Toisaalta lakikaan ei vaadi itsensä tapattamista moottoritietä puhdistaessaan.(Le Motard @ Marras. 21 2011,12:15) kirjoitti
Jos liikennettä on paljon tai on pimeää, niin soitto 112:een lienee järkevin toimenpide. Saavat sitten viranomaiset sulkea liikenteen puhdistustöiden ajaksi.
Mutku...
Tuloo sakot![]()
![]()
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Tiedä häntä, heittikö RoRo kommentin sarkasmilla vai ei, mutta näin se vaan pakkaa olemaan... Jos virkavallalla, tässä tapauksessa puhutaan poliiseista, niin tasan varmaa on, jos paikalle vaivautuvat niin lapun kirjoittavat, jo pelkästään siitä syystä että ovat "joutuneet" vaivautumaan paikalle... Syy lapun kirjoittamiseen, kaivetaan sitten, milloin mistäkin... Kärryssä, ehkä toinenkin rengas "silestone", parkki palanut, äärivalo pimeänä ym. ym... Kyllähän joka yhdistelmästä joku vika löytyy ja jos ei niin, syynätään rahtikirjat, tai digipiirturin infot... Sen verran nähnyt tätä, virkavallan politiikkaa, ettei paljon nappaa soittaa ainakaan "sinisiä" paikalle... Palolaitoksen miehet on sitten jo ihan eri kastia... Niille on pakko nostaa hattua(RoRo @ Marras. 25 2011,19:01) kirjoitti
... Nää miehet/naiset joutuvat pahoihinkin paikkoihin ja todellakin koittavat pelastaa ihmishenkiä, pistämällä itsensä likoon toisten puolesta... Ja, pakko mainita, toisinkuin normi poliisi *
... Tässä on vain yksi paha puoli... Palolaitos kun lähtee, sinne tienpäälle oikeesti auttamaan, niin nää sinihaalariset seuraa perässä, kuin korppikotkat ja seuraamus on luettavissa aikaisemmista lauseista, eli lappu tulee...
Yhteenveto: Soita, mikä vaan instanssi paikalle ja kärsi nahoissasi... Kolme sakkoa ja kortti hyllylle... Pahin skenaario, menetetty työpaikka/tulot... Ja oma talous menee viemäristä alas...
Ja RoRo, se on nimenomaan *![]()
![]()
...
Meinas jäädä hyvä, redhat:in pointti huomiotta...
Mutta täältä tulee...
" Toisaalta lakikaan ei vaadi itsensä tapattamista moottoritietä puhdistaessaan.
Jos liikennettä on paljon tai on pimeää, niin soitto 112:een lienee järkevin toimenpide. Saavat sitten viranomaiset sulkea liikenteen puhdistustöiden ajaksi "...
Asiaa *....
Kawasaki 1100 ZZR -91
Suzuki GSX 1300 R *-00
Suzuki GSX 1300 R *-08
+300 km/h Club of Finland
Voisin muuttaa, tän aloitus otsikoksi: " Rekasta räjähtäneen renkaan kirous "...
Edit: Ne typot...
Kawasaki 1100 ZZR -91
Suzuki GSX 1300 R *-00
Suzuki GSX 1300 R *-08
Viihdearvoakin pitää olla.
Huumorintajuton moderaattori voisi joskus vähän löysätä kengännauhoja *![]()
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Jos viittaa, siihen mun aikaisempaan postaukseen, niin poistin sen OT:n ihan itse... Korjaan, ettei turhaan mene modejen piikkiin *(RoRo @ Marras. 26 2011,09:28) kirjoitti
... Poistin tarkoituksella väsyneen kommentin, kun itse olen kuuluttanut asiallisen kommentoinnin perään...
Kawasaki 1100 ZZR -91
Suzuki GSX 1300 R *-00
Suzuki GSX 1300 R *-08
Että näin tälläkertaa: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012010715049501_uu.shtml]
joo ikävä tapaus..onnex ei pahempaa.
samate monesti talvella taivaalta tippunut lumi aiheuttaa onnettomuuksia.
tarvitseeko kuljettajan ottaa huomioon liikkuessaan sellaista seikkaa jotta tiellä voi olla jotain sinne kuulumatonta?
tietenkään ei koska laki kieltää jättämästä tielle mitään sinne kuulumatonta.
paitti autonromun pariksi kuukaudeksi jos siinä on katsastus unohtunut ja konstat on riipiny kilvet irki.
hyvä neuvo selvitymiseen nykypäivän tieliikenteessä.seuraa vain tiukasti omaa nopeusmittaria,ettet syyllisty kaahaamiseen ja kuole.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Itse en ole pyörällä, sen paremmin kuin autollakaan, vielä noita kumeja tiellä nähnyt, pientareella kylläkin. Joku niitä sieltä siis siivoilee, yleensä ovat sen näköisesti sivuun asetettu.
Ainahan se olisi hyvä, jos kuljettajat voisivat ne itse siivota, mutta en alkaisi itse suoraan heitä tuomitsemaan. Täytyy muistaa, että jokainen tiellä sijaitsevan renkaanpalasen ohittaja rikkoo lakia siinä, missä sen tielle jättänyt kuljettakin, ellei jää sitä tieltä poistamaan. Käsittääkseni nykypäivän rekkakuskeilla on niin tiukat aikataulut, että hyvä jos taukonsa kerkeävät pitämään. Se ei tietysti vapauta vastuusta, mutta toiminee jonkinlaisena selityksenä, miksi asioita mahdollisesti laiminlyödään.
Myös olosuhteet vaikuttavat varmasti paljon. Varsinkin talviaikaan piennaralueet voivat olla ahtaita ja yöt pimeitä. Pelkkä mukana oleva valo ei takaa turvallisuutta, jos tie on ahdas ja tiellä liikennettä. Viimeinen iltalehden linkki osoittaa senkin, ettei edes pientareella välttämättä olla turvassa, koska muut autoilijat voivat väistää tiellä havaitsemaansa estettä sinnekin.
Eli hienoa, jos omat kuminkappaleet tieltä siivotaan ja sen pitäisi (ja onkin) olla myös lähtökohtainen vaatimus. Tilanteita kuitenkin on niin monia, että turhaan ei kannata kaikkea yleistää.
<p>Honda VFR 800 -99</p>
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mulle sanonut rengasfirman työntekijä (samalla kun vaihtoi mun kärryyn rengasta tre-hki motarin varrella), ettei poliiseja meinaa saada paikalle rauhottamaan liikennettä, vaikka olis kuinka hankalaan paikkaan rekka jääny.
Edellisellä kerralla kun oli saanu poliisit paikalle niin oli kuulemma minuutin välein tullu kysymystä, että onko se rengas pian vaihdettu..
Ei niitä kiinnosta ku ei saa kirjotella sakkoja, hienoa porukkaa tää suomen poliisi..
Ajoi poliisitki siitä ohi, yhtään hidastamatta ja koukkaamatta kauempaa, vaikka tienpuolelle rengasta vaihdettiin. Renkaan vaihtajan kommentti oli, erittäin polisiia arvostavan kuulloista.
se kans ei heidän järjenjuoksussaan oikein ole selvinnyt.. viikkositte..seinäjoella raviradan kohdilla olivat vetäneet rekan sivuun sen mitä siinä nyt saa..vilkut päällä seisoi maija rekan edessä ja oli tosi paska keli..lunta pyrytti ja pöllytti..
epäilivätköhän jotta joku saattaa siinä pyryssä peruuttaa päälle?
sama homma myös motarilla. siellä saa olla vaikka mitä tienposkes..ei heitä kiinosta.
poliisin tärkein tehtävä nykyisin on sakottaa.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-