Kumarrus edelliselle
Lisäänpä vielä tähän että parhaat kiksit todellakin saa tästä touhusta ja kaikki muu unohtuu kun antaa mennä vaan tien mukaan. On se mahtavaa, jää työ sun muut huolet
Mutta se ikävämpi puoli tosiaan on katumoottoripyöräilyssä että se kaikista nautittavin matkanopeus on pienellä mutkatiellä siinä +-130km/h. Ja se riittää juuri sopivasti hyllyttämään touhun aivan tarpeeksi pitkäksi aikaa. Tässä kohtaa varmaan kannattaisi siirtyä takaisin sorapyöräilyn pariin, tai käydä säännöllisesti ratapäivillä niin ei koko aikaa tarvitsisi mittaria kytätä. Se sairaalloinen mittarin kyyläys tappaa kyllä nauitintoa tehokkaasti.
Elämäntapa motoristi.
Mulle moto merkitsee ennen kaikkea omaa vapautta.
Olen tyypiltäni yksinäinen susi, vältän kerhoja, kokoontumisajoja ja tuolla tienpäälläkin poikkean mieluimmin sellaiseen kahvilaan joka ei ole tyypillinen kokoontumispaikka.
Menneenä kesänä opetin ukkokultani ajohommiin ja näyttäis siltä, että hänkin on sellainen oman tien kulkija-tyyppi. Toki tehtiin peräkanaa ajaen reissukin mutta tarkotan, että kumpikaan meistä ei edellytä seuraa lenkeileen!
Yksin ajaen saa sen valheellisen fiiliksen ett kukaan ei muka
a) löydä sua
b) oot yksin täs maailmas
c) oot jotenki erilainen (ja samoin ajattelevia tulee kuitenkin jatkuvasti vastaan ja sä moikkaat niitä)
Suzuki Gsxr 1000cc
Honda CBF 1000cc
Honda CBF 600 N
Kawasaki 500 EN
Yamaha 250 Virago
Suzuki GS 500
Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
Jotain isoa ja kovaa jalkojen väliin *
-mutta miksi suurinosa mopoilijoista onkin miehiä *![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Kerrankin jotain isoa jalkojen välissä?(*cebarimimmi* @ Marras. 19 2011,21:47) kirjoitti
![]()
Superbike #7
Plääh.
Samat asiat voi oppia vaikka kuorossa laulamalla, jos on oppiakseen.
ZZR 1200
Jos se on ollut enemmän tai vähemmän osa elämää pienestä pitäen, ei se sinällään elämää muuta juuri miksikään (siis minun kohdalla).
Ehkä se idioottimainen hymy, mikä leviää kasvoille mukavan ajelun jälkeen tai muistellessa hyviä reissuja, on se mikä erottaa ainakin itsen ei-motoristeista. Minullapa on jotain, mistä "dom andra" ei tiedä mitään *! Siitä fiiliksestä saa kiinni vaikka kotisohvalla istuessa. Ja tuota fiilistä ei voi ymmärtää kuin toinen samanmoinen pöyröö....
.
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
(-Anu- @ Marras. 19 2011,18:01) kirjoitti
tämän vuoksi mopoilu muutti mun elämän...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Moottoripyöräily ei ole hirveesti muuttanut mun elämää suuntaan tai toiseen.Moottoripyörämatkailu on ihan mukavaa, ensi kesänä taas reissuun..![]()
<br />
(-Anu- @ Marras. 19 2011,18:01) kirjoitti
Hyvin inspiroiva kertomus! Tätä palstaa varmaan selailee moni, jolla mp:n hankinta on vasta pieni kipinä päässä, ja puntaroi kuorolaulun ja mp:n hankinnan välillä.
Triumph Street Triple 765 RS -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Moottoripyöräilystä tuli hieno yhteinen harrastus vaimon kanssa *![]()
Muistakaa nauttia elämästä!
(kuvattu kirkasta sälekaihdinta vasten siten että vain ääriviivat näkyvät, nimi on muutettu, ja ääni editoitu, tarina on kuvitteellinen)
Nooo se alko silleen että ensin hommasin semmosen pikkusen satapiikin. Siitä sai aluksi ihan hyvät kiksit ja jotenkin maailma oli paljon parempi paikka kun olin ajelulla. No eihän se sitten riittänyt kun tulin täysi-ikäiseksi, vaan piti siirtyä isompaan. Tuli semmonen kuussatanen kuristettu peruspyörä. Sillä meni jonkin aikaa ja kun oli mahdollisuus hommata täysitehoinen, niin pikkuhiljaa siinä sitten taas siirtyi vaan vahvempaan. Sellainen tonninen kyykkypyörä.
Siinä alkoi sitten vähitellen kaveripiirikin vaihtua. Entiset kaverit jäivät pikkuhiljaa taakse, ja uudet oli moottoripyöräilyn harrastajia. No ei siinä kauaa menny niin vaimokaan ei enää jaksanu. Jätti ja vei muksut mennessään. Ei mulla kuulemma jääny aikaa muulle kuin pyörälle. Ja oikeastaan kaikki tekeminen liittyi moottoripyöräilyyn. Netissäkin surffasin vain MP-sivuilla. No siinä sitten tuli vielä rahaongelmiakin. Viritykseen ja kustomointiin meni kaikki rahat mitä tuli. Siinä meni sitten kun duunikin alta, kun piti päästä ratapäiville eikä pomo olisi antanut lomaa. Otin sitten omaa lomaa ja töihin ei tarvinnut kuulemma enää mennä. Nyt saan sitten sossun luukulta vähän rahaa mutta eihän se riitä edes bensaan. Osiin tarttee kuitenkin melkoisen määrän rahaa ja sitten on vielä vakuutukset päälle. Aloin sitten tekemään pikku keikkaa rahoittaakseni käyttöä...
Nyt mulla on HD ja on tosi ahdistavaa ajatella elämää ilman pyörää... Mikään ei tunnu miltään ellei ole pyörän päällä... Ne on niinku sun ruoka ja naiset ja kaverit ja kaikki... Koko päivän vaan miettii että minne sitä seuraavaksi ajaa... Ajellessa on hirveet endorfiinit, ja mielessä liikkuu vaan että mistä saa seuraavan bensatankillisen. Muutaman kerran oon koittanu lopettaa, mutta ei siitä ole mitään tullu. Oon koittanu korvata pyöräilyä autoilulla, mutta ei se vaan tunnu missään. Terapiassa on vaan kukkahattuja, niin ei niitäkään jaksa katella. Varmaan se tämä homma vie hautaan asti, onhan tässä riskit kovat, ja kyllä sen on ihan tiedostanut.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Mulla taas on täysin toisenlainen mielipide asiasta, omien kokemuksien mukaan on tämä harrastus ollut aikamoinen parisuhteiden tappaja, joissain suhteissa vähemmän ja joissain enemmän.(jamas @ Marras. 19 2011,07:15) kirjoitti
Nyt on alla taas Ducati.
Nii kato, lumipalloefekti(GuessWho @ Marras. 20 2011,14:26) kirjoitti
![]()
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Minulla kävi siten, että lasten ollessa 2-3 -vuotiaita minusta tuli yh-isä. Ei ollut vapaa-ajan ongelmia, varsinkin kun kymmenkunta vuotta kuskasin lapsia harrastuksiin autolla ja valmensin urheilussa pariakymmentä pikkupoikaa. Sitten kun lapset kasvoivat, niin omaakin aikaa alkoi löytyä. Vähän sattuman ja kavereiden lievän painostuksen vuoksi ostin 45-vuotiaana ekan pyöräni. Ajattelin, että nyt on aika panostaa itseenikin. Pari kesää ajeltu, toistakymmentä tuhatta per kesä. Moottoripyöräily ei ole syy elämän muuttumiseen, vaan seuraus siitä että lapset kasvoivat (nyt 17 ja 18 vee).
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
Ollaanko me nähty sossun luukulla?(3JJ @ Marras. 20 2011,19:18) kirjoitti
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Moottoripyöräily => avioero => moottoripyöräily + viisi uutta naisystävää![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Tuli akan kaa alettua rätkäily kuuskymppisenä ennen ei ollu aikaa en sitten tiä joudutaanko sossun luukulle viälä, mutta mukavaa touhua.![]()
Sitä ennen ajeltiin noilla avattaren kuvassa olevilla ajokeilla.
Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
Uusi pärrä Honda GL1800-08
Uusin Kymco Xciting500-05
En tiiä elämänmuutoksesta mittään kun oon syntyny moottoripyöräilevään sukuun. Halusin pentuna jenkkiautoo mutta faija sano että jenkkipyörä mahtuu pienempään tilaan purettavaksi..
No, nyt sitten triumpilla ja kyytiläinenkin ilmaantui odottelemaan tulevaa kautta.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Pappa tunturilla cruisaillessa suu kääntyy jotenkin onnelliseen hymyyn, kuten lähes kaikilla vastaantulijoillakin. Se ajoneuvo saa lähes kaikki ihmiset ympärillään hyvälle tuulelle, ja sitä tarinan kertojaa ympärillä piisaa. Johtuneeko se sitten tuosta 2-tahdin käryn aiheuttamista aivoissa tapahtuviin muutoksiin, tai jostakin muusta elämää suuremmasta mielentilasta? Tuon legendaarisen ja tuhansien tosielämän muistoja ja tarinoita sisältävän ajoneuvon aiheuttamaa nostalgiaa, sekä tuon suomalaisen huipputeknologisen kaksipyöräisen kulkineen kuljettajalle saavuttamaa täydellistä kliimaksia ja vapauden tunnetta?
Isommilla mopoilla ei ole aiheuttanut niin voimakkaita tuntemuksia sitten ensimmäisen ison pyörän ajon jälkeen, lähes 30 vuotta sitten. Nyt ilmeisesti liian rutinoitunut, mutta kumminkaan ilman mp:tä ei vaan osaa olla. Siitä on vaan tullut joku ylimääräinen ruumiinjäsen josta ei vain voi luopua, ja joka on keväisin räystäiden tippuessa ruvettava kaivamaan naftaliinista esille odottamaan kevään ensi ajeluita?
En ole havainnut itselläni muita kuin em. muutoksia luonteeseen tai poikkeavuuksia tyypilliseen lajikäyttääntymiseen. *
Murjaanien kuningas!
Ostettuani pyörän, alkoi vaimokin tehdä mitä halusi. Reilua vuotta myöhemmin tehdään mitä halutaan eri osoitteissa; vaimo vaihtoi auton, minä vaihdoin pyörän. Ja ainakin minä olen tyytyväinen.
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Ärsyttää kun annetaan käsitteelle moottoripyöräily konnotaatioita, jotka eivät sille kuulu.(exhaust @ Marras. 18 2011,23:54) kirjoitti
"Moottoripyöräily on vapautta", tms.
Paskan marjat.
Moottoripyöräily on moottoripyöräilyä. Paljon mielenkiintoisempaa on se, mitä vapaus on.
ZZR 1200
Ylimääräisen varallisuuden sijoitusongelma ratkesi näppärästi...
ZZR-1400
Ja jos jatkossa aihe ahdistaa niin sitten mopedi myyntiin ja vene alle. Jopas loppuu liiallisen pääoman kerääntymisestä aiheutuvat henkiset paineet *(fjälle @ Joulu. 28 2011,11:19) kirjoitti
"helpoin tapa harrastaa veneilyä, on mennä vaatteet päällä kylmään suihkuun repimään satasen seteleitä, samaan aikaan kun akka haukkuu hulluksi ja pieksee kakkosnelosella selkään"
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
-Ja paskat. 9 kuskia 10:stä ajelee pintakaasulla ja kun ollaan ekan kesän jälkeen hengissä niin ollaan niiiin PRO-kuskeja että! Tuurilla tässä aika pitkälle seilataan, mulla on ainakin pyörässä enemmän potkua kuin mitä osaan hallita, mutta pirun kivaa se silti on!kirjoitti
-Nykyään niin hiton monella on pyörä tai sitimaasturi tai joku helvetin hypridi, että jos haluaa erottua massasta (miksi pitää olla rohkeasti erilainen?kirjoitti
) osta ruosteinen 80-luvun corolla, niitä ei montaa enää tuu vastaan.
-Ja välillä vaikkei haluaisikaan. Jos tupakalle pysähdyt niin eiköhän siinä ole sekunnissa joku makkarankuori kyselemässä tyhmiä:kirjoitti
"kulkeeks toi lujaa?"
"joo"
"niinmunki"
"eiks nää oo ihania?"
"joo"
"sul on makee pyörä"
"kiitos ärsyttävä muukalainen. Kehutaanko hetken aikaa kilpaa toistemme pyöriä?"
-...thefuck? Siis millä tavalla moottoripyöräily auttaa voittamaan pelon mutkassa? Sattuu päähän.. *kirjoitti
-Kyllä. Kun elämässään ei mistään ole koskaan osannut pitää huolta niin pitää ostaa moottoripyörä koska siitä oppii pitämään huolta... makes sense. *kirjoitti
TÄÄ ON V*TTU HARRASTUS MUIDEN JOUKOSSA! Se pyörä ei ole minkään taivaallisen isän inkarnaatio, nahkapuku ei tarvitse ristiäisiä kun sen ostaa ja kypärä ei ole ajokelvoton vaikka se kopahti yöpöydän kulmaan.kirjoitti
Mua ihan avoimesti vituttaa kun ei ole kesä *![]()
Litranen sisävessa
+1
Ei se mitään elämää suurempaa ole.. *Harrastus muiden joukossa!
Hakusessa..
Miksi moottoripyöräily muuttaa elämän?
No ensinnäkin siksi kun se vie kaiken joutavan ajan ja rahan.
Ja toisekseen siksi kun sen tuottama mielihyvä tekee harrastajista mukavampia ihmisiä![]()
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
This is my motorcycle. There are many like it, but this one is MINE. My motorcycle is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. My motorcycle, without me, is useless. Without my motorcycle, I am useless...
+1
exhaust:
"3. Moottoripyöräily opettaa sosiaaliseksi
- huoltsikalla juttukaveria löytyy, jos vähänkin haluaa
4. Moottoripyöräily opettaa voittamaan pelon
- mutkassa
5. Moottoripyöräily opettaa pitämään huolta jostain
- ainakin moottoripyörästä"
Hyviä huomioita "exhaust"! Ajoin 16v - 33v, pidin taukoa kymmenen vuotta, ja taas on mennyt jo monta vuotta putkeen. Moottoripyöräily on vaarallista, sanotaan. Joku taas ei kirjoittelisi mitään ilman tätä harrastusta.
Ajomies
Olen itsekin kokenut samantapaisen kohtalon kanssasi n. 10 v sitten "päälle" pamahtaneen flunssan jälkitaudin takia, jonka kroonisista kivuista kärsin joka ikinen päivä. Lisäksi lukemattomat kerrat sairaalahoidoissa tässä vuosien varrella. Tarinaasi viitaten ja siitä hieman poiketen, itse pystyn vielä olemaan töissä "osittain".(-Anu- @ Marras. 19 2011,18:01) kirjoitti
Päästyäni jonkinlaiseen kuntoon löysin uudelleen moottoripyöräilyn, jota tuli aikoinaan harrastettua 80-luvulla koko vuosikymmen.
Myös minunkin kohdalla mopoilu on tullut hyvin tärkeäksi asiaksi elämässäni.
Komppaan kirjoitustasi siitä, mitä mopoilu sinulle nykyään antaa. Sama täällä. Voimia!
![]()
HAYABUSA -12/ko -14
ex:BMW K1200R -08
ex:KTM 990 SupermotoT 2010
ex:FJR 1300 -02
ex:FZR 1000 -89
"Yeah, you're a legend in your own mind."