Eli köyhä kyselee...
Onko ks. malleissa todettu jokin heikko kohta?
Vai onko kyseessä "pommin varmaan saksalaista tekniikkaa"?
Onko joku asia mihinkä käytetyn mp:n ostajan kannattaisi kiinnittää
huomiota?
![]()
Nimimerkillä "kaikki meni" vastaa:
- Pyörän heikoista kohdista en tiedä, mulle GT oli heikko kohta
- Kristallipalloa en omista, aika näyttää
- Hintalappu ja se kumpi noista malleista on mieluisampi.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Eiks pankit oo sitä varten että sieltä saa rahaa ? Näillä koroilla ei korotkaan paljon rasita ...
Jos haluaa elämässään jotain mieluista tehdä niin go for it !
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Hieno ja luotettava peli. Naapuri osti GTL:än ja lähti ensihuollon jälkeen eurooppaan. Tanskassa öljyn määrävalo syttyi ensimmäisen kerran. Tovin etsittyään huoltoa löytyi liike josta sai castrol öljyä. Myyjä antoi litran ja sanoi ei maksa mitään koska joudut ajamaan bmw:llä ja tokaisi
nahkahousut ei ole vieläkään oppineet rakentamaan moottoripyöriä.
Tulee halvaksi retkeily.
ps. itsekin ajan puimurilla
Jos olisin Rahamies niin ostaisin jommankumman ja riipisin siitä ne turhat muovit huithelkkariin...![]()
"Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
Mikäs se on sitä "pomminvarmaa saksalaista tekniikkaa", onks se sitä kun menee merkkikorjaamolle sanomaan jostain ylimääräisestä äänestä(esim. kytkin tai jakoketju ynm,ynm) niin se onkin ominaisuus eikä vika. Eli aika viattomiahan nää bemarit kautta-aikojen on olleet, ominaisuuksia vaan riittää niin perkeleesti.(Pannari Petteri @ Marras. 05 2011,01:21) kirjoitti
Happamia nuo kuusipyttyiset ....
IBA Member 17797
BSA B 31, CB 450, RD 350, TX 750, 2 x CB 750, TX 650, R 60/7, XL 250, SR 500, FT 500, GR 650, ZR 750, GSF 1200, CBR 1100 XX, 3 x R 1200 RT
Sen mitä olen Bemuja 12v omistanut, niin en niitä oikein osaa vika-alttiiksikaan moittia. Vuosien varrella pari pikku recall-juttua on hoituneet ihan moitteettomasti.(mapxx @ Joulu. 18 2011,07:14) kirjoitti
- K 12 RS -98 ajoin 20 tkm / etupään stefat, ei muuta vikaa
- K 12 RS -02 ajoin 65 tkm / ei mitään vikaa ikinä
- K 12 S -08 ajoin 40 tkm / sivutuen kytkin heti uutena, ei muuta
- K 16 GT -11 2500 km / ei ainakaan vielä (saakaan olla) mitään
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
ilmeisesti noita rahamiehiä löytyy suomestakin.
TM 22/11 kertoo että tammi-syyskuun aikana on noita rekisteröity 146 kpl ja sillä on päästy tilastossa viidenneksi. ja kaikki muut neljä mallia tuota ennen ovat piikkejä!
eikös aikanaan xx:n kans ollut sama homma, piikkejä tilaston keula täynnä ja keskellä yli tonninen vehje yksinään..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Olen yrittänyt löytää näitä tilastoja Trafin ja Tilastokeskuksen sivuilta huonolla menestyksellä. Luku tuntuu hurjalta, onkohan(XX-xenon @ Joulu. 29 2011,11:12) kirjoitti
sittenkin kyse "pilkkuvirheestä"?
Kyseessä ei ole virhe.(Raffe @ Joulu. 29 2011,18:15) kirjoitti
BMW K 1600 on suomessa eniten myyty yli 125 cm3 moottoripyörä 2011 .
Trafin rekisteröintitilasto on julkaistu mm. Tekniikan Maailmassa , MP-Maailmassa , Bikessa ym ym.
Myös maahantuojat lähettävät moottoripyörien jälleenmyyjille tilaston kuukausittain .
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Olen myös nähnyt nuo julkaisut ( MP-maailma etc. ) joten nyt kiinnostaisi kiistattomat faktat.(GSR600 @ Joulu. 29 2011,22:49) kirjoitti
Työni puolesta näen trafin tilastot kuukausittain ja myös moottoripyörien tuontikauppiaat pitää omaa tilastoaan.(Raffe @ Joulu. 29 2011,23:39) kirjoitti
Kyllä ne luvut ovat ihan oikeita .
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Kaikki muut ensirekisteröintitilastot ovat yleisön luettavissa Trafin(GSR600 @ Joulu. 30 2011,10:28) kirjoitti
sivuilla vaan mp-mallien tilastoja ei sieltä löydy ( ainakaan näillä
eväillä ). Montakohan K16 ensirekisteröitiin maalis-toukokuuta viime
keväänä?
Uusin Motorrad -lehti kertoo miksi *(hyrtsi @ Joulu. 20 2011,13:56) kirjoitti
![]()
Viimeksi muokannut: GSR600; 23.01.2012 klo 12:42.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Kiitos, hurjat luvut! Kun bemareiden kokonaisrekisteröintiluvut edellisestä vuodesta (-10) hieman laskivat (477:een)
voidaan todeta että 1600 GTL/GT malleja myytiin enemmän kuin F800ST,GS,R,K1300R,F650GS,G650GS ja R1200R
malleja yhteensä! Viimeisimmässä BMW-kerhon Rikastin-lehdessä esitteli itsensä BMW Motorrad Suomen uusi
myyntipäällikkö Stefan Collin joka kertoi tulevaisuudennäkymien (BMWn) olevan erittäin positiivisia. Tätä megajytky-
menestystä hän ei kuitenkaan maininnut sanallakaan. Mutta mihin ovat "pikkubemareiden" ostajat kaikonneet?
BMW moottoripyöriä rekisteröitiin 2011 vuonna suomessa 477 kpl
K 1600 malleja 146 kpl ja muita malleja 331 kpl eli ihan mukavasti siis niitäkin.
2010 rekisteröitiin 412 kpl eli 2011 vuonna rekisteröitiin 65 kpl ENEMMÄN .
Tässä vielä muiden merkkien määrät:
2011
Yamaha 949 (-112 )
Honda 683 (-175 )
KTM 580 ( +213)
Suzuki 450 ( -232)
Kawasaki 440 (-94 )
Triumph 234 (+21)
Eli BMW , KTM ja Triumph kasvattivat myyntiään 2011 ja japanilaiset menettivät osuuksiaan .
Viimeksi muokannut: GSR600; 24.01.2012 klo 14:57.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Katselin tuossa Ruotsin tilastoja jotka noudattavat samaa kaavaa kuin meilläkin.
Japanilaiset menettivät osuuksiaan, KTM ja Triumph kasvattivat niitä. Poikkeuksen
muodostaa kuitenkin BMW, jonka myynti toisin kuin Suomen (+13,3 ) laski -17,5%!
Määrä oli vuonna 2010 1251 pyörää ja viime vuonna enää 1032 pyörää. Kyllä
nyt alkaa tuntuu siltä, että vääriä tietoja ei jostain syystä ole ollut kiire oikaista?
Viimeksi muokannut: Raffe; 29.01.2012 klo 14:36.