Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Onneksi eduskunnassa on tallä hetkellä viisampia kuin tuo Lyly Rajala joka oli ehdottanut eturekisterikilpeä Moottoripyöriin.
    Iltalehti
  2. #2
    Lainaa (Huuru Petteri @ Marras. 28 2011,17:33) kirjoitti
    Onneksi eduskunnassa on tallä hetkellä viisampia kuin tuo Lyly Rajala joka oli ehdottanut eturekisterikilpeä Moottoripyöriin.
    Iltalehti
    älä sano..kyllä lyly on mies paikallaan, muuta se paikka o ihan johnakin muualla ku eduskunnassa päättämässä ihmisten asioista.

    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  3. #3
    Entisvanhaan ne kilvet oli myös edessä. Etulokarin etuosassa poikittain, brittipyörissä oli myös pyörän "mallikilpi"etulokarissa pitkittäin. Melkoinen peltihässäkkä (peltisessä)etulokarissa. Ensimmäinen pyörän viritys oli kun otettiin takaroiskeläppä pois ja etukilpi etulampun alle. Kaikkein kovimmat virittäjät laittoivat etukilven ohjaustankoon (ns speedwaytankoon, Jawa etc) kiinni, silloin viimeistään pyörästä oli otettu kaikki mahdolliset tehot irti. Etukilpi taisi poistua -60 luvun loppupuolella. Eräs poistumisen syy oli että ojaanajossa motoristeilta oli yleensä kurkku leikkaantunut auki.



    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  4. #4
    Hieno juttu! Siis joissain vanhoissa se on hieno etulokarissa, mutta viimeiset 40-50 vuotta on tehty pyöriä, johon ainakin nykyisen mallisen kilven kiinnittäminen olisi kyllä...



    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

    http://www.vanhamoto.net

    CX500 & K75 & CB500
  5. #5
    Etukilpi poistui 72. Et silleen. Itse ajoin 71 hölmönkilvellä kortin ja kilpi piti löytyä sekä edestä että takaa.No MZ:ssä oli kilpi stongan päällä ja sen yläpuolella hölmön kilpi.Onneksi en törmännyt,kutitteli kurkkua koko ajan ja toimi niinku pleksi.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  6. #6
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mul oli kans -71 250cc Suitsassa toi etukilpi. Oli huima viritys. Tais olla myös siinä seuraavassa Kawan 350 Avangerissakin joka oli vm. -72. Sit sen jälkeen ei tarvinnu enään laittaa, eli siinä mun Viis-satku Kawassa ei sit tota enään tarvinnu. Ei noi gyyt etukilvestä siihenkään aikaan noita tunnuksia ehtiny kattoo, eli todettiin toimimattomiks, ja tosiaan vaarallisiks. Toki nykyisen gammeratopat ton kuvais aika hyvin varmaan, mut noi tolpat on niin pirun helppo kiertää prätkällä, mitään järkee moisessa viritelmässä.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  7. #7
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ai niin, ja tohon aikaan sai ihan laillisesti vetää Lahnuksen Sehellin kohdallakin 350 Kawall tuppi nurin, eli n. 180km/h. Kerran gyyt oli jossain vastaavassa paikassa tutkannet jotain ysistaku kawaa tai Honda tuuttia ja mitannu nopeudex about 190km/h. No pysäyttivät sitten ja kertoivat, et risteysten kohdalla pitäis hiljetää, niin kuski siihen sit, et "Mähän himmasin ihan tosissaan" Oli tullu reippaasti yli kax hunttii vähän ennen. No mitäs gyyt siihen, ei voinu mitään, ei ollu rajotuksii, ja kaveri noudatti varovaisuutta saapuessaan risteyalueelle. Yes. Näin vanhaan hyvään aikaan.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  8. #8
    Lainaa (sikiviki @ Marras. 28 2011,22:32) kirjoitti
    Ai niin, ja tohon aikaan sai ihan laillisesti vetää Lahnuksen Sehellin kohdallakin 350 Kawall tuppi nurin, eli n. 180km/h. Kerran gyyt oli jossain vastaavassa paikassa tutkannet jotain ysistaku kawaa tai Honda tuuttia ja mitannu nopeudex about 190km/h. No pysäyttivät sitten ja kertoivat, et risteysten kohdalla pitäis hiljetää, niin kuski siihen sit, et "Mähän himmasin ihan tosissaan" Oli tullu reippaasti yli kax hunttii vähän ennen. No mitäs gyyt siihen, ei voinu mitään, ei ollu rajotuksii, ja kaveri noudatti varovaisuutta saapuessaan risteyalueelle. Yes. Näin vanhaan hyvään aikaan.
    oi niitä aikoja. ite olin tuolloin vielä liian nuori ja köyhä mp:n sarviin, mutta ilolla yhtyy näihin kuviin ja tunnelmiin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  9. #9
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (kawabata @ Marras. 28 2011,23:21) kirjoitti
    Lainaa (sikiviki @ Marras. 28 2011,22:32) kirjoitti
    Ai niin, ja tohon aikaan sai ihan laillisesti vetää Lahnuksen Sehellin kohdallakin 350 Kawall tuppi nurin, eli n. 180km/h. Kerran gyyt oli jossain vastaavassa paikassa tutkannet jotain ysistaku kawaa tai Honda tuuttia ja mitannu nopeudex about 190km/h. No pysäyttivät sitten ja kertoivat, et risteysten kohdalla pitäis hiljetää, niin kuski siihen sit, et "Mähän himmasin ihan tosissaan" Oli tullu reippaasti yli kax hunttii vähän ennen. No mitäs gyyt siihen, ei voinu mitään, ei ollu rajotuksii, ja kaveri noudatti varovaisuutta saapuessaan risteyalueelle. Yes. Näin vanhaan hyvään aikaan.
    oi niitä aikoja. ite olin tuolloin vielä liian nuori ja köyhä mp:n sarviin, mutta ilolla yhtyy näihin kuviin ja tunnelmiin.
    Juu pikkusenhan toi oli OT, mut pointtina, et tossa vauhdissa siihen aikaan ei tota etukilpee ehtiny kunnolla rekisteröimään, eli aihetta sivuten.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  10. #10
    Lainaa (57pannu @ Marras. 28 2011,19:38) kirjoitti
    Ensimmäinen pyörän viritys oli kun otettiin takaroiskeläppä pois ja etukilpi etulampun alle.
    ...ja 80-luvulla ainakin vielä oli laissa että kuraläpän piti ulottua taka-akselin korkeudelle. Onneksi toikin on jo historiaa
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  11. #11
    ^Jep, lokasuojapakkokin on poistunut.

    Lehtijutussa tuntuis olevan kovin fiksu liikkuva ylipoliisi kun vetoaa jopa ulkonäköseikkaankin. Kiva että on olemassa virkamiehiä joilla ei kaikki järki ole jäätynyt...
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  12. #12
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 28 2011,17:48) kirjoitti
    Lainaa (Huuru Petteri @ Marras. 28 2011,17:33) kirjoitti
    Onneksi eduskunnassa on tallä hetkellä viisampia kuin tuo Lyly Rajala joka oli ehdottanut eturekisterikilpeä Moottoripyöriin.
    Iltalehti
    älä sano..kyllä lyly on mies paikallaan, muuta se paikka o ihan johnakin muualla ku eduskunnassa päättämässä ihmisten asioista.

    Se on päässy nyt itselleen sopivaan duuniin!!!

    "Lyly Rajala Talk Show @ Viking XPRS 23.1., 27.2., 26.3., 16.4. ja 28.5.
    Kerran kuussa maanantain Päiväristeilyn paluumatkalla on Red Rosessa n. 45 min mittainen Talk Show, jossa haastatellaan ajankohtaista jullkkista".

    VIKING LINE
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  13. #13
    Lainaa (sikiviki @ Marras. 28 2011,22:23) kirjoitti
    Toki nykyisen gammeratopat ton kuvais aika hyvin varmaan, mut noi tolpat on niin pirun helppo kiertää prätkällä, mitään järkee moisessa viritelmässä.
    Kuski pitää myös olla tunnistettavissa.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  14. #14
    Lainaa (Akiva @ Marras. 29 2011,15:53) kirjoitti
    Lainaa (sikiviki @ Marras. 28 2011,22:23) kirjoitti
    Toki nykyisen gammeratopat ton kuvais aika hyvin varmaan, mut noi tolpat on niin pirun helppo kiertää prätkällä, mitään järkee moisessa viritelmässä.
    Kuski pitää myös olla tunnistettavissa.
    Tämä tuntuu kovasti unohtuvan aina näissä kameratolppaetukilpi-keskusteluissa. Pelkän kilven perusteella ei voi ylinopeudesta sakottaa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  15. #15
    Lainaa (Eemo @ Marras. 29 2011,09:54) kirjoitti
    Lainaa (57pannu @ Marras. 28 2011,19:38) kirjoitti
    Ensimmäinen pyörän viritys oli kun otettiin takaroiskeläppä pois ja etukilpi etulampun alle.
    ...ja 80-luvulla ainakin vielä oli laissa että kuraläpän piti ulottua taka-akselin korkeudelle. Onneksi toikin on jo historiaa *
    Siis laiton viritys sekin, jospa se olisi jo vanhentunut, eikä kukaan asiaton lukisi tätä . Onneksi kaikilla on EU/Tuv laillinen putki pyörissä......
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  16. #16
    Lainaa (dYNY @ Marras. 29 2011,10:57) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 28 2011,17:48) kirjoitti
    Lainaa (Huuru Petteri @ Marras. 28 2011,17:33) kirjoitti
    Onneksi eduskunnassa on tallä hetkellä viisampia kuin tuo Lyly Rajala joka oli ehdottanut eturekisterikilpeä Moottoripyöriin.
    Iltalehti
    älä sano..kyllä lyly on mies paikallaan, muuta se paikka o ihan johnakin muualla ku eduskunnassa päättämässä ihmisten asioista.

    Se on päässy nyt itselleen sopivaan duuniin!!!

    "Lyly Rajala Talk Show @ Viking XPRS 23.1., 27.2., 26.3., 16.4. ja 28.5.
    Kerran kuussa maanantain Päiväristeilyn paluumatkalla on Red Rosessa n. 45 min mittainen Talk Show, jossa haastatellaan ajankohtaista jullkkista".

    VIKING LINE
    Lylystä vielä...Se etukilpi puuttuminen sitä alkoi harmittamaan,kun itte autoillessa mietti sitä "on niin epäreilua,kun pyörissä ei oo mutta autoissa on"
    Jokuhan sille sanokin osuvasti että pistä kypärä päähän kun autoilet,niin ei oo epäreilua.

    Ei ois koskaan tarvinut radio juontajan hommista lähtä mihinkään.
  17. #17
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (3JJ @ Marras. 29 2011,20:20) kirjoitti
    Lainaa (Akiva @ Marras. 29 2011,15:53) kirjoitti
    Lainaa (sikiviki @ Marras. 28 2011,22:23) kirjoitti
    Toki nykyisen gammeratopat ton kuvais aika hyvin varmaan, mut noi tolpat on niin pirun helppo kiertää prätkällä, mitään järkee moisessa viritelmässä.
    Kuski pitää myös olla tunnistettavissa.
    Tämä tuntuu kovasti unohtuvan aina näissä kameratolppaetukilpi-keskusteluissa. Pelkän kilven perusteella ei voi ylinopeudesta sakottaa.
    Paitsi että esim. meikäläisen tunnistaa aika helposti kypärä päässäkin. Silleen sopivasti lasit ja partaa, et on hankala kiistää. Ainakin kaikissa kuvissa joita radalta oon ittestäni nähnyt, niin itseni tunnistan vaivattomasti, ja jopa jotkut kaveritkin. Se on sit toinen jutska jos vedetään sysimustalla visiirillä, niin sit toi on vaikeempaa.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  18. #18
    Ai miten niin ei tule..

    KILPI ETEEN
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #19
    Lainaa (J@ck @ Marras. 30 2011,09:46) kirjoitti
    Ai miten niin ei tule.. *

    KILPI ETEEN
    Katsoppas päivämääriä *
    Ducati st4s -05
  20. #20
    Jos kilpi tulee, niin se pitäisi sijoittaa pyörään silleen että se estää tolpasta välähtävän valon osumasta silmiin. Ärsyttää se valo.
  21. #21
    Lainaa (Joksa @ Marras. 30 2011,15:53) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Marras. 30 2011,09:46) kirjoitti
    Ai miten niin ei tule.. *

    KILPI ETEEN
    Katsoppas päivämääriä *
    Et olis kertonut, niin ainakin joku olis hieman hämmästellyt
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  22. #22
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 01 2011,08:29) kirjoitti
    Lainaa (Joksa @ Marras. 30 2011,15:53) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Marras. 30 2011,09:46) kirjoitti
    Ai miten niin ei tule.. *

    KILPI ETEEN
    Katsoppas päivämääriä *
    Et olis kertonut, niin ainakin joku olis hieman hämmästellyt *
    Mä jo hetken kiroilin mielessäni ja aloin kehitellä kilpitelineeseen saranointia ja kaukokäyttöä

    Onneksi homma selvisi minuutissa!
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  23. #23
    <Provo?>
    Mitäs pahaa etukilvessä on ?
    </Provo?>

    Itsellä ON 2 pyörässä kilpi myös edessä.

    Ulkomailla olen myös kertaalleen saanut sakon puuttuvasta etukilvestä.. se kyllä ketutti, kun syynä oli kiinnitysrautojen pettäminen-> valmistusvika uudehkossa pyörässä.

    Tietysi uusissa kyykkypyörissä kilpi näyttäisi vähintäänkin koomiselta ja kiinnityskin toisi omat haasteensa... eihän sitä etukatteeseen maalatakkaan saisi.

    Ajatushan tuossa lienee ollut että suurrikolliset (ylinopeutta ajavat motoristit) olisi helpompi saada automaatti valvonnan piiriin.


    Hyvä ettei ylimääräistä kilpienasennus jumppaa tullut.
    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350
  24. #24
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 01 2011,08:29) kirjoitti
    Lainaa (Joksa @ Marras. 30 2011,15:53) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Marras. 30 2011,09:46) kirjoitti
    Ai miten niin ei tule.. *

    KILPI ETEEN
    Katsoppas päivämääriä *
    Et olis kertonut, niin ainakin joku olis hieman hämmästellyt *
    perskuta *
    Ducati st4s -05
  25. #25
    Lainaa (Flyer @ Joulu. 01 2011,12:42) kirjoitti
    <Provo?>
    Mitäs pahaa etukilvessä on ?
    </Provo?>
    No tähän voi heittää vastakysymyksen, että mitä hyötyä etukilvestä olisi? Esimerkiksi mainitsemaasi automaattiseen nopeusvalvontaan se ei yksin riitä. Kuljettaja pitää olla tunnistettavissa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  26. #26
    Lainaa (Flyer @ Joulu. 01 2011,12:42) kirjoitti
    <Provo?>
    Mitäs pahaa etukilvessä on ?
    </Provo?>
    No, niissä raporteissa, joissa kuvattiin mm. jalankulkijoille aiheutuneita vammoja, kilpi toimi aikoinaan kohtalokkaana leikkurina, kun se oli lokasuojan päällä ja sen suuntaisesti.
    ... jotain piti muistaa
  27. #27
    Lainaa (seku @ Joulu. 06 2011,19:53) kirjoitti
    Lainaa (Flyer @ Joulu. 01 2011,12:42) kirjoitti
    <Provo?>
    Mitäs pahaa etukilvessä on ?
    </Provo?>
    No, niissä raporteissa, joissa kuvattiin mm. jalankulkijoille aiheutuneita vammoja, kilpi toimi aikoinaan kohtalokkaana leikkurina, kun se oli lokasuojan päällä ja sen suuntaisesti.
    Usein taalta lukenut etta biker ei koskaan aja kenekaan paalle vaan aiheuttaa harmia vain itselleen.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  28.  
  29. #28
    Lainaa (3JJ @ Joulu. 06 2011,17:48) kirjoitti
    Lainaa (Flyer @ Joulu. 01 2011,12:42) kirjoitti
    <Provo?>
    Mitäs pahaa etukilvessä on ?
    </Provo?>
    No tähän voi heittää vastakysymyksen, että mitä hyötyä etukilvestä olisi? Esimerkiksi mainitsemaasi automaattiseen nopeusvalvontaan se ei yksin riitä. Kuljettaja pitää olla tunnistettavissa.
    Joissakin tapauksissa on ilmeisesti tunnisteltukin/sakotettu ajovarusteiden perusteella -> Punkero kaveri mustassa nahkapuvussa (jossa merkki isolla näkyvissä), mustalla kypärällä ja tummalla visiirillä, valkoisella RC8:lla Kirkkonummen kameraan. Riittää ilmeisesti ainakin kuulusteluun kutsumisen perusteeksi.

    Ei kuitenkaan omakohtaisia kokemuksia, koska esim. tolla Kottaraisella saa ihan rauhassa ajella kameratolppia päin. Siinä ei ole riittävästi rautaa, että induktiosilmukka tunnistaisi minkään menneen siitä yli. Eli vaikka etukilpikin olisi, ei se valvonta koskisi kaikkia motoristeja.

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)