Meninpä sitten tallille ajatuksena käyttää mopoa... No laturi irti ja virrat päälle, samalla räpelsin pitkien katkaisijaa ja kas kummaa... Pitkät päälle ja pitkävalo palaa kokeilin vielä toistamiseen että mitä v---ua. Pitkien katkaisijasta todellakin sai pitkät päälle vaikka mopo ei edes käynyt, ja nyt ei siis ollut kysymys pitkävalovilkusta...
Muuten käynnistyi ja toimi ihan normaalisti...
Kyseessä siis -11 mallinen Gessu adv
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Siis mitä.. Pitkien katkaisijasta menee pitkät päälle?
Nyt kyllä äkkiä valtuutettuun merkkihuoltoon!
Hyvä kumminkin että käynnistyi kumminkin vielä niin ei isompaa oo hajonnut..
Kaikissa (useimmissa) muissa merkeissä kyseinen toiminta on ihan normaalia.
1300cc Suzuki
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Mikähän idea tuossa on takana? Luulisi että molemmat valot toimivat samalla logiikalla, eli syttyvät kun käynnistyy. Tai sitten syttyvät heti virta-avaimesta. Onko pitkiä tarkoitus käyttää työvalona sitten kun Ei Wittu Starttaa ;)
[OT] Kun nyt kummallisuuksia aloin ihmettelemään, niin miksiköhän bemari ei starttaa jos sammuu vaihde päällä ja kytkin on pohjassa? Starttaa vasta kun käyttää kytkimen hetkeksi ylhäällä. Tuo on käyttöohjekirjassa selostettu, sattuneesta syystä tarkastin GSA-urani alkuvaiheessa. Mikä järki?
Tuli uudelle GSA-kuskille aivan puun takaa tämä varsin kiusallinen ominaisuus kun mopo stumppasi keskelle risteystä, kun lähdin vähän liian pienellä kaasulla. Kytkin pohjaan ja starttausyritys vauhdista, ei mitään. Mit vit. Sitten loppui vauhti, eikun mittarivaloja ihmettelemään ja rämpläämään vaihdetta vapaalle, ja siinä samalla potkuttelemaan mopoa sivummalle. Kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin mutta startista ei tapahtunut mitään. Ennenkuin käytti kytkimen ylhäällä.
En diggaa. Entiset Hondat sai puolessa sekunnissa takaisin käyntiin ja matkan jatkumaan ilman kaikenmaailman jumppailuja, jos sattui stumppaamaan.
Ja Hondissa (kilo-cbr, xx) oli muutenkin paljon parempi alakierrosvääntö, ei tarvinnut kaasukahvan asennosta niin välittää liikkeellelähtiessä. Bemarissa ei ole oikein mitään vääntöä alle kolmen tonnin, ja siihen tottuminen otti hetken. Olletikin kun noita boksereja aina kehutaan miten ovat hyvävääntöisiä. Mutta kyllä GSA:llakin ajaa kun muistaa että se on kierroskone ;)
[/OT]
Ja Hondissa (kilo-cbr, xx) oli muutenkin paljon parempi alakierrosvääntö, ei tarvinnut kaasukahvan asennosta niin välittää liikkeellelähtiessä. Bemarissa ei ole oikein mitään vääntöä alle kolmen tonnin, ja siihen tottuminen otti hetken. Olletikin kun noita boksereja aina kehutaan miten ovat hyvävääntöisiä. Mutta kyllä GSA:llakin ajaa kun muistaa että se on kierroskone ;)
[/OT][/QUOTE]
Ootko kokeillu hondan kaks mukista VTR:ää, olis parempi vertailukohde.