Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 156:sta
  1. #1
    Keski-ikä saapui ja lapset kasvoi... Eli nyt emännän kanssa oman pyörän hankinta edessä. Olen itse reilu 190cm ja siksi ei mitään kyykkypyörää hankintalistalla. Haemme rehellistä matkajuhtaa käytettynä. Olisinkin ollut kiinnostunut tietämään millä kilsoilla vielä järkeä ostaa alempana olevia pyöriä. Myös muut vinkit otamme oikein mielellään vastaan.
    Ehkä on muitakin joita kiinnostaa teidän kokeneempien mielipiteet.

    Honda XL
    1000V Varadero
    (1 000, 4-tahti)

    Aprilia ETV
    1000 Caponord
    (1 000)

    BMW R

    Yllä olevat joo enskoja mutta jostain syystä takaraivossa myös vielä alla oleva:
    Honda ST
    1100 Pan European
    (1 100, 4-tahti)

    Kiitos kaikille jo etukäteen!!!!
    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  2. #2
    Miten olis pomminkestävä Hondan 1100 Blackbird? Hyvä kahdelle ja erittäin hyvä yksin, kone menee huollettuna ainakin 200000 km, nopea, hyvä ajaa, helppo varustella, aika hyvin saatavana käytettyjä....

    Mulla oli niitä 3 peräkkäin, ei moitteen sijaa....
  3. #3
    Tosta porukasta ehdottomasti Bemari, niin säästyy ketjujen huoltamiselta ja kone on käsittääkseni melko kestävä peli.
  4. #4
    Pannari 1300 tai wingi GL1800 et kadu itellä wingi GL1800 08 upee toureri tai uusi Bmw 1600 GTL. Eikä tarvii rasvaria vetokettinkille.



    Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
    Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
    Uusi pärrä Honda GL1800-08
    Uusin Kymco Xciting500-05
  5. #5
    pani
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Kiitos tähän asti vastanneille.
    Tarkoitus tosiaan ajella myös mutkateitä/serpentiinejä.

    Antakaa vaan aloittelevalle vinkkejä.....

    Kiitos
    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  7. #7
    jäi vähän epäselväksi, mikähän ´BMW R´ oli kyseessä.

    Kyllä nuo kaikki mainitsemasi soveltuu 2-päällä matkailuun ja myös mutkikkaampien teiden ajeluun. Jos isoa katuenskaa mielii, niin siihen kategoriaan kuuluu myös esim. BMW R1150/1200GS, Suzuki DL1000, Triumph Tiger 955/1050 (tai uusi 1200) ja Yamaha Tenere1200. Mutta myös hintahaitari noissa aika leveä, en tiedä mikä on budjettisi.

    Perinteisesti kaikki aina kehuvat omiaan, ja muutenkin se, mikä on "paras" jollekulle muulle, ei välttämättä olekaan sitä juuri sinulle. Kevään tullen koeajamaan, niin eiköhän se itseä miellyttävä ala sieltä löytymään.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #8
    Vielä:
    -jos yllämainituis n.50th mittarissa niin mitä remppoja alkaa ilmetä, vai alkaako normi huolloilla....?
    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  9. #9
    panissa ei olisi mitään. sisäänajohuolto.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #10
    Itselläsi ollut pani? Se oli ensimmäinen josta innostuin ja sit jostain tuli nuo enskat. Miten pani kääntyilee söheröllä?
    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  11. #11
    Lainaa (Hesekiel @ Marras. 26 2011,19:37) kirjoitti
    Vielä:
    -jos yllämainituis n.50th mittarissa niin mitä remppoja alkaa ilmetä, vai alkaako normi huolloilla....?
    Missään noista ei 50 tonnia sinänsä pitäisi olla vielä paljon mitään.

    Mutta sori vaan, sitä on ihan täysin mahdotonta mennä sanomaan, minkälainen ajotapa edellisillä omistajilla on ollut, ja miten he ovat kamppeitaan huoltaneet.

    Ja noista kahdesta se todellinen kunto kuitenkin riippuu kaikista eniten. Toisilla ne vehkeet kestää, ja toisilla ei.

    Laitteen kuntoa voi tietysti yrittää arvioida päällepäin, sekä esim. koeajamalla, samoin voi koittaa tuumia vaikuttaako myyjä asialliselta. Mutta aina ei ole 100-varmaa, että osuu oikeaan. Käytetyn ostoon siis liittyy AINA riski. Liike tietysti vastaa myymistään edes jotenkin, yksityinen ei käytännössä mitenkään.

    Mutta tässä threadissa tähän asti mainitut laitteet on siis kaikki sieltä kestävämmästä päästä, mitä pyöriin tulee.

    edit. Pan-European on aika raskas pyörä, kylläkin hyvä matkapeli, ja sillä mutkateilläkin pärjää (kantsii muuten erotella toisistaan 1100 ja 1300-versiot). Mutta jos kurviajoa painotat, niin isot endurot on siellä enempi elementissään, esim. 1200GS ja Tiger 1050 todella loistavia.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #12
    Bläkkäri hyvä myös serpentiineillä, ajoin niillä kai 7 kesänä Alpeilla yht.n. 12 viikkoa mutkateitä ja kyllä oli kivaa...

    Bläkkäri tarvii normihuoltojen lisäksi ketju/rataspaketin n. 30-40 tkm:n välein riippuen ajotavasta jne., eipä muta kuin bensaa tankkiin ja kovaa ajoa. Siihen saa hyvin eri laukkusarjoja ja kaikkea muutakin varustetta kattavasti. Budjettiasi et julkistanut joten vaikea enemmän ottaa kantaa...
  13. #13
    Pituusrajoituksesta yms. huolimatta tekisi mieli kanssa kompata Bläkkäriä - upea pyörä kerrassaan ja venyy todella monenlaiseen menoon eikä paukku lopu myöskään ennen juhannusta kesken... Ja voisi kuvitella sopivan normaalimittaista pidemmällekin.

    Toisaalta mieltymyshaarukoinnissa vaikka iso V-Strommi voisi olla fiksu, voisi päästä jyvälle mihin suuntaan fillarin geometrian pitäisi olla kallellaan ja moottorilleen antaisi antaa osviittaa onko "laiska kakkonen" se oma juttu vai pitääkö saada rivikoneen sielunelämää.
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
  14. #14
    Lainaa (enkero @ Marras. 27 2011,00:02) kirjoitti
    ...vai pitääkö saada rivikoneen sielunelämää...
    Millos rivikoneisiin on sielu tullut...

    Ja sekalaiseen ajoon iso matkalehmäenduro ois aika passeli eli ääni Bemarille.
    563+
  15. #15
    Bläkkäriä en kyllä voi suositella jos tykkää mutkaa ajella. Alusta on kyllä suoraansanoen susi!. Hieno matkapyöränä ja tehokaskin. Matkalle mutta ei mutkalle.

    Noista vaihtoehdoista Tiger tai BMW, ketteriä ja voi myös mennä soraa.



    Hakusessa..
  16. #16
    Oikein hyvää palautetta. Kiitos siitä!!!
    Tosiaan hintahaarukka max8000 täl hetkel....... *
    Eikös tuo Bläkkäri mee vähän kyykkypuolelle?
    V-strom kuulemma hiukan epävakaa muovikasa?



    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  17. #17
    Lainaa (Hesekiel @ Marras. 27 2011,02:14) kirjoitti
    Tosiaan hintahaarukka max8000 täl hetkel....... *
    Tuo haarukka asettaa aika monen Bemunkin pois laskuista, ei taida löytyä 50tkm ajettua R Gessua Suomesta tuohon hintaan.
    Älä säikähdä Bemun kohdalla niitä kilsoja vaan kattele nämä foorumit läpi mitä pitää olla Bemulle tehty ja jos löydät hyvin huolletun niinkuin yleensä ovat, ei kilsat paljon haittaa.
    Honda XL1000VA 2006
  18. #18
    Ei kannata luokitella kyykyt, ym. osastoihin. Kylmät tyypit eli istumalla haettu tuntuma antaa jo osviittaa ennen koeajoa tuntuuko laite kivalta. En aja enää Bläkkärillä, eli en kehu siksi. Enkä ymmärrä sen alustan olevan susi. Kaks päällä sillä mentiin pitkää reissua Euroopassa, hyvin toimi. Yksin mutkateitä ja lujaa ajaen, pysyi tiellä. Okei, ainahan japsien vakioalusta voisi olla parempikin, mutta normi-kuski ajaa ajonsa sillä loistavasti, ja jos haluaa parannusta roimasti, Öhlinsin iskari taakse ja avot, kyllä menee taas...

    Ja tohon 8 donan budjettiin saa hyvän Blackbirdin kohtuu matalilla kilometreilläkin!
  19. #19
    http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=121243


    Esim. tuossa aika matalilla km:lla ja tinkaamalla menee helposti budjettiisi..
  20. #20
    Jos tarkoitus on ajaa kaksi päällä niin eiköhän se panini pese mustarastaan aika selkeästi.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  21. #21
    Pesee miten? Istuu kuin sohvassa mutta ajettavuus ja ketteryys , niissä jää auttamattomasti jälkeen. Topicin aloittajan kommentissa mainittiin että tarkoitus ajaa myös mutkateitä/serpentiinejä...en kylä tajua millä yhtälöllä Pannari olisi oiva valinta em. kurvailuun.....FJRkin on parempi yleispyörä kuin erinomainen matkasohva PanEuropean....
  22. #22
    Lainaa (Hesekiel @ Marras. 27 2011,02:14) kirjoitti
    V-strom kuulemma hiukan epävakaa muovikasa?
    annas kun arvaan: jonkun enskaeeron mielestä? Juu, ei varmaan crossimontullekaan kaikista paras valinta (haluaisin tosin nähdä sen 1000cc / +200kg pyörän, joka on).

    Jos taas on puhe asfaltilla ajosta ja matkailusta 2-päällä, niin se on ihan toinen maailma, enkä ainakaan siinä kontekstissa allekirjoittaisi moista luonnehdintaa. Lähellä huippunopeuttaan tällaiset pyörät voivat lähinnä korkeudestaan ja alustan pehmeydestään johtuen tuntua pikkuisen epävakailta, mutta se on enemmänkin matkaenduroiden ´ongelma´ pyörätyyppinä, eikä pelkästään V-Stromin. Enkä tiedä, voiko tuota edes varsinaisesti väittää ongelmaksi – tämä siis koskee vain huomattavasti korkeampia nopeuksia, kuin esim. meillä saa kesäaikanakaan ajaa edes moottoriteillä. Ja verrattuna esim. 10-20 vuoden takaisiin vastaaviin pyöriin nykyiset möhköenskat on todella vakaita. Ja kantavat todella paljon kuormaa ajo-ominaisuuksien katoamatta.

    Muovikasa? Eipä taida muutkaan mainitut olla pelkästä raudasta kyhättyjä...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  23. #23
    Lainaa (Hesekiel @ Marras. 26 2011,15:59) kirjoitti
    Keski-ikä saapui ja lapset kasvoi... Eli nyt emännän kanssa oman pyörän hankinta edessä.

    Honda XL
    1000V Varadero
    (1 000, 4-tahti)

    Yllä olevat joo enskoja mutta jostain syystä takaraivossa myös vielä alla oleva:
    Honda ST
    1100 Pan European
    (1 100, 4-tahti)

    Kiitos kaikille jo etukäteen!!!!
    Näistä kahdesta ehkä valitsisin jos et lisää tuohon ST1300:sta.
    Jos ite nyt vaihtaisin olisi se K16GTL, mutta kun tuo lompakko on päästänyt isot setelit hukkumaan jonnekin pitää tyytyä halvempaan.
    Eli Panisin vielä 1300:sen Panin hankinta/vaihtoehto listalle.
    Näppärämpi hitaissa vauhdeissa kuin tuo "vanhanliiton peli"(1100)muuten molemmat oikeata matkaajoa harrastettaessa "helppoja" ja tukevia järjellisissä nopeuksissa oikein kuormattuna.

    No mielipiteeni perustuu tietysti siihen että sama kuin itsellänikin on on aina se paras.....
    mutta ehkä nyt tuo vain on tällähetkellä lompakolle sopivin...

    Jos Pan Europeanit kiinnostaa kannattaisi ehkä käväistä kylässä... http://www.panfun.fi/smf/index.php yli 16000 viestiä pääasiassa asiaa..
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  24. #24
    Paljon asiallista tekstiä. Kiitos siitä!!!
    Joo kyllä koettu on että se hieman pystympi ajoasento on enemmän itselleni sopiva. Ajotapojahan on monia ja toki vauhdin hurmaakin pitää olla. Mutta kyllä siirtymiä lukuun ottamatta itse pidän kiireettömästä ja leppoisasta ajosta jossa kuitenkin tarvittaessa myös matalilla kierroksilla pystyy lähtemään siiheen ylöspäin kaartuvaan mutkaan ilman kummempaa pykälärumbaa.
    Tietysti huomioitava myös kaks päällä ja matkatavarat....
    Töihinhän ajelee vaik millä mutta tosiaan kun tarkoitus ajella paljon matkaa ja mielummin motareiden ulkopuolella. ( ei montuillakaan)
    Joo poikkeampa pannarin sivuilla.
    Ja kyllä täs nyt tullut otettua jo tuota V-strommiakin listoille...
    Varmaan kannattaa jo katsoa sekin että 6pykälää??
    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  25. #25
    1300 Pannari alle 8000 euroa, vaikea yhtälö, kaatuu sinne 1100 Pannarin puolelle jos Pannaria olet harkitsemassa.
  26. #26
    Totta hankalaa löytää 1300:en 8000€ hintaan.

    Jos ei kuitenkaan vielä ole "ajovarusteita" niin ehkä olisi viisasta panostaa kuitenkin ensin laadukkaisiin ajovarusteihin, jolloin budjetista jää vielä valikoimaa siihen alkuperäiseen ajatukseen mopottimesta. (1100)
    Hintahaitari -91 3990€ , -97 7850€

    Mieluummin hyvillä ajokamoilla eteenpäin kuin että vaihtaa molemmat heti harrastuksen alkutaipaleella. (siis kamat ja mopon).
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  27. #27
    Pannari=vaihtoehto.
    Olisin luullut että varaderosta olisi tullut enemmän mainintaa, eli onpa hyvä kun keskustelu virittää uusia suuntia
    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  28. #28
    Varuste rahasto on onneksi erikseen.
    Kiitos toki huomiosta!!!
    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  29. #29
    Lainaa (Hesekiel @ Marras. 27 2011,12:29) kirjoitti
    Olisin luullut että varaderosta olisi tullut enemmän mainintaa
    XL1000V, Caponord ja DL1000 ja Tiger 955 on keskenään hyvinkin saman tyyppisiä pelejä. Periaatteessa katupyöriä, mutta kuitenkin hieman normikatupyörää pidemmillä joustoilla, hiukan paremmin iskuja kestävillä vanteilla, ns.näköisendurokumeilla, ja pystyllä ajoasennolla + hyvillä tiloilla kahdelle. Mitoituksissa ja moottoreiden luonteissa silti on eroja, joten jälleen käytävä itse kokeilemassa, mikä istuu parhaiten omaan lapaseen.

    Jos minulta kysytään, niin tuon parempia yleismatkapyöriä (siis kun KAIKENLAISET tiet, ja olosuhteet, ja niiden keskiarvot otetaan huomioon) ei ole olemassakaan. Samoin ne on kaikki aika pirun vahvaa tekoa, vaikkei päälle päin aina uskoisikaan, jokaisella niistä on käyty tekemässä jopa ihan ´round-the-world´ tyyppisiä reissuja.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Hesekiel @ Marras. 27 2011,12:29) kirjoitti
    Olisin luullut että varaderosta olisi tullut enemmän mainintaa, eli onpa hyvä kun keskustelu virittää uusia suuntia
    Ai Varadero, no mitä siitä vois sanoa? Kompromissi pyörä henkilölle joka haluaa poiketa myös soran puolelle. Yksi kesä takana kyseisellä pyörällä (15kKm), joskin ajot jatkuu vielä kunnes lumi tulee.
    Matkaa tehty emännän kanssa mm. noilla alppiteillä ja baanaa ja kaikkea mitä vastaan on tullut eikä mitään moitittavaa juurikaan ole, paikat ei puudu vaikka pitkänkin päivärupeaman ajaa (n.1kKm), eli istuin on ainakin just niin kuin pitääkin (päin persettä). Painopiste hiukan ylhäällä mutta sen kanssa pärjää ja varmasti soveltuu noinkin pitkälle miehelle. Yksinajot suuntautuu helposti noille sorateille joille se toki on raskas mutta kun jättää ihan pienimmät polut pois niin ei ongelmaa, palstoilla joskus törmää kommenttiin että pyörässä olevilla "tuplajarruilla" (Combined Brake system) ei voi soralla ajaa että etunen menee lukkoon ja pois alta, mutta minä en ole mitään siihen viittaavaa havainnut, mainiot jarrut sorallakin jos tarkoituksena on saada vauhti pois.
    Keppiveto olis varmaan kiva mutta ketjujenkin kanssa tulee toimeen, ja jos laiska on niin laittaa jonkun"oilerin" ruikkimaan.
    Tällä mennään ainakin toinen kesä vielä... minne, sitä ei vielä tiedä.
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen