Honda CX 500 -83 ja alkuperäiset takajouset - liian pehmeät kaksi päällä (Viivin 50 kiloa on liikaa, meikäläisen 100 kiloa on tietysti ihan jees... pitääkö laittaa Viivi laihduttamaan?). Pitäisi laittaa kantavammat jouset, mutta ulkonäkö säilyttää ennallaan eli esimerkiksi löytämäni mustat tarvikejouset eivät käy, pitää olla kromiset.
Miten mahtaisi sopia vaikkapa Tuutin jouset? Päällepäin suht saman näköiset, ovatko ehkä kantavammat? Tai jotkut muut jouset? Toki uuden alkuperäisetkin varmaan olisivat paremmat kuin liki 30 vuotta vanhat...
(Etupäästä tuli oikein hyvä, kun tuli jäykemmät progressiiviset jouset ja uudet öljyt alkuperäisten tilalle - juu, öljytkin taisivat olla ihan alkuperäiset, kuin vaseliinia...)
Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:
http://www.vanhamoto.net
CX500 & K75 & CB500
Vaikka Hagonilta kiiltävät iskarit taakse?
Onkohan joku noista kantavampi kuin alkuperäinen? Pari ensimmäistä ovat ulkoasullisesti kyllä sitä mitä pitää.
Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:
http://www.vanhamoto.net
CX500 & K75 & CB500
Koni eli nykyisin Ikon http://www.ikonsuspension.com/
Ei riitä että vahidat jäykemmät jouset myös iskunvaimennuksen pitää muuttua myös jäykemmäksi. En muista saiko Konin iskareiden jousia kromattuna kromattuna muua CX:n ajettavuus parantui aika huomattavasti Konin takaiskareilla, niistähän löytyy jousen esijännityksen säätö ja vaimennuksen säätö molempiin suuntiin.
Taivas saa odottaa
Toimiskohan semmonen yhtälö ett jouset irti ja tonne http://www.jousivesa.fi/ ja pyydät tekeen samanlaisen mut x määrän jäykemmän. Ja sit johki pajaan kromattavaks.
Saisit ainaki just semmosen ku haluut.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kiiltokromaus lienee yksittäiskappaleille aivan saatanan kallista.(scuuba @ Marras. 21 2011,15:23) kirjoitti
Street Triple 08
Koni/Ikon on kyllä tuttu ja luottamusta herättävä ja aivan varmasti hyvä, mutta jouset vain mustana. Vakaaseen harkintaan silti.
Miten tuo Hagon, minulle vieras - onko kantava ja hyvä? Ulkoasu olisi kohdallaan kyllä esim. tässä http://www.hagon-shocks.co.uk/catalo...artno=33030CL2 jossa jousikin on piilotettu kiiltävän teräskuoren alle. Olisi helppo pitää puhtaanakin...
Jäykemmän etujousituksen ostin Saksasta CX-liikkeestä, voisi tietty kysyä sieltäkin, mitä olisi tarjolla.
Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:
http://www.vanhamoto.net
CX500 & K75 & CB500
Ja orkkis takaiskari jää heikoksi.(scuuba @ Marras. 21 2011,15:23) kirjoitti
Hagon on sellainen suht ok laatuinen perusiskari. Luultavasti ihan hyvä korvike alkuperäisille jos ei vaadi erityistä urheilullisuutta tai muita huippuominaisuuksia.(Oma Aika @ Marras. 21 2011,20:46) kirjoitti
Mulla oli joskus wanhassa GSX:ssä Hagonin iskarit. Ensimmäinen pari alkoi vuotamaan yhden kesän aikana, mutta takuuseen sai ongelmitta uudet, jotka sitten kestivätkin paremmin. Ainakin tuolloin iskarit sai halutessaan jäykemmillä jousilla, jotka sitten olivat jopa vähän turhankin jämäkät. Otin sitten takuuseen tulleen parin normaalijousilla, jotka olivat omaan makuun ihan kelvolliset myös kahdestaan ajeluun kohtuullisen matkatavaramäärän kanssa.
Eli jos haluaa iskarit kohtuubudjetilla, niin Hagon on ihan varteenotettava vaihtoehto. Jos taas haluaa kunnon laatua, niin sitten katselemaan vaikka Wilbersin tarjontaa (www.wilbers.de). Noita ei tosin taida saada kromatuilla jousilla, mutta muuten väriskaalaa löytyy moneen makuun. Hintakin sitten pompsahtaa hiukan. Tosin omien kokemuksien mukaan iskarit on yksi niitä harvoja tapauksia missä ihan oikeasti saa sitä mistä maksaa...
Arttu