Miksi moottoripyöräily muuttaa elämän?
Koska olen perillä kun kone käynnistyy.
"Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
Ei se miksikään sitä muuta, maustaa ja täydentää kylläkin *![]()
Yamaha FZS600 Fazer 1999
Honda Varadero 125 2003
-*-Kawasaki ZX10 1988
-*- Kawasaki GPZ 500S 1992
-*- Suzuki GS 500 E 1990
-*- Honda CB 350 Four 1974
-*- Pappa Tunturi vm 196X
Kyllä se muuttaa jos on muutakin elämässään tehnyt, mulla ainakin. Pelasin vajaat 15 vuotta golfia, pelikaudella harva se päivä. Talvella tein pelimatkajuttuja alan julkaisuun ja semmosta kovasti sosiaalisesti hyväksyttyä. Lieveilmiöitä tuli toki siinäkin. Nyt olen muutaman vuoden mopoillut, kiertänyt melkoisen aktiivisesti Eurooppaa ja kotimaata, enkä ole pelannut. Emäntä joskus mainitsee jotain yhteisestä ajasta. Lomat tietysti vietämme eri aikaan, pitäähän koiralla olla hoitaja. Tämäkin homma on nykyisin meikäläisen ikäisten keskuudessa kovinkin suosittua hommaa - monella tosin wannabe-tasolla. Kaikilla ei ole mahdollisuuksia, mulla on ja siitä pitää olla kiitollinen.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
"Miksi moottoripyöräily muuttaa elämän"
Sori pakko vastata kun muutkin...
1. Opettajana talvet ja motoristina kesät
2. Kun pistän kypärän päähän ja nousen ratsun selkään olen perillä
3. ei kiirettä
4. ei kukaan vaatimassa mitään vieressä, olen vain itse ja se ajopeli
5. kaverit ovat samanlaisia eli aina kun tavataan missä vaan, niin aina on ainakin yksi aihe josta voi keskustella ilman, että kenenkään pitää päteä enemmän kuin muiden.
6. kaverit eivät välitä taustastasi vaan saat olla oma itsesi samanlaisten kaverien parissa
7. eipä mee viinaan ja tupakkaan rahaa enää --> kaikki menee moottoripyöräilyyn
8. ajon aikana olen vain minä, tauoilla minä ja kaverit, onnettomuudessa minä ja KAVERIT(juu on kokeiltu ja kaverian ansiosta tätäkin kirjoitan. En meinaan jäänyt metsään.)
9. haistaa kaikki hajut tienpäällä
10. maistaa kaikki maut(yäk) tien päällä.
11. onhan näitä syitä mitä kenelläkin.
Oma elämäni on muuttunut tasaisemmaksi, ei siis mitään super vihaisia hetkiä, vaan pitempää pinnaa niin yksityiselämässä kuin töissä ja liikenteessä.
Mutta tässä muutama jonka takia itse prätkä on omistettava.
* * * * * * * * * * *
Tää on allekirjoitus!
* * * * * * * * * * *
Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
Ei tiedä vielä
Ainakin tuota kesää odottaa aivan eri tavalla... Kyllähän tuo harrastus on ainakin uuden motoristin mielessä aika usein, mutta kyllä tuo uusi perheenjäsen paljon enemmän elämää tuntui muuttavan![]()
<p>Honda VFR 800 -99</p>
Tämä muuten on semmoinen mikä itselläkin on. Pikkupoikana oli KESÄloma, nuorenamiehenä festarit ja sellaiset... Kyllä moottoripyöräily täyttää sellaista tiettyä tyhjiötä.(Ankka @ Joulu. 31 2011,09:18) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Samoin täältä, tsemppiä, vaikkakin ilmeisesti ihan erilaisista jälkitaudeista puhutaankin. Kyllä tää tuo sisältöä elämään; nythän ainakin Hesan seudulla ajokelitkin on vaan jatkuneet(Tonnijammu @ Joulu. 29 2011,09:11) kirjoitti
Ja niin kauan kuin omat jalat kantaa, aion jatkaa tätä harrastusta. Tosin tulihan sekin todistettua Alastarolla heinäkuussa että sydänvikasen pitäs ottaa iisimmin kun lanssi joutu lähtemään mua viemään Loimaan aluesairaalan kautta Töölön kirralle leikkaukseen. Se pvä harmittaa mua vieläkin ja pyydän anteeksi muilta radalla olleilta ajojen kesketymisestä. Siltikin, mä ajattelin ilmottautua aika monelle ratapvälle tänäkin vuonna. Pitää vaan yrittää oppia ottamaan ne varottavat "ennakkomerkit" (kun ne kuitenkin tunnistan jo) vakavammin ja lopettaa ajelut ajoissa ja lähteä mökille lepäämään.
Hyvää ajokautta 2012.
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Puuttuu aika oleellinen kohta 6:(exhaust @ Marras. 18 2011,23:54) kirjoitti
Moottoripyöräily muuttaa (lopettaa) aika monen elämän ihan lopullisesti.
Hiiohoi! Ihan noin elämää järisyttäviä muutostekijöitä en omasta mopoilusta löydä, mutta onhan se ihan mukavata, joo. Se, että moottoripyörä olisi tänäpäivänä jokin muusta kansanosasta erottava tekijä -> ei mielestäni pidä paikkaansa. Näyttää siltä, että pyörät lepäilevät aikas monessa katoksessa. Ja toisaalta, hyvä niin. Avartaa markkinoita ja mahdollisesti joskus vaikuttaa liikennesuunnitteluun ja teiden ylläpitoon, kun käyttäjäkuntaa on enemmän. Sitä odotellessa. Muutoin minulle pyörä toimii kulkuvälineenä ja matkailuharrastus tulee siinä sivutuotteena. Jos on puuhastelevaa sorttia, niin matkailu on hauskaa, koskapa tekemistä on ihan koko päivälle. Yleensä. (Tähän ei lasketa missattuja matkapäiviä vesisateen tai muun yleisen väsymyksen vuoksi *). Pienoinen yltiöromantisointi lajia kuitenkin näyttää vaivaavan - tai sitten vika on allekirjoittaneessa. Kevättä odotellessa*
Outi**
Romantiikkaa tai ei mutta hienoa hommoo on. Talveksikin riittää autotallissa puuhasteltavaa jos vain niin haluaa. Kesällä sitten enemmän 'born to be wild' -fiiliksiä.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Kyllä tää joo alottelevalle harrastajale aika suuri ja hieno juttu on. Kevättä odottaa kun kuuta nousevaa ja joka päivä tulee selailtua netissä MP sivustoja. Onneks on oma talvisäilytys pyörälle että sitä voi käydä halailemassa välillä.
No hyvä on sitten(Pete2 @ Tammi. 02 2012,09:05) kirjoitti
Tunnen jo pistoksen (hieman rationalistisessa) mielessäni. Vaikkakaan en usko kovin villiksi syntyneeni, niin läikähtäähän se jokin härkäpää jossakin. Ehkä. Oma pyöräilyurani on vetänyt vuoristorataa, liian isoista aloituspyöristä, kipeytyneisiin polviin kyytiläisenä ja pyörän vaihtamisesta lentokoneeseen, palautuen omia taitojaan vastaavaan pyörään, kivuttomilla polvilla, mielenkiintoisiin retkikohteisiin. Joo, hienoo hommoo, kun on elementit kohillaan
![]()
Outi**
- "Ylimääräisille" rahoille on löytynyt mielekäs sijoituskohde.
- On päässyt nauttimaan ratapäivistä ja moottoripyörämatkailusta yms..
- Oma rakas on löytynyt moottoripyöräpiireistä.
- Saanut paljon kavereita. Samanhenkisessä rennossa porukassa on kivaa.
- Kokenut uusia elämyksiä ja vauhtia.
- Oppinut parempaa "pelisilmää" liikenteessä. Erityisesti havainnointi ja ennakointi parantuneet.
- Huomannut toisaalta, että ihminenkin on kuolevainen otus (läheltäpiti -tilanteet).
- Yksi mielekäs harrastus ja ajanviete kesälle.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Joo, mopoilua on tullu harrastettua. Viimeaikoina tosin vain radalla, kun rupesi samojen mutkarännien kiertäminen puuduttamaan. Samaan syssyyn mahtui myös melko mullistukset kaiken muun elämän osalta. Siis aivan kaiken, niin oli kiinnostus ihan vaan oman elämän järjestelemisessä. Ja kaikenlaisilla vehkeilläkin tullut ajeltua rakennetusta jäykkäperästä parin erilaisen kyykyn ja nakun kautta matkaenskaan ja sieltä sitten kiihdytyspyörään. Se on jännää miten sitä kuvittelee, että tää on nyt nähty ja uusia harrastuksia kuvioihin ja hetken huili.
No nyt taas huomaa viettävänsä luppohetket nettimotoa ja mobile.de sivustoja selaillen ja miettien mikä voisi olla passeli peli ensi kesälle...Saapa nähdä tuleeko hankittua uutta kalustoa, vai keskitytäänkö vielä tuon kiihdytyspyörän kehittämiseen. Jos sitä kävisi vaikka pitkästä aikaa vaikka mopomessuilla ihmettelemässä, josko löytyisi jotain kivaa. Kun takaraivossa jyskyttää, että joku reissu olisi kiva käydä ajelemassa. Vaikka sitten kotimaassa pidempi kierros ja vaikka lainapyörällä, jos ei ole omaa katulaitetta ei ole tullut vielä hankittua.
Ei tästä lajista näytä eroon pääsevän vaikka miten yrittää...
F*ck this, lets ride!
^ Totta, olin viimekesänä viikon ilman pyörää ja vieroitusoireet oli jotain todella karmeaa, kunnes löyty tää nykynen rukki. Katotaan nyt mitä tästä nykyisestä pyörästä ajan myötä tulee. Jäykkäperä-bobberi tahi chopperi kiinnostas edelleen, mutta senkään ei tarvitse olla aina hoodee. Moderni cafe racer on kiinnostanut aina, ja nyt siis leikin semmosen kanssa. Rinnalle voisi jonkun hippichopper-projektin haalia, brittiläisen tottakai. Pussihousut vaviskaa..
Tämän elämäntavan valinneena, en oikein osaa kuvitella itseäni miksikään sesonkiharrastajaksi. Samalla kun ruuvaan pyörää tallilla talvi-illat, otan kepardia ja kuuntelen rock'n'rollia, käyn myös rompetoreilla ja bileissä muilla talleilla sikäli kun jaksaa ja huvittaa. Ystäväpiirissä on niin monenlaista osaajaa joten sekin on lajin rikkaus aina apua tarvittaessa. Käsityötaitoa löytyy, maalaushommia, ja jopa musiikin parissa puuhaavia experttejä löytyy. Hauskaa puuhaa ja paljon samanhenkisiä frendejä eripuolelta suomea, joiden kanssa sitten kokoonnumme kesällä johonkin tapahtumaan pitämään hauskaa. Boheemia kulkurielämää tai jotakin, toimii meikäläiselle.
Voishan sitä tietty hankkia talon ja säästää rahaa olemalla himassa, mut elän mielummin ennen kuolemaani.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Pankin tädit on tykänny ainakin kun tilin pohjalla ei pääse alimmaiset rahat mädäntymään.
Savosta tulossa, helevettiin mänössä.
K5 GSX-R 600