ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
http://www.ducati.com/news/volkswage.../3414/index.do
ralliukoille ducateja...
samassa tilaisuudessa Mikkelsen sai Monsterin ja J-M Latvala uuden ajamattoman ykköskoppaisen vw golf GTI;n![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Kovasti on ollut juttua muilla paitsi tällä foorumilla 1199:n "käyttökelvottomuudesta" normaalissa arkikäytössä tiellä. Tällä foorumilla ei kuitenkaan ole paljon tuota kommentoitu. Onko täällä paljon sekä 899:stä että 1199:stä kokemuksia omaavia heittämään jotain mielipiteitä tuosta? Jotain käytöskouluja on vissiin softapäivityksen + isomman takarattaan muodossa tarjolla, mutta niistäkin vähän kaksijakoisia mielipiteitä.
Toinen yleinen kommentti tästä on tuo "liikaa tehoa". Eihän se todellisuudessa takapyörälle anna sen enempää kuin muut >=1 litraiset uudehkot kotkottimet joten onko tämä nyt taas joku foorumeille tarttunut subjektiivinen kestomoite vai käyttäytyykö tuo teidän mielestä muihin kilokikkareisiin nähden nyt niin eläimellisesti?
Ja kyllä, kyselen koska kovasti polttelee mutta samalla hankinta mietityttää. 899 riittäisi itselle varmasti mutta kyse on lähinnä siitä tuleeko tuon isomman sisältävän raivotaudin kanssa toimeen katukäytössä vai onko se jatkuvaa kamppailua. Lyhyellä märän kelin kyläkieputuksella oli itse vähän hankala mielipidettä muodostaa ja pidempään koeajoon noita on vaikea saada. Testikiepautuksen perusteella tuon kanssa ole mitään ongelmaa paitsi pitkät välitykset kaupunkiajossa, mutta jos täällä ollaan samaa mieltä pidemmän käytön kokemuksella noiden toisten kommenttien kanssa niin saattaapi viikon käytön jälkeen alkaa harmittaa.
Panigale 1199, 600RR
No yleisesti ottaen kaikki sporttivehkeet on kaupungissa perceestä. Oli kyse sitten kilpapyörästä, sporttimoottoripyörästä tai urheiluautosta. Kaivaripatsasteluun on ajollisesti parempiakin vehkeitä.
Katuolosuhteissa 1199sistä ei ole mainittavia kokemuksia. 1299sin osalta niitä alkaa kertymään viikonloppuna. 899sillä tuli ajettua jonkun verran kaupunkia töihin, enkä osaa moittia. Tosin olen sporttipyöräfriikki, jolle muut pyörätyypit asfaltilla kolisee huonosti.
1199 on ylävireinen. Kierroksilla se ryntää, ala- ja keskialue on suhteessa ylärekisteriin heikko. Mutta kyllä sillä ala-alueellakin liikenteen rytmissä pysyy. Laiskalla alakierroksien kiihdyttelyllä jää valoissa jokainen liisinkivolvo ihmettelemään.
Liika teho, mitä se on? Kerran mulla oli sellainen vene, jolla en uskaltanut ajaa kaasu pohjassa. Muutoin terveellä itsesuojeluvaistolla ei ole kaupan hyllyltä tullut "liikaa" tehoa vastaan. Litrapeleissä sitä toki on sen verran, että jos älyn jättää kotiin, on niillä helppo hankkiutua vaikeuksiin. Tuo nykyelektroniikka auttaa toki pitkälle, mutta fysiikan lakeja ne ei kumoa.
Matka-ajoa meinaan 1299sillä käydä varpaat kastelemassa Gardalla tulevana suvena, en jaksa uskoa että se olisi siihen yhtään huonompi kuin aiemmatkaan omistamani sportit. Jos reissuun pitää saada raivomäärä tavaraa ja pirttihirmu mukaan, siihen ehkä kannattaa ryhtyä vain jos pirttihirmusta haluaa eroon. Tosin, ystäväni ajeli aina kuukauden Euroopan reissun vaimonsa kanssa 998sillakin, eikä kumpikaan sitä ihmeellisenä rastina pitänyt. Itse en siihen alkaisi.
Veikkaan että aika vähäiseksi jää tähän vastaukset jotka tulee kokemuksesta. Mielipiteitä voi olla, mutta yli 500km päivämatkoja Panigalella taittaneita lienee tällä foorumilla melko vähän.
Lukiessa moitteita tuosta tehon määrästä ainakin itelle on muodostunut semmoinen käsitys (oli se sitten oikea tai väärä) että aika monelle se on vähän turhan temperamenttinen akka, johtuen varmaan tuosta v2:n luonteesta vrt. rivinelosiin. Sen vuoksi alkoi epäilyttää josko mutkateiden vaivaton riemu vaihtuu toinen toistaan seuraaviin Oh-Shit -tilanteisiin. Liekkö tuo kaasun vaste sulavoitunut ohjelmapäivitysten myötä yhtään vai vieläkö se on "on/off" kuten moni on luonnehtinut. Vastapainoksi foorumien kommenteille monessa artikkelissa kaasuvastetta on luonnehdittu "silkinpehmeäksi"...
Panigale 1199, 600RR
Olen siinä luulossa, että 1199 paranee koko paljon moottorinohjausta tuunaamalla. Saksalaisen Hertrampfin pajan tekemät softamuutokset on ratapeleissä kovin ylistettyjä. Nyt tuolla Corse Neron hankkimalla Rexxerillä kai pystyis kaivelemaan orkkisecua. Muistelenpa 2010 kun S1000RR tuli markkinoille, kaikki lyttäs kilvan sen keskialuetta. Siinä keskialueessa mitään vikaa ollu, ylhäällä vaan puhu liki 20 heppaa muita enemmän ja keskialue tuntui tehottomalta.
Itselläni oli päivistä kiinni etten ehtinyt kätellä kauppaa 1199s:stä. Sitten 1299 esiteltiin. No, nyt maahantuojallakin on ylivuotinen 1199s aika sopivasti. Suomessa noita ei montaa käytettynä edes ole, omatuontina voi harkita. Jos peli on mieleen ja Ducati hyvässä ja pahassa kiinnostaa, tuskin 1199 pettymystä tuo.
Tekniikkaa en pelkäisi yhtään, mutta faktaa on että ostajia noille on vähän. Hankalia myydä pois ja hinnassa voi joutua ottaan takkiin juhlallisesti jos joku pakkomyyntitilanne iskee. Mutta jos penni venyy ja mopo on muutakin kuin käyttöesine, saattaa olla oikein mieluisa peli. Itselleni se on.
Se vaikeus on sen idea. Se, että pystyt käyttämään käyttökelvotonta on se juttu. Nissan quasqai on hyvä kaupungissa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Helpompi kyläpyörä Panigale on kuin 1098(Panoo sadekelin asetukset päälle,120hv).Pikku kierroksilla menee kummasti kylillä,eikä niin pitkä ykkönen kuin kymppiysikasis.Tuo 7000-8000 kierrosalue Panigales 40hv:n lisäyksellä yllättää kyllä pikkupykälällä kylillä ja vähä muuallakin.Käppyröitä saa varmaan mulkattua suuntaan ja toiseen eri vehkeillä.Termognonin pöntöillä tulee Usb-tikku uusille moottorikartoille.
Olikohan Ducati Helsinkiin tullu 1199 Panigale myyntiin.Tais olla alle 20.000,eli 10.000 sulaa kahdes vuodes.Ei mikää hirveen hyvä investointi kyllä oo.Mutta mutta,eihän näitä ostetakkaa hinnan perusteella.
Piti oikein tarkistaa. 2012 mallinen, eli 10kiloa kolmessa vuodessa. Ohan se paljon rahaa. Mutta mut valtasi helpotus. Muutama auto ollu joista lähti tonni kuussa arvoa veke. Kivoja esim ämkolmoset, mutta melko hintavia harrastaa. Mopoilu, jopa Ducatilla, on halpaa huvia niihin verrattuna.
Joo,näinpä se arvon sulaminen menee,kolmasosa pois.Ja jos nyt sattuu jollaki lailla eres Panikaalella valoosta lähtiä,niin pärjääköhän joku Ferraarin uusin 0-200km/h.Kyllä se kummasti kannustaa Panikaalella ajelemahan ja olemahan aina valoos lähäröllä.Ei tartte huolestua jos osaa valoosta tartata ainakaa Suomen maas veikkaisin.Onko se sitte kuinka pitkäikäänen ja iän ase,sitä en tierä.Voi vee ku nuo sähköhärpäkkeet tulee tiettyyn ikään,niin niitä murheita ei kyllä osaa hoirella minkäämoinen sähkön suurlähettiläs.
Noissa 30k euron Ducateissa vaan ottaa takkiin ensimmäisinä vuosina rankasti. Ei voi mitään. Kyllähän ne sen jälkeen pitävät jo paremmin hintansa, joka nyt ei toki yllätä Mietaatakaan. Uskoisin, että 1199:n hinnat ottivat sopivasti hittiä nyt 1299:n myötä, joten jos käytettyä meinaa, niin markkinat ovat varmaan hyvät. Jossain vaiheessa kyllä Panigale houkuttaisi, mutta katsellaan nyt.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Kyllä juu käytetyn puolelle kallistuu itsellä. Se vähäinen järjen hiven alkaa jotain monologia mölistä jos meinaa 2-pyörähankinta yli parin kympin mennä.
Jos löytyisi kohtuu kilsoilla valkoinen 899 niin päätös olisi melko helppo. Noiden isompien veljesten riehakkuus menisi kyllä omassa käytössä hukkaan ja siitä ilosta saisi lähinnä maksaa himpun kovempia vakuutuksia.
Eikä tuo nyt kuitenkaan kahvilan pihakoristeeksi ole tulossa eikä kaupunkiajoa tartte harrastaa ku sen verran että sieltä pääsee pois. Lähinnä tarkoitin yleistä arkikäytöksen helppoutta/vaikeutta.
Mietitään mietitään...
Panigale 1199, 600RR
Valkoisia 899sejä kai tuotiin maahan 2kpl viime vuonna. Kuussatasesta seeprasta tullessa sekin on ihan pirteä peli. Tykkäsin, mutta kun kilosia on pääsääntöisesti ollut niin vaihtoon meni. Seepraan verrattuna varmaan ergo hieman jyrkempi, muttei uskoakseni mitään järisyttävää. Täyskaskolla vakuutuksissa 899sin ja 1299sin ero oli mulla n100€/vuosi. En toki ala 1199siä myymään, mutta tosi pieni oli toi vakuutusero ainakin mun bonareilla ja yhtiössä. Yhteensä liikenne ja kasko n 1000€ vuodessa.
Hinnan puolesta ja arvon alenemisella tuntuu ottavan takkiin normaalia enemmän ihan millä vain kyykyllä, koska niitä myydään niin vähän ja kysyntää on vähän nykyaikana. Erityisesti yli 10 tonnin peleissä, mitä nyt nettimotoa selailee. Samat vehkeet myynnissä toista, jopa kolmatta vuotta. Ja sitä hankalampaa mitä enemmän harvinainen/italialainen/kalliimpi pyörä kyseessä. Eli riskit on hyvä pitää mielessä. Toisaalta kuka näitä ostaa sen takia, että saa sitten myytyä joskus toiselle![]()
Sepä se. Katselin näitä jo viime kesänä ja ainut myynnissä käynyt 899 oli sinun kulkine. Kauan siis saa odottaa ellei rajan takaa ala rahtaamaan ja sieltäkin hinta nousee verojen kanssa samaan tuon myynnissä olevan basic isoveljen kanssa.
Kyllä tuo vähän enempi ranteisiin otti hitaassa ajossa seepraan verrattuna, mutta PC40:ssä taitaa olla yksi pystyimmistä asennoista kyykyissä. Enemmän siinä ärsytti tuo perseen kuumotus. Oliko muuten 899:n lämmöntuotto mielestäsi yhtään vähäisempää?
Jännä tuo sun vakuutushintakokemus. Pyysin IFiltä tarjouksen kaikkiin kolmeen Paniin kun ei niitä ollut mitään silloin myynnissä jotta rekisterinumerolla olis voinu tarkistaa. Tarjoukset oli 31 vuotiaalle 40/70 bonuksilla UUSILLE 2015 pyörille tällaiset:
Ducati Panigale 899
liikenne(40%) 863,52
Huippukasko 4727,04
Täyskasko 4618,62
Ducati Panigale 1199
liikenne(40%) 701,66
Huippukasko 2322,79
Täyskasko 2214,37
Ducati Panigale 1299
liikenne(40%) 756,85
Huippukasko 2516,31
Täyskasko 2407,89
Tiedustelin tarjouksen antaneen henkilön jalkojen sijaintia suhteessa maankamaraan mutten saanut mitään selitystä tälle sekoilulle. Tohon käytettyyn 1199:iin maksaisi itselle kuitenkin yhteensä ~1500-1600€ ja viime kesänä sun 899:n rekkarilla tarkistaessa sille oli samaa luokkaa. Voisitko (Raaseri) muuten paiskata vaikka yv:llä sen exäsi rekkarin jos vielä muistat niin voisin koittaa nyt mitä sanoo. En löytäny äkkiseltään mitään rekisteritietokantaa josta muita voisin onkia.
Panigale 1199, 600RR
Kannattaa kysyä vakuutukset muualtakin.
Tuli mieleen tästä ketjusta, ja yleisestikin että pyöräkaupoissakin kannattaa miettiä ja odottaa ainakin uusi hallitusohjelma ja -koostumus, koska paineita autoveron poistamiselle on todella paljon (EU yleensäkin, EU:n uusi leasingautojen säännös jne). Meinaan allekirjoittaneen tuurilla tulee tilanne, että ostan uuden tai tuon ulkomailta ja verotan sen ja viikko siitä poistuu autovero.
Tällä hetkellä näyttäis useimmalle pyörälle olevan halvin vakuutus Pohjolasta tai IFistä. Vertailun vuoksi spammasin laskureihin myös muita kilokyykkyjä ja aika monen kohdalla IF oli tuplaten muihin verrattuna. Jännä sinänsä kun tähän asti sieltä on tullut kyllä halvimmat tarjoukset.
Liekkö tuo autoverokeskustelu taaskaan muuta kuin aika naiivia äänten kalastelua ja jokavuotista yleistä spekulointia. Vaikka johonkin johtaisikin niin pitkään saanee odottaa todellisia muutoksia.
Panigale 1199, 600RR
Nonni. Muutama satku nyt pikkuhiljaa totutellu tohon räyhähenkeen ja tykkääminen kasvaa kasvamistaan. Naapureista yksi kehui ääniä ja lopuilla varmaan tuli kiroilua sen jälkeen ku aamukahvit oli valutettu nenästä pöydälle.
Ketterähän tuo on ku mikä mutta en kyllä kovin tyytyväinen oo nykyisiin säätöihin. Vähän semmonen kiikkerän/äkkipikaisen oloinen ja etenki monttuisessa mutkassa yrittää kiemurrella turhan paljon. Ketteryydestä huolimatta tuntuu silti että mutkiin saa oikein työntämällä työntää ellei roiku idiootin näköisenä kävelynopeuksista asti. Ceepra kaatuu mutkaan ja pysyy asennossaan paljon vaivattomammin vaikka muuten duceen verrattuna onkin jähmeämpi, varmaan tuon Hondan sähköisen ohjausiskarin vuoksi.
Ducatistin arkikin alkaa hahmottua melko nopeasti. Oikea alakate ilmoitti kuumasta olotilastaan jo aiemmin hajumerkin muodossa. Lähemmin tutkiessa huomasin että siellähän se aloitteli sulamisprosessia koska vastasi tohon putken jousen kiinnityslenkkiin. Kysyin tosta asiasta kyllä Helsingin liikkeessä mutta ei siellä tiedetty ongelmasta mitään(?) Muiden foorumien juttujen perusteella kyllä yleistä. No ei siinä mitään damagea näy vielä ulospäin joten Liimailin tohon kohtaan sisäpinnalle alumiiniteippiä suojaksi ja tungin jalkatapin viereisen katekiinnikkeen alle kumisen korokkeen, jolloin sain tuohon ongelmakohtaan ilmarakoa 2-3mm. Onko täälä muille tehty mitään "virallisia" korjauksia huollon toimesta? Muilla foorumeilla on ollut puhetta jostain kumipuslasta jolla tuota nostetaan vastaavasti kauemmas ja joku on puhunut jopa päivitetystä väliputkesta, jossa tuo jousen kiinnike olisi tajuttu hitsata vähän parempaan kohtaan.
Pari kateruuviakin havaitsin töröttävän irrallaan neitoa tankatessa ja sai pyörtää kotiin kiristelemään tupperwaret.
Ajossa ei moottorin puolesta mitään järin ikävää tullut esiin, paitsi tuo mikälie pakosarjan läppä joka pamahtaa kiinni jarrutellessa kakkosella ~50km vauhdissa ärsyttää KOSKA SE PILAA HYVÄT ÄÄNET!Noh, pieni näpäytys ranteella ja murina palaa takaisin. Kone myös täristää ja jyristää melko tavalla ainakin 3-4 vaihteilla ~4k kierroksilla körötellessä, onko normaalia? Jotenkin tuntuu hassulta pitää enempää kierroksia jossain jonninjoutavassa "siirtymäajossa".
Mutta negatiivissävytteisiin kommentteihin ei voi tätä jättää joten todettakoon että kyllä täällä pimeällä puolella vaan on kivaa ja viiksekäs italialaisnainen sai mun sydämen![]()
Panigale 1199, 600RR
Panigalen resonansseista en tiedä, mutta kyllä Ducatin superbiket tykkäävät hieman korkeammista kierroksista. Mielummin pienempää silmään ja kierrokset 4000+. Menee smoothimmin.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Menin sitte semmosen tempun tekemään. Se käytetty siis, liekkö jonkun orggilaisen vanha. Viikon kiemurtelin koeajon jälkeen kunnes vahingossa vedin liipaisimesta.
Vakuutukset otin muuten Turvasta @ 1360€.
E: unohtui tohon kiikkeryyteen liittyen kysyä että onko täälä Panigalistit minkämoisilla vaimennuksilla menneet? Tapaus- /läskikohtaista tietty ja jokainen omien mieltymysten mukaan mutta silti kiinnostaa josko ollaan menty tehtaan asetuksista hyvinkin eriäville teille.
Viimeksi muokannut: sniiki; 15.04.2015 klo 22:01.
Panigale 1199, 600RR
Onneksi olkoon!
Tuosta kääntymisestä, varmaan ekana kannattaa silmäillä renkaat ja paineet. Sen jälkeen vaikka kokeilla alustan säätöjen palautusta manuaalin perusasentoon. Kyllä 1199 aika ketterä ja hyvin ohjautuva on mihin tahansa verrattuna. Ilmeiseti vaikutat pk-seudulla, mä jelppaan mielelläni ducativeljeä jos se alusta tuntuu hankalalta.
Mullahan olis tuohon sopiva läpätön väliputki sekä home-made-termignoni, lisäksi löytys käänteinen shifteri ja käyttämätön jalkatappisarja, joka tuli tilattua 1299siin ennenkuin selvis että siinä on kunnolliset tapit jo vakiona.
899 ei myös tykännyt oikein mennä alle neljän tonnin. 1299 kulkee nikottelematta kolmen tonnin kierroksilla. En osaa arvata onko se Akran ja upmapin ansiota kun en vakiorännillä tota ajanut. Oishan tossa 1299sin vakiorännikin jouten, joka on isommilla hormeilla kuin 1199. Mutta se ei kyllä oo ainakaan vielä kaupan.
Käydäänpä ajamassa ristiin jahka noi kelit taas lämpiää.
Kiitos!
Takakummi himpun kantikas jo muttei nyt niin paha että yksin siitä johtuisi. Täytyy alkaa räplään tota alustaa pikkuhiljaa, mutta kiitos etukäteen avuntarjouksesta. Tartun siihen varmasti jos en tohon mitään tolkkua saa. Edellinen omistaja oli unohtanut manuskan kotiinsa eikä ollut heti hyllyssä toista antaa mukaan niin enpä edes tiedä mitkä ton tehdasasetukset on.
E: Risteillään toki. Menee kyllä kohta oma kevät muualla reissaamiseksi aika pahasti mutta josko se tästä joskus rauhottuis. Keulimiseneston voin sun pyörästä varastaa, sen verta hirvittää tuota kaasua tolla availla ja nopeusmittarikin tossa on varmaan rikki kun se näytti jotain ihan outoja lukemia niin nopeasti.
Viimeksi muokannut: sniiki; 15.04.2015 klo 22:46.
Panigale 1199, 600RR
Manuskat saa sähköisenä Ducatilta: http://www.ducati.com/services/maintenance/index.do
Lekenraarises Assenis Davies toinen 1199 Ärrällä.Toinen lähtö kaharen paikkeilla,ja superstokit joskus kolomen jälkeen.Ei ny vissihin ihan liikkeestä pihalle lykätty tuo Daviesin laite,superstokikkaa ei ny ihan vakiokamaa,lähempänä tosin hiukan orkinaalia.
Mahtaakohan monella olla suomenkielinen ohojekirja tuohon 1199 Panikaalehen?Mun mielestä Hailakki vähä väsähti loppuvaihees hommahan ja kaikki lakkas kiinnostamsta.