Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/mo...442959266.html

    Motoristi kuoli epäselvissä olosuhteissa
    Julkaistu: 18.01.2012 10:22

    Miespuolinen moottoripyöräilijä kuoli tiistain ja keskiviikon välisenä yönä Vantaan Martinlaaksossa.
    - Toistaiseksi tapaus on epäselvä. Törmäsikö motoristi johonkin, vai ajoiko poliisipartio häntä takaa ja suistuiko hän takaa-ajon seurauksena, kertoi rikoskomisario Kimmo Hyvärinen Itä-Uudenmaan poliisista.

    - Alkutilanteesta riippuu, kuka juttua tutkii: joko Helsingin poliisi vai omat yksikkömme, toensi Hyvärinen.

    Hannes Markkula
  2. #2
    Huvitti tuo, että ei tiedetä ajoiko poliisit takaa vai eivät..
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  3. #3
    Ei kyllä hyvin tämä vuosi ala kun tässä vaiheessa alkaa jo kuskeja putoilemaan.

    Mutta muuten talviajelusta prätkällä, liukkaudesta huolimatta se vois mutu tuntumalla olla kuolemantapaukset laskien turvallisempaa kuin kesällä, vauhdit on kai sen verran alhaisemmat ettei murtumia vakavampaa satu helposti? Vai onko sitten näitä jäihin pudonneita tilastoja tasaamaan tai jotain muuta?
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  4. #4
  5.  
  6. #5
    Lainaa Mikuni kirjoitti Katso viesti
    Mutta muuten talviajelusta prätkällä, liukkaudesta huolimatta se vois mutu tuntumalla olla kuolemantapaukset laskien turvallisempaa kuin kesällä, vauhdit on kai sen verran alhaisemmat ettei murtumia vakavampaa satu helposti?
    Kuolemantapauksia on kai vuosittain ollut yhteensä n.15-30, ja jos nyt heittäisin että ihan varmasti alle 10% harrastajakunnasta ajaa merkittävässä määrin talviolosuhteissa (todennäköisesti tuo %-luku on vielä tuostakin pienempi), niin aika paha on sitä turvallisuutta mennä kuolintapausten määrästä arvioimaan.

    Huomattavasti haastavampaa se on kuin kesäkeleillä ajelu, ja vielä paljon nopeammin sattuu leukaan, jos ei järki asustele päässä. Mutta tietysti jos ajot painottuu kesäisin muun liikenteen sekaan, kun taas talvisin jonnekin lähes autioille mettäteille ja -poluille, niin siinä tapauksessa voi ainakin muiden kanssa kolaroimisen riski olla talvella pienempi. Talvella samoja teitä kuin kesällä, niin riski per ajokilometri on suurempi.

    Surullinen tapaus tämä triidin aiheena oleva... mikä lie ukon sitten vei. Ruumiinavaus sen varmaankin kertoo, eri asia kerrotaanko julkisesti.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä