti
    Miten tuo korkea molybdeenipitoisuus toimii nopeasti pyörivissä perissä? Hammaspyörille tuo on varmasti hyväksi, mutta onko mikään ongelma (nopeasti pyöriville) laakereille? Tyyliin K1200S:n ja LTn perät.

    Eli onko Heavy Shockproof oikea ölppä sinne vai se light-versio?
    Jenkkifoorumeilla liikkuvien vastaavien keskustelujen tulema (ja sikäläisen toimittajan suositus) on "Heavy" perään ja lootaan.
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen