Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Nyt kaipaisin apua kaasarin säädön/korjauksen kanssa!

    Kyseessä on KTM 250 EXC-F (eli nelari), vuosimallia 2007 ja ajettu reilut 240tuntia. Kyseisessä pyörässä on Keihin FCR-MX kaasari Keihin FCR-MX räjäytyskuva *ja alla selostus mikä mättää:

    Eli tyhjäkäynnin tasaisuuden kanssa on ongelmia, sekä se että ei tahdo käydä tasaisesti tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynti jaa hetkeksi koholleen ja sitten vasta palautuu normaaliksi. Saattaa joskus myös itsestään kohota. Sitten myös välillä sammuu ihan sattumanvaraisesti. Outoa on se että seosruuvin säätö ei vaikuta mitään tyhjäkäyntiin tai sitten tähän oireeseen? Eli vaikka säätöruuvi on täysin kiinni tai auki niin tilanne on sama???
    Lisäksi kun pyörä sammuu tyhjäkäynniltä niin se ei tahdo lähteä käymään ennen kuin on antanut lisää bensaa kiihdytyspumpulla. Kylmällä tai kuumalla kelilläkään ei tahdo olla merkitystä oireeseen….

    Tässä asioita joita olen (jo) testannut/korjannut/tutkinut/vaihtanut:
    • Vaihtanut alkuperäiset suuttimet (paikallaan oli hieman suuremmat 6-days suuttimet ja neula) -> ei mitään vaikutusta
    • Tarkistanut TPS:n (eli kaasunasennon tunnistin) toiminnan -> kaikki tuntuu toimivan ja vastusarvot kohdallaan
    • Tutkinut mahdollisia ilmavuotoja kaasarin sisällä ja mahdollisia vuotoja kumisessa imukurkussa sekä ilmansuodattimen puolella
    • Venttiilinvälykset tarkastettu vajaa 10 tuntia sitten samalla kun mäntä vaihdettiin
    • Huoltomanuaalissa kehotettiin vaihtamaan pienempi tyhjäkäyntisuutin jos seosruuvi ei vaikuta mitään -> 38 vaihdettu alkuperäisen 40:n tilalla ja edelleen seosruuvi ei vaikuta asiaan
    • Polttoaineen pinnan taso tarkastettu ja vaikuttaisi että myös venttiili kohon ohjaamana toimii normaalisti
    • Tarkastettu että luisti ei takertele ja muutenkin liikkuu sutjakkaasti


    Joten kysymys kuuluu olisiko ideoita missä vika?

    Tällä hetkellä vaikuttaa että tuo kierrosten kohoaminen on aivan samanlainen kun ”ryyppyä” käyttää hieman, joten voisiko tuo ryyppy jotenkin vuotaa? Ja miten yleensäkin tuo ryyppy toimii? Se näyttää avaavan yhteyden kohokammion ja luistin yläosaa, mutta miten se käytännössä rikastaa seosta? Entä onko luistin tai sen ”tiivisteen” kulumisella mahdollista saada tällaista aikaan. Huoltokirjassa kun mainitaan että se pitäisi uusia 200 tunnin kohdalla (ja jostain luin että kisakuskit vaihtaisivat jopa 25 tunnin välein….)

    Entä miten tuon seosruuvin pitäisi toimia. Nyt siitä pääsee vaan näkemään että se sulkee avaa jotain yhteyttä kaasuttimen etualaosaa ennen luistia. Mutta mitä ja miten sen pitäisi säätä tuota seosta?


    Kaikki apu otetaan avosylin vastaan! Kiitos jo etukäteen kaikille jotka jaksoivat lukea tämän vuodatuksen loppuun asti 

    Terv,
    Sami Tuominen
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  2. #2
    neula tai neulaputki/suutinputki mikälie jos kuluu, niin se saa bensaa hiukan enemmän tyhjäkäynnillä/alkukaasulla.
  3. #3
    Tarkoitatko neulaputkella sitä johon neula menee "piiloon" ala-asennossa?

    Neulan olen vaihtanut uuteen, mutta tuota neulaputkea en muistaakseni ole tarkemmin tutkinut. Mutta miksi sitten kierroksen voisi mennä ylös/alas ilman että kosken lainkaan kaasuun?

    Mutta ehdottomasti yksi asia joka pitää tarkistaa kun (taas) otan kaasarin pöydälle tutkimuksiin

    -Sami
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  4. #4
    imuvuotoon vaiva kyllä vahvasti viittaa, ilmanputsarin puolella ei käyntiin merkitystä vaikka vuotaisikin.

    Onko kumikurkun jälkeen vielä joku liitos sylinterin ja toisen metallisen osan välillä?

    Koita suihkuttaa starttisprayta sinne kumikurkun suuntaan kun kone käy, jos vaikuttaa hetkeksi kierroslukua nostavasti vuotaa varmasti.
  5. #5
    Lainaa (peruskallio @ Joulu. 01 2011,23:23) kirjoitti
    imuvuotoon vaiva kyllä vahvasti viittaa, ilmanputsarin puolella ei käyntiin merkitystä vaikka vuotaisikin.

    Onko kumikurkun jälkeen vielä joku liitos sylinterin ja toisen metallisen osan välillä?

    Koita suihkuttaa starttisprayta sinne kumikurkun suuntaan kun kone käy, jos vaikuttaa hetkeksi kierroslukua nostavasti vuotaa varmasti.
    Kumikurkku on kiinni kaasarin päässä sekä sylinterin päässä klemmarilla ja ne kyllä vaikuttaa tiiviiltä mutta pitää koittaa tuota sprayausta...
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  6. #6
    Lainaa (-C9B5R4- @ Joulu. 01 2011,22:47) kirjoitti
    Tarkoitatko neulaputkella sitä johon neula menee "piiloon" ala-asennossa?
    Sitäpä juuri, jos käynti nousee samaan tyyliin kuin ryypyn anto niin vois olla että se on tuon takia rikkaalla. Jos putki on kulunut niin sitä ei saa mitenkään säädettyä kohilleen. *teräsneula voi kuluttaa putken nopeastikin...
    enivei tuo ilmavuoto itelläkin tuli ihan ekana mieleen, mutta olet sen jo tarkistellut aika hyvin.
  7. #7
    Aika pienet suuttimet, kesällä 42 ja talvella 45 pitäis olla sopiva.
    Honda CRF 250 L
  8. #8
    Lainaa (YLLE @ Joulu. 02 2011,07:24) kirjoitti
    Aika pienet suuttimet, kesällä 42 ja talvella 45 pitäis olla sopiva.
    Totta, mutta ohjekirjassa on mainittu tuo 40 vakio tyhjäkäyntisuuttimeksi. Sitten on mainittu että jos seosruuvi ei vaikuta pitää vaihtaa pienempi suutin...?

    Mutta kyllähän tuotakin pitää vielä testata.


    -Sami
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  9. #9
    Lainaa (jjjjj @ Joulu. 01 2011,23:44) kirjoitti
    Lainaa (-C9B5R4- @ Joulu. 01 2011,22:47) kirjoitti
    Tarkoitatko neulaputkella sitä johon neula menee "piiloon" ala-asennossa?
    Sitäpä juuri, jos käynti nousee samaan tyyliin kuin ryypyn anto niin vois olla että se on tuon takia rikkaalla. Jos putki on kulunut niin sitä ei saa mitenkään säädettyä kohilleen. *teräsneula voi kuluttaa putken nopeastikin...
    enivei tuo ilmavuoto itelläkin tuli ihan ekana mieleen, mutta olet sen jo tarkistellut aika hyvin.
    Olikohan tämä neulaputki myös vaihdettavissa, vai onko siis kyse siitä osasta johon pääsuutin tulee kiinni?

    -Sami
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  10. #10
    En nyt muista ulkoa millainen "hot start" kyseisessä pelissä on, mutta myös sen vaijerin kireällä oleminen / jumiminen tekee tuollaista.

    Sehän aukaisee ns. yhden ylimääräisen huuhtelukanavan kaasarissa, ikäänkuin ryyppy.

    Nyt täytyy kyllä sanoa, että en ole varma onko moista toiminnetta edes kyseisessä pyörässä, mutta esim. omassa WR:ssä tuo joskus kenkkuili, kun vaijeri oli liian kireällä ja tangon kääntyessä ihan ääripäähän, aukaisi samalla tuon huuhtelukanavan ja kierrokset kohosi melkoisesti.

    Toinen mikä tulee mielen on se että onkohan puolipuristin ihan tolkussaan?

    Suosittelisin laittamaan vakiosuuttimet paikoilleen, koska niillä se peli toimii varmasti edes alustavasti ja sitten lähtisin etsimään vikaa tarkemmin.

    Tuollainen kierrosten nouseminen kyllä viittaa ilmavuotoon jossain. Joko "hot start", ryyppy tai kaasarin kumikaulus vuotaa ilmaa läpi koneeseen. Liikoja ei kannata tuollaisella nyt ajella, sillä liian hoikka seos voipi poltella sitten venttiileitä.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  11. #11
    Lainaa (parjan_fin @ Joulu. 02 2011,11:36) kirjoitti
    En nyt muista ulkoa millainen "hot start" kyseisessä pelissä on, mutta myös sen vaijerin kireällä oleminen / jumiminen tekee tuollaista.

    Sehän aukaisee ns. yhden ylimääräisen huuhtelukanavan kaasarissa, ikäänkuin ryyppy.

    Nyt täytyy kyllä sanoa, että en ole varma onko moista toiminnetta edes kyseisessä pyörässä, mutta esim. omassa WR:ssä tuo joskus kenkkuili, kun vaijeri oli liian kireällä ja tangon kääntyessä ihan ääripäähän, aukaisi samalla tuon huuhtelukanavan ja kierrokset kohosi melkoisesti.

    Toinen mikä tulee mielen on se että onkohan puolipuristin ihan tolkussaan?

    Suosittelisin laittamaan vakiosuuttimet paikoilleen, koska niillä se peli toimii varmasti edes alustavasti ja sitten lähtisin etsimään vikaa tarkemmin.

    Tuollainen kierrosten nouseminen kyllä viittaa ilmavuotoon jossain. Joko "hot start", ryyppy tai kaasarin kumikaulus vuotaa ilmaa läpi koneeseen. Liikoja ei kannata tuollaisella nyt ajella, sillä liian hoikka seos voipi poltella sitten venttiileitä.
    Tässä laitteessa on vain cold start eli ryyppy. Mulla oli tuossa tekstissä hieman vääränläinen räjäytyskuva, tässä oikea, eli kuva oman pyörän Keihin:stä: RÄJÄYTYSKUVA sivut 8 ja 9

    Ryyppy on niin sanottu nuppi kaasarinrungossa ja ei siis ole vaijeriohjattu. Myöskään puolipuristinta ei tässä koneessa ole.

    Vakiosuuttimet on nyt paikallaan (poislukien pienempi tyhjäkäyntisuutin jota juuri testasi. Siis 38 vakio 40 sijaan), ja vika on siis päällä...

    -Sami



    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  12. #12
    Lainaa (-C9B5R4- @ Joulu. 02 2011,12:17) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Joulu. 02 2011,11:36) kirjoitti
    En nyt muista ulkoa millainen "hot start" kyseisessä pelissä on, mutta myös sen vaijerin kireällä oleminen / jumiminen tekee tuollaista.

    Sehän aukaisee ns. yhden ylimääräisen huuhtelukanavan kaasarissa, ikäänkuin ryyppy.

    Nyt täytyy kyllä sanoa, että en ole varma onko moista toiminnetta edes kyseisessä pyörässä, mutta esim. omassa WR:ssä tuo joskus kenkkuili, kun vaijeri oli liian kireällä ja tangon kääntyessä ihan ääripäähän, aukaisi samalla tuon huuhtelukanavan ja kierrokset kohosi melkoisesti.

    Toinen mikä tulee mielen on se että onkohan puolipuristin ihan tolkussaan?

    Suosittelisin laittamaan vakiosuuttimet paikoilleen, koska niillä se peli toimii varmasti edes alustavasti ja sitten lähtisin etsimään vikaa tarkemmin.

    Tuollainen kierrosten nouseminen kyllä viittaa ilmavuotoon jossain. Joko "hot start", ryyppy tai kaasarin kumikaulus vuotaa ilmaa läpi koneeseen. Liikoja ei kannata tuollaisella nyt ajella, sillä liian hoikka seos voipi poltella sitten venttiileitä.
    Tässä laitteessa on vain cold start eli ryyppy. Mulla oli tuossa tekstissä hieman vääränläinen räjäytyskuva, tässä oikea, eli kuva oman pyörän Keihin:stä: RÄJÄYTYSKUVA sivut 8 ja 9

    Ryyppy on niin sanottu nuppi kaasarinrungossa ja ei siis ole vaijeriohjattu. Myöskään puolipuristinta ei tässä koneessa ole.

    Vakiosuuttimet on nyt paikallaan (poislukien pienempi tyhjäkäyntisuutin jota juuri testasi. Siis 38 vakio 40 sijaan), ja vika on siis päällä...

    -Sami
    Kyllä siellä pakonokassa pitäisi moisen olla, on tosin automaaginen, eli et itse sitä mitenkään käytä erikseen.

    Tosin en tiedä minkälainen vaikutus sillä voisi tuohon olla... todennäköisesti ei kuvaamasi lainen, siis jos ei toimi oikein.

    Meikäläinen ei oikein osaa enempää "neuvoa"....
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  13. #13
    Jos tyhjäkäynti ei käy tasaisesti vaan vaihtelee erittäin paljon, yleisin vika on luistin väljyys. Erittäin yleinen vika varsinkin isommissa yksipyttyisissä nelareissa.

    Ongelma esiintyy erityisesti lämpimänä.

    Sinulla on puolikas nelari, eikä kertomasi mukaan käyttötunteja ole kovin paljon, mutta voit jotain päätellä jos pyörä käy hyvin kylmäkäynnistin päällä.

    Luisti täytyy "istua" *hyvin luistikanavaan, luistissa ei saa olla minkäänlaisia kulumisnaarmuja, koloista puhumattakaan. Nykykoneet käy niin laihalla että "ylimääräinen" ilma, joka luistin välistä tulee, on pahasta.

    Toinen jota voit tehdä tyhjäkäynnillä on ns "pilot" eli "eetteri" testi, sillä ne kumimul...kumikurkun ilmavaivat selviää.



    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  14. #14
    Mä oon samaa miältä Pannun kans tuasta luisti hommasta. 200tunnin jäläkeen FCR:stä jo huomaa, että kaasarin runko kuluu luistimen rullien kohdalta joka lisää sitä klappia huomattavasti vaikuttaen siihen toimivuuteen. Mutta sun tapaukses voit kyllä kokeilla isompaa tyhjäkäyntisuutinta eli 42 tai 45 ja avaat sitä seos ruuvia noin 2 kierrosta auki niin mä uskon, että auttaa jonkin verran jos perus asiat on kunnos. Huom se ei mee rikki tästä.
    Omalla kotarilla on ajettu jo melkeen 400tuntia ja yli 23000km niin voin kyllä sanoa, että se kaasari on kuluva osa varsinkin tuosta luistimen rullien kohdalta se runko kuluu älyttömästi. Johtuen siitä, että ne rullat on muovia ja ne kuluttaa sitä alumiinia yllättävän paljon.
    Ja kaikis näis vehkeis ne perus säädöt on liian laihalla.



    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  15. #15
    Lainaa (JHV 654cc @ Joulu. 02 2011,16:33) kirjoitti
    Mä oon samaa miältä Pannun kans tuasta luisti hommasta. 200tunnin jäläkeen FCR:stä jo huomaa, että kaasarin runko kuluu luistimen rullien kohdalta joka lisää sitä klappia huomattavasti vaikuttaen siihen toimivuuteen. Mutta sun tapaukses voit kyllä kokeilla isompaa tyhjäkäyntisuutinta eli 42 tai 45 ja avaat sitä seos ruuvia noin 2 kierrosta auki niin mä uskon, että auttaa jonkin verran jos perus asiat on kunnos. Huom se ei mee rikki tästä.
    Omalla kotarilla on ajettu jo melkeen 400tuntia ja yli 23000km niin voin kyllä sanoa, että se kaasari on kuluva osa varsinkin tuosta luistimen rullien kohdalta se runko kuluu älyttömästi. Johtuen siitä, että ne rullat on muovia ja ne kuluttaa sitä alumiinia yllättävän paljon.
    Ja kaikis näis vehkeis ne perus säädöt on liian laihalla.
    Kiitosta taas kaikista vinkeistä!

    Täytyy varmaan ensin koittaa tuota suurempaa tyhjäkäyntisuutinta ja sitten reilusti ruuvia auki.

    Sitten pitää alkaa miettiä tuon luistin ja lisäosan uusimista...


    -Sami
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  16. #16
    Ota luisti kätöseen ja katso miltä se näyttää... ei koloja eikä kovin paljon naarmuja. Kaasari vaan reilusti irti, jos kotarissa ei pääse tutkimaan kaasutinta kääntämällä. En tiedä kun olen koittanut pysyä kaukana näistä kotareista... on ahdistavia muistoja, varsinkin nelareista.

    -h
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  17. #17
    Lainaa (57pannu @ Joulu. 02 2011,19:33) kirjoitti
    Ota luisti kätöseen ja katso miltä se näyttää... ei koloja eikä kovin paljon naarmuja. Kaasari vaan reilusti irti, jos kotarissa ei pääse tutkimaan kaasutinta kääntämällä. En tiedä kun olen koittanut pysyä kaukana näistä kotareista... on ahdistavia muistoja, varsinkin nelareista.

    -h
    Kyllä mulla on ollut kaasari irti useaan kertaan kuten mun alussa olevasta vuodatuksesta selviää ja luisti vaikuttaa muuten ehjältä, mutta muutama kiillottuma siinä on...
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  18. #18
    Tyhjäkäyntipiirin ilmakanavassa tukos?
  19. #19
    Lainaa (BOMBARIDER @ Joulu. 03 2011,11:16) kirjoitti
    Tyhjäkäyntipiirin ilmakanavassa tukos?
    Aivan hyvin mahdollista, mutta enemmän vaikuttaa että kävisi laihalla. Kyllä mä noita ilmakanvia paineilmalla kävin läpi kun suuttimia vaihdoin, mutta ei mitään havaittavaa tullut vastaan...
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  20. #20
    No mennäämpä seuraavaan, miten venttiilien säätö. Jos kantavat, voip olla myös samantapaisia ongelmia. Mutta jos olet viimeaikoina todennut että kaikissa venttiileissä on tarpeeksi välyksiä, niin sitten sekin asia on tutkittu. Myös imukurkun ilmavuodot kannattaa tarkistaa sillä kuuluisalla pilotti testillä.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  21. #21
    Se että seoksen säätöruuvi ei vaikuta ollenkaan viittaa kyllä siihen että pääsuutin on liian iso.Toinen mahdollisuus on että ryyppy ei palaudu kokonaan alkuasentoonsa eli pois päältä jolloin seos taas rikastuu.Sitten taas tyhjäkäynnin huojuminen viittaa liian laihaan seokseen ilmavuodon takia joten omituiselta vaikuttaa.Mä palaan noissa ongelmissa alkuperäisiin säätöihin ja suuttimiin joilla se on toiminut ja sitten muutoksia yksi kerrallaan,muuten ei tiedä mikä vaikuttaa tai ei vaikuta.Testaa nyt kuitenkin ne ilmavuodot starttipilotilla,se on helpoin tie sulkea yksi vika pois purkamatta.Ei olisi myöskään ensimmäinen kerta kun suuttimessa olisi väärä kokonumero eli se on isompi/pienempi kuin mitä numero sanoo sen olevan.Mittaa myös bensapinta oikeaksi.Kuuluuko kaasarin kanteen tiiviste ja onko se ehjä?Onko vaijerissa välystä ennenkuin se nostaa luistia?Onko neula oikeassa lovessa? Kuuluuko seoksen säätöruuviin o-rengas ja onko se paikoillaan? Tyhjäkäynnillä seokseen ei pitäisi vaikuttaa muu kuin tyhjäkäyntisuutin.

    edit.. ihan perusjuttuna vielä että neula ja neulaputki alkaa vaikuttaa noin 1/4 kaasun asennosta 3/4 saakka jonka jälkeen sopan saannista vastaa vain pääsuutinjoten ei se oikein voi olla tuon ongelman syy.



  22. #22
    Lainaa (rellonen @ Joulu. 03 2011,17:20) kirjoitti
    Se että seoksen säätöruuvi ei vaikuta ollenkaan viittaa kyllä siihen että pääsuutin on liian iso.Toinen mahdollisuus on että ryyppy ei palaudu kokonaan alkuasentoonsa eli pois päältä jolloin seos taas rikastuu.Sitten taas tyhjäkäynnin huojuminen viittaa liian laihaan seokseen ilmavuodon takia joten omituiselta vaikuttaa.Mä palaan noissa ongelmissa alkuperäisiin säätöihin ja suuttimiin joilla se on toiminut ja sitten muutoksia yksi kerrallaan,muuten ei tiedä mikä vaikuttaa tai ei vaikuta.Testaa nyt kuitenkin ne ilmavuodot starttipilotilla,se on helpoin tie sulkea yksi vika pois purkamatta.Ei olisi myöskään ensimmäinen kerta kun suuttimessa olisi väärä kokonumero eli se on isompi/pienempi kuin mitä numero sanoo sen olevan.Mittaa myös bensapinta oikeaksi.Kuuluuko kaasarin kanteen tiiviste ja onko se ehjä?Onko vaijerissa välystä ennenkuin se nostaa luistia?Onko neula oikeassa lovessa? Kuuluuko seoksen säätöruuviin o-rengas ja onko se paikoillaan? Tyhjäkäynnillä seokseen ei pitäisi vaikuttaa muu kuin tyhjäkäyntisuutin.

    edit.. ihan perusjuttuna vielä että neula ja neulaputki alkaa vaikuttaa noin 1/4 kaasun asennosta 3/4 saakka jonka jälkeen sopan saannista vastaa vain pääsuutinjoten ei se oikein voi olla tuon ongelman syy.
    Kuten alussa lukee niin kaikki alkuperäisen kokoiset suuttimet olen vaihtanut ja sillä ei ollut merkitystä. Ryypyn vuotamien pitää tarkistaa. Kannen tiiviste on ehjä ja kaasuveijerissa on vapaata, eli ei jää kantamaan. Lisäksi seosruuvissa on jousen lisäksi o-rengas seka prikka ja nekin on kunnossa/paikallaan. Starttipilot testi pitää myös suorittaa...
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  23. #23
    Lainaa (-C9B5R4- @ Joulu. 03 2011,19:03) kirjoitti
    Lainaa (rellonen @ Joulu. 03 2011,17:20) kirjoitti
    Se että seoksen säätöruuvi ei vaikuta ollenkaan viittaa kyllä siihen että pääsuutin on liian iso.Toinen mahdollisuus on että ryyppy ei palaudu kokonaan alkuasentoonsa eli pois päältä jolloin seos taas rikastuu.Sitten taas tyhjäkäynnin huojuminen viittaa liian laihaan seokseen ilmavuodon takia joten omituiselta vaikuttaa.Mä palaan noissa ongelmissa alkuperäisiin säätöihin ja suuttimiin joilla se on toiminut ja sitten muutoksia yksi kerrallaan,muuten ei tiedä mikä vaikuttaa tai ei vaikuta.Testaa nyt kuitenkin ne ilmavuodot starttipilotilla,se on helpoin tie sulkea yksi vika pois purkamatta.Ei olisi myöskään ensimmäinen kerta kun suuttimessa olisi väärä kokonumero eli se on isompi/pienempi kuin mitä numero sanoo sen olevan.Mittaa myös bensapinta oikeaksi.Kuuluuko kaasarin kanteen tiiviste ja onko se ehjä?Onko vaijerissa välystä ennenkuin se nostaa luistia?Onko neula oikeassa lovessa? Kuuluuko seoksen säätöruuviin o-rengas ja onko se paikoillaan? Tyhjäkäynnillä seokseen ei pitäisi vaikuttaa muu kuin tyhjäkäyntisuutin.

    edit.. ihan perusjuttuna vielä että neula ja neulaputki alkaa vaikuttaa noin 1/4 kaasun asennosta 3/4 saakka jonka jälkeen sopan saannista vastaa vain pääsuutinjoten ei se oikein voi olla tuon ongelman syy.
    Kuten alussa lukee niin kaikki alkuperäisen kokoiset suuttimet olen vaihtanut ja sillä ei ollut merkitystä. Ryypyn vuotamien pitää tarkistaa. Kannen tiiviste on ehjä ja kaasuveijerissa on vapaata, eli ei jää kantamaan. Lisäksi seosruuvissa on jousen lisäksi o-rengas seka prikka ja nekin on kunnossa/paikallaan. Starttipilot testi pitää myös suorittaa...
    Pyörän ikä ja ongelman laatu viittais siihen ett siellä kaasarissa on tukos jossain käyntipiirissä ja alipaine kiskoo bensaa sieltä mistä sitä kulloinkin sopivaan alipaineeseen on saatavilla. Kun tuo kaasari on käynyt sulla palasina jo pariinki kertaan niin tekisin vielä seuraavan, esim bilteman elektroniikan hapettumanpoistospräytä ja antaa liota. Irrottaa hyvin hartsiintymiä. *

    Seuraavaksi ultraäänipesurilla puhtaaksi niin että edellisen kerran ollut yhtä puhdas tehtaalla. Pesuaineena fairy + joku lievästi hapan kotipesuaine vaikkapa sellainen joka on tarkoitettu kalkkeumien poistoon kylppäristä. Raparperimehuki käy tarkoitukseen kuumana. Jos ei uä-pesuria saatavilla niin irrota koho ja muut muoviosat ja keittele kattilassa raparperimehussa. *

    Noissa on tiehyitä jotka voi olla tukossa. paljoa ei tartte olla hartsiintumaa että virtaus kanavassa vaikeutuu ja joku muu piiri alkaa ruokkia konetta, sellaisella kierrosalueella missä sen eipitäis vielä toimia.

    Ja tietenkin tarkista neulaventtiili+ kohon bensanpinta. Jos noilla ei tokene niin sitten sähköistä voi ettiä seuraavaksi. halvin tulpanhattu + johto.

    edit, silloin kun peset niin mahdollisimman palasian eli kaikki irtoavat osat irrallisina.



    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  24. #24
    Lainaa (amaunu @ Joulu. 03 2011,20:08) kirjoitti
    Lainaa (-C9B5R4- @ Joulu. 03 2011,19:03) kirjoitti
    Lainaa (rellonen @ Joulu. 03 2011,17:20) kirjoitti
    Se että seoksen säätöruuvi ei vaikuta ollenkaan viittaa kyllä siihen että pääsuutin on liian iso.Toinen mahdollisuus on että ryyppy ei palaudu kokonaan alkuasentoonsa eli pois päältä jolloin seos taas rikastuu.Sitten taas tyhjäkäynnin huojuminen viittaa liian laihaan seokseen ilmavuodon takia joten omituiselta vaikuttaa.Mä palaan noissa ongelmissa alkuperäisiin säätöihin ja suuttimiin joilla se on toiminut ja sitten muutoksia yksi kerrallaan,muuten ei tiedä mikä vaikuttaa tai ei vaikuta.Testaa nyt kuitenkin ne ilmavuodot starttipilotilla,se on helpoin tie sulkea yksi vika pois purkamatta.Ei olisi myöskään ensimmäinen kerta kun suuttimessa olisi väärä kokonumero eli se on isompi/pienempi kuin mitä numero sanoo sen olevan.Mittaa myös bensapinta oikeaksi.Kuuluuko kaasarin kanteen tiiviste ja onko se ehjä?Onko vaijerissa välystä ennenkuin se nostaa luistia?Onko neula oikeassa lovessa? Kuuluuko seoksen säätöruuviin o-rengas ja onko se paikoillaan? Tyhjäkäynnillä seokseen ei pitäisi vaikuttaa muu kuin tyhjäkäyntisuutin.

    edit.. ihan perusjuttuna vielä että neula ja neulaputki alkaa vaikuttaa noin 1/4 kaasun asennosta 3/4 saakka jonka jälkeen sopan saannista vastaa vain pääsuutinjoten ei se oikein voi olla tuon ongelman syy.
    Kuten alussa lukee niin kaikki alkuperäisen kokoiset suuttimet olen vaihtanut ja sillä ei ollut merkitystä. Ryypyn vuotamien pitää tarkistaa. Kannen tiiviste on ehjä ja kaasuveijerissa on vapaata, eli ei jää kantamaan. Lisäksi seosruuvissa on jousen lisäksi o-rengas seka prikka ja nekin on kunnossa/paikallaan. Starttipilot testi pitää myös suorittaa...
    Pyörän ikä ja ongelman laatu viittais siihen ett siellä kaasarissa on tukos jossain käyntipiirissä ja alipaine kiskoo bensaa sieltä mistä sitä kulloinkin sopivaan alipaineeseen on saatavilla. Kun tuo kaasari on käynyt sulla palasina jo pariinki kertaan niin tekisin vielä seuraavan, esim bilteman elektroniikan hapettumanpoistospräytä ja antaa liota. Irrottaa hyvin hartsiintymiä. *

    Seuraavaksi ultraäänipesurilla puhtaaksi niin että edellisen kerran ollut yhtä puhdas tehtaalla. Pesuaineena fairy + joku lievästi hapan kotipesuaine vaikkapa sellainen joka on tarkoitettu kalkkeumien poistoon kylppäristä. Raparperimehuki käy tarkoitukseen kuumana. Jos ei uä-pesuria saatavilla niin irrota koho ja muut muoviosat ja keittele kattilassa raparperimehussa. *

    Noissa on tiehyitä jotka voi olla tukossa. paljoa ei tartte olla hartsiintumaa että virtaus kanavassa vaikeutuu ja joku muu piiri alkaa ruokkia konetta, sellaisella kierrosalueella missä sen eipitäis vielä toimia.

    Ja tietenkin tarkista neulaventtiili+ kohon bensanpinta. Jos noilla ei tokene niin sitten sähköistä voi ettiä seuraavaksi. halvin tulpanhattu + johto.

    edit, silloin kun peset niin mahdollisimman palasian eli kaikki irtoavat osat irrallisina.
    Kyllä töiden puolesta on mahdollisuus käyttää uä-pesuria, joten sekin pitäisi ottaa työlistalle
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  25. #25
    Ja jos sekään ei auta, niin sitten sen on oltava riivattu.
  26. #26
    Paras olisi kun kokeilisi toista samanlaista kaasaria. Löytyiskö kaveripiiristä?
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  27. #27
    Tuli mieleen yksi juttu,katsopas hana että se toimii niinkuin pitää. Samoin neulaventiili. Sen ongelmat tosin yleensä tuntuu vasta kierroksilla kun konetta kuormittaa.
    Nuo hartsaantumiset yleensä ilmaantuu pitkien seisotusten jälkeen joten jos pyörä on ollut koko ajan käytössä se ei oikein ole mahdollista.

    Hankalalta tuntuu.Alkaa jo epäilyttää onko syttöjärjestelmä kunnossa,anturit kiinni jne.Mutta tuo ultraäänipesu on hyvä tehdä kuitenkin.
  28. #28
    Aluksi kiitos kaikille kommenteista ja ehdotuksista!

    Nyt uskoisin että sain vian paikannettua:

    Liian pieni tyhjäkäynti suutin ainakin ahisti, ja sitten "ilmalinjasta" löytyi likaa ja se auttoi kun puhdisti linjat huolellisesti.
    Lisäksi ilmavuotoa tuntui olevan kohokammion tiivsteessä. Toivottavasti vika nyt pysyy poissa!!!

    -Sami
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  29.  
  30. #29
    Lainaa (-C9B5R4- @ Joulu. 06 2011,22:16) kirjoitti
    Lisäksi ilmavuotoa tuntui olevan kohokammion tiivsteessä.
    Nuo kohokammiot tuppaavat olemaan vuotavaa sorttia ihan valmistajan jäljiltä, eli tuostakin kaasarista löytynee kohtuullisen kokoinen tuuletuskanava ulkoilmasta suoraan kohokammioon.

    Tuskin siis vaikuttaa käyntiin, kunhan bensat pysyy sisällä.